Total War Arena - poradnik do gry

Totalne oblężenie czas zacząć!. Poradnik do Total War Arena to przydatne porady i tricki, które pomogą na polu walki. Poznasz tutaj wszystkie frakcje (Rzym, Grecja, Barbarzyńcy) oraz opis jednostek. Opisaliśmy również wodzów i generałów, konto premium i doświadczenie.

Poradniki

Aktualizacja:

Spis treści
Total War Arena - poradnik do gry

Total War Arena - poradnik do gry

Poradnik do Total War: Arena ma na celu wprowadzić gracza w świat starożytności i walk toczonych na rozległych arenach z graczami z całego świata.

Dla nowych graczy

Podstawowe informacje, które powinien znać każdy gracz zawarto w rozdziałach:

  1. Jak rozpocząć grę?
  2. Kupno przedmiotów
  3. Doświadczenie i awans
  4. Złoto i konta Premium
  5. Mechanika jednostek i wskazówki
  6. Sterowanie

FAQ

Nie zabrakło także małego działu FAQ, w którym pojawiły się odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące rozgrywki:

  1. Jak szybko zdobywać doświadczenie?
  2. Jak grać ze znajomymi?
  3. Jak używać falangi hoplitów?

Wodzowie i frakcje

W dalszej części poradnika znajdziesz informacje na temat dostępnych dowódców, którzy prowadzą twoje oddziały do walki, wspomagając je swoimi umiejętnościami. Zdolności zostały dokładnie opisane i wzbogacone wskazówkami co do ich użycia.

  1. Wodzowie Rzymscy
  2. Wodzowie Greccy
  3. Wodzowie Barbarzyńców.

Jednostki, ich zdolności i przedmioty oraz porady

Największą część poradnika stanowi opis jednostek dostępnych w grze. Znajdziesz tu porady, opis podstawowych zdolności oraz dostępne przedmioty dla każdego typu oddziałów z trzech frakcji dostępnych w grze. Nie zabrakło także porad odnośnie sterowania jednostkami na polu bitwy i wskazówek, jak używać zdolności i co możesz osiągnąć z użyciem konkretnych przedmiotów.

  1. Mieczownicy
  2. Jazda z włóczniami / mieczami
  3. Łucznicy
  4. Włócznicy
  5. Oszczepnicy
  6. Procarze
  7. Falangici
  8. Sierpownicy
  9. Ciężka artyleria
  10. Lekka artyleria
  11. Ogary wojenne

Poradnik został przygotowany w oparciu o wersję zamkniętej bety (update 2.4).

Patrick "YxU" Homa (www.gry-online.pl)

Patrick Homa

Autor: Patrick Homa

Blisko dziesięć lat swojej freelancerskiej współpracy z GRYOnline.pl poświęcił pomaganiu graczom w zbieraniu sekretów i pokonywaniu wszelkich trudności jako autor poradników. Niestraszny mu żaden gatunek gier i uważa, że od grafiki i wodotrysków ważniejsza jest fabuła, model rozgrywki i mechaniki. Wolny czas spędza na przemierzaniu lasów rowerem i craftowaniu nowych "receptur" w kuchni. Wieczorami z pasją oddaje się też ściganiu w symulatorach wyścigowych.

Total War: Arena

Total War: Arena

PC

Data wydania: 22 lutego 2018

Informacje o Grze
6.7

Gracze

7.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2018-02-21
21:43

YxU Pretorianin

YxU

@Hashtag - dzięki za informacje. Może i masz rację: inaczej widzi to autor, inaczej czytający, a to w końcu dla niego powstaje poradnik. Możliwe, że przy okazji premiery (lub wcześniej) zostanie wstawiona aktualizacja, zwrócę wtedy uwagę na Twoje sugestie ;)
F4 też jest wspomniane przy rozdziale Sterowanie, lecz racja - mogłoby to znaleźć się także w innym miejscu (w końcu nie każdy czyta poradnik "od deski do deski" :D )

Komentarz: YxU
2018-02-21
21:14

Hashtag Junior

Dobra zbyt chaotycznie napisałem, chodziło mi o to że ów podpunkty powinny mieć własną kategorię załóżmy w podstawach rozgrywki, choć może skoro faktycznie zostały już wspominane przy jednostkach to będzie "sztuka dla sztuki"

Bynajmniej co do umiejętnościami na 5 tierze nie mogę się zgodzić żeby nie posiadały własnej kategorii zbyt często się zdarza ze nowi gracze atakują dowódców tak jak scipion w chmarach nie sprawdzając czy ma uruchomioną zemste i dochodzi do odczuć bezradności u gracza, więc jakiś temat pod tytułem "dowódcy z którymi możecie mieć problemy na polu walki" może pomóc wielu osobom. (Może tez jednostki i wstawić tam falange)

W trzecim podpunkcie chodziło mi ze w ekwipunku który jednostka oblokowuje za punkty doświadczenia jednostki od poziomu 5 nastepuje zmiana warta uwagi mianowicie występują dwa rodzaje ekwipunku wspomagające dany typ rozgrywki dla konnicy na przykład sile szarży lub siłę obrażeń wręcz.

Co do rzeczy które sobie przypomniałem pisząc tą odpowiedz pod guzikiem F4 jest koło szybkich poleceń które można wkleić na chat.

Komentarz: Hashtag
2018-02-21
17:57

YxU Pretorianin

YxU

Oczywiście, sugestię są całkiem w porządku. Mimo to, odpowiem jednak na "zarzuty" (które szanuję) :D
- Informacje o zależnościach terenu pojawiają się w poradniku wielokrotnie, w poradach ogólnych oraz przy jednostkach, dla których jest to szczególnie istotne;
- Umiejętności także 5 tieru (jeśli oboje mówimy o umiejętnościach dowódców) zostały opisane dla każdego z nich, przy czym zawarty został także komentarz uzupełniający dla tych bardziej złożonych.
- Na trzecie zdanie trudno mi odpowiedzieć, ponieważ nie całkiem je rozumiem :)
- Ale owszem, informacja o benefitach z 7 poziomu jest trafna. Jednak jeśli chodzi o umiejętności jednostek, potrafią się one od 5T zmieniać co poziom, dlatego przy opisie jednostek napisane zostało "Podstawowe zdolności". Poradnik ma przede wszystkim na celu wprowadzić w grę nowych graczy i przekazać im porady, dzięki którym nie zniechęcą się do gry. Każdy kto osiągnął poziom 5, moim zdaniem, będzie miał już podstawową wiedzę i sam będzie potrafił zadecydować o buildzie i obranej strategii :)

Komentarz: YxU
2018-02-21
13:25

Hashtag Junior

Jeżeli mogę coś zasugerować.
Brakuję oddzielnej sekcji na:
-Informacji o "buffach i debuffach" w lesie w zależności od frakcji

-O ogromnej sile umiejętności na piątym tierze ( Ultimate skill?) z którymi gracze pierwszy raz mogą się zmierzyć jak skończą walczyć z botami czyli na tierze IV.

-O zwiększeniu większej ilości do przyswojenia od poziom u5 czy 6 od którego ekwipunek nie jest kolejną rzeczą do odblokowania ale zwykle jedną z dwóch ewentualnych buildów które można dostosować do stylu gry
A od 7 jednostki otrzymują dodatkowe miejsca na sloty i zwykle po nowej umiejętności bazowej dla jednostek.

Czyli im dalej w las tym więcej drzew zgodnie z zasadą "easy to play hard to master"

Komentarz: Hashtag

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl