Data wydania: 28 listopada 2003
Połączenie strategii czasu rzeczywistego z gatunkiem cRPG, stworzone przez studio Phenomic. W SpellForce: Zakon Świtu gracze trafiają do uniwersum fantasy, które zostało niemal całkowicie spustoszone przez trzynastu magów, powodowanych chęcią zdobycia nieograniczonej władzy.
GRYOnline
Gracze
Spellforce: The Order of Dawn to hybryda dwóch gatunków RTS oraz cRPG osadzona w realiach fantasy. Jej twórcą jest nieznany dotąd w szerokim świecie zespół Phenomic, założony przez szanowaną personę, Volkera Werticha, twórcę serii The Settlers. Otoczka fabularna SpellForce: The Order of Dawn przedstawia się następująco - trzynastu żądnych władzy magów doprowadziło swoimi poczynaniami do niemal całkowitej zagłady świata. Jedynie nielicznym udało się przetrwać na kilku połączonych magicznymi portalami wyspach. Po kilku latach względnego spokoju, jeszcze potężniejsze siły zła atakują ponownie. Jak głosi legenda, świat od zagłady może uratować tylko jeden, obdarzony nadprzyrodzonymi siłami człowiek – i to właśnie w jego rolę wciela się graczowi.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Producent: Phenomic
Wydawca: JoWooD Entertainment AG
Recenzja GRYOnline
Spellforce: The Order of Dawn to hybryda dwóch gatunków RTS oraz cRPG osadzona w realiach fantasy. Jej twórcą jest nieznany dotąd w szerokim świecie zespół Phenomic, założony przez szanowaną personę, Volkera Werticha, twórcę serii The Settlers.
Aktualizacja: 2 kwietnia 2012
Poradnik do gry Spellforce: The Order of Dawn. W kolejnych rozdziałach znajdziecie podstawowe informacje o grze, rady jak stworzyć i prowadzić postać, oraz obszerną solucję do wszystkich plansz wzbogaconą spisem obowiązkowych i dodatkowych questów.
8 września 2017
Już po raz trzeci przedstawiamy gry, które krytycy i gracze oceniają zupełnie inaczej – liście takich tytułów nie ma końca. Tym razem badamy, gdzie tkwi kość niezgody m.in. w przypadku Car Mechanic Simulatora, The Settlers III i Age of Empires II HD.
20 sierpnia 2017
Są takie gry, które – choć powstały za granicą – największym kultem otaczane są w Polsce. Wybraliśmy najciekawsze z nich i spróbowaliśmy poszukać przyczyn tej niesamowitej popularności na Wisłą.
Dokładnie 20 lat temu sługa run został po raz pierwszy przyzwany przez Rohena. Miał ocalić Eo, zdewastowane po Wojnie Przywołania, a także pokazać branży, w tym Warcraftowi, jak robi się hybrydę RPG i RTS-a.
opinie
Rafał Sankowski
28 listopada 2023
Firma Electronic Arts zamknęła studio Phenomic, czyli zespół odpowiedzialny m.in. za serię Spellforce oraz przeglądarkowe Command & Conquer: Tiberium Alliances.
gry
Adrian Werner
13 lipca 2013
Koncern Electronic Arts zapowiedział przeglądarkową strategię MMO w uniwersum serii Command & Conquer. Prace nad grą Command & Conquer: Tiberium Alliances powierzono niemieckiemu studiu Phenomic, odpowiedzialnemu za takie tytuły jak Spellforce, BattleForge czy Lord of Ultima.
gry
Aleksander Kaczmarek
14 grudnia 2011
Od dnia, kiedy Ultima IX: Ascension zagościła na półkach sklepowych minęło już ponad dziesięć lat. Teraz uniwersum stworzone przez Richarda Garriota powraca w nowej produkcji Electronic Arts. Obawiam się jednak, że dla większości z was nie będzie to powód do radości, bowiem najnowsza Ultima to przeglądarkowa gra strategiczna.
gry
Adrian Werner
27 stycznia 2010
Obniżki na Steamie, przeceniony Red Alert 3 w EA Store oraz Spellforce i The Guild w serwisie Good Old Games – to najważniejsze promocje, jakimi wydawcy chcą skusić graczy w ten weekend, sprzedając tytuły poprzez sieci cyfrowej dystrybucji. Z myślą o Was przygotowaliśmy zestawienie produktów, które do końca niedzieli (a w niektórych przypadkach nawet w poniedziałek) dostępne będą po niższej cenie.
gry
Marek Grochowski
27 czerwca 2009
Firma Phenomic wraca na rynek komputerowy pod banderą Electronic Arts. Przygotowywana przez nią gra, Battleforge, została objawiona na teaserowej stronie internetowej.
gry
Robert Duraj
8 lutego 2008
Nie ma nic bardziej pociągającego dla maniaka gier komputerowych jak różnego rodzaju oferty premierowe takich produkcji, których wypatruje się z utęsknieniem. W końcu to dla kolekcjonera nie lada gratka dysponować czymś, o czym zwykły nabywca, zwykłej szarej wersji niezwykłej gry może tylko pomarzyć.
gry
Daniel Kazek
12 listopada 2007
Koncern Electronic Arts powiększył swoją wielką rodzinę. Po przejęciu firmy Mythic Entertainment w czerwcu bieżącego roku, amerykański potentat zainteresował się studiem Phenomic Game Development, znanym z produkcji cyklu SpellForce.
pozostałe
Krystian Smoszna
23 sierpnia 2006
Zgodnie z panującymi ostatnio trendami JoWood postanowił skorzystać z popularności swojej nowej mieszanki RPG z RTS-em i postanowił wzbogacić ją o dodatek. Będzie nim Dragon Storm, pierwszy oficjalny add-on do gry SpellForce II: Czas Mrocznych Wojen.
gry
Marek Grochowski
19 lipca 2006
Dziś mamy dla Was dwie wiadomości związane z firmą JoWood. Pierwsza z nich dotyczy przyszłych planów wydawniczych, a druga - trzeciej odłony serii Gothic.
gry
Karolina Talaga
27 marca 2006
Popularne pliki do pobrania do gry SpellForce: Zakon Świtu.
patch SpellForce: Zakon Świtu - Platinum edition patch - 24 listopada 2005
mod SpellForce: Zakon Świtu - Landscape Editor v.1.52 - 25 stycznia 2005
patch SpellForce: Zakon Świtu - v.1.38 PL - 16 grudnia 2004
patch SpellForce: Zakon Świtu - v.1.52a Full ENG - 21 stycznia 2005
mod SpellForce: Zakon Świtu - Aspect Ratio Patch v.1.0 - 13 listopada 2015
mod SpellForce: Zakon Świtu - Spellforce Reworked v.10.10.20 - 19 stycznia 2021
demo SpellForce: Zakon Świtu - #2 - 26 lutego 2004
mod SpellForce: Zakon Świtu - SpellForce Reimagined v.2.0.1 - 22 września 2021
mod SpellForce: Zakon Świtu - SF - High Resolution Mod v.1.0 - 23 marca 2021
mod SpellForce: Zakon Świtu - Custom Troops v.2.5 - 15 września 2022
Wymagania sprzętowe gry SpellForce: Zakon Świtu:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Procesor Pentium 4 1.8 GHz, 512 MB RAM, 64MB akcelerator 3D (GeForce 4 lub lepszy), 2GB HDD.
Lista dodatków do gry SpellForce: Zakon Świtu:
Dodatek
12 listopada 2004
Strategiczne
Drugi oficjalny dodatek do ciepło przyjętej gry Spellforce: The Order of Dawn. Po wydarzeniach opowiedzianych w pierwszym rozszerzeniu, The Breath of Winter, w Shadow of the Phoenix zagrożeniem dla uniwersum zostaje tajemniczy nekromanta. Delikwentowi udało się zniewolić jednego z bogów, którego moc wykorzystał do wskrzeszenia trzynastu magów — tych samych, którym nieomal udało się sprowadzić na świat kataklizm o apokaliptycznej skali. Pokonanie sługusów zła możliwe jest wyłącznie przy użyciu kamienia feniksa, a jego odnalezienie jest zadaniem, jakiego podejmuje się prowadzony przez gracza bohater. Na potrzeby rozszerzenia przygotowano kolejną kampanię fabularną, której ukończenie może zająć nawet czterdzieści godzin. W nowych lokacjach czekają nie tylko dodatkowe zadania główne i poboczne, lecz także sojusznicy, którzy wspomagają protagonistę w walce z wrogiem. Rozszerzenie podnosi też limit doświadczenia do pięćdziesiątego poziomu, a także zawiera nowe zaklęcia, elementy uzbrojenia i zestaw umiejętności dla naszego herosa. Strategiczny aspekt rozgrywki również doczekał się nowości w postaci bonusowych jednostek oraz budynków dla każdej rasy, a tryb multiplayer wzbogacono o 25 nowych map.
GRYOnline
Gracze
Dodatek
25 czerwca 2004
Strategiczne
Pierwszy oficjalny dodatek do gry Spellforce: The Order of Dawn. Fabuła rozszerzenia The Breath of Winter koncentruje się na postaci księcia demonów, odpowiedzialnego za przebudzenie Aryna — lodowego smoka, mającego sprowadzić zagładę na świat. Na potrzeby rozszerzenia deweloperzy przygotowali nowe środowisko, wyposażenie i umiejętności dla bohatera, a także dziesiątki zadań głównych i pobocznych. Wszystko to składa się na fabularną kampanię, której ukończenie zajmuje około czterdziestu godzin. Ponadto, w grze pojawia się specjalny tryb — Free Mode — gdzie na ukończenie czekają pojedyncze scenariusze. Co ciekawe, gracz ma do wyboru szereg ustawień definiujących przebieg rozgrywki. Sam schemat zabawy nie uległ większym zmianom, toteż nadal mamy do czynienia z hybrydą gatunków RTS oraz RPG. Oprócz dalszego rozwoju prowadzonej przez siebie postaci, gracz musi dbać o rozwój własnej osady i budowanie składających się ze zróżnicowanych jednostek armii. W produkcji pojawia się również tryb współpracy, pozwalający na wspólną zabawę dla maksymalnie trzech osób.
GRYOnline
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 5 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 5181 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Jacek Hałas
Recenzent GRYOnline.pl
2004.07.01
Spellforce: The Order of Dawn to hybryda dwóch gatunków RTS oraz cRPG osadzona w realiach fantasy. Jej twórcą jest nieznany dotąd w szerokim świecie zespół Phenomic, założony przez szanowaną personę, Volkera Werticha, twórcę serii The Settlers.
GeDo
Ekspert
2022.11.07
Mimo prawie 20 lat od premiery gra nadal daje sporo frajdy.Grałem w wersje Platinum Edition na Steam.Swietne połączenie rts i gry rpg.Bardzo przystępne sterowanie jak i cały interfejs gry.Nawet teraz niezła grafika.Swietna sciezka dzwiekowa.Bardzo długa kampania na sporej ilosci map.Sporo jednostek i budynków z podzialem na kilka roznych ras.Dosc wymagajacy poziom trudnosci,czasami trzeba sie troche nagimnastykowac by ukonczyc daną mape.Oba dodatki fabularne rowniez bardzo dobre i długie.Sama fabuła nie jest jakas super epicka ale daje rade i jest kilka fajnych zwrotow akcji.Gra przy dłuzszych posiedzeniach gdy gramy hurtowo kolejne mapy moze byc troszke monotonna wiec warto robic sobie przerwy miedzy kolejnymi mapkami.Sam pomysł z podziałem swiata na wyspy z portalami jest dosc ciekawy i nawet fajnie sie sprawdza.W grze mamy sporo opcjonalnych zadan pobocznych jak i mase roznych przedmiotów uzytkowych od broni i zbroji po czary.W sumie zarowno elementy rpg jak i strategiczne dobrze sie zazembiaja i sa wykonane na wysokim poziomie.
arkadius2
Ekspert
2019.11.09
Nie należę do fanów Spellforca którzy wracają do niego co kilka lat, ostatnio grałem jakoś tak w 2005-6 roku lecz zakupiłem sobie wersję cyfrową, którą to od razu ograłem i muszę przyznać że gra jak na swój wiek dalej dobrze się trzyma. Bawi tak samo jak przed laty.
Rafał Sankowski
GRYOnline.pl Team
2021.11.12
Orzech
Ekspert
2019.01.08
GeDo Konsul
Mimo prawie 20 lat od premiery gra nadal daje sporo frajdy.Grałem w wersje Platinum Edition na Steam.Swietne połączenie rts i gry rpg.Bardzo przystępne sterowanie jak i cały interfejs gry.Nawet teraz niezła grafika.Swietna sciezka dzwiekowa.Bardzo długa kampania na sporej ilosci map.Sporo jednostek i budynków z podzialem na kilka roznych ras.Dosc wymagajacy poziom trudnosci,czasami trzeba sie troche nagimnastykowac by ukonczyc daną mape.Oba dodatki fabularne rowniez bardzo dobre i długie.Sama fabuła nie jest jakas super epicka ale daje rade i jest kilka fajnych zwrotow akcji.Gra przy dłuzszych posiedzeniach gdy gramy hurtowo kolejne mapy moze byc troszke monotonna wiec warto robic sobie przerwy miedzy kolejnymi mapkami.Sam pomysł z podziałem swiata na wyspy z portalami jest dosc ciekawy i nawet fajnie sie sprawdza.W grze mamy sporo opcjonalnych zadan pobocznych jak i mase roznych przedmiotów uzytkowych od broni i zbroji po czary.W sumie zarowno elementy rpg jak i strategiczne dobrze sie zazembiaja i sa wykonane na wysokim poziomie.
Sevek007 Generał
I tak oto zleciało 20 lat... :))))) Udanej rocznicy dla community Spelforsa.
zanonimizowany1395350 Centurion
Jest spoko, podoba mi sie że możemy kamere dać jako stylówke diablo i jako stylówke Dragon AGE II zza postaci, walka z przeciwnikami troszke drętwa ale i tak daje rade, tworzenie sojuszników średnie, wole solo, grafika kolorowa fantasy fajna, samouczek fajny, szkoda że nie ma dubbingu żal