Syberia 3: Opuść pokój
Aktualizacja:
Po przebudzeniu porozmawiaj z leżącym obok Kurkiem z plemienia Jukoli (wciskając klawisze z cyframi zgodnie z wyświetlającymi się na ekranie sugestiami). Następnie podejdź do drzwi (na lewo od Kurka - bohaterką sterujesz za pomocą klawiszy W, S, A, D). Najedź kursorem na ich gałkę, tak aby wyświetliła się ikona w kształcie obręczy (z symbolem zębatki), pozwalająca wykonać kontekstową akcję, i kliknij LPM, by Kate spróbowała otworzyć drzwi - niestety, są zamknięte.
Zainteresuj się widocznym na ścianie (na prawo od drzwi) przyciskiem. Wciśnij go (kolejny symbol) - nie zadziała. Przesuń kursor w prawo, by przyjrzeć się (symbol lupki) instrukcji widniejącej z boku skrzynki z przyciskiem - musisz dostać się do środka mechanizmu.
Podejdź do stołu w centrum pomieszczenia i najedź kursorem na stojący na nim talerz zupy - kliknij, kiedy pojawi się opcja zbliżenia (symbol lupki). Zabierz leżący obok niego nóż (symbol dłoni).
Naprawa mechanizmu otwierającego drzwi
Wróć do skrzynki z przyciskiem i w zbliżeniu na nią klawiszem "I" przywołaj inwentarz - pojawi się z lewej strony ekranu. Klawiszem ze strzałką w dół zmień położenie noża w ekwipunku, tak by znalazł się w centralnym (większym) kółku. Najedź kursorem na widoczną w prawym górnym rogu skrzynki śrubkę, kliknij, by użyć na niej noża, po czym odkręć ją, wykonując myszką koliste ruchy w lewo.

Po otwarciu skrzynki okaże się, że zielony kabelek jest odczepiony. Kliknij jego luźny koniec i przytrzymując LPM, przeciągnij go do wolnego wejścia nad miejscem, gdzie przymocowany jest kabelek czerwony - ma się zaświecić zielona diodka. Teraz chwyć błyszczącą część walca, do którego przyczepione są oba kable, i przesuwając kursor w dół, wsuń ją do czarnej obudowy, w której częściowo się znajduje. Następnie złap za ową obudowę i przesuwając kursor w górę, zamknij skrzynkę. Na koniec wciśnij świecący czerwony przycisk, by otworzyć drzwi - Kate automatycznie opuści pokój (osiągnięcie Wakacje się skończyły).
Komentarze czytelników
Po próbie odstraszenia nietoperzy kate ciagle trzyma pochodnie i nic się nie da zrobić, wszystkie opcje dialogowe to tylko zwrócenie uwagi Kate na to że ma uważać z pochodnią, ktoś wie jak temu zaradzić?
No niestety musiałam wszystko przejść od nowa, ale tym razem przynajmniej nie przegapiłam plakatu w warsztacie oraz nic się nie zawiesiło, więc poszło gładko ;) nie działają mi natomiast niektóre opcje opisane na padzie np. nie da się przyśpieszyć / pominąć dialogów co bywa uciążliwe, ani nie wyświetlają się aktualne zadania, chociaż to akurat można samemu wykoncypować. Czy ktoś grający na PS4 też tak miał i temu jakoś zaradził, czy taki już wątpliwy urok Syberii 3 na PSie?
Ja mam taką sytuację na PS4, że parę razy jechałam kolejką (autkiem) przekładając pręt raz jeden raz drugi ale nie mogłam utrafić, aby zatrzymał się tam, gdzie Kate mówi "ciekawe dokąd prowadzi to przejście"...niestety za którymś razem zatrzymałam się prawie na platformie, z której się startowało autkiem, bo pomyślałam, że może trzeba tam jakoś dojść inaczej....i wysiadłam efektem czego gra tak się zawiesiła, że nie mogę ani wsiąść ponownie do autka ani wyjść w ogóle z tej lokacji. Widać tylko nogi Kate obok auta lub znika całkiem. Save w PS4 jest jeden jedyny i właśnie w tym miejscu. Pomocy!
Hej na PS4 trzeba bardzo dokładnie ustawiać kamerę żeby było widać łapki którymi można wyciągnąć pręty. Czasami to denerwuje bo możesz 2-3x przejść koło czegoś i nie pokaże że można podnieść czy obejrzeć. Gra jest świetna ale ma sporo błędów przez które można się trochę nawkurzac.
Cześć, może ktoś miał podobną sytuację. Zbieram pręt spod ławki - metalowy trzonek 01, lecę z nim na górę tam gdzie wagonik III, tam zbieram drugi pręt : ps4 wyświetla mi znowu - metalowy trzonek 01 - mam już dwa, wkładam w 15 i 25 odpalam kolejkę i ona zatrzymuje się po jakimś czasie i nic nie mogę zrobić, brak aktywnych punktów, nie mogę wyjąc trzonka - nic - jakby się zawiesiło - co z tym zrobić ?
Chciałbym zgłosić błąd w tekście - gdy rozmawiamy z Kapitanem Obo w tawernie i próbujemy przekonać go (za pierwszym razem), aby popłynął z nami, poradniku napisane jest, aby wybierać następujące opcje dialogowe: 3, 1, 3, 1, 1. Tutaj jest właśnie błąd, gdy wybierzemy opcje dialogowe w tej kolejności, nie uda nam się przekonać Kapitana i odblokować "acziwka" "Zbrodnia i kara". Metodą prób i błędów (z innymi save'ami, gdyż gra nie pozwala powtórzyć danego rozdziału) udało mi się ustalić poprawną kolejność. Oto ona: 1, 1, 3, 1, 3. Mam nadzieję, że w kolejnych wyborach moralnych nie ma już błędów.
Witam mam problem z osiągnięciem Valsemborgate nie wiem jak go zdobyć pomoże mi ktoś?
zdaje się, że trzeba przeczytać dziennik kapitana zanim porozmawiamy z zegarmistrzem
doszedłem do momentu gdy Oskar ma holować statek, po pierwszej próbie trzeba poluzować linę, tak zrobiłem ale później jak znowu zaczyna ciągnąć to oddala się perspektywa, traktor się zatrzymuje i nic nie mogę więcej zrobić, nie widzę postaci Kate, nie mogę wejść w ekwipunek, czy ktoś sobie z tym poradził?
Po poluzowaniu liny on już nie ma nic ciągnąć, tylko po prostu odjechać, bo już wiadomo, że tym sposobem nic się nie zdziała.
Kate powinna stać w tym miejscu, z którego przed chwilą odjechał Oskar - tak że chyba coś ci się popsiuło. :(
Niestety pomimo wykonania krok po kroku instrukcji pieczątka wypada. Błąd? Ktoś miał tak samo?
Pieczątkę trzeba zablokować. Tak jak napisałam w poradniku - u dołu tego całego ustrojstwa, na prawo od miejsca na pieczątkę, jest taka mala dźwigienka, którą po włożeniu pieczątki trzeba szybko przesunąć w dół.
ja się długo z tym męczyłem, w końcu doszedłem do tego że wszystko trzeba zrobić bardzo szybko, po włożeniu pieczątki puszczam przycisk myszki i błyskawicznie robię lekki ruch na dźwignię z prawej i naciskam przycisk myszki, w końcu się udało
Jak wygonić te nietoperze? Pochodnia nie pomogła, wróciły na swoje miejsce.
Pójdź do Oscara on wyjdzie na zewnątrz by otworzyć szyb(dokładnie wcielisz sie w niego). Jak niezadziała od razu zwróć uwage na szyb pogadaj z ludźmi i dopiero do Oscara. On stoi przy śluzie.
czy ktoś mi może powiedzieć gdzie jest ta ławka z tym prentem?
pęt jet tam gdzie siedzi metalowy kolega którego będziesz musiała uruchomić,czyli na plaży.
Jak wsiadziesz do wagonik skieruj kamerę w prawo i w dół tam jest pręt
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
