Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 6 czerwca 2021, 11:30

autor: Marek Jura

Neverending Nightmares. 10 dobrych gier inspirowanych mitologią Lovecrafta

Lovecraft za życia był twórcą niszowym. Ot, pisarz, któremu zdarzało się publikować w magazynach z opowiadaniami grozy, a pod koniec życia stać się literackim guru dla garstki zapaleńców. Czy z grami o Cthulhu i spółce jest podobnie?

Neverending Nightmares

  1. Rok premiery: 2014
  2. Platformy: PC, PS4, PSV, Android, iOS
  3. Gatunek: przygodowy „indyk” 2D, horror
  4. Inspiracje dziełami Lovecrafta: sposób opowiadania historii, klimat
  5. Co powiedzieliby o tym Wielcy Przedwieczni: „Y-shogg ya nw nnnn’ghft lw’nafh ‘ai ng, Y-shogg ya nw nnnn’ghft lw’nafh ‘ai ng, Y-shogg ya nw nnnn’ghft lw’nafh ‘ai ng, Y-shogg ya nw nnnn’ghft lw’nafh ‘ai ng, Y-shogg ya nw nnnn’ghft lw’nafh ‘ai ng, Y-shogg ya nw nnnn’ghft lw’nafh ‘ai ng, Y-shogg ya nw nnnn’ghft lw’nafh ‘ai ng”

Gra opiera się na niezwykle prostym schemacie – główny bohater budzi się z przerażającego koszmaru i... ląduje w jeszcze gorszym. Jego kolejne przebudzenia powodują tylko pogłębianie się szaleństwa. Oraz zmianę stylistyki odwiedzanych lokacji. Z reguły. Bo czasem (i z pewnością jest to zabieg celowy) nie jesteśmy pewni, czy przemierzaliśmy już dany korytarz w trakcie jednego z poprzednich koszmarów, czy też nie.

Zostało jeszcze 57% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Marek Jura

Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Którego autora horrorów cenisz bardziej?

68,1%
H.P. Lovecraft
31,9%
Stephen King
Zobacz inne ankiety
Darkest Dungeon

Darkest Dungeon

The Sinking City

The Sinking City

Call of Cthulhu

Call of Cthulhu

SOMA

SOMA

Amnesia: Mroczny Obłęd

Amnesia: Mroczny Obłęd

Call of the Sea

Call of the Sea

Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata

Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata

Sherlock Holmes: Przebudzenie

Sherlock Holmes: Przebudzenie

Dlaczego w grach nie boimy się Szatana, a przeraża nas śpiący Cthulhu?
Dlaczego w grach nie boimy się Szatana, a przeraża nas śpiący Cthulhu?

Czemu Szatan nie straszy tak jak śpiący Cthulhu? Czego najbardziej boi się człowiek? I dlaczego tak trudno stworzyć dobrą grę o opętaniu? O tym wszystkim opowie Wam zawodowy psychiatra i zapalony gracz.

Cyfrowy cień Cthulhu, czyli spuścizna Lovecrafta w grach
Cyfrowy cień Cthulhu, czyli spuścizna Lovecrafta w grach

Dzieła pióra H. P. Lovecrafta zdobywają dzisiaj popularność taką, jakiej nie miały za życia pisarza. Czy mity o przedwiecznych sprawdzają się jako tło fabularne gier wideo? Różnie z tym bywa.