Dodatkowa misja - Brand the Warchiefs (Napiętnuj wodzów) | Główne misje
Aktualizacja:
Dodatkowa misja: Brand the Warchiefs (Napiętnuj wodzów)
Wymagania do rozpoczęcia misji: Musisz ukończyć szesnastą główną misję (The Power of the Wraith - Moc Wraith).
Misja ta pod wieloma względami przypomina dodatkowego zadanie "Kill the Warchiefs" (Zabij wodzów), z którym miałeś do czynienia w końcowej fazie pobytu w dolinie Udun. Cechą wyróżniającą tę misję jest to, że nie przystępuje się do niej w żadnym ustalonym miejscu. Możesz zajmować się jej kolejnymi częściami od chwili ukończenia szesnatej głównej misji (The Power of the Wraith - Moc Wraith). Do momentu, w którym nie wykonasz wszystkich wymaganych czynności, nie będziesz mógł awansować do finałowych zmagań.
Założeniem tej misji jest napiętnowanie (Brand) w sumie pięciu wodzów z armii Saurona (mowa tu o wodzach z lokacji Nurn). Jednego z napiętnowanych wodzów automatycznie możesz "pozyskać" dzięki zaliczeniu szesnastej misji "The Power of the Wraith" (Moc Wraith). Oznacza to, że we własnym zakresie musisz napiętnować cztery pozostałe orki.

Zanim na dobre zajmiesz się tą misją dobrze byłoby na spokojnie poczynić pewne przygotowania. Postaraj się przede wszystkim pozaliczać jak najwięcej pobocznych zleceń, dzięki czemu Talion stanie się silniejszy i uzyska dostęp do nowych umiejętności oraz atrybutów. To ważna kwestia, bo potyczki z wodzami są zazwyczaj bardzo wymagające.
Niezależnie od wybranej metody działania (zostały one opisane poniżej) postaraj się także odpowiednio wcześniej zwiększyć parametr władzy (Power) wodza, którego zamierzać zaatakować lub kapitana, któremu zamierzasz pomóc w awansie na wodza. Za takim zachowaniem przemawia to, że wodzowie, których napiętnujesz wezmą udział w finałowych walkach głównego wątku fabularnego gry. Dysponowanie potężniejszą armią ułatwi ci odniesienie zwycięstwa. Współczynnik władzy (Power) orków z armii Saurona możesz podnosić na dwa sposoby, które powinny ci już być dobrze znane. Po pierwsze, możesz pozwalać im na zabijanie Taliona. Po drugie, możesz korzystać z umiejętności Death Threat (Pogróżka), którą najpierw trzeba zakupić.
Uwaga - Jeśli nie poznałeś jeszcze tożsamości ani słabych/mocnych stron wodzów z armii Saurona to koniecznie się zajmij się teraz tą kwestią. Dysponowanie dodatkową wiedzą na temat poszczególnych wodzów ZNACZĄCO ułatwi ci bowiem ich osłabianie i piętnowanie.
Uwaga - Bitwy z wodzami z armii Saurona możesz też sobie dla odmiany ułatwiać, a mianowicie odpowiednio wcześniej pozbywać się ich stronników (ochroniarzy), którzy są oznaczani w oknie armii Saurona (linie łączące wodzów z kapitanami). Wcześniejsze pozbycie się pomocników wodza sprawi, że nie będzie on mógł ich sobie wezwać na pomoc po rozpoczęciu właściwych walk.

Istnieją dwie główne metody napiętnowywania wodzów. Pierwsza metoda zakłada powtórzenie wszystkich czynności, które wykonywałeś w szesnastej głównej misji gry (The Power of the Wraith - Moc Wraith). Chodzi więc o zdominowanie jednego z kapitanów z armii Saurona i następnie o rozegranie związanej z nim dodatkowej misji celem udzielenia mu wsparcia w pozbyciu się jednego z dotychczasowych wodzów. Efektem tego będzie jego awans na (podległego Talionowi) wodza.
Jeśli wybierasz ten właśnie wariant zachowania to musisz rozpocząć od wytypowania kapitana, którego chcesz "mianować" na przyszłego wodza. Może to być zarówno "niezależny" ork jak i stronnik (ochroniarz) jednego z wodzów. Różnica będzie w tym przypadku polegała na tym, że po zdominowaniu wybranego kapitana do rozegrania będzie nieco inna misja związana z jego awansem na wodza.

Po wybraniu kapitana musisz dotrzeć do miejsca jego pobytu, zaatakować go i rozpocząć pozbawianie go kolejnych punktów zdrowia. Równocześnie dobrze jest zająć się jego obstawą (powinny to być głównie zwykłe orki). Po tym jak pasek zdrowia kapitana zmieni swój kolor na zielony musisz go złapać, wybrać opcję dominacji (Dominate) i następnie wydania mu polecenia (Command). Po załadowaniu okna armii wytypuj jednego z wodzów i nakaż nowo zdominowanemu kapitanowi przystąpienie do działań mających na celu awans w szeregach armii Saurona.
Uwaga - Jako że zwykłe orki mogą ci przeszkodzić w złapaniu kapitana dobrze jest odpowiednio wcześniej je pozabijać, odciągnąć kapitana od reszty wrogów lub schwytać go dopiero po tym jak rzuci się do ucieczki.
Uwaga - Nie ryzykuj ze zbyt silnymi atakami, bo kapitan może przez przypadek zginąć i nie będziesz wtedy mógł go zdominować.

Kolejny krok to dotarcie do znacznika dodatkowej misji powiązanej ze zdominowanym przed chwilą kapitanem. Misja ta może mieć różny przebieg w zależności od tego czy napiętnowałeś standardowego kapitana czy jednego ze stronników (ochroniarzy) któregoś z wodzów. Jej ostateczny cel jest jednak zawsze taki sam - musisz pomóc kapitanowi w pokonaniu wodza i utrzymać go jednocześnie przy życiu. Po rozpoczęciu misji zawsze w rezultacie skupiaj się wyłącznie na zadawaniu obrażeń wodzowi i w miarę możliwości nie korzystaj z ataków o charakterze obszarowym (np. Rozbłysk Wraith, trafianie strzałami w wybuchające beczki z grogiem), które mogłyby niepotrzebnie osłabić zdominowanego kapitana.

Pokonanie wrogiego wodza doprowadzi do uzyskania pożądanego rezultatu. Po tym jak gra przeniesie Cię do okna armii Saurona raz jeszcze potwierdzone zostanie odniesienie zwycięstwa przez napiętnowanego kapitana. Dowiesz się ponadto o jego awansie na wodza.

Druga metoda jest znacznie mniej pracochłonna, aczkolwiek decydując się na nią musisz liczyć się z większymi komplikacjami podczas podejmowania prób zdominowania wodza. Zakłada ona mianowicie atakowanie bezpośrednio wodzów z zamiarem ich dostatecznego osłabienia i napiętnowania. Całkowicie pomijany jest więc w tym przypadku temat dominowania kapitanów.
Jeśli wybierasz ten właśnie wariant zachowania to musisz rozpocząć od dotarcia do jednego z żółtych znaczników na mapie świata. Gwoli przypomnienia, żółte ikony symbolizują miejsca rozpoczynania misji związanych z wywabianiem wodzów.

Tak jak już wspomniałem w opisie dodatkowej misji "Kill the Warchiefs" (Zabij wodzów), zadania związane z wodzami bywają bardzo różne. Chcąc doprowadzić do wywabienia danego wodza możesz na przykład zostać zmuszony do cichego pozbycia się wybranych orków przebywających w twierdzy czy wykazania się skuteczną eliminacją potworów w walce wręcz. Niezależnie od założeń danej misji musisz prowadzić działania do momentu dotarcia na pole bitwy wytypowanego wodza.

Następny krok jest najbardziej kłopotliwy. Musisz oczywiście przystąpić do atakowania wodza, ALE bardzo ważne jest to żeby pamiętać o dwóch rzeczach:
- Nie możesz używać ataków, które mogą błyskawicznie zabić wodza (np. cichy atak z zaskoczenia). Zależy ci bowiem jedynie na jego osłabieniu, a nie na natychmiastowym zamordowaniu go.
- Musisz oprócz atakowania wodza stopniowo eliminować także członków jego świty, tak by nie przeszkodzili później Talionowi w wykonaniu poprawnego napiętnowania. Jest to niestety często kłopotliwe, bo wódz potrafi przyzywać sobie na pomoc duże grupy orków. Stosuj więc silne ataki obszarowe i oddalaj się od głównego obszaru walk po tym jak Talion straci za dużo punktów zdrowia.

Kontynuuj osłabianie wodza. Twoim celem jest doprowadzenie do jednej z dwóch sytuacji. Jeżeli wódz może zostać schwytany to musisz zaczekać aż jego pasek zdrowia zmieni swój kolor na zielony i spróbować go złapać. Jeżeli z kolei wódz potrafi blokować próby chwytu to musisz powoli obniżać jego pasek zdrowia i liczyć na to, że na sam koniec pojedynku zostaniesz postawiony przed wyborem czy chcesz go zdominować czy zabić (wybierz oczywiście tę pierwszą opcję).
Uwaga - Jeżeli pomimo Twoich starań wódz zginął to musisz zaczekać aż zostanie on zastąpiony przez któregoś z kapitanów. Jeśli nie chcesz czekać aż awans ten dokona się bez Twojego udziału to skorzystaj z wieży kuźni i przyśpiesz upływ czasu lub opuść na kilka chwil lokację Nurn (powrót do doliny Udun).
Uwaga - Jeżeli wódz potrafi się samoczynnie regenerować (może to być jedna z jego mocnych stron) to w trakcie pojedynku nie pozwalaj sobie na chwile przestoju. Może bowiem w międzyczasie odzyskać część punktów zdrowia i jego schwytanie okaże się ponownie niemożliwe.

Musisz wykonywać opisane wyżej czynności do momentu, w którym Talionowi uda się zdominować (napiętnować) wszystkich pięciu wodzów z armii Saurona. Gra poinformuje Cię oczywiście o zaliczeniu opisywanego zadania i ponadto w oknie armii nad wszystkimi wodzami będą znajdowały się błękitne ikony (przykład na powyższym obrazku).
0
- Śródziemie: Cień Mordoru - poradnik do gry
- Śródziemie: Cień Mordoru - poradnik do gry
- Główne misje
- Mapa - Udun | Główne misje w Środziemie Cień Mordoru
- Mapa - Nurn | Główne misje w Środziemie Cień Mordoru
- 1 - Prolog | Główne misje w Środziemie Cień Mordoru
- 2 - The Slaver (Łowca niewolników) | Główne misje w Środziemie Cień Mordoru
- 3 - The Spirit of Mordor (Dusza Mordoru) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru
- 4 - An Interested Party (Zainteresowana strona) | Środziemie Cień Mordoru
- 5 - Climbing the Ranks (Awansowanie w szeregach) | Główne misje
- 6 - Shattered Memories (Zniszczone wspomnienia) | Główne misje
- 7 - The Outcasts (Wygnańcy) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru
- 8 - The One Truth (Jedna prawda) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru
- 9 - The Warchief (Wódz) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru
- Dodatkowa misja - Kill the Warchiefs (Zabij wodzów) | Główne misje
- 10 - The Dark Monument (Mroczny monument) | Główne misje
- 11 - The Black Captain (Czarny Kapitan) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru
- 12 - The Messenger (Posłaniec) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru
- 13 - Queen of the Shore (Królowa wybrzeża) | Główne misje
- 14 - Big Game (Duża zwierzyna) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru
- 15 - Hunting Partners (Koledzy myśliwi) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru
- 16 - The Power of the Wraith (Moc Wraith) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru
- 17 - The Great White Graug (Ogromny biały graug) | Główne misje
- Dodatkowa misja - Brand the Warchiefs (Napiętnuj wodzów) | Główne misje
- 18 - The Cure (Lekarstwo) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru
- 19 - The Rescue (Ratunek) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru
- 20a - Lord of Mordor (Władca Mordoru) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru
- 20b - Mordor in Flames (Mordor w płomieniach) | Główne misje
- Główne misje
- Śródziemie: Cień Mordoru - poradnik do gry
Komentarze czytelników
matrixpepito Junior
DOMIN11111111 --> Misja jedyna prawda : jeżeli grasz na kompie to przytrzymuj prawoklik (celuj z łuku) i strzelaj w ghule ale nie lewoklikiem tylko X -em. Brutalne zabójstwo robisz przytrzymując shift i w momęcie kiedy wódz ma "czerwoną obramówkę " wciskasz prawoklik. (pamiętaj o czerwonej obramówce , bo inaczej przełączy cię na celowanie z łuku.)
bad_santa Legionista

antoniusz_zloty - Wytrenuj Orka na 20 lvl(max, najlepiej twojego sluge) i ubij go powinna wypasc runka 25lvl.
Xerxex Legionista
Witam mam premie w jednej misji żeby ściągnąć z wieży wrogów dokładnie dwóch ale nie wiem jak to zrobić. Gdy przywoluje jednego to nie mam opcji ściągnij tylko gdy on podchodzi to mnie widzi i wali noga we mnie zeby mnie strącic. Podpowie ktos jak to zrobic. Dzieki
gradziel Legionista
może się przyda jak ktoś się zatknie - każdy odcinek (od piątego) to osobna misja z wątku głownego
https://www.youtube.com/playlist?list=PLiciiz6C1mbnUz3QwGpOzKun5G_L1oDtt
sitom Junior
Lateralus wyślij na niego najsilniejszego wodza najlepiej z toporkami.Ja też miałem takiego gościa
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.