Ausmerzer | Solucja Wolfenstein II: The New Colossus
Aktualizacja:
Po krótkim epizodzie na okręcie Młota Ewy, grupa postanawia wreszcie dostać się na latającą niemiecką fortecę i przejąć nad nią kontrolę.
Wyłącz systemy obronne / Shut down the port defense system

- Gdy tylko odzyskasz kontrolę nad postacią, podejdź kilka kroków do przodu. Kładka się zawali, więc zawróć i poruszaj się w przeciwnym kierunku.
- Podążaj za Anyą, a gdy ta dostanie się na wyższe piętro poczekaj, aż z powrotem opuści kładkę. Gdy tak się stanie, wdrap się po niej na górę.
- Przygotuj swoją ulubioną broń, gdyż czeka cię wymiana ognia i naciśnij guzik, by otworzyć dalsze przejście.

- Wbiegnij do nowego pomieszczenia i wybij znajdującą się tutaj grupkę wrogów i Drona.
- Gdy wszyscy padną, pozbieraj okoliczne przedmioty i poczekaj, aż Anya dostanie się do systemu i otworzy ci dalsze przejście.
- W nowej części pomieszczenia czeka większa grupa wrogów, w skład której wchodzą kolejne Drony i SuperSoldat. Wykorzystaj sporą ilość przeszkód terenowych, by skryć się przed ogniem wroga i systematycznie wybijaj przeciwników - nie ma tu Dowódcy, więc wrogowie nie będą otrzymywać posiłków.

- Gdy załatwisz już wszystkich wrogów, udaj się do końca pomieszczenia, a następnie wykorzystaj usprawnienie, by móc kontynuować - przebij się przez drzwi przy pomocy tarana, wdrap się na górę dzięki ortezie, bądź przejdź przez wnękę przy podłodze z wykorzystaniem kompresora.
- Wejdź po drabinie na górę, a następnie przejdź przez tunel wentylacyjny po prawej stronie. Zeskocz na dół i wdrap się po pudłach, by trafić do kolejnego pomieszczenia.
- Możesz tutaj spokojnie wystrzelać wszystkich przeciwników - jest ich zaledwie kilku i nie ma sensu się skradać. Wybij ich i dojdź do końca pomieszczenia.
- Teraz trzeba będzie ponownie skorzystać z usprawnienia - możesz przejść przez niewielki tunel po prawej stronie dzięki kompresorowi, przebić się przez bariery po lewej stronie wykorzystując taran, bądź przejść przez sufit dzięki ortezie.

- W nowym pomieszczeniu znajdziesz Dowódcę. Będzie on zaledwie 20-25 metrów od ciebie, najlepiej więc szybko do niego podbiec i go zabić - nie będzie on miał nawet czasu, by aktywować alarm. Następnie wystarczy wybić pozostałych przy życiu przeciwników, wśród których jest SuperSoldat.
- Gdy wybijesz wrogów, zbliż się do konsoli ODIN wskazanej przez znacznik misji i wejdź z nią w interakcję, by wklepać kod dostępu.
Wróć do Anyi / Return to Anya

- Gdy tylko wprowadzisz kod dostępu, pojawi się małą grupa wrogów. Załatw ich, pozbieraj przedmioty w okolicy i przełącz pobliską dźwignię, by przejść dalej.
- W nowym pomieszczeniu będzie dwójka Dowódców i sporo najróżniejszych przeciwników, w tym kilku SuperSoldatów. Postaraj się dostać do Dowódców po cichu, zanim ci zdążą aktywować alarm. Pierwszy Dowódca znajduje się na tym samym piętrze, z którego tutaj startujesz, drugi z kolei jest piętro wyżej.
- Jeśli ci się to nie uda, nic straconego - wyciągnij broń i rozpocznij rozwałkę, starając się jak najszybciej załatwić wspomnianych Dowódców by zatrzymać napływ nowych sił wroga.
- Na końcu przejścia znajdziesz przejście, które opiera się na skrzyni - kucnij i przejdź przez dziurę obok skrzyni, by dostać się do dalszej części pomieszczenia.

- Przebij się przez ładownię, która po raz kolejny pełna jest wrogów i dotrzyj do miejsca, w którym została wcześniej Anya.
- Kobieta siedzi w jednej z kapsuł transportowych, a ty musisz wsiąść do drugiej, która znajduje się tuż obok.
- Podczas przejażdżki do góry przygotuj parę broni - najlepiej strzelb (Schockhammer), szczególnie jeśli masz w nich odblokowany tryb potrójnego strzału. Po kilku sekundach jazdy na kapsułę wskoczy SuperSoldat i zerwie je wieko - gdy tylko to zrobi, właduj w niego serię z broni, by pozbyć się robota.
Wyłącz systemy obronne sterburty / Disable the starbaoard defense

- Jako iż kapsuła została uszkodzona i nie wyjedzie wyżej, wdrap się na jej szczyt, zniszcz znajdujący się obok wentylator i przeskocz na kładkę. Przejdź przez tunel, na końcu którego był wentylator.
- Trafisz do całkiem nowego pomieszczenia, w którym będzie kilku wrogów i Dowódca. Przebij się przez to pomieszczenie po cichu, eliminując wrogów blokujących drogę - jeśli aktywowany zostanie alarm, pomieszczenie zalane zostanie przez Drony i SuperSoldatów, znacznie utrudniając starcie. Dowódcy nie ma w tym miejscu.

- Na końcu ścieżki trafisz do miejsca, gdzie trzeba będzie ponownie skorzystać z usprawnienia - możesz przejść przez niewielki tunel po prawej stronie dzięki kompresorowi, przebić się przez bariery po lewej lub prawej stronie wykorzystując taran, bądź przejść przez sufit dzięki ortezie.
- Gdy dostaniesz się do pomieszczenia, szybko dobiegnij do wrogiego Dowódcy i go załatw, zanim ten zdąży aktywować alarm. Wybij następnie kilku wrogów, którzy go pilnowali.
- W tym pomieszczeniu znajdziesz mapę wszystkich kolejnych lokacji - znajdziesz ją w południowej części pomieszczenia, tuż obok miejsca z Dowódcą, na prawo od ikonki "ptaka" na mapie.
- Teraz skieruj się do konsoli wskazanej przez znacznik misji i wklep do niej kod dostępu.
Opuść centrum kontrolne / Exit the Munin control center

- Gdy tylko wprowadzisz kod dostępu, z północy nadciągnie oddział wroga, w skład którego wejdzie kilku żołnierzy i Laserhund. Załatw ich i skieruj się do okrągłego, pół-otwartego pomieszczenia.
- Tutaj do pokonania będzie kilku UberSoldatów i SuperSoldatów, którzy po kolei zrzucać będą się z góry.
- Gdy ich załatwisz, wejdź na wyższe piętro i zlokalizuj ramię robota, które służyło do przemieszczania kapsuł transportowych. Wskocz na nie, przejdź na drugą stronę i wykorzystaj drabinę, by wejść na górny pokład Ausmerzera.
Spotkaj się z Anyą / Meet up with Anya

- Podążaj przed siebie, aż dojdziesz do końca kładki, skąd widać będzie główną część okrętu i patrolującego poniżej SuperSoldata. Załatw robota i innych wrogów, których uda ci się dosięgnąć będąc jeszcze na górze i zeskocz na dół.
- Do załatwienia jest tutaj dwóch Dowódców i sporo przeciwników. Jak zwykle warto dostać się do nich po cichu, by nie prowokować alarmu, jednak możesz też po prostu rzucić się sprintem w ich stronę, gdyż obaj znajdują się stosunkowo niedaleko i można załatwić ich w kilkanaście sekund.
- Gdy załatwisz wrogów i wejdziesz do budynku, w którym był drugi Dowódca, na zewnątrz pojawi się Zitadelle. Wykorzystaj granatnik bądź dowolną ciężką broń, by sprawnie się z nim rozprawić, a następnie wybij przeciwników, którzy pojawili się razem z nim.

- Gdy walki dobiegną końca, skieruj się do wnętrza budynku i wdrap się na górę po drabinie. Przejdź przez tunel wentylacyjny i wykorzystaj kolejną drabinę, by dojść do nowej sekcji Ausmerzera.
- Mimo, iż nie będzie tu działał alarm, wrogowie będą na ciebie czekać i od razu zaatakują. Gdy tylko dostaniesz się na piętro, ze schodów zbiegnie Laserhund, a po kilku sekundach rozlegnie się alarm.
- Wybij kilku pierwszych wrogów, a następnie szybko udaj się w stronę wrogiego Dowódcy - jest on w pomieszczeniu kontrolnym, na wzniesieniu. Im szybciej uda ci się go załatwić, tym szybciej zatrzymasz alarm.

- Gdy wykończysz wrogów, pozbieraj przedmioty w okolicy i wdrap się po drabinie na górne piętro. Zanim aktywujesz przycisk windy, zbierz Ubergewehr leżący przy jednej z barierek - broń ta bardzo przyda się już za moment.
- Aktywuj windę i poczekaj, aż dojedzie ona na samą górę.

- Tu czeka cię najtrudniejsze starcie w całej grze. Do pokonania będą liczni przeciwnicy, w tym sporo SuperSoldatów. Upuść Ubergewehra (zapamiętaj jego lokalizację!), by zwiększyć swoją mobilność i systematycznie eliminuj wrogów, chowając się za osłonami.
- Po dość długiej wymianie ognia, na pokładzie pojawi się dwójka nowych wrogów - Zerstörer. Są to olbrzymie, ciężko opancerzone roboty, które łączą cechy SuperSoldatów i Zitadelle - mogą poruszać się bardzo szybko, a na ich wyposażeniu znajduje się Ubergewehr, ta sama broń, którą przed momentem udało ci się zdobyć.
- Do walki z nimi najlepiej wykorzystać wspomnianą broń - zbierz ją i rozpocznij ostrzał, chowając się za osłoną po każdym strzale. Kilka ataków powinno wystarczyć, by zlikwidować robota. Jeśli zniszczysz go przy pomocy Ubergewehra, otrzymasz przy okazji trofeum / osiągnięcie "Posmakuj własnego lekarstwa!" ("Taste Your Own Medicine!").

- Gdy walka dobiegnie końca, udaj się do północnej części lokacji i wdrap po znajdującej się tam drabinie na górę.
- Przejdź na drugą stronę przez tunel wentylacyjny, a następnie wbiegnij po pochyłej części pokładu na górę, by dotrzeć do pokoju kontrolnego.
- Aktywuj znajdujący się na ścianie panel, by rozpocząć scenę przerywnikową i zakończyć ten etap.
0
Komentarze czytelników
Arche8891 Junior
Orteza znajduje sie na wenus a nie w new orlean
młoda foka Centurion

Jaka kretyńska maniera przy opisach znajdziek! Np. "Obiekt nr 21 znajduje się na pierwszym piętrze komisariatu". 22 również. I 23. 24 też " A można jakoś konkretniej? Opis miejsca dokładniejszy? I te beznadziejne fotki strzelone z "przyłożenia". Po co robisz, człowieku, zdjęcie setnej z kolei grafiki koncepcyjnej skoro już po zebraniu pierwszej wiem, jak wygląda? Zrób zdjęcie z pewnej odległości z jakimś charakterystycznym punktem czy obiektem, żeby ułatwić jej znalezienie. Bo taka jest przecież rola tego poradnika, nieprawdaż?
DragonBlood Pretorianin
co do generałów można przy mapie wojennej te same lokalizacje aby enigmę odblokować. Czy ktoś wie jak zagadać w strzelnicy i do kogo lub do klubu krzyżowego - w klubie trzeba chyba przejść wolfestain 3d ale w strzelnicy ?? To zadania na końcu gry z tytułem ,, czy to koniec '' Ma ktoś pomysł bo w poradniku tego nie ma
Arekmax Junior
Witam mam problem bo nie umiałem użyć kodów enigma i czy straciłem je a jak tak to jak odzyskać bo aż 5 nie mogę odblokować.
markc6495287647 Junior
Cześć gram na nintendo i nie mogę wskoczyć do helikoptera. Ktos pomoże bo flustrujace to jest. Dziękuję
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.