Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Etherlords II: Second Age (PC)

Etherlords II: Second Age PC

Druga część turowej strategii RPG w klimatach fantasy, autorstwa studia Nival. Wcielamy się w przywódcę jednej z czterech nacji i walczymy o dominację nad fantastyczną krainą.

Strategiczne | fantasy | turowe | elementy RPG | karciane

PC Windows
Okładka Etherlords II: Second Age (PC)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

30września2003

16października2003

pudełko PL

Druga część interesującej strategii turowej z elementami cRPG – Etherlords, bazującej na takiej sławnej grze jak Heroes of Might & Magic. Akcja gry ponownie przenosi nas do świata fantasy, gdzie do walki stają cztery odmienne nacje. Rozgrywka nie zmieniła się znacząco w stosunku do pierwszej części, tzn. nadal jest to połączenie eksploracji, podbijania nowych terytoriów, pozyskiwania surowców, walki oraz oczywiście podążania fabułą przewodnią. Starcia armii również toczą się na trójwymiarowych arenach, gdzie gracz może podejmować taktyczne decyzje o tym jaką kombinacją czarów zaatakować przeciwnika czy jakiego potwora wysłać do boju.

Jak zapewniają twórcy, teraz wszystko to co mogliśmy zobaczyć w części pierwszej gry zostało bardziej rozbudowane i wzbogacone. W sumie Etherlords II oferuje nam pięć nowych kampanii, 16 nowych kreatur, ponad 30 nowych zaklęć magicznych oraz wzbogacony proces rozwoju bohaterów. Ponadto udoskonalony, trójwymiarowy silnik graficzny, uproszczony i bardziej intuicyjny interfejs, drobiazgowy tutorial, edytor map i czarów, a na koniec bardziej rozbudowane opcje dla rozgrywki wieloosobowej (do 16 osób równocześnie).

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 16  

Nośnik: 2 CD

Ocena gry 7.345 / 10 na podstawie 1021 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 29,99 PLN

Klasyfikacja PEGI Etherlords II: Second Age

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Etherlords II: Second Age

PC Windows

Rekomendowane: Procesor Pentium II 450 MHz (lub kompatybilny), 128 MB RAM, 16MB karta graficzna zgodna z DirectX, Windows 98/ME/2000/XP

Etherlords II: Second Age - recenzja gry

Recenzja 4 listopada 2003, 13:24

To tyle suchych informacji, najwyższy czas przyjrzeć się samej miodności rozgrywki. Od razu przyznam, że po kilkunastu godzinach spędzonych przy Etherlords 2, uczucia mam dość mieszane. Niby gra jest fajna, system walki intuicyjny, a jednocześnie na tyle skomplikowany, by zaangażować nasze szare komórki i czerpać przyjemność ze zwycięstw. Jednak po kolejnej godzinie gry przychodzi znużenie, bo prawdę mówiąc, cały czas robimy to samo. Przede wszystkim kuleje tryb rozgrywania kampanii. Trzeba to nazwać po imieniu - na dłuższą metę jest nudny! Jak już napisałem powyżej, bieganie po mapie jest tylko pretekstem do potyczek z kolejnymi przeciwnikami, po pokonaniu których zdobędziemy lepsze karty pozwalające ubić trudniejszego wroga. Dzieje się tak dlatego, że sama fabuła nie jest szczególnie wciągająca, do tego głosy postaci podłożone są wręcz fatalnie. Efekt jest taki, iż jest to jedna z nielicznych gier, w których po pewnym czasie zamykałem już linie dialogowe jeszcze przed ich przeczytaniem! Kolejną wadą jest fatalne ustawienie kamery, która jest dynamiczna, przez co po pewnym czasie traci się zupełnie orientację w terenie. Na szczęście można tę opcję wyłączyć i kierować kamerą za pomocą kursorów, jednak nawet przy maksymalnym oddaleniu wciąż widzimy zbyt mały fragment terenu, co znacznie utrudnia sterowanie. Generalnie jest to detal, ale zawsze uprzykrzający rozgrywkę. Następny mankament zaobserwujemy podczas walki. Bohaterzy i cześć przyzywanych potworów posiada specjalne umiejętności, pozwalające np. uniknąć obrażeń czy też wręcz unicestwienia. Problem polega jednak na tym, iż te specjalne zdarzenia występują o wiele za często, zazwyczaj w 30% lub nawet 50% sytuacji! Sztucznie przedłuża to czas trwania poszczególnych pojedynków, a i tak każdy z nich trwa przecież kilkanaście minut. Ostatnia z wad jest już jednak dość poważna.