Total War Arena - poradnik do gry
Totalne oblężenie czas zacząć!. Poradnik do Total War Arena to przydatne porady i tricki, które pomogą na polu walki. Poznasz tutaj wszystkie frakcje (Rzym, Grecja, Barbarzyńcy) oraz opis jednostek. Opisaliśmy również wodzów i generałów, konto premium i doświadczenie.
Aktualizacja:

Total War Arena - poradnik do gry
Poradnik do Total War: Arena ma na celu wprowadzić gracza w świat starożytności i walk toczonych na rozległych arenach z graczami z całego świata.
Dla nowych graczy
Podstawowe informacje, które powinien znać każdy gracz zawarto w rozdziałach:
- Jak rozpocząć grę?
- Kupno przedmiotów
- Doświadczenie i awans
- Złoto i konta Premium
- Mechanika jednostek i wskazówki
- Sterowanie
FAQ
Nie zabrakło także małego działu FAQ, w którym pojawiły się odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące rozgrywki:
Wodzowie i frakcje
W dalszej części poradnika znajdziesz informacje na temat dostępnych dowódców, którzy prowadzą twoje oddziały do walki, wspomagając je swoimi umiejętnościami. Zdolności zostały dokładnie opisane i wzbogacone wskazówkami co do ich użycia.
Jednostki, ich zdolności i przedmioty oraz porady
Największą część poradnika stanowi opis jednostek dostępnych w grze. Znajdziesz tu porady, opis podstawowych zdolności oraz dostępne przedmioty dla każdego typu oddziałów z trzech frakcji dostępnych w grze. Nie zabrakło także porad odnośnie sterowania jednostkami na polu bitwy i wskazówek, jak używać zdolności i co możesz osiągnąć z użyciem konkretnych przedmiotów.
- Mieczownicy
- Jazda z włóczniami / mieczami
- Łucznicy
- Włócznicy
- Oszczepnicy
- Procarze
- Falangici
- Sierpownicy
- Ciężka artyleria
- Lekka artyleria
- Ogary wojenne
Poradnik został przygotowany w oparciu o wersję zamkniętej bety (update 2.4).
Patrick "YxU" Homa (www.gry-online.pl)

Autor: Patrick Homa
Blisko dziesięć lat swojej freelancerskiej współpracy z GRYOnline.pl poświęcił pomaganiu graczom w zbieraniu sekretów i pokonywaniu wszelkich trudności jako autor poradników. Niestraszny mu żaden gatunek gier i uważa, że od grafiki i wodotrysków ważniejsza jest fabuła, model rozgrywki i mechaniki. Wolny czas spędza na przemierzaniu lasów rowerem i craftowaniu nowych "receptur" w kuchni. Wieczorami z pasją oddaje się też ściganiu w symulatorach wyścigowych.

Gracze
OpenCritic
- Sierpownicy w Total War Arena
- Złoto i konto Premium w Total War Arena
- Łucznicy w Total War Arena
- Zakup przedmiotów w Total War Arena
- Doświadczenie i awans w Total War Arena
- Jak rozpocząć grę w Total War Arena?
- Podstawy rozgrywki
- Poradnik do gry
- Jednostki, przedmioty i porady
- Barbarzyńcy | Wodzowie i generałowie w Total War Arena
- Grecja | Wodzowie i generałowie w Total War Arena
- Rzym | Wodzowie i generałowie w Total War Arena
- Wodzowie i generałowie
- Jak używać Falangi w Total War Arena?
- Jak grać ze znajomymi w Total War Arena?
Komentarze czytelników
YxU Pretorianin

@Hashtag - dzięki za informacje. Może i masz rację: inaczej widzi to autor, inaczej czytający, a to w końcu dla niego powstaje poradnik. Możliwe, że przy okazji premiery (lub wcześniej) zostanie wstawiona aktualizacja, zwrócę wtedy uwagę na Twoje sugestie ;)
F4 też jest wspomniane przy rozdziale Sterowanie, lecz racja - mogłoby to znaleźć się także w innym miejscu (w końcu nie każdy czyta poradnik "od deski do deski" :D )
Hashtag Junior
Dobra zbyt chaotycznie napisałem, chodziło mi o to że ów podpunkty powinny mieć własną kategorię załóżmy w podstawach rozgrywki, choć może skoro faktycznie zostały już wspominane przy jednostkach to będzie "sztuka dla sztuki"
Bynajmniej co do umiejętnościami na 5 tierze nie mogę się zgodzić żeby nie posiadały własnej kategorii zbyt często się zdarza ze nowi gracze atakują dowódców tak jak scipion w chmarach nie sprawdzając czy ma uruchomioną zemste i dochodzi do odczuć bezradności u gracza, więc jakiś temat pod tytułem "dowódcy z którymi możecie mieć problemy na polu walki" może pomóc wielu osobom. (Może tez jednostki i wstawić tam falange)
W trzecim podpunkcie chodziło mi ze w ekwipunku który jednostka oblokowuje za punkty doświadczenia jednostki od poziomu 5 nastepuje zmiana warta uwagi mianowicie występują dwa rodzaje ekwipunku wspomagające dany typ rozgrywki dla konnicy na przykład sile szarży lub siłę obrażeń wręcz.
Co do rzeczy które sobie przypomniałem pisząc tą odpowiedz pod guzikiem F4 jest koło szybkich poleceń które można wkleić na chat.
YxU Pretorianin

Oczywiście, sugestię są całkiem w porządku. Mimo to, odpowiem jednak na "zarzuty" (które szanuję) :D
- Informacje o zależnościach terenu pojawiają się w poradniku wielokrotnie, w poradach ogólnych oraz przy jednostkach, dla których jest to szczególnie istotne;
- Umiejętności także 5 tieru (jeśli oboje mówimy o umiejętnościach dowódców) zostały opisane dla każdego z nich, przy czym zawarty został także komentarz uzupełniający dla tych bardziej złożonych.
- Na trzecie zdanie trudno mi odpowiedzieć, ponieważ nie całkiem je rozumiem :)
- Ale owszem, informacja o benefitach z 7 poziomu jest trafna. Jednak jeśli chodzi o umiejętności jednostek, potrafią się one od 5T zmieniać co poziom, dlatego przy opisie jednostek napisane zostało "Podstawowe zdolności". Poradnik ma przede wszystkim na celu wprowadzić w grę nowych graczy i przekazać im porady, dzięki którym nie zniechęcą się do gry. Każdy kto osiągnął poziom 5, moim zdaniem, będzie miał już podstawową wiedzę i sam będzie potrafił zadecydować o buildzie i obranej strategii :)
Hashtag Junior
Jeżeli mogę coś zasugerować.
Brakuję oddzielnej sekcji na:
-Informacji o "buffach i debuffach" w lesie w zależności od frakcji
-O ogromnej sile umiejętności na piątym tierze ( Ultimate skill?) z którymi gracze pierwszy raz mogą się zmierzyć jak skończą walczyć z botami czyli na tierze IV.
-O zwiększeniu większej ilości do przyswojenia od poziom u5 czy 6 od którego ekwipunek nie jest kolejną rzeczą do odblokowania ale zwykle jedną z dwóch ewentualnych buildów które można dostosować do stylu gry
A od 7 jednostki otrzymują dodatkowe miejsca na sloty i zwykle po nowej umiejętności bazowej dla jednostek.
Czyli im dalej w las tym więcej drzew zgodnie z zasadą "easy to play hard to master"
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.