Wolfenstein 2 The New Colossus: Ausmerzer
Aktualizacja:
Po krótkim epizodzie na okręcie Młota Ewy, grupa postanawia wreszcie dostać się na latającą niemiecką fortecę i przejąć nad nią kontrolę.
Wyłącz systemy obronne / Shut down the port defense system

- Gdy tylko odzyskasz kontrolę nad postacią, podejdź kilka kroków do przodu. Kładka się zawali, więc zawróć i poruszaj się w przeciwnym kierunku.
- Podążaj za Anyą, a gdy ta dostanie się na wyższe piętro poczekaj, aż z powrotem opuści kładkę. Gdy tak się stanie, wdrap się po niej na górę.
- Przygotuj swoją ulubioną broń, gdyż czeka cię wymiana ognia i naciśnij guzik, by otworzyć dalsze przejście.

- Wbiegnij do nowego pomieszczenia i wybij znajdującą się tutaj grupkę wrogów i Drona.
- Gdy wszyscy padną, pozbieraj okoliczne przedmioty i poczekaj, aż Anya dostanie się do systemu i otworzy ci dalsze przejście.
- W nowej części pomieszczenia czeka większa grupa wrogów, w skład której wchodzą kolejne Drony i SuperSoldat. Wykorzystaj sporą ilość przeszkód terenowych, by skryć się przed ogniem wroga i systematycznie wybijaj przeciwników - nie ma tu Dowódcy, więc wrogowie nie będą otrzymywać posiłków.

- Gdy załatwisz już wszystkich wrogów, udaj się do końca pomieszczenia, a następnie wykorzystaj usprawnienie, by móc kontynuować - przebij się przez drzwi przy pomocy tarana, wdrap się na górę dzięki ortezie, bądź przejdź przez wnękę przy podłodze z wykorzystaniem kompresora.
- Wejdź po drabinie na górę, a następnie przejdź przez tunel wentylacyjny po prawej stronie. Zeskocz na dół i wdrap się po pudłach, by trafić do kolejnego pomieszczenia.
- Możesz tutaj spokojnie wystrzelać wszystkich przeciwników - jest ich zaledwie kilku i nie ma sensu się skradać. Wybij ich i dojdź do końca pomieszczenia.
- Teraz trzeba będzie ponownie skorzystać z usprawnienia - możesz przejść przez niewielki tunel po prawej stronie dzięki kompresorowi, przebić się przez bariery po lewej stronie wykorzystując taran, bądź przejść przez sufit dzięki ortezie.

- W nowym pomieszczeniu znajdziesz Dowódcę. Będzie on zaledwie 20-25 metrów od ciebie, najlepiej więc szybko do niego podbiec i go zabić - nie będzie on miał nawet czasu, by aktywować alarm. Następnie wystarczy wybić pozostałych przy życiu przeciwników, wśród których jest SuperSoldat.
- Gdy wybijesz wrogów, zbliż się do konsoli ODIN wskazanej przez znacznik misji i wejdź z nią w interakcję, by wklepać kod dostępu.
Wróć do Anyi / Return to Anya

- Gdy tylko wprowadzisz kod dostępu, pojawi się małą grupa wrogów. Załatw ich, pozbieraj przedmioty w okolicy i przełącz pobliską dźwignię, by przejść dalej.
- W nowym pomieszczeniu będzie dwójka Dowódców i sporo najróżniejszych przeciwników, w tym kilku SuperSoldatów. Postaraj się dostać do Dowódców po cichu, zanim ci zdążą aktywować alarm. Pierwszy Dowódca znajduje się na tym samym piętrze, z którego tutaj startujesz, drugi z kolei jest piętro wyżej.
- Jeśli ci się to nie uda, nic straconego - wyciągnij broń i rozpocznij rozwałkę, starając się jak najszybciej załatwić wspomnianych Dowódców by zatrzymać napływ nowych sił wroga.
- Na końcu przejścia znajdziesz przejście, które opiera się na skrzyni - kucnij i przejdź przez dziurę obok skrzyni, by dostać się do dalszej części pomieszczenia.

- Przebij się przez ładownię, która po raz kolejny pełna jest wrogów i dotrzyj do miejsca, w którym została wcześniej Anya.
- Kobieta siedzi w jednej z kapsuł transportowych, a ty musisz wsiąść do drugiej, która znajduje się tuż obok.
- Podczas przejażdżki do góry przygotuj parę broni - najlepiej strzelb (Schockhammer), szczególnie jeśli masz w nich odblokowany tryb potrójnego strzału. Po kilku sekundach jazdy na kapsułę wskoczy SuperSoldat i zerwie je wieko - gdy tylko to zrobi, właduj w niego serię z broni, by pozbyć się robota.
Wyłącz systemy obronne sterburty / Disable the starbaoard defense

- Jako iż kapsuła została uszkodzona i nie wyjedzie wyżej, wdrap się na jej szczyt, zniszcz znajdujący się obok wentylator i przeskocz na kładkę. Przejdź przez tunel, na końcu którego był wentylator.
- Trafisz do całkiem nowego pomieszczenia, w którym będzie kilku wrogów i Dowódca. Przebij się przez to pomieszczenie po cichu, eliminując wrogów blokujących drogę - jeśli aktywowany zostanie alarm, pomieszczenie zalane zostanie przez Drony i SuperSoldatów, znacznie utrudniając starcie. Dowódcy nie ma w tym miejscu.

- Na końcu ścieżki trafisz do miejsca, gdzie trzeba będzie ponownie skorzystać z usprawnienia - możesz przejść przez niewielki tunel po prawej stronie dzięki kompresorowi, przebić się przez bariery po lewej lub prawej stronie wykorzystując taran, bądź przejść przez sufit dzięki ortezie.
- Gdy dostaniesz się do pomieszczenia, szybko dobiegnij do wrogiego Dowódcy i go załatw, zanim ten zdąży aktywować alarm. Wybij następnie kilku wrogów, którzy go pilnowali.
- W tym pomieszczeniu znajdziesz mapę wszystkich kolejnych lokacji - znajdziesz ją w południowej części pomieszczenia, tuż obok miejsca z Dowódcą, na prawo od ikonki "ptaka" na mapie.
- Teraz skieruj się do konsoli wskazanej przez znacznik misji i wklep do niej kod dostępu.
Opuść centrum kontrolne / Exit the Munin control center

- Gdy tylko wprowadzisz kod dostępu, z północy nadciągnie oddział wroga, w skład którego wejdzie kilku żołnierzy i Laserhund. Załatw ich i skieruj się do okrągłego, pół-otwartego pomieszczenia.
- Tutaj do pokonania będzie kilku UberSoldatów i SuperSoldatów, którzy po kolei zrzucać będą się z góry.
- Gdy ich załatwisz, wejdź na wyższe piętro i zlokalizuj ramię robota, które służyło do przemieszczania kapsuł transportowych. Wskocz na nie, przejdź na drugą stronę i wykorzystaj drabinę, by wejść na górny pokład Ausmerzera.
Spotkaj się z Anyą / Meet up with Anya

- Podążaj przed siebie, aż dojdziesz do końca kładki, skąd widać będzie główną część okrętu i patrolującego poniżej SuperSoldata. Załatw robota i innych wrogów, których uda ci się dosięgnąć będąc jeszcze na górze i zeskocz na dół.
- Do załatwienia jest tutaj dwóch Dowódców i sporo przeciwników. Jak zwykle warto dostać się do nich po cichu, by nie prowokować alarmu, jednak możesz też po prostu rzucić się sprintem w ich stronę, gdyż obaj znajdują się stosunkowo niedaleko i można załatwić ich w kilkanaście sekund.
- Gdy załatwisz wrogów i wejdziesz do budynku, w którym był drugi Dowódca, na zewnątrz pojawi się Zitadelle. Wykorzystaj granatnik bądź dowolną ciężką broń, by sprawnie się z nim rozprawić, a następnie wybij przeciwników, którzy pojawili się razem z nim.

- Gdy walki dobiegną końca, skieruj się do wnętrza budynku i wdrap się na górę po drabinie. Przejdź przez tunel wentylacyjny i wykorzystaj kolejną drabinę, by dojść do nowej sekcji Ausmerzera.
- Mimo, iż nie będzie tu działał alarm, wrogowie będą na ciebie czekać i od razu zaatakują. Gdy tylko dostaniesz się na piętro, ze schodów zbiegnie Laserhund, a po kilku sekundach rozlegnie się alarm.
- Wybij kilku pierwszych wrogów, a następnie szybko udaj się w stronę wrogiego Dowódcy - jest on w pomieszczeniu kontrolnym, na wzniesieniu. Im szybciej uda ci się go załatwić, tym szybciej zatrzymasz alarm.

- Gdy wykończysz wrogów, pozbieraj przedmioty w okolicy i wdrap się po drabinie na górne piętro. Zanim aktywujesz przycisk windy, zbierz Ubergewehr leżący przy jednej z barierek - broń ta bardzo przyda się już za moment.
- Aktywuj windę i poczekaj, aż dojedzie ona na samą górę.

- Tu czeka cię najtrudniejsze starcie w całej grze. Do pokonania będą liczni przeciwnicy, w tym sporo SuperSoldatów. Upuść Ubergewehra (zapamiętaj jego lokalizację!), by zwiększyć swoją mobilność i systematycznie eliminuj wrogów, chowając się za osłonami.
- Po dość długiej wymianie ognia, na pokładzie pojawi się dwójka nowych wrogów - Zerstörer. Są to olbrzymie, ciężko opancerzone roboty, które łączą cechy SuperSoldatów i Zitadelle - mogą poruszać się bardzo szybko, a na ich wyposażeniu znajduje się Ubergewehr, ta sama broń, którą przed momentem udało ci się zdobyć.
- Do walki z nimi najlepiej wykorzystać wspomnianą broń - zbierz ją i rozpocznij ostrzał, chowając się za osłoną po każdym strzale. Kilka ataków powinno wystarczyć, by zlikwidować robota. Jeśli zniszczysz go przy pomocy Ubergewehra, otrzymasz przy okazji trofeum / osiągnięcie "Posmakuj własnego lekarstwa!" ("Taste Your Own Medicine!").

- Gdy walka dobiegnie końca, udaj się do północnej części lokacji i wdrap po znajdującej się tam drabinie na górę.
- Przejdź na drugą stronę przez tunel wentylacyjny, a następnie wbiegnij po pochyłej części pokładu na górę, by dotrzeć do pokoju kontrolnego.
- Aktywuj znajdujący się na ścianie panel, by rozpocząć scenę przerywnikową i zakończyć ten etap.
Komentarze czytelników
Cześć gram na nintendo i nie mogę wskoczyć do helikoptera. Ktos pomoże bo flustrujace to jest. Dziękuję
Jeśli chodzi Ci o misję na szczycie budynku i jej zakończenie, to najpewniej popełniasz prosty błąd - masz broń dwuręczną (ciężką). Z nią nie da się skakać i spadasz. Wyrzuć ją i wskoczysz spokojnie.
Wolfenstein to moja druga gra na swich, pierwszą był Doom Eternal. Po kilkunastu godzinach dałem sobie z nim spokój ze względu na koniecznośc skakania. Kilkanaście minut strzelania i dwie godziny prób przeskakiwania po drążkach.... porażka!
Witam mam problem bo nie umiałem użyć kodów enigma i czy straciłem je a jak tak to jak odzyskać bo aż 5 nie mogę odblokować.
co do generałów można przy mapie wojennej te same lokalizacje aby enigmę odblokować. Czy ktoś wie jak zagadać w strzelnicy i do kogo lub do klubu krzyżowego - w klubie trzeba chyba przejść wolfestain 3d ale w strzelnicy ?? To zadania na końcu gry z tytułem ,, czy to koniec '' Ma ktoś pomysł bo w poradniku tego nie ma
Jaka kretyńska maniera przy opisach znajdziek! Np. "Obiekt nr 21 znajduje się na pierwszym piętrze komisariatu". 22 również. I 23. 24 też " A można jakoś konkretniej? Opis miejsca dokładniejszy? I te beznadziejne fotki strzelone z "przyłożenia". Po co robisz, człowieku, zdjęcie setnej z kolei grafiki koncepcyjnej skoro już po zebraniu pierwszej wiem, jak wygląda? Zrób zdjęcie z pewnej odległości z jakimś charakterystycznym punktem czy obiektem, żeby ułatwić jej znalezienie. Bo taka jest przecież rola tego poradnika, nieprawdaż?
Orteza znajduje sie na wenus a nie w new orlean
Pomoże ktoś proszę? - utknąłem w misji na powierzchni Wenus, w miejscu, gdzie trzeba przejść po 2 rurach przez jakby okrągłą "puszkę" z wentylatorem, na wysoko położony balkonik. Zaraz potem z tego co oglądałem w necie jest winda i prawdopodobnie kwatery mieszkalne. Problem jest z ta "puszką". Można się przebić przez nią, albo przeskoczyć na górę (zależy od, ulepszenia). ja wybrałem ulepszenie pozwalające przeciskać się przez wąskie kanały. I za cholerę nie mam koncepcji jak przebrnąć dalej... Chodzi o miejsce pokazane na screenie z poradnika Wenus-Powierzchnia "Blokada, przez którą trzeba się przebić" (taki opis screena).
Musisz się przeczołgac z jednej ze stron pod tą puszką
Jak , Gdzie i Którędy dostać się do Tego cholernego szczura ?
Gzie jest wogóle ten skład z bronią.
Po co ta szczelnica ; najlepsza taktyka jest podczas akcji . Poznajesz w tym czasie , jaką bronią możesz w łatwy sposób pokonać przeciwnika.
Nie mogę sie dostac do tego szczura. Jak to zrobic ????
Wiesz gdzie jest shooting range ? zaraz obbok masz ammo depot.
NA środku tego małego pomieszczenia jest małe pudełko podejdź do niego i E- tyle.
Poradnik ma dużo nieścisłości i błędów. Czy będą wprowadzone korekty/poprawki do poradnika i kiedy?
Czy jeśli raz kupię poradnik to mam do niego dostęp na stałe z poziomu mojego konta czy też jest to zakup jednorazowy i nie mam po nim śladu na koncie-ponownego dostępu do poradnika?
W trakcie pierwszego uruchamiania wyskakuje mi "fatal error", w czym tkwi haczyk ?
Czy ktos mi pomoze pozbyc się tego?
Poprzednie wersje video uruchamiają mi sie perfekt !!!
Na każdy kolejny poziom umiejętności "Enemy grenade kills" trzeba zabić dwóch, a nie dziesięciu przeciwników odrzuconym granatem
Złoto #13 - Zitadelle
zły opis miejsca, to złoto można znaleźć w metrze przy schodach obok wagonu, gdzie znajduje się czwarta zabawka dla Maxa (Boat - Łódź)
W opsie 114 tekstu w Nowym Orleanie jest błąd - "Kolejny tekst znajdziesz w tym samym budynku, co poprzedni (#114), z tym iż jest on ukryty na piętrze, na toaletce."
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
