Powierzchnia | Wenus | Solucja Wolfenstein II: The New Colossus
Aktualizacja:
W tej części wyprawy na Wenus bohater trafia na powierzchnię samej planety. Środowisko jest tutaj szkodliwe, przez co trzeba będzie dbać o to, by bohater się nie przegrzał.
Wejdź do Oberkommando

- Gdy tylko odzyskasz kontrolę nad postacią, zwróć uwagę na nowy wskaźnik u dołu ekranu (z ikonką płatka śniegu). Pokazuje on stopień izolacji termicznej. Gdy będziesz na powierzchni planety, będzie on systematycznie spadał (a kombinezon się rozgrzewał), a gdy spadnie do zera, postać natychmiast zginie.
- Stan izolacji termicznej poprawiać można wchodząc do zamkniętych pomieszczeń i regenerując chłodziwo w specjalnych stacjach - trafiać na nie będziesz dosłownie co kilkadziesiąt sekund, nie da się ich pominąć.
- Nie ma tutaj nic ciekawego do zrobienia, kieruj się więc cały czas przed siebie, aż dotrzesz do nowego miejsca. Zeskocz na dół i zregeneruj stan chłodziwa przy pobliskiej stacji.

- Kontynuuj przemarsz na drugą stronę wąskiej kładki (uzupełniając po drodze chłodziwo), aż dojdziesz do jej końca. Z prawej strony wyjdzie kolejny Zitadelle - możesz spróbować go ominąć, jednak prościej jest się go pozbyć przy pomocy granatników i/lub broni ciężkiej (laser bądź diesel). By ułatwić sobie zadanie, wróć na długą kładkę, przez którą tutaj dotarłeś - wróg będzie miał problem, by cię tam trafić.
- Pozbieraj wyrzucony przez wroga pancerz, uzupełnij stan chłodziwa i kieruj się w stronę znacznika.
- Wkrótce na ekranie pojawi się znacznik wrogiego Dowódcy. Wejdź po cichu do budynku wskazanego przez znacznik misji, by trafić do nowej lokalizacji.

- Jest tutaj dość sporo wrogów, warto przynajmniej część wyeliminować po cichu przy pomocy wytłumionej broni. Pamiętaj, iż kombinezon nie nagrzewa się w zamkniętych pomieszczeniach - nie musisz więc monitorować stanu schłodzenia.
- Jeśli nie uda ci się zabić Dowódcy przed wykryciem, rzuć się sprintem w jego stronę - znajduje się on niedaleko, dojście do niego zajmie kilka sekund, a szybka likwidacja sprawi, iż w pomieszczeniu nie pojawi się aż tylu wrogów.
- Gdy oczyścisz budynek, skieruj się w północno-zachodni róg pomieszczenia - znajdziesz tam mapę lokacji. Dokładna lokalizacja mapy, jak i innych przedmiotów w tym miejscu, opisana została w rozdziale "Sekrety".
- Przebij się na druga stronę (wschód) budynku, gdzie znajdziesz drabinę - wdrap się na górę, by trafić na nowy poziom budynku.

- Gdy wyjdziesz na zewnątrz, zobaczysz obok siebie nieaktywnego UberSoldata - postaraj się do niego zakraść i unieszkodliwić zanim się aktywuje. W okolicy kręci się jeszcze SuperSoldat, a także kilka Dronów, z którymi trzeba się uporać.
- Uważaj na stan schłodzenia kombinezonu - na wyższym piętrze znajdziesz jeden z wielu tutejszych terminali do uzupełnienia chłodziwa.
- Gdy wejdziesz na kolejne piętro, na ekranie pojawi się znacznik nowego Dowódcy. Wrogów jest tutaj jedynie kilku, bardzo łatwo więc zakraść się do Dowódcy i zlikwidować go, zanim ten zdąży aktywować alarm.

- Po wejściu na kolejne piętro zregeneruj poziom chłodziwa w kombinezonie i przygotuj się na spotkanie z nowym typem wroga o nazwie Laserhund. Jest to miniaturowa wersja Panzerhunda, strzelająca laserem i wybuchająca po śmierci. Likwidując tego typu wrogów warto zachować dystans.
- Po walce z Laserhundem udaj się do kolejnego pomieszczenia. Pozbieraj znajdujące się tutaj przedmioty (także kolekcjonerskie), zregeneruj zdrowie i poziom chłodziwa i wyjdź na zewnątrz.

- Zaraz po wyjściu trafisz na nieaktywnego wrogiego UberSoldata - postaraj się zniszczyć go zanim zdąży się aktywować. W tym miejscu przyjdzie ci jeszcze walczyć z grupą Dronów i SuperSoldatami.
- Kontynuuj marsz na wyższe piętro i dojdź do jego końca. Zregeneruj zapas chłodziwa przy stacji, przejdź po rurach na drugą stronę, zniszcz podwójną blokadę i kontynuuj marsz aż wrócisz na twardy grunt.

- Trafisz do kolejnego budynku, w którym postać będzie bezpieczna od prażącego słońca. Przy wejściu czeka kilku wrogów, których łatwo możesz wybić rzucając w nich toporkami, a także kolejny Laserhund. Nie musisz tutaj jednak się ukrywać - nie ma tu żadnego Dowódcy, można więc poszaleć.
- Gdy wybijesz wrogów, skieruj się do windy i aktywuj przycisk, by dotrzeć na wyższe piętro.

- Tutaj w pierwszej kolejności trafisz do laboratorium, po którym kręci się kilku wrogów - możesz spokojnie wybić ich jeden po drugim, nie zwracając na siebie uwagi.
- W laboratorium znajdziesz nową i bezapelacyjnie najpotężniejszą broń w grze - Ubergewehr. Jest to ciężka broń, której nie możesz normalnie przenosić (zmiana broni powoduje jej wyrzucenie), lecz jej siła ognia w zupełności to rekompensuje - wystrzał z broni tworzy miniaturową czarną dziurę, która przyciąga wszystkich wrogów i wybucha, niszcząc praktycznie wszystko jednym atakiem. Broń wymaga zarówno energii, jak i paliwa - jej regeneracja odbywa się więc w dwóch stacjach na raz.
- Gdy nacieszysz się już siłą ognia nowej zabawki, wybiegnij drugą stroną laboratorium i skieruj się do tunelu, gdzie postać ponownie wystawiona będzie na czynniki atmosferyczne.

- W tunelu trafisz na sporo nieaktywnych UberSoldatów - zakradnij się do nich i wykorzystaj egzekucje, by wybić je zanim zdążą zareagować.
- Uzupełnij poziom chłodziwa i zeskocz na pas transmisyjny zlokalizowany niżej. Spowoduje to chwilową utratę trzymanej w ręce ciężkiej broni - jeśli oczywiście takową akurat masz. Bohater korzystał będzie z jednej z broni, które ma w ekwipunku.
- Podczas podróży musisz likwidować rozstawionych wokół taśmy wrogów. Gdy dojedziesz do końca, zbierz upuszczoną broń i udaj się przed siebie, by dotrzeć do nowego pomieszczenia.

- W tym miejscu kręci się dwóch Dowódców wroga. Jak zwykle lepiej jest wybić ich po cichu, jednak w tym wypadku możesz też posłużyć się nowo nabytą bronią i po prostu zrobić rozróbę - wrogowie nie będą mieć żadnych szans.
- Gdy oczyścisz okolicę, zbadaj dokładnie wszystkie piętra i pomieszczenia, gdyż ukryte jest tu sporo skarbów. Wykorzystaj terminale, by naładować Ubergewehr, udaj się na najwyższe piętro i wykorzystaj windę, by trafić do nowej lokacji.
Wykradnij kody do systemu ODYN

- Zlikwiduj kilku przeciwników w pierwszym pomieszczeniu - nie musisz się skradać, nie ma tutaj jeszcze wrogiego Dowódcy. Pozbieraj przedmioty i przejdź przez kolejne drzwi.
- Dopiero tutaj trafisz na Dowódcę, w dodatku ustawionego na drugim końcu pomieszczenia przypominającego centrum dowodzenia. Dotarcie do niego po cichu nie jest zbyt łatwe, a najprostszym rozwiązaniem jest po prostu sprint do wroga, zabicie go i wybicie pozostałych przeciwników.
- Gdy załatwisz wszystkich wrogów, udaj się do samego środka centrum dowodzenia i wskocz do tunelu wentylacyjnego idącego pod podłogą. Przejdź na drugą stronę, wyjdź do nowej części pomieszczenia i aktywuj komputer, by zakończyć ten etap i wrócić na Młot Ewy.
0
Komentarze czytelników
Arche8891 Junior
Orteza znajduje sie na wenus a nie w new orlean
młoda foka Centurion

Jaka kretyńska maniera przy opisach znajdziek! Np. "Obiekt nr 21 znajduje się na pierwszym piętrze komisariatu". 22 również. I 23. 24 też " A można jakoś konkretniej? Opis miejsca dokładniejszy? I te beznadziejne fotki strzelone z "przyłożenia". Po co robisz, człowieku, zdjęcie setnej z kolei grafiki koncepcyjnej skoro już po zebraniu pierwszej wiem, jak wygląda? Zrób zdjęcie z pewnej odległości z jakimś charakterystycznym punktem czy obiektem, żeby ułatwić jej znalezienie. Bo taka jest przecież rola tego poradnika, nieprawdaż?
DragonBlood Pretorianin
co do generałów można przy mapie wojennej te same lokalizacje aby enigmę odblokować. Czy ktoś wie jak zagadać w strzelnicy i do kogo lub do klubu krzyżowego - w klubie trzeba chyba przejść wolfestain 3d ale w strzelnicy ?? To zadania na końcu gry z tytułem ,, czy to koniec '' Ma ktoś pomysł bo w poradniku tego nie ma
Arekmax Junior
Witam mam problem bo nie umiałem użyć kodów enigma i czy straciłem je a jak tak to jak odzyskać bo aż 5 nie mogę odblokować.
markc6495287647 Junior
Cześć gram na nintendo i nie mogę wskoczyć do helikoptera. Ktos pomoże bo flustrujace to jest. Dziękuję
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.