Zdobycie informacji o Nowym Orleanie | Nowa skóra | Solucja Wolfenstein II
Aktualizacja:
Ponownie udajesz się na Manhattan, gdzie twoim celem jest bunkier atomowy skryty głęboko pod ziemią. Będziesz przemieszczać się przez skażone tereny, przez co postać tracić będzie punkty zdrowia, a widoczność będzie ograniczona.
- Wejdź do bunkra atomowego
- Znajdź centrum dowodzenia
- Znajdź informacje o Nowym Orleanie
- Zbierz maskę tlenową
- Opuść nuklearny bunkier
- Daj Grace informacje o Nowym Orleanie
Wejdź do bunkra atomowego

- Przez pierwsze minuty podróży przez tereny Manhattanu tracić będziesz punkty zdrowia z uwagi na wysokie skażenie terenu - poruszać więc należy się szybko i warto rozglądać się za apteczkami, które wszędzie są porozrzucane. Nie ma tutaj żadnych przedmiotów kolekcjonerskich do zebrania - nie trać więc czasu na ich poszukiwania.
- Zeskocz na niższy poziom i wychyl się zza krawędzi, by ujrzeć pierwszego wroga - wykorzystaj broń z tłumikiem, by się go pozbyć.
- Zejdź na poziom, na którym był wróg i wychyl się zza futryny - na wprost znajdziesz kolejnego wroga, którego warto unieszkodliwić po cichu.
- Do zabicia jest jeszcze kilku dodatkowych żołnierzy wroga - wykończ ich, zbierz przedmioty i zeskocz na niższy poziom, by trafić w pobliże wrogiego Dowódcy.

- Dowódca wroga znajduje się w towarzystwie dwóch psów - zlikwiduj więc najpierw jego, by uniemożliwić uruchomienie alarmu, a potem wykończ zwierzaki.
- Jest tutaj sporo przeciwników do zlikwidowania, a najlepszą metodą ich likwidowania jest wyposażenie postaci w dwie strzelby (Schockhammer) - z uwagi na niewielki dystans walk, para tych broni spisuje się tutaj najlepiej.

- Gdy załatwisz już wszystkich, zejdź na najniższy poziom i zlokalizuj wejście do bunkru. Jest ono zamknięte i do wejścia wykorzystać musisz wybrane usprawnienie - przebić się przez drzwi przy pomocy tarana, wdrapać się na skrzynie dzięki ortezie, bądź przejść przez wnękę przy podłodze z wykorzystaniem kompresora.
- Gdy się tam dostaniesz, zbiegnij na dół po schodach, wejdź do kolejnego pomieszczenia i poczekaj, aż zakończy się proces dekontaminacji, a następnie przejdź przez drugie drzwi, by wejść do bunkra.
Znajdź centrum dowodzenia

- Gdy tylko wejdziesz do środka, odbij w prawo i zbierz leżącą na wagonie mapę - odsłoni to układ pomieszczeń na wszystkich piętrach w obrębie tego etapu. Za tym samym wagonem znajdziesz złoto.
- Na ekranie wyświetli się wskaźnik obecności wrogiego Dowódcy - jak zwykle warto jest go zabić w pierwszej kolejności, zanim zdąży aktywować alarm. Jeśli ci się to nie uda, bądź gotów na starcie z wrogimi UberSoldatami, którzy zostaną aktywowani.
- Gdy rozprawisz się ze wszystkimi, zejdź na niższy poziom - jeśli aktywował się alarm, będzie on pusty, gdyż wszyscy tutejsi wrogowie rzucili się na ciebie.

- Zbliż się do zamykających się i otwierających łopatek, które tworzą przejście. Poczekaj, aż się otworzą i przedostań się na ich drugą stronę, a potem powtórz czynność z kolejną ścianą łopatek.
- Zbierz przedmioty z tego piętra, szczególnie te zlokalizowane przy skrzynkach-zbrojowniach i udaj się w stronę znacznika, na niższe piętro budynku.
- Tutaj czeka na ciebie kolejny Dowódca wroga - zlikwidowanie go po cichu pozwoli ci uniknąć starcia ze sporą grupą wrogów, wśród której wchodzi kilku UberSoldatów.
- Przy terminalu do tankowania broni diesela, znajdziesz Dieselgewehr - miotacz ognistych granatów, z których często korzystają SuperSoldaci. Wykorzystaj go, do eliminacji przeciwników - w większości przypadków jedna "kulka" wystarczy, by załatwić praktycznie każdego.
- Wybij wrogów, pozbieraj przedmioty i zatankuj broń przy terminalu, a następnie zbiegnij na niższe piętro.

- Tutaj nie ma już wrogiego Dowódcy, przez co możesz sobie pozwolić na siłowe rozwiązanie - do czego idealnie nadaje się ciężka broń, którą udało ci się przed momentem pozyskać.
- Jako, iż nie ma tutaj już niczego do zrobienia, zbiegnij na jeszcze niższe piętro, gdzie znajdziesz dwa pomieszczenia kontrolne. W obu znajdziesz dźwignie, którą musisz przełączyć, by odblokować dalsze przejście - udaj się tam i aktywuj je.
- Gdy tylko przełączysz obie dźwignie, do pomieszczenia wleci wrogi SuperSoldat, który jednak na tym etapie nie stanowi już żadnego zagrożenia. Załatw go i zbiegnij na niższy poziom, kontynuując podróż do momentu, aż dotrzesz do kolejnych łopatek, które otwierają się i zamykają.

- Przedostań się przez łopatki i przygotuj się, gdyż do pomieszczenia zaraz wejdzie Pancerhund, robot przypominający Zitadelle, którego spotkałeś już kilkakrotnie.
- Walka z tym robotem jest bardzo trudna i wymaga posiadania ciężkiej broni - Lasergewehr bądź Dieselgewehr. Jeśli bardzo chcesz pokonać wroga, udaj się do pomieszczenia po lewej stronie, przejdź przez kolejne drzwi z ruchomych łopatek i zbierz ciężki laser z jednej z drewnianych skrzynek pod schodami.
- Atakując robota ważne jest, by rozpocząć walkę gdy ten będzie możliwie najdalej. Pancerhund korzysta z potężnego miotacza płomieni, jednak ma on bardzo krótki zasięg, a sam robot porusza się powoli.
- Kilkanaście sekund ciągłego ostrzału wystarczy, by robot eksplodował. Gdy go zniszczysz, do pomieszczenia wejdzie kolejny Pancerhund, którego też trzeba rozwalić.
- Pamiętaj, iż możesz kompletnie zignorować robota - wystarczy tylko prześlizgnąć się za jego plecami.

- Niezależnie od twojej decyzji, przejdź na drugą stronę pomieszczenia i przez kolejne drzwi złożone z ruchomych łopatek.
- Tutaj ponownie skorzystać musisz z usprawnienia - przebić się przez drzwi przy pomocy tarana, wdrapać się na skrzynie dzięki ortezie, bądź przejść przez wnękę przy podłodze z wykorzystaniem kompresora.
- Przedostań się przez kolejną przeszkodę, a następnie zeskocz do szybu windy. Aktywuj przycisk, by ją uruchomić i dostać się do nowego miejsca.
Znajdź informacje o Nowym Orleanie

- W nowym pomieszczeniu pojawi się kolejna para Dowódców. Nie staraj się jednak załatwić ich po cichu, gdyż jest to tutaj praktycznie niemożliwe - gdy tylko zbliżysz się do nowej części piętra, zostaniesz ostrzelany przez wroga i aktywuje się alarm.
- Przejdź do pomieszczenia w kształcie łuku i likwiduj wszystkich wrogów, którzy będą nadciągać. Potem przemieszczaj się wzdłuż pomieszczenia, chowając się za linią kolumn i biurek - osłoni cię to przed ciężkim laserem, z którego będą ostrzeliwać cię wrogowie.
- Gdy dojdziesz do końca pomieszczenia, użyj usprawnienia, by dostać się do przeciwników - przebij się przez drzwi przy pomocy tarana, wdrap się na skrzynie dzięki ortezie, bądź przejdź przez wnękę przy podłodze z wykorzystaniem kompresora.

- W nowej części pomieszczenia czeka cię kolejna grupa wrogów, pośród których jest dwójka Dowódców - postaraj się dostać do nich jak najszybciej, by móc ich zabić i zatrzymać napływ nowych przeciwników.
- Znajdziesz tutaj, na jednym z biurek, nową broń - Kampfpistole. Ten mały i niepozorny pistolet to potężna wyrzutnia granatów, która większość przeciwników zamieni w krwawą papkę. Oszczędzaj ją jednak na specjalne okazje, gdyż możesz przenosić tylko bardzo ograniczoną ilość amunicji do niej.
- Pozbieraj wszystkie przedmioty i udaj się na wyższe piętro.
- Zbliż się do znacznika misji i wejdź w interakcję z niewielką skrzynką na biurku, by zdobyć plik informacji o Nowym Orleanie, czyli przedmiot, po który tutaj jesteś.
Zbierz maskę tlenową
- Gdy tylko zbierzesz przedmiot, nowi wrogowie pojawią się w pomieszczeniu, a wraz z nim radioaktywne powietrze. Udaj się w stronę, z której przybyli wrogowie, wybijając ich wszystkich po drodze.
- Podążaj do znacznika misji, a następnie zbierz znajdujący się tam przedmiot - jest to maska gazowa, która pozwoli poruszać ci się po skażonych terenach bez uszczerbku na zdrowiu.
Opuść nuklearny bunkier

- Otrzymasz kolejne zadanie. Zbliż się więc do konsoli wskazanej przez znacznik i przeciągnij dźwignię, by uruchomić windę.
- Jak nietrudno się domyślić, gdy tylko to zrobisz, pomieszczenie zaleją wrogowie, a dokładnie UberSoldaci. Poczekaj za konsolą, aż wrogowie się zbliżą i załatw ich przy pomocy strzelby. Kontynuuj eliminację przeciwników, aż winda dotrze na górę.
- Wejdź na pokład śmigłowca, gdzie czeka cię scena przerywnikowa. Gdy ta dobiegnie końca, główny bohater i Bombate, pilot śmigłowca, zaatakowani zostaną przez kilku UberSoldatów - załatw ich i podejdź Bombate, by wywołać kolejną scenę.
Daj Grace informacje o Nowym Orleanie

- Po chwili odzyskasz kontrolę nad postacią. Udaj się do Grace, by dać jej zdobyte informacje, wywołując kolejną scenę przerywnikową i kończąc zarówno ten etap, jak i 6 rozdział.
- W tym momencie odblokowana zostanie Enigma, maszyna, której użyć możesz do namierzania Überkomanderów. Szczegółowe informacje dotyczące tego mechanizmu znajdziesz w rozdziale "Szyfry Enigmy".
0
Komentarze czytelników
Arche8891 Junior
Orteza znajduje sie na wenus a nie w new orlean
młoda foka Centurion

Jaka kretyńska maniera przy opisach znajdziek! Np. "Obiekt nr 21 znajduje się na pierwszym piętrze komisariatu". 22 również. I 23. 24 też " A można jakoś konkretniej? Opis miejsca dokładniejszy? I te beznadziejne fotki strzelone z "przyłożenia". Po co robisz, człowieku, zdjęcie setnej z kolei grafiki koncepcyjnej skoro już po zebraniu pierwszej wiem, jak wygląda? Zrób zdjęcie z pewnej odległości z jakimś charakterystycznym punktem czy obiektem, żeby ułatwić jej znalezienie. Bo taka jest przecież rola tego poradnika, nieprawdaż?
DragonBlood Pretorianin
co do generałów można przy mapie wojennej te same lokalizacje aby enigmę odblokować. Czy ktoś wie jak zagadać w strzelnicy i do kogo lub do klubu krzyżowego - w klubie trzeba chyba przejść wolfestain 3d ale w strzelnicy ?? To zadania na końcu gry z tytułem ,, czy to koniec '' Ma ktoś pomysł bo w poradniku tego nie ma
Arekmax Junior
Witam mam problem bo nie umiałem użyć kodów enigma i czy straciłem je a jak tak to jak odzyskać bo aż 5 nie mogę odblokować.
markc6495287647 Junior
Cześć gram na nintendo i nie mogę wskoczyć do helikoptera. Ktos pomoże bo flustrujace to jest. Dziękuję
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.