02 - Metro / Laboratorium Davida Munshi | Opis przejścia SOMA
Aktualizacja:
02 - Metro / Laboratorium Davida Munshi

Akcja przeniesie się do nowej lokacji, wagonu metra. Nie ma tu zbyt wiele do zrobienia - można jedynie rozejrzeć się po wnętrzu wagonu, gdyż nie będziesz w stanie nigdzie się ruszyć. Gdy zadzwoni telefon, odbierz go, a po zakończeniu rozmowy akcja ponownie się przeniesie, tym razem do lokacji docelowej.

Trafisz do ciemnego pomieszczenia, dlatego warto od razu zapalić światło - włącznik znajdziesz na ścianie, na prawo od twojej aktualnej pozycji. Gdy w pokoju zrobi się widno, udaj się do biurka znajdującego się w rogu. Znajdziesz tutaj komputer, na którym przeglądnąć możesz kilka maili - tym razem jednak nie ma tutaj nic do wysłania. W górnej szufladzie biurka leży notes - przeglądnij go, by znaleźć kod (2501), który niedługo ci się przyda. Pozostało tylko odłożyć notes, otworzyć środkową szufladę, by przeczytać artykuł, a następnie udać się do pobliskich drzwi.

Kliknij na nie, a następnie poczekaj, aż bohater spróbuje dodzwonić się do Davida Munshi. Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, wejdź w interakcję z panelem znajdującym się obok drzwi - wklep znaleziony wcześniej kod (2501), odtwórz drzwi pociągając za klamkę i wejdź do korytarza. Większość drzwi jest tutaj zamknięta - możesz jedynie udać się do małego pokoiku, przypominającego serwerownie (drzwi po prawej stronie), lecz nie ma tutaj do zrobienia nic, prócz możliwości przyjrzenia się zdjęciom na tablicy, na wprost wejścia.

Wyjdź z serwerowni i przejdź przez drzwi na końcu korytarza, gdzie czeka na ciebie David Munshi. Po krótkiej rozmowie odzyskasz kontrolę nad postacią - nie ma tutaj niczego do zebrania czy aktywowania, możesz jedynie kilkakrotnie porozmawiać z lekarzem, by dowiedzieć się kilku szczegółów o czekającym cię zabiegu. Gdy już to zrobisz, usiądź na fotelu, a po kilkudziesięciu sekundach czeka cię kolejna zmiana scenerii i początek właściwej rozgrywki.
0
- SOMA - poradnik do gry
- SOMA - poradnik do gry
- Opis przejścia
- 01 - Mieszkanie | Opis przejścia SOMA
- 02 - Metro / Laboratorium Davida Munshi | Opis przejścia SOMA
- 03 - Przebudzenie | Opis przejścia SOMA
- 04 - Stacja Komunikacji | Opis przejścia SOMA
- 05 - Głębia Oceanu | Opis przejścia SOMA
- 06 - Stacja Kolejowa | Opis przejścia SOMA
- 07 - W drodze do stacji Lambda | Opis przejścia SOMA
- 08 - Stacja Lambda | Opis przejścia SOMA
- 09 - Wrak okrętu CURIE | Opis przejścia SOMA
- 10 - Stacja Delta | Opis przejścia SOMA
- 11 - W drodze do stacji Theta | Opis przejścia SOMA
- 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA
- 13 - Laboratorium Theta | Opis przejścia SOMA
- 14 - Theta | Opis przejścia SOMA
- 15 - Na zewnątrz stacji Omicron | Opis przejścia SOMA
- 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA
- 17 - Zejście w głębiny | Opis przejścia SOMA
- 18 - W drodze do stacji Tau | Opis przejścia SOMA
- 19 - Stacja Tau | Opis przejścia SOMA
- 20 - Stacja Alfa | Opis przejścia SOMA
- 21 - Stacja Phi | Opis przejścia SOMA
- Opis przejścia
- SOMA - poradnik do gry
Komentarze czytelników
mtp Legionista
Czym jest ta narośl , save point czy jakiś walktrough point że tak powiem
kwiść Generał
@mtp
Z rozdziału "O poradniku":
Wiem, że nazywane przeze mnie "narośle" mają oficjalną nazwę w grze - WAU. Nazwałem je naroślami, gdyż gracz poznaje oficjalny termin dopiero daleko w grze, a twory te przypominają właśnie narośl.
Kilka razy w tekście padło stwierdzenie, że bohater regeneruje zdrowie - chodziło mi oczywiście o to, że widoczność wraca do normy. By zregenerować kompletnie zdrowie, trzeba znaleźć WAU i się do niego "podpiąć".
Kuba aka Zbyszek Chorąży
Tak jak podane zostało wyżej - w momencie "podpięcia" się do WAU (narośli) bohater regeneruje do pełna zdrowie. Save pointy są porozrzucane po etapach, a zapisanie stanu gry sygnalizowane jest migającą ikonką mózgu, która na kilka sekund pojawia się w prawym dolnym rogu.
Można też zapisać grę samemu, wciskając ESC i wybierając "save & exit" (coś a'la Diablo 2) - na ile to jest skuteczne to nie powiem, bo jedyna moja próba zapisania gry w ten sposób zakończyła się uszkodzeniem stanu gry. :P
Zarek00 Generał
Z tego co zrozumiałem z gry WAU to nazwa systemu sztucznej inteligencji mającego nadzorować (przynajmniej w założeniu) pracę Pathos II.Narośla to jakaś forma manifestacji tego systemu w otoczeniu. Znaczenie tych narośli nie jest sprecyzowane i chyba chodzi o to by samemu je odkryć. W pewnym momencie gry protagonista sam przyznaje, że nie wie co to, ale dzięki temu czuje się lepiej. Poza oczywistą funkcją regeneracji zdrowia, po użyciu takiej narośli czasem dezaktywuje się jakiś przełącznik którego mogliśmy użyć, lub pojawia się jakieś zagrożenie. Dlatego zamiast pchać od razu łapę radzę najpierw się przyjrzeć i zastanowić.
mtp Legionista
Właśnie sam to zauważyłem i pytałem o "walktrough" . Finalizując używanie tego czegoś zmienia rozgrywkę
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
