Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 20 listopada 2022, 11:30

10 pięknych gier, w których wieje nudą

Grając w gry, trudno nie zwracać uwagi na grafikę. Bywa jednak tak, że przysłania ona to, co w elektronicznej rozrywce najważniejsze – gameplay. Przez to czasami powstają produkcje piękne, lecz potwornie nudne.

Spis treści

Microsoft Flight Simulator

A skoro już jesteśmy przy Game Passie i lataniu, rozprawmy się z tytułem, który łączy te dwa elementy. Mowa oczywiście o Microsoft Flight Simulatorze – realistycznym symulatorze samolotów cywilnych. Znów skusiła mnie „darmowość”, choć w tym przypadku od razu wiedziałem – a przynajmniej zakładałem – że biorę się za grę nieskierowaną do mnie. Tak jednak działa usługa „zielonych”. W jej ramach sprawdzamy tytuły, których nigdy byśmy nie kupili.

Panoramy naprawdę zachwycają – przynajmniej dopóki nie zbliżymy się do lądu. - 10 pięknych gier, w których wieje nudą - dokument - 2022-11-20
Panoramy naprawdę zachwycają – przynajmniej dopóki nie zbliżymy się do lądu.

Niemniej kilka godzin spędzonych z MFS-em wystarczyło, bym doskonale zrozumiał motywację osób sięgających po tę pozycję. Jest ona po prostu śliczna. Widoki dosłownie zapierają dech w piersi, a samoloty zostały odwzorowane z niemałym pietyzmem. Model latania zaprojektowano zaś tak, aby sprawiał maksymalną przyjemność wszystkim graczom – niezależnie od ich umiejętności manualnych. Jeśli zależy nam na nieskrępowanym relaksie, wystarczy odpowiednio obniżyć stopień trudności i można oddawać się podziwianiu wolumetrycznych chmur oraz rozciągających się pod nimi plenerów.

Niezbyt trudno było mi się jednak oderwać od owych widoczków, bo w samej grze jest niewiele do roboty – przynajmniej dla „normalnego” gracza, który liczy na typowe misje czy kampanię fabularną. To w końcu symulator, nie? Chodzi w nim o czerpanie przyjemności z latania i odgrywania roli pilota. Nie jest to zabawa dla wszystkich – dla mnie na pewno nie, zwłaszcza na dłuższą metę. Przeciętne osoby MFS znudzi bardzo szybko. Fani wirtualnych przestworzy pewnie nigdy nie będą mieli go dość.

  1. Więcej o grze Microsoft Flight Simulator

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czy grafika ma dla Ciebie duże znaczenie?

Tak, ale nie chodzi o wielokąty, ma być estetyczna i przemyślana.
61,9%
Nie, liczy się fabuła i gameplay.
27,1%
Tak, niech karta graficzna zapłonie! AHAHAHAHA!
11%
Zobacz inne ankiety
15 przepięknych gier indie. Wiele hitów AAA może im pozazdrościć
15 przepięknych gier indie. Wiele hitów AAA może im pozazdrościć

Gry niezależne z reguły są tworzone przez stosunkowo niewielką liczbę osób, stąd rzadko udaje im się zachwycić ogromem świata czy skomplikowanym drzewkiem decyzyjnym. Mimo to niektóre z nich po prostu olśniewają oprawą audiowizualną.

10 ambitnych gier, które zanudzą Was na śmierć
10 ambitnych gier, które zanudzą Was na śmierć

Są gry, które śmiało da się nazwać majstersztykami, inne – kompletnymi bublami, a większość mniej lub bardziej solidnymi przeciętniakami. Czasami trafić można jednak na rodzynka, który z jednej strony zachwyca, a z drugiej przynudza.

Piękne i nietypowe – gry, które zaskoczyły pomysłem na grafikę
Piękne i nietypowe – gry, które zaskoczyły pomysłem na grafikę

„Liczy się grywalność, a nie grafika”. Tak często tłumaczy się słabszą jakość oprawy wizualnej. Grafika jednak nie musi być tylko albo dobra, albo słaba. Może być też ciekawa, pomysłowa, intrygująca, niezwykła i takie właśnie przykłady wyszukaliśmy.