Middle-earth Shadow of Mordor: 20a - Lord of Mordor (Władca Mordoru)
Aktualizacja:
20a: Lord of Mordor (Władca Mordoru)
Wymagania do rozpoczęcia misji: Musisz ukończyć dziewiętnastą główną misję (The Rescue - Ratunek) oraz dodatkową misję Brand the Warchiefs (Napiętnuj wodzów), a więc doprowadzić do napiętnowania w sumie pięciu wodzów z armii Saurona.
Uwaga - Finałowa misja gry składa się z dwóch części. Na tej stronie opisana została jej pierwsza część - "Lord of Mordor" (Władca Mordoru). W dalszej części tego rozdziału poradnika znajduje się z kolei opis przejścia misji "Mordor in Flames" (Mordor w płomieniach).
Uwaga - Opisywana misja rozgrywana jest w odrębnej lokacji świata gry. Po jej zaliczeniu powrócisz jednak do lokacji Nurn i będziesz mógł bez żadnych przeszkód kontynuować przemierzanie dwóch głównych obszarów Mordoru.

Po przystąpieniu do tej misji zostaniesz przetransportowany do niewielkiej lokacji Ered Glamoth, w której zostanie ona rozegrana. Musisz stawić tu czoła grupie orków. Potwory te będą dowodzone przez głównego nemezysa głównego bohatera, a więc kapitana z armii Saurona, który najwięcej razy zamordował Taliona i/lub stoczył z nim najwięcej bezpośrednich potyczek. Dobrą wiadomością jest z kolei to, że po stronie bohatera w walkach weźmie udział pięciu wodzów napiętnowanych podczas rozgrywania jednej z niedawnych dodatkowych misji.

Bitwę z orkami możesz oczywiście rozpocząć od zaatakowania standardowych potworów, dzięki którym z łatwością można sobie nabijać mnożnik ciosów. Głównym celem misji jest jednak wspomniany wyżej wrogi kapitan. Nie radzę odkładać sobie jego eliminacji na sam koniec walk, bo w międzyczasie może zginąć jeden z podległych ci wodzów. Śmierć któregoś z wodzów nie doprowadzi do zawalenia misji, ale bardzo przydadzą ci się oni też w drugiej części finałowej misji.

Nemezysa głównego bohatera najlepiej jest oczywiście atakować w oparciu o znane ci jego słabości, dzięki czemu zadawanie mu obrażeń będzie ci przychodziło z większą łatwością. Co więcej, wrogi kapitan może też być atakowany przez zdominowanych wodzów z armii Taliona i to jeszcze bardziej będzie go osłabiało. Unikaj ataków obszarowych, które mogłyby zranić Twoich sojuszników i walcz do momentu, w którym kapitan zostanie pozbawiony całego paska zdrowia. Na sam koniec pojedynku możesz zostać zmuszony do zaliczenia mini-gry związanej z egzekucją, ale powinna ci ona już być doskonale znana.

Możesz już wyruszyć w stronę widocznych w oddali ruin, w których przebywa drugi z Czarnych Kapitanów - Wieża (The Tower). Dotrzyj dzięki wspinaczce do wskazanego przez grę przejścia. Przed Tobą nowy pojedynek z bossem i na odniesienie zwycięstwa będziesz miał 8 minut (tak jak zwykle to bardzo dużo czasu i nie musisz się śpieszyć).

Pojedynek z Wieżą cechuje się kilkoma nietypowymi założeniami. Nie stoczysz z nim bezpośredniej walki, tylko zamiast tego musisz rozpocząć poszukiwania jego wcieleń podróżujących po okolicy. Standardowo są one niewidzialne, ale możesz to zmienić dzięki aktywacji trybu widzenia Wraith.

Bardzo ważną sprawą jest to żeby nie zostać zauważonym przez któreś z wcieleń. Talion zostanie bowiem wtedy automatycznie zaatakowany i straci część paska zdrowia bez możliwości wybronienia się. Dobrze jest w rezultacie skradać się oraz polegać na przemieszczaniu się po górnych balkonikach i murkach.

W celu osłabiania Wieży musisz wysysać energię (akcja Drain) z jego wcieleń. Staraj się w rezultacie zachodzić kolejne wcielenia od tyłu lub zeskakiwać na nie po tym jak znajdą się bezpośrednio pod głównym bohaterem. Wykonanie trzech poprawnych akcji doprowadzi do awansowania do kolejnej części misji.

Możesz już wyruszyć w stronę miejsca, w którym przebywa Ioreth. Po dotarciu na miejsce obejrzyj nową scenkę przerywnikową.

W celu odniesienia ostatecznego zwycięstwa nad Wieżą musisz w odpowiednim momencie przytrzymać klawisz/przycisk wysysania energii. Obejrzyj nowe filmiki przerywnikowe i zaczekaj aż odblokowana zostanie druga część finałowej misji.
Nagrody za zaliczenie misji:
- 1000 punktów doświadczenia
- Odblokowanie głównej misji "Mordor in Flames" (Mordor w płomieniach).
- Śródziemie: Cień Mordoru - poradnik do gry
- Śródziemie: Cień Mordoru - poradnik do gry
- Middle-earth Shadow of Mordor: Główne misje
- Middle-earth Shadow of Mordor: Mapa - Udun
- Middle-earth Shadow of Mordor: Mapa - Nurn
- Middle-earth Shadow of Mordor: Prolog
- Middle-earth Shadow of Mordor: The Slaver (Łowca niewolników)
- Middle-earth Shadow of Mordor: The Spirit of Mordor (Dusza Mordoru)
- Middle-earth Shadow of Mordor: An Interested Party (Zainteresowana strona)
- Middle-earth Shadow of Mordor: Climbing the Ranks (Awansowanie w szeregach)
- Middle-earth Shadow of Mordor: Shattered Memories (Zniszczone wspomnienia)
- Middle-earth Shadow of Mordor: The Outcasts (Wygnańcy)
- Middle-earth Shadow of Mordor: The One Truth (Jedna prawda)
- Middle-earth Shadow of Mordor: The Warchief (Wódz)
- Middle-earth Shadow of Mordor: Dodatkowa misja - Kill the Warchiefs (Zabij wodzów)
- Middle-earth Shadow of Mordor: The Dark Monument (Mroczny monument)
- Middle-earth Shadow of Mordor: The Black Captain (Czarny Kapitan)
- Middle-earth Shadow of Mordor: The Messenger (Posłaniec)
- Middle-earth Shadow of Mordor: Queen of the Shore (Królowa wybrzeża)
- Middle-earth Shadow of Mordor: Big Game (Duża zwierzyna)
- Middle-earth Shadow of Mordor: Hunting Partners (Koledzy myśliwi)
- Middle-earth Shadow of Mordor: The Power of the Wraith (Moc Wraith)
- Middle-earth Shadow of Mordor: The Great White Graug (Ogromny biały graug)
- Middle-earth Shadow of Mordor: Dodatkowa misja - Brand the Warchiefs (Napiętnuj wodzów)
- Middle-earth Shadow of Mordor: The Cure (Lekarstwo)
- Middle-earth Shadow of Mordor: The Rescue (Ratunek)
- Middle-earth Shadow of Mordor: 20a - Lord of Mordor (Władca Mordoru)
- Middle-earth Shadow of Mordor: 20b - Mordor in Flames (Mordor w płomieniach)
- Middle-earth Shadow of Mordor: Główne misje
- Śródziemie: Cień Mordoru - poradnik do gry
Komentarze czytelników
mikael0882 Legionista
Gdzie znaleźć tą paskude królową ghuli?
zanonimizowany935386 Generał
Musisz zabić wszystkie grupy ghuli i się pojawi na końcu jaskini.
yadin Legend
Branża gier zdecydowanie za rzadko eksploatuje świat Śródziemia. Gdyby robiono to częściej, prawdopodobnie mielibyśmy więcej tak dobrych gier jak Śródziemie: Cień Mordoru.
zanonimizowany1060462 Junior
Hej mam duży problem. Misja Jedna prawda - nie mogę w żaden sposób zwiać z jaskini. Nie działa odblokowana nowa umiejętność mroczny cios, nie mogę wykonać ruchu. To samo tyczy się walki z wodzem mam misje by zabić brutalnie. Robię a i tak nie zalicza zadania. Próbowałem już wielu rzeczy po kilka razy i nadal to samo. Coś robię źle czy o czymś zapomniałem. Proszę o pomoc z góry dzięki :)
matrixpepito Junior
DOMIN11111111 --> Misja jedyna prawda : jeżeli grasz na kompie to przytrzymuj prawoklik (celuj z łuku) i strzelaj w ghule ale nie lewoklikiem tylko X -em. Brutalne zabójstwo robisz przytrzymując shift i w momęcie kiedy wódz ma "czerwoną obramówkę " wciskasz prawoklik. (pamiętaj o czerwonej obramówce , bo inaczej przełączy cię na celowanie z łuku.)
bad_santa Legionista
antoniusz_zloty - Wytrenuj Orka na 20 lvl(max, najlepiej twojego sluge) i ubij go powinna wypasc runka 25lvl.
Xerxex Legionista
Witam mam premie w jednej misji żeby ściągnąć z wieży wrogów dokładnie dwóch ale nie wiem jak to zrobić. Gdy przywoluje jednego to nie mam opcji ściągnij tylko gdy on podchodzi to mnie widzi i wali noga we mnie zeby mnie strącic. Podpowie ktos jak to zrobic. Dzieki
gradziel Legionista
może się przyda jak ktoś się zatknie - każdy odcinek (od piątego) to osobna misja z wątku głownego
https://www.youtube.com/playlist?list=PLiciiz6C1mbnUz3QwGpOzKun5G_L1oDtt
sitom Junior
Lateralus wyślij na niego najsilniejszego wodza najlepiej z toporkami.Ja też miałem takiego gościa
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
