3 - The Spirit of Mordor (Dusza Mordoru) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru
Aktualizacja:
3: The Spirit of Mordor (Dusza Mordoru)
Wymagania do rozpoczęcia misji: Musisz ukończyć pierwszą główną misję (Prolog).
Opcjonalne cele misji: Musisz uchronić Szczurnika (Ratbag) przed utratą więcej niż połowy paska zdrowia.

Po przesłuchaniu Szczurnika (Ratbag) i uzyskaniu informacji na temat Gorotha wyrusz za zaprzyjaźnionym orkiem. Dotrzecie wkrótce do niewielkich ruin, w których napadnie was grupa wrogo nastawionych orków. W składej tej grupy wejdzie co najmniej jeden obrońca (Defender) i jest to unikalna odmiana orków, którzy używają długiej broni białej oraz tarczy. To właśnie tarcza przysporzy ci najwięcej kłopotów, bo jej zniszczenie wymaga wykonania kilku silnych ciosów. Zamiast podejmować próby niszczenia tarcz o wiele lepiej jest przeskakiwać nad obrońcami (wciśnij klawisz skoku po podbiegnięciu do orka). Sprawi to, że wylądujesz za ich plecami i będziesz mógł ich bezproblemowo osłabić zanim zdążą się obrócić.

Konieczność stosowania skoków do dezorientowania obrońców to nie jedyna rzecz, o której powinieneś pamiętać w trakcie opisywanej bitwy. Jeśli chcesz zaliczyć opcjonalny cel tej misji to nie możesz ponadto pozwolić na to żeby Szczurnik stracił więcej niż połowę paska zdrowia. W pierwszej kolejności rozprawiaj się więc z tymi przeciwnikami, którzy zamiast Taliona będą próbowali atakować właśnie zaprzyjaźnionego orka. Uważaj też żeby samemu nie zranić sojusznika, bo źle wymierzony cios może go dosięgnąć. Po wygranej bitwie dotrzyj ze Szczurnikiem w pobliże twierdzy orków.

Wyrusz na wschód i zacznij skradać się. Nie możesz tu zostać wykryty, bo doprowadziłoby to do natychmiastowego zawalenia misji. Nie oznacza to jednak, że likwidowanie orków jest całkowicie zabronione. Postaraj się wyeliminować jednego lub dwa orki patrolujące obszar na prawo od głównego wejścia do twierdzy. Możesz tego dokonać na przykład zakradając się do nich od tyłu lub chowając się w krzakach i używając opcji gwizdania do zachęcenia danego orka do podejścia do bohatera.

Celem opisanych wyżej działań jest oczyszczenie sobie prawej części twierdzy z aktywnych orków. Dopiero gdy będzie tu bezpiecznie przejdź nieco dalej na wschód i zacznij wspinać się na mury twierdzy.

Po znalezieniu się przy górnych poziomach twierdzy zacznij przeskakiwać na kolejne jej zrujnowane kładki, bezproblemowo omijając dzięki temu potwory rozstawione na samym dole. Twój aktualny cel to pokazany na powyższym obrazku ork-łucznik. Wyeliminuj tego orka, dzięki czemu gra wyświetli krótką scenę przerywnikową. Dowiesz się, że poszukiwany kapitan Goroth przebywa w obozie łowieckim zlokalizowanym na wschód stąd.

Możesz już wznowić przemarsz na wschód, opuszczając po kilku chwilach tereny twierdzy. W trakcie przemarszu w stronę obozu łowieckiego nie zbliżaj się ani do orków patrolujących lewy most ani do potworów stojących przy prawych klatkach z więzionymi karagorami. Proponuję w odpowiednim momencie zeskoczyć na najniższy poziom i przekraść się pod mostem.

Nie śpiesz się z dotarciem do miejsca pobytu Gorotha, bo ruiny sąsiadujące z obozem łowieckim pilnowane są przez kolejne potwory. Postaraj się wyeliminować pojedynczego orka z pochodnią patrolującego okolicę oraz orka-łucznika okupującego jeden z wyższych poziomów ruin. W przypadku łucznika dobrą metodą działania jest złapanie się krawędzi, odczekanie aż ustawi się przy niej przeciwnik i zrzucenie go na dół.

Po zbliżeniu się do celu podróży uaktywnij w poznany już wcześniej sposób tryb Wraith i sprawdź okolicę w poszukiwaniu czerwonej sylwetki symbolizującej wrogiego kapitana. Przeskanuj tę postać z zamiarem zidentyfikowania Gorotha.

Zgodnie z sugestią gry możesz wykorzystać słabość Gorotha do karagorów (dość wyjątkowo nie jest to cecha o charakterze losowym, tylko odgórnie narzucona przez grę). Plan zakłada mianowicie wypuszczenie karagora więzionego w klatce, przy której stoi wrogi kapitan. Ustaw się w bezpiecznej odległości od klatki, przygotuj sobie łuk i wyceluj w kłódkę (powyższy obrazek), doprowadzając do oswobodzenia dzikiej bestii. Akcja ta wywoła przerażenie u Gorotha, który rzuci się do ucieczki.
Uwaga - Jeśli nie posiadasz żadnych strzał to odnajdziesz je między innymi na półce, która była okupowana przez łucznika.

Możesz się teraz zachować na dwa zasadnicze sposoby. Jeśli odblokowałeś już umiejętność Ride Caragors (Dosiadanie karagorów) to radzę wskoczyć na uwolnionego z klatki karagora. Doścignij następnie Gorotha i błyskawicznie się z nim rozpraw, wykorzystując to, że nie może obronić się przed atakami dzikiej bestii. Jeśli nie posiadasz wspomnianej zdolności to doścignij kapitana w tradycyjny sposób, najlepiej zanim zbliży się do mijanych wcześniej podległych mu orków. Musisz w takiej sytuacji poświęcić więcej czasu na pozbawienie Gorotha całego paska zdrowia. Niezależnie od wybranej metody działania misja zakończy się po przejrzeniu raportu z bitwy tuż po zamordowaniu Gorotha.
Nagrody za zaliczenie misji:
- 700 punktów doświadczenia
- 50 sztuk złota (Mirian) - tylko jeśli zaliczyłeś opcjonalny cel misji
- Odblokowanie głównej misji "Climbing the Ranks" (Awansowanie w szeregach)
0
- Śródziemie: Cień Mordoru - poradnik do gry
- Śródziemie: Cień Mordoru - poradnik do gry
- Główne misje
- Mapa - Udun | Główne misje w Środziemie Cień Mordoru
- Mapa - Nurn | Główne misje w Środziemie Cień Mordoru
- 1 - Prolog | Główne misje w Środziemie Cień Mordoru
- 2 - The Slaver (Łowca niewolników) | Główne misje w Środziemie Cień Mordoru
- 3 - The Spirit of Mordor (Dusza Mordoru) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru
- 4 - An Interested Party (Zainteresowana strona) | Środziemie Cień Mordoru
- 5 - Climbing the Ranks (Awansowanie w szeregach) | Główne misje
- 6 - Shattered Memories (Zniszczone wspomnienia) | Główne misje
- 7 - The Outcasts (Wygnańcy) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru
- 8 - The One Truth (Jedna prawda) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru
- 9 - The Warchief (Wódz) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru
- Dodatkowa misja - Kill the Warchiefs (Zabij wodzów) | Główne misje
- 10 - The Dark Monument (Mroczny monument) | Główne misje
- 11 - The Black Captain (Czarny Kapitan) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru
- 12 - The Messenger (Posłaniec) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru
- 13 - Queen of the Shore (Królowa wybrzeża) | Główne misje
- 14 - Big Game (Duża zwierzyna) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru
- 15 - Hunting Partners (Koledzy myśliwi) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru
- 16 - The Power of the Wraith (Moc Wraith) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru
- 17 - The Great White Graug (Ogromny biały graug) | Główne misje
- Dodatkowa misja - Brand the Warchiefs (Napiętnuj wodzów) | Główne misje
- 18 - The Cure (Lekarstwo) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru
- 19 - The Rescue (Ratunek) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru
- 20a - Lord of Mordor (Władca Mordoru) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru
- 20b - Mordor in Flames (Mordor w płomieniach) | Główne misje
- Główne misje
- Śródziemie: Cień Mordoru - poradnik do gry
Komentarze czytelników
matrixpepito Junior
DOMIN11111111 --> Misja jedyna prawda : jeżeli grasz na kompie to przytrzymuj prawoklik (celuj z łuku) i strzelaj w ghule ale nie lewoklikiem tylko X -em. Brutalne zabójstwo robisz przytrzymując shift i w momęcie kiedy wódz ma "czerwoną obramówkę " wciskasz prawoklik. (pamiętaj o czerwonej obramówce , bo inaczej przełączy cię na celowanie z łuku.)
bad_santa Legionista

antoniusz_zloty - Wytrenuj Orka na 20 lvl(max, najlepiej twojego sluge) i ubij go powinna wypasc runka 25lvl.
Xerxex Legionista
Witam mam premie w jednej misji żeby ściągnąć z wieży wrogów dokładnie dwóch ale nie wiem jak to zrobić. Gdy przywoluje jednego to nie mam opcji ściągnij tylko gdy on podchodzi to mnie widzi i wali noga we mnie zeby mnie strącic. Podpowie ktos jak to zrobic. Dzieki
gradziel Legionista
może się przyda jak ktoś się zatknie - każdy odcinek (od piątego) to osobna misja z wątku głownego
https://www.youtube.com/playlist?list=PLiciiz6C1mbnUz3QwGpOzKun5G_L1oDtt
sitom Junior
Lateralus wyślij na niego najsilniejszego wodza najlepiej z toporkami.Ja też miałem takiego gościa
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.