Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 20 listopada 2022, 11:30

The Medium. 10 pięknych gier, w których wieje NUDĄ

Grając w gry, trudno nie zwracać uwagi na grafikę. Bywa jednak tak, że przysłania ona to, co w elektronicznej rozrywce najważniejsze – gameplay. Przez to czasami powstają produkcje piękne, lecz potwornie nudne.

The Medium

Z nieco innych względów muszę ponarzekać na rodzime The Medium. To – dla odmiany – ukończyłem – choć zrobiłem to nieco wbrew sobie. Ale po kolei, bo czy najnowszą grę studia Bloober Team można w ogóle określić mianem pięknej? Niezupełnie, aczkolwiek niektórym jej elementom trudno odmówić uroku. Las prezentuje się świetnie – po Blair Witch było to do przewidzenia – a inspirowany surrealistyczną twórczością Zdzisława Beksińskiego świat duchów po prostu zachwyca.

Światło, mrok… i nuda w tle. - 10 pięknych gier, w których wieje nudą - dokument - 2022-11-20
Światło, mrok… i nuda w tle.

Tylko co z tego, skoro po pierwszej sesji z grą – zwieńczonej pierwszą ucieczką przed potworem, a więc niemal w połowie opowieści – zacząłem się zmuszać, by na raty ją dokończyć. Mająca stanowić hołd dla klasyki gatunku rozgrywka mocno się zestarzała; nic dziwnego, że Capcom wprowadził tyle zmian w remake’u Resident Evila 2. Co gorsza, fabuła ani trochę mnie nie zainteresowała – ot, gatunkowa klisza, z dość łatwym do przewidzenia finałem. Żeby chociaż The Medium potrafiło porządnie straszyć...

Nie pomagał również fakt, że twórcy pokpili sprawę widocznych w świecie gry oznaczeń. Część z nich jest w języku polskim, część w angielskim. A gdzie dzieje się akcja? W Krakowie. Rozumiem decyzję o rezygnacji z rodzimego dubbingu. Jestem w stanie przełknąć szumne hasła marketingowe, jakoby dopiero dziewiąta generacja konsol umożliwiała wyświetlenie dwóch światów równocześnie. Jednak brak spójności językowej naprawdę trudno zaakceptować – zwłaszcza że gra nie ma wiele więcej do zaoferowania. Poza obecnością w Game Passie, z którego już jednak wypadła.

  1. Więcej o grze The Medium

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czy grafika ma dla Ciebie duże znaczenie?

Tak, ale nie chodzi o wielokąty, ma być estetyczna i przemyślana.
62%
Nie, liczy się fabuła i gameplay.
27,2%
Tak, niech karta graficzna zapłonie! AHAHAHAHA!
10,8%
Zobacz inne ankiety
A Plague Tale: Requiem

A Plague Tale: Requiem

Gran Turismo 7

Gran Turismo 7

Horizon: Forbidden West

Horizon: Forbidden West

Microsoft Flight Simulator

Microsoft Flight Simulator

Kena: Bridge of Spirits

Kena: Bridge of Spirits

The Medium

The Medium

Podróż

Podróż

15 przepięknych gier indie. Wiele hitów AAA może im pozazdrościć
15 przepięknych gier indie. Wiele hitów AAA może im pozazdrościć

Gry niezależne z reguły są tworzone przez stosunkowo niewielką liczbę osób, stąd rzadko udaje im się zachwycić ogromem świata czy skomplikowanym drzewkiem decyzyjnym. Mimo to niektóre z nich po prostu olśniewają oprawą audiowizualną.

10 ambitnych gier, które zanudzą Was na śmierć
10 ambitnych gier, które zanudzą Was na śmierć

Są gry, które śmiało da się nazwać majstersztykami, inne – kompletnymi bublami, a większość mniej lub bardziej solidnymi przeciętniakami. Czasami trafić można jednak na rodzynka, który z jednej strony zachwyca, a z drugiej przynudza.

Piękne i nietypowe – gry, które zaskoczyły pomysłem na grafikę
Piękne i nietypowe – gry, które zaskoczyły pomysłem na grafikę

„Liczy się grywalność, a nie grafika”. Tak często tłumaczy się słabszą jakość oprawy wizualnej. Grafika jednak nie musi być tylko albo dobra, albo słaba. Może być też ciekawa, pomysłowa, intrygująca, niezwykła i takie właśnie przykłady wyszukaliśmy.