Zdobądź odpowiedni klucz zapłonowy | Rozdział trzeci | Opis przejścia Syberia 3

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Opuść prom i udaj się do warsztatu Steinera. Zastaniesz tam Sarę - nakreśl jej sytuację, a otrzymasz korbę.

Przejdź do sutereny, gdzie w centrum znajduje się model promu. Przybliż widok na niego i malutką dźwignią (po prawej) w podstawie, na której stoi model, w kolejnym zbliżeniu zapal światło (przesuwając dźwigienkę z prawej na lewą), by go lepiej widzieć. Wyjdź ze zbliżenia na dźwignię od światła i w otworze widniejącym pośrodku dłuższego boku podstawy zamontuj (w zbliżeniu) korbę, po czym zakręć nią w prawo (odpowiedni ruch myszką), by całkowicie odsunąć osłonę z metalowych prętów otaczającą model.

Rzuć okiem na przymocowaną do podstawy tabliczkę z informacjami o Krysztale, po czym wyjdź ze zbliżenia na nią. Teraz przybliż widok na prawą burtę promu. Na usytuowanym po lewej pokrętle musisz wskazać odpowiednie liczby w odpowiedniej kolejności, by zwisający po prawej łańcuch (obok nazwy "Krystal" na burcie) wysunął się niemal do samego końca.

Wydostawanie klucza z modelu promu

Podpowiedź co do owych liczb stanowi treść wygrawerowana na tabliczce - liczby 98, 60, 80 i 30 (polskie tłumaczenie jest niedokładne - w wersji angielskiej jako ostatnia pojawia się liczba 30) oraz zdanie o tym, że czasem trzeba myśleć wstecz - Zdobądź odpowiedni klucz zapłonowy | Rozdział trzeci | Opis przejścia Syberia 3 - Syberia 3 - poradnik do gry

Podpowiedź co do owych liczb stanowi treść wygrawerowana na tabliczce - liczby 98, 60, 80 i 30 (polskie tłumaczenie jest niedokładne - w wersji angielskiej jako ostatnia pojawia się liczba 30) oraz zdanie o tym, że czasem trzeba myśleć wstecz. A zatem kod do modelu promu to 30-80-60-98. Zacznij od liczby 30 (wykonując odpowiedni ruch myszką przy wciśniętym LPM, przesuń wskazówkę na 30, po czym pozwól jej wrócić na początek skali) - łańcuch opuści się trochę niżej. Wskazówkę warto przesuwać powoli, by się za bardzo nie rozpędzić i nie przelecieć poza liczbę, do której się zmierza (w takim wypadku łańcuch się cofnie i należy zacząć od nowa), w przypadku ostatniej liczby trzeba wyjechać poza 90 na skali (do oporu).

Kiedy na łańcuszku pojawi się aktywny punkt, pociągnij za rzeczony łańcuch, a dach nadbudówki uniesie się, odsłaniając schowany pod nim miniaturowy klucz zapłonowy Kryształu. Zabierz go (w zbliżeniu).

Teraz pozostaje, korzystając ze zdobytego wzorca, wykonać klucz zapłonowy właściwych rozmiarów. Skieruj się do blatu, na którym poprzednio leżała proteza dla Kurka - na prawo od tego miejsca, a na lewo od projektora stoi urządzenie do wyrabiania kluczy. Przybliż widok na nie i z kasetki leżącej na półce poniżej zabierz (w zbliżeniu) surowy klucz. Wyjdź ze zbliżenia na kasetkę i przesuń widok wyżej, by mieć dobrze wyeksponowane całe urządzenie (ale nie za wysoko, bo przy kolejnych zbliżeniach aktywne punkty mogą znaleźć się poza kadrem).

Tworzenie duplikatu klucza zapłonowego

W zbliżeniu rzuć okiem na komorę z jego lewej strony - Zdobądź odpowiedni klucz zapłonowy | Rozdział trzeci | Opis przejścia Syberia 3 - Syberia 3 - poradnik do gry

W zbliżeniu rzuć okiem na komorę z jego lewej strony. W kolejnym zbliżeniu otwórz ją (ruch myszką z prawej na lewą) i ulokuj w jej centrum miniaturowy klucz zapłonowy. Pomanipuluj przyciskiem po lewej (ruch myszką w dół), by z półokrągłych płytek na obrzeżach komory wysunęły się szpikulce. Zamknij pokrywę komory (ruch myszką z lewej na prawą). Wyjdź ze zbliżenia i zajmij się prawą komorą urządzenia. W zbliżeniu otwórz ją (ruch myszką z lewej na prawą) i w jej centrum ulokuj surowy klucz. Zamknij pokrywę komory (ruch myszką z prawej na lewą) i wyjdź ze zbliżenia na nią.

Teraz, kręcąc korbą z prawej strony urządzenia, ustaw na skali procentową wielkość klucza względem miniaturowego wzoru. 100% oznaczałoby klucz tej samej wielkości - ponieważ miniaturka z modelu promu jest mniejsza od prawdziwego klucza, należy wybrać na skali wyższą wartość: 150, 200 albo 250%. Prawidłowe wskazanie to 200% - na kluczu widnieje oznaczenie 50% (do sprawdzenia w ekwipunku), zatem jeśli jest on o połowę mniejszy od oryginału, oryginał jest 2x większy od niego). Kręcąc korbą (odpowiedni ruch myszką), przesuń okrągły wskaźnik na liczbę 200. Na koniec uruchom urządzenie czerwonym bolcem u góry po prawej (poruszając go w górę i w dół). Kiedy maszyna przestanie pracować (osiągnięcie Czas zebrać myśli), w zbliżeniu otwórz prawą komorę i wyjmij z niej duplikat klucza zapłonowego do Kryształu (jeśli wykonasz klucz zapłonowy złej wielkości, weź z półki kolejny surowy klucz i zacznij wszystko od nowa, jeśli natomiast uda się to za pierwszym podejściem, otrzymasz osiągnięcie Urodzony ślusarz).

Wracaj na prom, a tam na mostek. Kliknij stacyjkę (górne gniazdo w kolumnie na lewo od koła sterowego; osiągnięcie Mechaniczne przebudzenie).

Podobało się?

0

Syberia 3

20 kwietnia 2017

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2017-05-07
13:56

winerka Junior

Niestety pomimo wykonania krok po kroku instrukcji pieczątka wypada. Błąd? Ktoś miał tak samo?

Komentarz: winerka
2017-05-07
23:53

dlubaczl Junior

doszedłem do momentu gdy Oskar ma holować statek, po pierwszej próbie trzeba poluzować linę, tak zrobiłem ale później jak znowu zaczyna ciągnąć to oddala się perspektywa, traktor się zatrzymuje i nic nie mogę więcej zrobić, nie widzę postaci Kate, nie mogę wejść w ekwipunek, czy ktoś sobie z tym poradził?

Komentarz: dlubaczl
2017-05-13
19:18

chrzanik18181818 Legionista

Witam mam problem z osiągnięciem Valsemborgate nie wiem jak go zdobyć pomoże mi ktoś?

Komentarz: chrzanik18181818
2017-10-03
22:06

Zonbek5 Pretorianin

Zonbek5

Chciałbym zgłosić błąd w tekście - gdy rozmawiamy z Kapitanem Obo w tawernie i próbujemy przekonać go (za pierwszym razem), aby popłynął z nami, poradniku napisane jest, aby wybierać następujące opcje dialogowe: 3, 1, 3, 1, 1. Tutaj jest właśnie błąd, gdy wybierzemy opcje dialogowe w tej kolejności, nie uda nam się przekonać Kapitana i odblokować "acziwka" "Zbrodnia i kara". Metodą prób i błędów (z innymi save'ami, gdyż gra nie pozwala powtórzyć danego rozdziału) udało mi się ustalić poprawną kolejność. Oto ona: 1, 1, 3, 1, 3. Mam nadzieję, że w kolejnych wyborach moralnych nie ma już błędów.

Komentarz: Zonbek5
2018-01-01
20:11

U18 Junior

Cześć, może ktoś miał podobną sytuację. Zbieram pręt spod ławki - metalowy trzonek 01, lecę z nim na górę tam gdzie wagonik III, tam zbieram drugi pręt : ps4 wyświetla mi znowu - metalowy trzonek 01 - mam już dwa, wkładam w 15 i 25 odpalam kolejkę i ona zatrzymuje się po jakimś czasie i nic nie mogę zrobić, brak aktywnych punktów, nie mogę wyjąc trzonka - nic - jakby się zawiesiło - co z tym zrobić ?

Komentarz: U18
2018-01-05
07:20

kalera Junior

Hej na PS4 trzeba bardzo dokładnie ustawiać kamerę żeby było widać łapki którymi można wyciągnąć pręty. Czasami to denerwuje bo możesz 2-3x przejść koło czegoś i nie pokaże że można podnieść czy obejrzeć. Gra jest świetna ale ma sporo błędów przez które można się trochę nawkurzac.

Komentarz: kalera
2018-01-06
13:03

Estes34 Junior

Ja mam taką sytuację na PS4, że parę razy jechałam kolejką (autkiem) przekładając pręt raz jeden raz drugi ale nie mogłam utrafić, aby zatrzymał się tam, gdzie Kate mówi "ciekawe dokąd prowadzi to przejście"...niestety za którymś razem zatrzymałam się prawie na platformie, z której się startowało autkiem, bo pomyślałam, że może trzeba tam jakoś dojść inaczej....i wysiadłam efektem czego gra tak się zawiesiła, że nie mogę ani wsiąść ponownie do autka ani wyjść w ogóle z tej lokacji. Widać tylko nogi Kate obok auta lub znika całkiem. Save w PS4 jest jeden jedyny i właśnie w tym miejscu. Pomocy!

Komentarz: Estes34
2018-01-08
08:24

Estes34 Junior

No niestety musiałam wszystko przejść od nowa, ale tym razem przynajmniej nie przegapiłam plakatu w warsztacie oraz nic się nie zawiesiło, więc poszło gładko ;) nie działają mi natomiast niektóre opcje opisane na padzie np. nie da się przyśpieszyć / pominąć dialogów co bywa uciążliwe, ani nie wyświetlają się aktualne zadania, chociaż to akurat można samemu wykoncypować. Czy ktoś grający na PS4 też tak miał i temu jakoś zaradził, czy taki już wątpliwy urok Syberii 3 na PSie?

Komentarz: Estes34
2021-10-11
11:01

antek75 Junior

jak podać leki

Komentarz: antek75
2022-05-25
11:14

Robson4205 Junior

Po próbie odstraszenia nietoperzy kate ciagle trzyma pochodnie i nic się nie da zrobić, wszystkie opcje dialogowe to tylko zwrócenie uwagi Kate na to że ma uważać z pochodnią, ktoś wie jak temu zaradzić?

Komentarz: Robson4205

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl