SOMA: Mieszkanie Opis przejścia
Aktualizacja:
01 - Mieszkanie

Po krótkim i dość zakręconym przerywniku, obudzisz się w mieszkaniu, w skórze głównego bohatera. Rozejrzyj się po najbliższej okolicy i zlokalizuj telefon leżący na szafce - wejdź z nim w interakcję, by podczas rozmowy dowiedzieć się, co należy teraz zrobić. Musisz odnaleźć fiolkę, zawierającą substancję zwaną Tracer Fluid. W pierwszej chwili jednak rozejrzyj się po mieszkaniu
Tracer Fluid

Wejść można tutaj (jak i przez resztę gry) w interakcję ze sporą ilością przedmiotów - większością możesz rzucać (co przyda się w dalszej części rozgrywki), jednak w tym momencie skupimy się na wycinkach z gazet, książkach, komiksach i innych przedmiotach, które można po prostu przeglądnąć i przeczytać. Przedmioty te stosunkowo łatwo jest zlokalizować, gdyż co jakiś czas rozbłyskują niebieską poświatą. Przedmioty te często nie służą niczemu konkretnemu, jednak budują klimat i opowiadają dodatkową historię, dlatego warto jest poświęcić kilka dodatkowych minut i się za nimi rozejrzeć.
Po zgrzebaniu się z łóżka, zaglądnij do dolnej szuflady szafki nocnej - w środku znajdziesz książkę, którą można przeglądnąć. Odłóż przedmiot i idąc wzdłuż ściany podejdź do komody, na której znajduje się telefon - aktywuj go, by odsłuchać wiadomość. W komodzie nie znajdziesz nic, dlatego kontynuuj wędrówkę, aż dojdziesz do biblioteczki - na drugiej od góry półce, po lewej stronie znajdziesz kilka fotografii, którym można się przyjrzeć.

Skieruj się teraz w stronę biurka - na blacie, po prawej stronie, znajdziesz ulotkę i notatnik, z którymi można wejść w interakcję, a na tablicy korkowej, znajdującej się nad biurkiem zlokalizowane jest pięć fotografii, którym można się przyjrzeć. W górnej szufladzie biurka znajdziesz wycinek z gazety, a w środkowej dwie gazety.

Przysiądź się teraz do komputera, wchodząc z nim w interakcję, by móc przeglądnąć listę maili. Interesuje cię w tym momencie jeden, zatytułowany "Saturday off", który znaleźć można w zakładce "Drafts". Wybierz go, a następnie wciśnij klawisz "SEND EMAIL", położony w górnej części ekranu. Po wysłaniu maila odejdź od komputera - zignoruj pobliską toaletę, gdyż nie ma w środku niczego do zrobienia.

Skieruj się w stronę sofy - na oparciu znajduje się książka. Odłóż znalezisko na miejsce, a następnie przeglądnij pudełko z filmem, które znajduje się na półce pod telewizorem. Z samym telewizorem też można wejść w interakcję, jednak na oglądanie filmów nie ma co liczyć - informacja na ekranie nie pozostawia złudzeń.

Czas skierować się do części kuchennej mieszkania. W szafce zlokalizowanej nad mikrofalówką znajdziesz poszukiwany przedmiot - Tracer Fluid. Podnieś go, a następnie wypij, postępując zgodnie ze wskazówkami na ekranie. Po wszystkim przejrzyj kopertę, którą znajdziesz na szafce przy drzwiach, zbierz znajdujące się tuż obok klucze, a następnie wyjdź z mieszkania, aktywując drzwi, co przeniesie cię do nowej lokacji.
- SOMA - poradnik do gry
- SOMA: Poradnik do gry
- SOMA: Opis przejścia
- SOMA: Mieszkanie Opis przejścia
- SOMA: Metro, Laboratorium Davida Munshi Opis przejścia
- SOMA: Przebudzenie Opis przejścia
- SOMA: Stacja Komunikacji Opis przejścia
- SOMA: Głębia Oceanu Opis przejścia
- SOMA: Stacja Kolejowa Opis przejścia
- SOMA: W drodze do stacji Lambda Opis przejścia
- SOMA: Stacja Lambda Opis przejścia
- SOMA: Wrak okrętu CURIE Opis przejścia
- SOMA: Stacja Delta Opis przejścia
- SOMA: W drodze do stacji Theta Opis przejścia
- SOMA: Stacja Theta Opis przejścia
- SOMA: Laboratorium Theta Opis przejścia
- SOMA: Theta Opis przejścia
- SOMA: Na zewnątrz stacji Omicron Opis przejścia
- SOMA: Stacja Omicron Opis przejścia
- SOMA: Zejście w głębiny Opis przejścia
- SOMA: W drodze do stacji Tau Opis przejścia
- SOMA: Stacja Tau Opis przejścia
- SOMA: Stacja Alfa Opis przejścia
- SOMA: Stacja Phi Opis przejścia
- SOMA: Opis przejścia
- SOMA: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Właśnie sam to zauważyłem i pytałem o "walktrough" . Finalizując używanie tego czegoś zmienia rozgrywkę
Z tego co zrozumiałem z gry WAU to nazwa systemu sztucznej inteligencji mającego nadzorować (przynajmniej w założeniu) pracę Pathos II.Narośla to jakaś forma manifestacji tego systemu w otoczeniu. Znaczenie tych narośli nie jest sprecyzowane i chyba chodzi o to by samemu je odkryć. W pewnym momencie gry protagonista sam przyznaje, że nie wie co to, ale dzięki temu czuje się lepiej. Poza oczywistą funkcją regeneracji zdrowia, po użyciu takiej narośli czasem dezaktywuje się jakiś przełącznik którego mogliśmy użyć, lub pojawia się jakieś zagrożenie. Dlatego zamiast pchać od razu łapę radzę najpierw się przyjrzeć i zastanowić.
Tak jak podane zostało wyżej - w momencie "podpięcia" się do WAU (narośli) bohater regeneruje do pełna zdrowie. Save pointy są porozrzucane po etapach, a zapisanie stanu gry sygnalizowane jest migającą ikonką mózgu, która na kilka sekund pojawia się w prawym dolnym rogu.
Można też zapisać grę samemu, wciskając ESC i wybierając "save & exit" (coś a'la Diablo 2) - na ile to jest skuteczne to nie powiem, bo jedyna moja próba zapisania gry w ten sposób zakończyła się uszkodzeniem stanu gry. :P
@mtp
Z rozdziału "O poradniku":
Wiem, że nazywane przeze mnie "narośle" mają oficjalną nazwę w grze - WAU. Nazwałem je naroślami, gdyż gracz poznaje oficjalny termin dopiero daleko w grze, a twory te przypominają właśnie narośl.
Kilka razy w tekście padło stwierdzenie, że bohater regeneruje zdrowie - chodziło mi oczywiście o to, że widoczność wraca do normy. By zregenerować kompletnie zdrowie, trzeba znaleźć WAU i się do niego "podpiąć".
Czym jest ta narośl , save point czy jakiś walktrough point że tak powiem
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
