Daj duchom znak (dymny) | Opis przejścia Syberia 3

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Maszeruj do karawany Jukoli (od punktu celnego w lewo) i poszukaj jurty szamanki (trzeci struś po prawej, stoi przy nim Oskar). Wejdź do środka po drabinie i zagadnij Ayawaskę. Nie będzie zbyt rozmowna, a gdy zaśnie, przeszukaj jej kufer (stoi po prawej) - poprzekładaj walające się w nim przeróżne rupiecie, a w górnym prawym rogu znajdziesz kostur Ayawaski.

Opuść jurtę szamanki i teraz wędruj do jurty Kate - znajduje się na tyłach karawany, bardziej z lewej, i jest przy niej drabina. Ze skrzyni zaraz przy wejściu zabierz leżącą tam zapalniczkę i nóż.

I z powrotem wędruj w stronę punktu celnego, ale nie wchodź do budynku, tylko skieruj się do tajemniczego kręgu na prawo od niego (przy brzegu rzeki) - otoczonego ciemnymi głazami, z mozaikową czerwoną posadzką, gdzie stoi stara maszyna przodków, jak nazwała ją Ayawaska, czyli rodzaj pieca - Daj duchom znak (dymny) | Opis przejścia Syberia 3 - Syberia 3 - poradnik do gry

I z powrotem wędruj w stronę punktu celnego, ale nie wchodź do budynku, tylko skieruj się do tajemniczego kręgu na prawo od niego (przy brzegu rzeki) - otoczonego ciemnymi głazami, z mozaikową czerwoną posadzką, gdzie stoi "stara maszyna przodków", jak nazwała ją Ayawaska, czyli rodzaj pieca.

Puszczanie znaków dymnych

Przyjrzyj się uważnie owemu piecowi, bo to on posłuży Kate do wysłania szamanowi oczekiwanej przez niego wiadomości.

Zacznij od góry, czyli od czterech kominów - Daj duchom znak (dymny) | Opis przejścia Syberia 3 - Syberia 3 - poradnik do gry

Zacznij od góry, czyli od czterech kominów. W zbliżeniu trzeba w każdym z nich obrócić w prawo (odpowiedni ruch myszką) uchwyt na dole (powinien on znaleźć się w pozycji pionowej), po czym wcisnąć czerwony guzik powyżej drzwiczek, by je otworzyć. Ze środka komina nr 1 (licząc od lewej) zabierz w zbliżeniu kawałek żółtej i niebieskiej żywicy. Z komina nr 3 zabierz w zbliżeniu kolejny kawałek żółtej żywicy. Kominy nr 2 i 4 okażą się puste.

Teraz zajmij się dolną częścią pieca - w zbliżeniu otwórz jej drzwi widocznym nad nimi guzikiem - Daj duchom znak (dymny) | Opis przejścia Syberia 3 - Syberia 3 - poradnik do gry

Teraz zajmij się dolną częścią pieca - w zbliżeniu otwórz jej drzwi widocznym nad nimi guzikiem. Z górnej półki po lewej weź kawałek czerwonej żywicy i spory okrągły kawał niebieskiej żywicy. Z dolnej zgarnij trzy lejki: 01, 03 i 04. Z przegrody po prawej wyjmij polano i połóż je w centralnej części pieca. Dorzuć do niego papierzyska zabrane z pokoju celnika, po czym podpal je zapalniczką przyniesioną z jurty Kate. Guzikiem zamknij drzwi pieca.

Zwróć uwagę na rurę wychodzącą z niego u dołu po lewej - Daj duchom znak (dymny) | Opis przejścia Syberia 3 - Syberia 3 - poradnik do gry

Zwróć uwagę na rurę wychodzącą z niego u dołu po lewej. Obróć znajdujący się na niej uchwyt (powinien znaleźć się w pozycji pionowe), aby zamknąć odpływ dymu z pieca tą drogą - chodzi o to, by cały dym poszedł do góry. Wyjdź ze zbliżeń na piec.

Następnie przejdź do pieńka znajdującego się naprzeciwko pieca - Daj duchom znak (dymny) | Opis przejścia Syberia 3 - Syberia 3 - poradnik do gry

Następnie przejdź do pieńka znajdującego się naprzeciwko pieca. W zbliżeniu połóż na nim okrągły kawał niebieskiej żywicy i nożem (jeśli masz w ekwipunku dwa, użyj tego znajdującego się niżej, zabranego z jurty) wytnij z niego nieduży kawałek niebieskiej żywicy na wzór pozostałych.

Wróć do pieca i w zbliżeniu połóż na jego blacie (aktywny punkt w centrum) kostur Ayawaski - Daj duchom znak (dymny) | Opis przejścia Syberia 3 - Syberia 3 - poradnik do gry

Wróć do pieca i w zbliżeniu połóż na jego blacie (aktywny punkt w centrum) kostur Ayawaski. Przybliż widok na niego - otrzymasz podpowiedź, jakiego kształtu i jakiej barwy dymy musisz stworzyć. Zacznij od barw, które rzecz jasna zapewni posiadana w czterech kolorach żywica. I tak: do pierwszego od lewej komina włóż w zbliżeniu kawałek czerwonej żywicy, do drugiego i trzeciego po kawałku niebieskiej, a do czwartego kawałek żółtej.

Pola, na których ulokujesz owe kawałki, nie są istotne, istotne jest natomiast położenie górnej i dolnej okrągłej blaszki w danym kominie względem siebie - Daj duchom znak (dymny) | Opis przejścia Syberia 3 - Syberia 3 - poradnik do gry

Pola, na których ulokujesz owe kawałki, nie są istotne, istotne jest natomiast położenie górnej i dolnej okrągłej blaszki w danym kominie względem siebie. Jeśli uniesiesz, łapiąc za koniec uchwytu i wykonując ruch myszką w górę, górną blaszkę - tę na której leży żywica - sprawdzisz, jak względem niej usytuowana jest blaszka dolna.

Chodzi o to, by otwór w dolnej blaszce znajdował się dokładnie pod tą ćwiartką górnej blaszki, na której leży żywica - aby dym, przechodząc przez tenże otwór, mógł zabarwić się na dany kolor. Trzeba zatem albo obrócić dolne blaszki (odpowiedni ruch myszką), tak aby znalazły się we właściwym położeniu względem górnych, albo - sprawdziwszy, w której ćwiartce mają otwór, położyć żywicę na górnej blaszce właśnie nad ową ćwiartką dolnej.

Po tych wszystkich manipulacjach należy opuścić górne blaszki i zamknąć przyciskiem drzwiczki w każdym z czterech kominów. Warto upewnić się, czy wszystkie uchwyty w dole kominów ustawione są w pozycji pionowej - to gwarantuje dopływ dymu z pieca. (Jeśli z jakiegoś komina nie wydobywa się dym, a polano już płonie w dole pieca i odpływ dymu rurą z lewego boku został zamknięty - najpewniej uchwyt w tymże nieaktywnym kominie znajduje się w pozycji poziomej).

Teraz wysuń (odpowiedni ruch myszką) kolejno w zbliżeniu każdą z szuflad znajdujących się pod blatem pieca i włóż do każdej z nich trochę posiadanych trocin, dostarczonych tyrolką przez jukolskiego strażnika - Daj duchom znak (dymny) | Opis przejścia Syberia 3 - Syberia 3 - poradnik do gry

Teraz wysuń (odpowiedni ruch myszką) kolejno w zbliżeniu każdą z szuflad znajdujących się pod blatem pieca i włóż do każdej z nich trochę posiadanych trocin, dostarczonych tyrolką przez jukolskiego strażnika. Oczywiście każdą z szuflad trzeba zasunąć.

Na koniec zmień perspektywę, tak aby widzieć tył pieca - Daj duchom znak (dymny) | Opis przejścia Syberia 3 - Syberia 3 - poradnik do gry

Na koniec zmień perspektywę, tak aby widzieć tył pieca. Zauważ, że drugi od lewej (czyli wg dotychczasowej numeracji trzeci) komin jest z tyłu otwarty (dlatego nie wydobywał się z niego dym). Wyjmij w zbliżeniu znajdujący się w nim lejek nr 02. Zgodnie z numeracją (oraz kształtem, od którego zależy postać dymu) powinien się on znajdować w kominie trzecim (w tym widoku) od lewej, a drugim w widoku od przodu. Generalnie wszystkie lejki powinny zostać ulokowane zgodnie ze swoją numeracją - tylko patrząc na tył pieca, należy liczyć od prawej.

A zatem wstaw lejek 01 do komina pierwszego od prawej, 02 do drugiego, 03 do trzeciego, a 04 do czwartego (cały czas licząc od prawej). Każdy komin trzeba otworzyć w zbliżeniu guzikiem widocznym nad drzwiczkami, wsadzić do środka lejek i tym samym guzikiem zamknąć drzwiczki.

Prawidłowy kształt i kolor znaków dymnych. - Daj duchom znak (dymny) | Opis przejścia Syberia 3 - Syberia 3 - poradnik do gry
Prawidłowy kształt i kolor znaków dymnych.

I to powinno wystarczyć, by Kate wysłała strażnikowi za pośrednictwem dymu właściwą wiadomość (osiągnięcie Znaki dymne; otrzymasz je pod warunkiem, że dym ani razu nie zgaśnie - zatem nie wolno dopuścić do sytuacji, że odpływ powietrza mają zamknięty równocześnie cztery kominy pieca i wychodząca z niego po lewej rura).

(Za dotarcie do końca gry otrzymasz osiągnięcie Liczy się podróż).

Podobało się?

0

Syberia 3

20 kwietnia 2017

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2017-05-07
13:56

winerka Junior

Niestety pomimo wykonania krok po kroku instrukcji pieczątka wypada. Błąd? Ktoś miał tak samo?

Komentarz: winerka
2017-05-07
23:53

dlubaczl Junior

doszedłem do momentu gdy Oskar ma holować statek, po pierwszej próbie trzeba poluzować linę, tak zrobiłem ale później jak znowu zaczyna ciągnąć to oddala się perspektywa, traktor się zatrzymuje i nic nie mogę więcej zrobić, nie widzę postaci Kate, nie mogę wejść w ekwipunek, czy ktoś sobie z tym poradził?

Komentarz: dlubaczl
2017-05-13
19:18

chrzanik18181818 Legionista

Witam mam problem z osiągnięciem Valsemborgate nie wiem jak go zdobyć pomoże mi ktoś?

Komentarz: chrzanik18181818
2017-10-03
22:06

Zonbek5 Pretorianin

Zonbek5

Chciałbym zgłosić błąd w tekście - gdy rozmawiamy z Kapitanem Obo w tawernie i próbujemy przekonać go (za pierwszym razem), aby popłynął z nami, poradniku napisane jest, aby wybierać następujące opcje dialogowe: 3, 1, 3, 1, 1. Tutaj jest właśnie błąd, gdy wybierzemy opcje dialogowe w tej kolejności, nie uda nam się przekonać Kapitana i odblokować "acziwka" "Zbrodnia i kara". Metodą prób i błędów (z innymi save'ami, gdyż gra nie pozwala powtórzyć danego rozdziału) udało mi się ustalić poprawną kolejność. Oto ona: 1, 1, 3, 1, 3. Mam nadzieję, że w kolejnych wyborach moralnych nie ma już błędów.

Komentarz: Zonbek5
2018-01-01
20:11

U18 Junior

Cześć, może ktoś miał podobną sytuację. Zbieram pręt spod ławki - metalowy trzonek 01, lecę z nim na górę tam gdzie wagonik III, tam zbieram drugi pręt : ps4 wyświetla mi znowu - metalowy trzonek 01 - mam już dwa, wkładam w 15 i 25 odpalam kolejkę i ona zatrzymuje się po jakimś czasie i nic nie mogę zrobić, brak aktywnych punktów, nie mogę wyjąc trzonka - nic - jakby się zawiesiło - co z tym zrobić ?

Komentarz: U18
2018-01-05
07:20

kalera Junior

Hej na PS4 trzeba bardzo dokładnie ustawiać kamerę żeby było widać łapki którymi można wyciągnąć pręty. Czasami to denerwuje bo możesz 2-3x przejść koło czegoś i nie pokaże że można podnieść czy obejrzeć. Gra jest świetna ale ma sporo błędów przez które można się trochę nawkurzac.

Komentarz: kalera
2018-01-06
13:03

Estes34 Junior

Ja mam taką sytuację na PS4, że parę razy jechałam kolejką (autkiem) przekładając pręt raz jeden raz drugi ale nie mogłam utrafić, aby zatrzymał się tam, gdzie Kate mówi "ciekawe dokąd prowadzi to przejście"...niestety za którymś razem zatrzymałam się prawie na platformie, z której się startowało autkiem, bo pomyślałam, że może trzeba tam jakoś dojść inaczej....i wysiadłam efektem czego gra tak się zawiesiła, że nie mogę ani wsiąść ponownie do autka ani wyjść w ogóle z tej lokacji. Widać tylko nogi Kate obok auta lub znika całkiem. Save w PS4 jest jeden jedyny i właśnie w tym miejscu. Pomocy!

Komentarz: Estes34
2018-01-08
08:24

Estes34 Junior

No niestety musiałam wszystko przejść od nowa, ale tym razem przynajmniej nie przegapiłam plakatu w warsztacie oraz nic się nie zawiesiło, więc poszło gładko ;) nie działają mi natomiast niektóre opcje opisane na padzie np. nie da się przyśpieszyć / pominąć dialogów co bywa uciążliwe, ani nie wyświetlają się aktualne zadania, chociaż to akurat można samemu wykoncypować. Czy ktoś grający na PS4 też tak miał i temu jakoś zaradził, czy taki już wątpliwy urok Syberii 3 na PSie?

Komentarz: Estes34
2021-10-11
11:01

antek75 Junior

jak podać leki

Komentarz: antek75
2022-05-25
11:14

Robson4205 Junior

Po próbie odstraszenia nietoperzy kate ciagle trzyma pochodnie i nic się nie da zrobić, wszystkie opcje dialogowe to tylko zwrócenie uwagi Kate na to że ma uważać z pochodnią, ktoś wie jak temu zaradzić?

Komentarz: Robson4205

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl