Zdobądź przepustkę do miasta | Rozdział drugi | Opis przejścia Syberia 3
Aktualizacja:
Wyszedłszy od szamanki, obejdź targowisko znajdujące się w centrum namiotu. Zaraz na wprost wejścia do jej kwatery znajduje się stoisko z drewnianymi rzeźbami, w tym z imponującą ośmiornicą czy kalmarem. Pogadaj o niej ze sprzedającym swoje wyroby jukolskim cieślą, by wysłuchać tutejszej legendy (potrzebne do osiągnięcia).
Następnie proponuję skierować się w lewo i dalej przed siebie - szybciej dotrzesz do mężczyzny handlującego warzywami (nie jest Jukolem, nieopodal stoją strusie z jurtami na grzbietach, a kawałek dalej mieści się stoisko kowala).

Porozmawiaj z nim na temat przepustki, w efekcie dostaniesz nieważną przepustkę jego żony -brakuje na niej pieczęci ratusza. Maszeruj dalej wokół targowiska - aż dojdziesz do stojących na jego obrzeżu strusi z jurtami na grzbietach. Zainteresuj się tą, przy której znajduje się drabina. Wespnij się po niej (aktywny punkt w połowie drabiny), a znalazłszy się w środku, przyjrzyj się w zbliżeniu stojącej przy wejściu skrzyni. Przełóż kilka leżących w niej rupieci, by móc zabrać schowane pod nimi (pośrodku) świece.

Wróć na targowisko i od miejsca ze strusiem i drabiną skieruj się w prawo - do bocznego wyjścia z namiotu. Na zewnątrz maszeruj przed siebie i w lewo, pod stojący nieopodal budynek - to policyjny punkt kontroli. Porozmawiaj z pilnującym przejścia do miasta funkcjonariuszem, po czym wejdź do owego budynku.
Podejdź do stołu, przybliż widok na jego blat, a następnie na znajdujące się w jego centrum ustrojstwo. Zauważ, że na skórzanej podkładce pod przepustkę odciśnięty jest znak pieczęci. Odegnij (odpowiedni ruch myszką) przytrzymujące ją z obu stron uchwyty i zabierz ową podkładkę (część pieczęci). Z ramienia w kształcie łyżki (po lewej) weź suchą gąbkę. I na razie nic więcej tu nie zdziałasz - wracaj do namiotu.

W środku skieruj się w lewo i pogłaszcz trzeciego od wejścia strusia (potrzebne do osiągnięcia). Następnie rozejrzyj się za stoiskiem kowala, które jest niemal na wprost owego strusia (trzeba podejść bliżej mężczyzny - nieco w dół i w prawo). Porozmawiaj z owym Jukolem o pieczątce, dowiesz się, że do jej zrobienia potrzebny jest wzór. Otwórz zatem ekwipunek (klawisz z cyfrą 3) i wręcz mu zabraną z punktu kontroli podkładkę (część pieczęci), a następnie zwinięte ze "strusiowej" jurty świece. Po chwili otrzymasz pieczątkę.

Wyjdź z namiotu, ale zanim udasz się do punktu kontroli, skręć na ścieżkę wiodącą w prawo i dotrzyj nad wodę. Leży tam wyrzucony na brzeg kalmar - w kałuży atramentu. W zbliżeniu zanurz w niej zabraną z ustrojstwa do stawiania pieczęci gąbkę, uzyskasz gąbkę nasączoną tuszem.
Przybijanie pieczęci na przepustce

Wędruj do punktu kontroli i podejdź do stołu. W zbliżeniu na przyrząd do pieczętowania połóż na jego podstawce skórzaną podkładkę (część pieczęci), a następnie (aktywny punkt nieco wyżej niż poprzedni) nieważną przepustkę. Zabezpiecz ją przed przesuwaniem, przyciskając z obu stron uchwytami. Do dolnej części urządzenia wetknij pieczątkę, po czym szybko przesuń w dół (odpowiedni ruch myszką) małą dźwignię po prawej, żeby nie dopuścić do wypadnięcia pieczęci. Do ramienia w kształcie łyżki (po lewej) włóż nasączoną atramentem gąbkę, po czym przesuń je (odpowiedni ruch myszką) pod pieczątkę. Wyjdź ze zbliżenia i pchnij w dół (odpowiedni ruch myszką) dużą dźwignię w górze urządzenia, by zanurzyć pieczęć w atramencie. Następnie unieś dużą dźwignię, przybliż widok na podstawkę i odsuń ramię z gąbką spod pieczątki. Ponownie wyjdź ze zbliżenia i ponownie pociągnij dużą dźwignię w dół, by przybić pieczęć. Unieś dużą dźwignię, przybliż widok na podstawkę, odsuń uchwyty i zabierz ważną przepustkę.
(Jeśli w miarę skrupulatnie oglądałeś przedmioty w ekwipunku, mniej więcej w tym momencie powinieneś znaleźć już na nich 15 cech szczególnych i otrzymać osiągnięcie Pójdź na łatwiznę... A jeśli nie - nic straconego aktywne punkty przedmiotów w ekwipunku można klikać do końca gry).
0
Komentarze czytelników
winerka Junior
Niestety pomimo wykonania krok po kroku instrukcji pieczątka wypada. Błąd? Ktoś miał tak samo?
dlubaczl Junior
doszedłem do momentu gdy Oskar ma holować statek, po pierwszej próbie trzeba poluzować linę, tak zrobiłem ale później jak znowu zaczyna ciągnąć to oddala się perspektywa, traktor się zatrzymuje i nic nie mogę więcej zrobić, nie widzę postaci Kate, nie mogę wejść w ekwipunek, czy ktoś sobie z tym poradził?
chrzanik18181818 Legionista
Witam mam problem z osiągnięciem Valsemborgate nie wiem jak go zdobyć pomoże mi ktoś?
Zonbek5 Pretorianin
Chciałbym zgłosić błąd w tekście - gdy rozmawiamy z Kapitanem Obo w tawernie i próbujemy przekonać go (za pierwszym razem), aby popłynął z nami, poradniku napisane jest, aby wybierać następujące opcje dialogowe: 3, 1, 3, 1, 1. Tutaj jest właśnie błąd, gdy wybierzemy opcje dialogowe w tej kolejności, nie uda nam się przekonać Kapitana i odblokować "acziwka" "Zbrodnia i kara". Metodą prób i błędów (z innymi save'ami, gdyż gra nie pozwala powtórzyć danego rozdziału) udało mi się ustalić poprawną kolejność. Oto ona: 1, 1, 3, 1, 3. Mam nadzieję, że w kolejnych wyborach moralnych nie ma już błędów.
U18 Junior
Cześć, może ktoś miał podobną sytuację. Zbieram pręt spod ławki - metalowy trzonek 01, lecę z nim na górę tam gdzie wagonik III, tam zbieram drugi pręt : ps4 wyświetla mi znowu - metalowy trzonek 01 - mam już dwa, wkładam w 15 i 25 odpalam kolejkę i ona zatrzymuje się po jakimś czasie i nic nie mogę zrobić, brak aktywnych punktów, nie mogę wyjąc trzonka - nic - jakby się zawiesiło - co z tym zrobić ?
kalera Junior
Hej na PS4 trzeba bardzo dokładnie ustawiać kamerę żeby było widać łapki którymi można wyciągnąć pręty. Czasami to denerwuje bo możesz 2-3x przejść koło czegoś i nie pokaże że można podnieść czy obejrzeć. Gra jest świetna ale ma sporo błędów przez które można się trochę nawkurzac.
Estes34 Junior
Ja mam taką sytuację na PS4, że parę razy jechałam kolejką (autkiem) przekładając pręt raz jeden raz drugi ale nie mogłam utrafić, aby zatrzymał się tam, gdzie Kate mówi "ciekawe dokąd prowadzi to przejście"...niestety za którymś razem zatrzymałam się prawie na platformie, z której się startowało autkiem, bo pomyślałam, że może trzeba tam jakoś dojść inaczej....i wysiadłam efektem czego gra tak się zawiesiła, że nie mogę ani wsiąść ponownie do autka ani wyjść w ogóle z tej lokacji. Widać tylko nogi Kate obok auta lub znika całkiem. Save w PS4 jest jeden jedyny i właśnie w tym miejscu. Pomocy!
Estes34 Junior
No niestety musiałam wszystko przejść od nowa, ale tym razem przynajmniej nie przegapiłam plakatu w warsztacie oraz nic się nie zawiesiło, więc poszło gładko ;) nie działają mi natomiast niektóre opcje opisane na padzie np. nie da się przyśpieszyć / pominąć dialogów co bywa uciążliwe, ani nie wyświetlają się aktualne zadania, chociaż to akurat można samemu wykoncypować. Czy ktoś grający na PS4 też tak miał i temu jakoś zaradził, czy taki już wątpliwy urok Syberii 3 na PSie?
Robson4205 Junior
Po próbie odstraszenia nietoperzy kate ciagle trzyma pochodnie i nic się nie da zrobić, wszystkie opcje dialogowe to tylko zwrócenie uwagi Kate na to że ma uważać z pochodnią, ktoś wie jak temu zaradzić?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
