Pozbądź się potwora | Rozdział czwarty | Opis przejścia Syberia 3
Aktualizacja:
Kiedy da się odczuć gwałtowny wstrząs, zgodnie z życzeniem kapitana opuść mostek i maszeruj sprawdzić, co dzieje się na rufie.

Po drodze - przechodząc przez nadbudówkę - podnieś leżące przy pierwszym z brzegu krzesełku (w rzędzie po lewej, naprzeciwko którego stoją Jukole) ręcznie wykonane zapałki. Następnie zajrzyj pod pierwsze z brzegu krzesełko w kolejnym rzędzie. W zbliżeniu wysuń spod niego (odpowiedni ruch myszką) skrzyneczkę, unieś (odpowiedni ruch myszką) znajdujący się z jej przodu skobelek, a potem (odpowiedni ruch myszką) jej pokrywę. Zajrzyj do środka, przesuń leżące tam rzeczy, by dostać się do schowanej u góry (mniej więcej pośrodku) racy. Zabierz ją. Opuść nadbudówkę i wędruj na rufę.

Gdy Kate przekona się, co powoduje wstrząsy statku, otrzyma polecenie zniszczenia źródeł światła. Idź w stronę wielkiego reflektora na rufie promu i użyj na nim racy, by odwrócić uwagę krakena. Teraz potrzebujesz jakiegoś narzędzia, którym rozwalisz wszystkie tego typu reflektory na promie (jest ich w sumie sześć: jeden pośrodku rufy, drugi na dziobie i po dwa przy każdej z burt).

Maszeruj na prawą burtę - na skrzyni zaraz przy nadbudówce leży solidny pręt. Weź go. Wróć na rufę i rozwal nim reflektor. Wędruj teraz na lewą burtę, gdzie drugą ze stojących przy nadbudówce skrzyń przesuń pod znajdujący się tam reflektor. Wdrap się na skrzynię i stłucz go, po czym zejdź ze skrzyni.

Idź dalej lewą burtą i przy kolejnym reflektorze (zaraz za nadbudówką) zakręć przymocowaną do jego podstawy korbą, by go obniżyć i zwrócić w stronę Kate, po czym walnij go prętem. Wędruj dalej w lewo i po schodach wejdź na podest na dziobie promu. Jest tam kolejny reflektor, który oczywiście zniszcz. Zejdź drugimi schodami i maszeruj drugą burtą - tutaj pierwszy z reflektorów (przy wyjściu z promu) zostanie rozwalony bez udziału Kate, przy drugim (kawałek dalej) ponownie zakręć korbą, by go obniżyć, po czym uderz weń prętem.
Niestety, to nie wystarczy - kolejnym pomysłem kapitana będzie wyłączenie silników. Wejdź do nadbudówki od strony rufy i schodami po lewej udaj się do maszynowni.

Idź na podest z pulpitem sterującym lodołamaczem, miń rzeczony pulpit i maszeruj dalej w prawo. Wajcha wyłączająca silniki znajduje się na samym końcu tego pasażu (po prawej) - opuść ją.
Wyjdź z maszynowni, a następnie z nadbudówki (drzwiami od strony rufy). Przejdź na prawą burtę - zastaniesz tam kapitana w szalupie ratunkowej - porozmawiaj z nim. Tym razem Kate zostanie posłana po lampę.
Wybierz się najpierw na mostek. Nie na samą górę pod koło sterowe, tylko do pomieszczenia ciut niżej - tego, w którym był gramofon.

Zainteresuj się leżącymi na podłodze w rogu książkami (obok globusa), zwłaszcza tą najbardziej po prawej. Otwórz ją (w zbliżeniu) - Kate znajdzie w niej butelkę supermocnej wódki.

Teraz ponownie udaj się do maszynowni (najlepiej schodami po lewej), a znalazłszy się na podeście, skieruj się za schody, którymi Kate dopiero co zeszła, i kolejnymi zejdź jeszcze niżej (w lewo). Trafisz do miejsca, gdzie Jukole dokładają do pieca, a po prawej mieści się coś w rodzaju warsztatu - biurko i długi blat z wiszącymi nad nim narzędziami.

Przyjrzyj się rzeczom na biurku - w zbliżeniu podnieś leżącą po prawej lampę, a Kate połączy ją z podstawką po lewej. Zbadaj dół podstawki - okaże się, że brakuje w niej paliwa. Wlej tam zatem wódkę kapitana (drugi od dołu aktywny punkt), po czym zapal knot zapałkami. Weź lampę i idź na burtę, przy której czeka kapitan w szalupie (osiągnięcie Potrzebujesz większego statku).
0
Komentarze czytelników
Harpunisher Junior

Znalazłeś rozwiązanie? Mam dokładnie ten sam problem ??
Robson4205 Junior
Po próbie odstraszenia nietoperzy kate ciagle trzyma pochodnie i nic się nie da zrobić, wszystkie opcje dialogowe to tylko zwrócenie uwagi Kate na to że ma uważać z pochodnią, ktoś wie jak temu zaradzić?
Estes34 Junior
No niestety musiałam wszystko przejść od nowa, ale tym razem przynajmniej nie przegapiłam plakatu w warsztacie oraz nic się nie zawiesiło, więc poszło gładko ;) nie działają mi natomiast niektóre opcje opisane na padzie np. nie da się przyśpieszyć / pominąć dialogów co bywa uciążliwe, ani nie wyświetlają się aktualne zadania, chociaż to akurat można samemu wykoncypować. Czy ktoś grający na PS4 też tak miał i temu jakoś zaradził, czy taki już wątpliwy urok Syberii 3 na PSie?
Estes34 Junior
Ja mam taką sytuację na PS4, że parę razy jechałam kolejką (autkiem) przekładając pręt raz jeden raz drugi ale nie mogłam utrafić, aby zatrzymał się tam, gdzie Kate mówi "ciekawe dokąd prowadzi to przejście"...niestety za którymś razem zatrzymałam się prawie na platformie, z której się startowało autkiem, bo pomyślałam, że może trzeba tam jakoś dojść inaczej....i wysiadłam efektem czego gra tak się zawiesiła, że nie mogę ani wsiąść ponownie do autka ani wyjść w ogóle z tej lokacji. Widać tylko nogi Kate obok auta lub znika całkiem. Save w PS4 jest jeden jedyny i właśnie w tym miejscu. Pomocy!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.