13 - Laboratorium Theta | Zagadki i łamigłówki SOMA
Aktualizacja:
13 - Laboratorium Theta

Na początku etapu, gdy zregenerujesz zdrowie, odwróć się do tyłu i podejdź do stołu na wprost - znajdziesz tutaj fotografię. Na tablicy, znajdującej się mniej więcej na środku pomieszczenia znajdziesz zdjęcie i kilka kartek-notatek. Teraz skręć w lewo i idź przed siebie - gdy dojdziesz do biurka, wsadź w gniazdo Omnitool, by wywołać Catherine. Gdy rozmowa dobiegnie końca, złap leżący po twojej lewej stronie kabel i wetknij go do obudowy komputera, który stoi tuz obok.

Uruchomi to wspomniany komputer. Podejdź do niego i aktywuj go - czeka cię tutaj zagadka logiczna. Musisz uruchomić (tak żeby były podświetlone) konkretne moduły, tak by nie przeciążyć pamięci komputera. Musisz uruchomić (podświetlić) następujące moduły (spójrz na obrazek powyżej):
- sys_physics_rigid
- sys_physics_fluid
- sys_phys_buoy
- sys_wmod_atmo
- sys_interface_scan
- sys_wmod_dynlight
- sys_gen_veg_adv
- scn_forest
- pkg_soma_hum
- env_mod_river
- ext_moon_full

Gdy to wykonasz, wciśnij klawisz "NEXT". Na kolejnym ekranie wybierz opcję "Dummy", a następnie "Start Simulation". Twoim zadaniem jest teraz zatrzymać symulację (wciskając "Pause Simulation") w momencie, gdy w polu "Loaded Module" pojawi się słowo "Dummy". W tym momencie jest to praktycznie niewykonalne, gdyż ładowane moduły przeskakują zbyt szybko. By ułatwić sobie zadanie, zmniejsz wartość "Resource Alloc." do 5% - dzięki temu, z łatwością wyłapiesz moment, w którym załadowany będzie odpowiedni moduł i będziesz w stanie zatrzymać symulację. Gdy zatrzymasz symulację na wskazanym module, wduś przycisk "Run Diagnostics". Twoje zadanie przy tym terminalu dobiegło końca.

By dostać się do pomieszczenia, które skrywa chip (Omega Management), Gdy skończysz już przeszukiwanie terenu, czas zabrać się za zdobycie chipa. Masz dwa wyjścia, jeśli chcesz dostać się do Omega Management - możesz wybić szybę za pomocą krzesła, bądź otworzyć drzwi z poziomu komputera w Security Checkpoint. Pierwsza metoda nie wymaga dostania się do daleko położonego pomieszczenia, jednak narobi kupę hałasu, który ściągnie potwora. Dlatego warto wybrać metodę numer dwa.
Dostań się do pomieszczenia Security Checkpoint (punkt 3 na mapie), pozbieraj wszystko co się da (patrz lista wyżej), a następnie aktywuj komputer. Wejdź w opcję Override Door Lock, skąd możesz odblokować dostęp do Omega Management. Haczyk jest jeden - musisz najpierw zablokować dostęp do innego pomieszczenia, by zyskać zasilanie. Wybierz jedno z nich (np. Storage, gdzie znajduje się jedynie leczenie), zablokuj je klikając na nie, a następnie kliknij na Omega Management, by odblokować drzwi.

Po naprawieniu chipu w Security Checkpoint, na korytarzu zapanują egipskie ciemności, dlatego uważaj, by nie wbiec przypadkiem we wroga - gdy zapędzi cię w róg, ciśnij gdzieś jakimś przedmiotem, by go odciągnąć. Udaj się teraz do windy (punkt 1 na mapie w rozdziale 13), wsadź nowo zaktualizowany Connector Chip do panelu na lewo od wejścia, a następnie przeciągnij dwie dźwignie znajdujące się pod i nad chipem. Po wszystkim zamknij skrzynkę od panelu kontrolnego i wduś na niej przycisk, po czym szybko wbiegnij do windy i z panelu wybierz przycisk "Maintenance", by uruchomić windę.
0
- SOMA - poradnik do gry
- SOMA - poradnik do gry
- Zagadki i łamigłówki
- 02 - Metro / Laboratorium Davida Munshi | Zagadki i łamigłówki SOMA
- 03 - Przebudzenie | Zagadki i łamigłówki SOMA
- 04 - Stacja Komunikacji | Zagadki i łamigłówki SOMA
- 06 - Stacja Kolejowa | Zagadki i łamigłówki SOMA
- 08 - Stacja Lambda | Zagadki i łamigłówki SOMA
- 10 - Stacja Delta | Zagadki i łamigłówki SOMA
- 11 - W drodze do stacji Theta | Zagadki i łamigłówki SOMA
- 12 - Stacja Theta | Zagadki i łamigłówki SOMA
- 13 - Laboratorium Theta | Zagadki i łamigłówki SOMA
- 14 - Theta | Zagadki i łamigłówki SOMA
- 15 - Na zewnątrz stacji Omicron | Zagadki i łamigłówki SOMA
- 16 - Stacja Omicron | Zagadki i łamigłówki SOMA
- 17 - Zejście w głębiny | Zagadki i łamigłówki SOMA
- 19 - Stacja Tau | Zagadki i łamigłówki SOMA
- 21 - Stacja Phi | Zagadki i łamigłówki SOMA
- Zagadki i łamigłówki
- SOMA - poradnik do gry
Komentarze czytelników
mtp Legionista
Czym jest ta narośl , save point czy jakiś walktrough point że tak powiem
kwiść Generał
@mtp
Z rozdziału "O poradniku":
Wiem, że nazywane przeze mnie "narośle" mają oficjalną nazwę w grze - WAU. Nazwałem je naroślami, gdyż gracz poznaje oficjalny termin dopiero daleko w grze, a twory te przypominają właśnie narośl.
Kilka razy w tekście padło stwierdzenie, że bohater regeneruje zdrowie - chodziło mi oczywiście o to, że widoczność wraca do normy. By zregenerować kompletnie zdrowie, trzeba znaleźć WAU i się do niego "podpiąć".
Kuba aka Zbyszek Chorąży
Tak jak podane zostało wyżej - w momencie "podpięcia" się do WAU (narośli) bohater regeneruje do pełna zdrowie. Save pointy są porozrzucane po etapach, a zapisanie stanu gry sygnalizowane jest migającą ikonką mózgu, która na kilka sekund pojawia się w prawym dolnym rogu.
Można też zapisać grę samemu, wciskając ESC i wybierając "save & exit" (coś a'la Diablo 2) - na ile to jest skuteczne to nie powiem, bo jedyna moja próba zapisania gry w ten sposób zakończyła się uszkodzeniem stanu gry. :P
Zarek00 Generał
Z tego co zrozumiałem z gry WAU to nazwa systemu sztucznej inteligencji mającego nadzorować (przynajmniej w założeniu) pracę Pathos II.Narośla to jakaś forma manifestacji tego systemu w otoczeniu. Znaczenie tych narośli nie jest sprecyzowane i chyba chodzi o to by samemu je odkryć. W pewnym momencie gry protagonista sam przyznaje, że nie wie co to, ale dzięki temu czuje się lepiej. Poza oczywistą funkcją regeneracji zdrowia, po użyciu takiej narośli czasem dezaktywuje się jakiś przełącznik którego mogliśmy użyć, lub pojawia się jakieś zagrożenie. Dlatego zamiast pchać od razu łapę radzę najpierw się przyjrzeć i zastanowić.
mtp Legionista
Właśnie sam to zauważyłem i pytałem o "walktrough" . Finalizując używanie tego czegoś zmienia rozgrywkę
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
