10 - Stacja Delta | Opis przejścia SOMA
Aktualizacja:
10 - Stacja Delta
Antena komunikacyjna

Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, spróbuj otworzyć właz, przez który bohater dostał się do łodzi. Nie uda ci się to, jednak po krótkiej chwili z opresji wybawi cię twój stary znajomy robocik. Wdrap się przez otwarte przejście, by znaleźć się ponownie na wolnej przestrzeni.

Twoim zadaniem jest dostać się do stacji Theta. Z miejsca, w którym rozpoczynasz możesz iść jedynie na wprost, w stronę pobliskiej budowli z zielonym światłem na szczycie - wszędzie indziej czeka cię przepaść. Udaj się tam czym prędzej, a następnie wdrap się po drabinie na górę, by dostać się do właściwej części budynku.

W środku znajdziesz zwłoki, na których wykonać możesz transfer danych, a zaraz nad nimi narośl, z którą wejść można w interakcje. Gdy wykonasz obie czynności, podnieś leżący na ziemi tablet, z którego dowiesz się kilka interesujących rzeczy. Odłóż go na miejsce, odwróć się o 180 stopni i przeciągnij dźwignię, znajdującą się tuż obok czerwonej lampki. Wysunie się ekran, z którego podejrzeć możesz mapę okolicy, z zaznaczonymi wszystkimi budowlami. Zapamiętaj jej układ, bądź popatrz na obrazek powyżej - znacznie ułatwi ci ona manewrowanie.

Zeskocz z drabiny na dół, obróć się o 180 stopni i idź na wprost, w stronę świateł. Wkrótce dotrzesz do sporego obiektu, z torami kolejowymi ciągnącymi się dookoła - idź w prawą stronę, podążając wzdłuż torów, aż dotrzesz do budynki z napisem "Control Room (2 na mapie na początku rozdziału)". W pobliżu kręci się nawiedzony robot, jednak jest on niegroźny - zignoruj go na razie. Zbliż się do wejścia do wspomnianego budynku, kliknij na drzwiach i poczekaj, aż twój robot przyjaciel się z nimi rozprawi.

Wewnątrz znajdziesz zwłoki do transferu danych, oraz czerwony przycisk - naciśnij go i wysłuchaj ostatnich chwil życia nieszczęśnika. Wyjdź teraz z budynku, skręć w lewo od wyjścia i udaj się na wprost, aż dotrzesz do anteny komunikacyjnej (Comm. Antenna - 3 na mapie na początku rozdziału). Jeśli nie możesz znaleźć drogi, warto zaglądnąć do mapki z początku tego rozdziału - z nią bardzo łatwo trafisz do celu.

Zanim aktywujesz panel przed budynkiem, obok którego stoi antena, warto zajrzeć do wnętrza konstrukcji - podejdź do drzwi i otwórz je za pomocą panelu kontrolnego (tym razem obędzie się bez cięcia). Wewnątrz, na ścianach po obu stronach (na lewo i prawo od wejścia) znajdują się napisy z krwi, które można podejrzeć, a na biurku znajdziesz krótką notatkę. Gdy przejrzysz wspomniane przedmioty, wyjdź z budynku i zbliż się do panelu kontrolnego anteny, który znajduje się na prawo od wyjścia.
Wezwać Zeppelina

Aktywuj panel za pomocą przycisku w prawym górnym rogu. Musisz teraz odpowiednio skalibrować antenę, by nadawała się do wezwania Zeppelina, czyli twojego środku transportu. Za pomocą strzałek na panelu ustaw sygnał tak, by zachodził na żółtą kreskę, a kanał ustaw na 5. Dzięki temu nawiążesz połączenie ze stacją Theta.

Odejdź teraz od panelu, odwróć się o 180 stopni i idź przed siebie, aż dojdziesz do kolejnego kompleksu budynków. Znajduje się tutaj kolejny panel kontrolny (4 na mapie na początku rozdziału) - zbliż się do niego i aktywuj, wciskając odpowiedni przycisk na panelu. Wybierz przycisk "Zeppelins", a następnie wciśnij "Echo" i "Request Transport" przy "Zeppelin - 049". Po kilku chwilach w najbliższej okolicy zjawi się twój środek transportu.

Zanim jednak do niego wsiądziesz, możesz przesłuchać pliki nagrań w panelu, przy którym właśnie jesteś (zakładka "Radio"). Odejdź teraz od panelu, odwróć się w lewo i zbliż do budynku, nad którym widnieje napis "Delta" (5 na mapie na początku rozdziału). Drzwi są zablokowane, jednak problem szybko rozwiąże twój przyjaciel. Wejdź do środka, wejdź w interakcję z narosłą znajdującą się na wprost od wejścia, a następnie wciśnij przycisk, który znajduje się na prawo od niej.

Aktywuje to monitor, na którym znajdziesz kilka ciekawych informacji związanych ze światem gry (szachy niestety nie działają :-( ). Gdy przeczytasz już wszystko, do przejrzenia jest jeszcze mapa znajdująca się bezpośrednio za komputerem, jak i schemat linii metra na prawo od twojej aktualnej pozycji. Drzwi w pomieszczeniu prowadzą do toalety, w której nie możesz nic zrobić, dlatego udaj się teraz na zewnątrz.

W okolicy wylądować powinien już Zeppelin - udaj się do niego i wsadź Omnitool do gniazda, by aktywować narzędzie. Dowiesz się, że brakuje ci Tool Chipa, który uległ uszkodzeniu podczas ostatniej kraksy. Gdy zakończysz dyskusję z Catherine, odwróć się w lewo i zbierz broń ze skrzynki, która właśnie się otwarła.
Pierwsze polowanie

Twoim zadaniem jest ubicie robota, z którego wyciągnąć możesz Tool Chip. Udaj się do miejsca, w którym krąży nawiedzony, neutralnie nastawiony do ciebie robot i poczęstuj go kilka razy strzałem z broni - broń stanie się aktywna, gdy wymierzysz w robota z niewielkiej odległości. Po trzech strzałach robot padnie na ziemię.

Podbiegnij do niego, wyciągnij Tool Chip i udaj się z powrotem do Zeppelina, by umieścić go w Omnitoolu. Po krótkiej rozmowie Catherine poprosi cię o naciśnięcie przycisków kontrolnych. Przeciągnij dźwignię znajdującą się na prawo od wizerunku kobiety, a następnie naciśnij żółty przycisk poniżej. Po chwili Zeppelin ruszy, a ty ponownie zmienisz lokalizację.
0
- SOMA - poradnik do gry
- SOMA - poradnik do gry
- Opis przejścia
- 01 - Mieszkanie | Opis przejścia SOMA
- 02 - Metro / Laboratorium Davida Munshi | Opis przejścia SOMA
- 03 - Przebudzenie | Opis przejścia SOMA
- 04 - Stacja Komunikacji | Opis przejścia SOMA
- 05 - Głębia Oceanu | Opis przejścia SOMA
- 06 - Stacja Kolejowa | Opis przejścia SOMA
- 07 - W drodze do stacji Lambda | Opis przejścia SOMA
- 08 - Stacja Lambda | Opis przejścia SOMA
- 09 - Wrak okrętu CURIE | Opis przejścia SOMA
- 10 - Stacja Delta | Opis przejścia SOMA
- 11 - W drodze do stacji Theta | Opis przejścia SOMA
- 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA
- 13 - Laboratorium Theta | Opis przejścia SOMA
- 14 - Theta | Opis przejścia SOMA
- 15 - Na zewnątrz stacji Omicron | Opis przejścia SOMA
- 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA
- 17 - Zejście w głębiny | Opis przejścia SOMA
- 18 - W drodze do stacji Tau | Opis przejścia SOMA
- 19 - Stacja Tau | Opis przejścia SOMA
- 20 - Stacja Alfa | Opis przejścia SOMA
- 21 - Stacja Phi | Opis przejścia SOMA
- Opis przejścia
- SOMA - poradnik do gry
Komentarze czytelników
mtp Legionista
Czym jest ta narośl , save point czy jakiś walktrough point że tak powiem
kwiść Generał
@mtp
Z rozdziału "O poradniku":
Wiem, że nazywane przeze mnie "narośle" mają oficjalną nazwę w grze - WAU. Nazwałem je naroślami, gdyż gracz poznaje oficjalny termin dopiero daleko w grze, a twory te przypominają właśnie narośl.
Kilka razy w tekście padło stwierdzenie, że bohater regeneruje zdrowie - chodziło mi oczywiście o to, że widoczność wraca do normy. By zregenerować kompletnie zdrowie, trzeba znaleźć WAU i się do niego "podpiąć".
Kuba aka Zbyszek Chorąży
Tak jak podane zostało wyżej - w momencie "podpięcia" się do WAU (narośli) bohater regeneruje do pełna zdrowie. Save pointy są porozrzucane po etapach, a zapisanie stanu gry sygnalizowane jest migającą ikonką mózgu, która na kilka sekund pojawia się w prawym dolnym rogu.
Można też zapisać grę samemu, wciskając ESC i wybierając "save & exit" (coś a'la Diablo 2) - na ile to jest skuteczne to nie powiem, bo jedyna moja próba zapisania gry w ten sposób zakończyła się uszkodzeniem stanu gry. :P
Zarek00 Generał
Z tego co zrozumiałem z gry WAU to nazwa systemu sztucznej inteligencji mającego nadzorować (przynajmniej w założeniu) pracę Pathos II.Narośla to jakaś forma manifestacji tego systemu w otoczeniu. Znaczenie tych narośli nie jest sprecyzowane i chyba chodzi o to by samemu je odkryć. W pewnym momencie gry protagonista sam przyznaje, że nie wie co to, ale dzięki temu czuje się lepiej. Poza oczywistą funkcją regeneracji zdrowia, po użyciu takiej narośli czasem dezaktywuje się jakiś przełącznik którego mogliśmy użyć, lub pojawia się jakieś zagrożenie. Dlatego zamiast pchać od razu łapę radzę najpierw się przyjrzeć i zastanowić.
mtp Legionista
Właśnie sam to zauważyłem i pytałem o "walktrough" . Finalizując używanie tego czegoś zmienia rozgrywkę
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
