07 - W drodze do stacji Lambda | Opis przejścia SOMA
Aktualizacja:
07 - W drodze do stacji Lambda

Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, aktywuj przycisk znajdujący się bezpośrednio pod fotelem, na którym przed momentem siedział bohater, co otworzy awaryjne wyjście z wagonu. Przez kilkanaście sekund ekran będzie świrował, lecz możesz się uspokoić - nie ma tutaj żadnego zagrożenia.

Udaj się przed siebie, aż dojdziesz do terminala z intercomem, ustawionego na ścianie po prawej stronie. Odbierz rozmowę od Catherine, ze stacji Lambda, z kilkukrotnie rozmawiał już bohater. Gdy rozmowa dobiegnie końca, rusz przed siebie, aż dotrzesz do kolejnej narośli, z którą wejść trzeba w interakcję.

Jak widać, nie da się iść dalej, dlatego musisz zawrócić i idąc wzdłuż prawej ściany zlokalizuj właz znajdujący się tuż przy podłodze - w razie problemów spójrz na obrazek powyżej. Otwórz właz, wdrap się na górę, gdzie czeka cię niemiła niespodzianka - musisz wrócić do wagonu, by zebrać Omnitool, który wciąż tam jest.

Wróć do wagonu, zbierz przedmiot, a następnie przejdź ponownie przez właz i wdrap się na górę. Użyj Omnitoola, by aktywować mechanizm, a po kilku sekundach pomieszczenie zaleje woda. Wdrap się po drabinie na górę - czeka cię kolejny etap "wodny".

Podobnie jak kilkadziesiąt minut temu, etap ten jest bardzo liniowy - nie da się tutaj zgubić, a dodatkowych aktywności, przynajmniej przez większą część, brak. Dlatego też idź cały czas przed siebie, podziwiając widoki, aż dotrzesz do tabliczki "Lambda".

Czeka na ciebie tutaj pływający wróg, którego spotkać można było już wcześniej - problem jest taki, że z tego miejsca bardzo trudno jest go dostrzec, dlatego poruszaj się bardzo powoli i zatrzymuj się na kilkanaście sekund, by spróbować wypatrzeć oponenta. Wróg patroluje okolicę w linii prostej, jednak bardzo szybko zmienia on pozycje, dlatego ciężko jest go wyminąć. Wykorzystaj skały znajdujące się po lewej stronie, schowaj się za nimi, a gdy wróg zacznie płynąć w stronę, z której przybywasz, szybko (lecz "na kucaka") czmychnij obok niego, podążając następnie przed siebie.

Po chwili dotrzesz do kompleksu budynków, czyli właściwej stacji Lambda. Po prawej stronie znajduje się okienko, przez które można wejrzeć do środka, jednak nie da się tamtędy wejść. Właściwego wejścia nie da się przegapić - oświetlone jest mocnym, zielonym światłem. Na lewo od tego wejścia znajduje się mały okręt podwodny, jednak nie będziesz w stanie go aktywować, gdyż twój Omnitool nie posiada wymaganego Chipa.

Otwórz właz do stacji Lambda, wejdź do środka, a następnie użyj Omnitoola, by wypompować wodę, co otworzy właściwe wejście.
0
- SOMA - poradnik do gry
- SOMA - poradnik do gry
- Opis przejścia
- 01 - Mieszkanie | Opis przejścia SOMA
- 02 - Metro / Laboratorium Davida Munshi | Opis przejścia SOMA
- 03 - Przebudzenie | Opis przejścia SOMA
- 04 - Stacja Komunikacji | Opis przejścia SOMA
- 05 - Głębia Oceanu | Opis przejścia SOMA
- 06 - Stacja Kolejowa | Opis przejścia SOMA
- 07 - W drodze do stacji Lambda | Opis przejścia SOMA
- 08 - Stacja Lambda | Opis przejścia SOMA
- 09 - Wrak okrętu CURIE | Opis przejścia SOMA
- 10 - Stacja Delta | Opis przejścia SOMA
- 11 - W drodze do stacji Theta | Opis przejścia SOMA
- 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA
- 13 - Laboratorium Theta | Opis przejścia SOMA
- 14 - Theta | Opis przejścia SOMA
- 15 - Na zewnątrz stacji Omicron | Opis przejścia SOMA
- 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA
- 17 - Zejście w głębiny | Opis przejścia SOMA
- 18 - W drodze do stacji Tau | Opis przejścia SOMA
- 19 - Stacja Tau | Opis przejścia SOMA
- 20 - Stacja Alfa | Opis przejścia SOMA
- 21 - Stacja Phi | Opis przejścia SOMA
- Opis przejścia
- SOMA - poradnik do gry
Komentarze czytelników
mtp Legionista
Czym jest ta narośl , save point czy jakiś walktrough point że tak powiem
kwiść Generał
@mtp
Z rozdziału "O poradniku":
Wiem, że nazywane przeze mnie "narośle" mają oficjalną nazwę w grze - WAU. Nazwałem je naroślami, gdyż gracz poznaje oficjalny termin dopiero daleko w grze, a twory te przypominają właśnie narośl.
Kilka razy w tekście padło stwierdzenie, że bohater regeneruje zdrowie - chodziło mi oczywiście o to, że widoczność wraca do normy. By zregenerować kompletnie zdrowie, trzeba znaleźć WAU i się do niego "podpiąć".
Kuba aka Zbyszek Chorąży
Tak jak podane zostało wyżej - w momencie "podpięcia" się do WAU (narośli) bohater regeneruje do pełna zdrowie. Save pointy są porozrzucane po etapach, a zapisanie stanu gry sygnalizowane jest migającą ikonką mózgu, która na kilka sekund pojawia się w prawym dolnym rogu.
Można też zapisać grę samemu, wciskając ESC i wybierając "save & exit" (coś a'la Diablo 2) - na ile to jest skuteczne to nie powiem, bo jedyna moja próba zapisania gry w ten sposób zakończyła się uszkodzeniem stanu gry. :P
Zarek00 Generał
Z tego co zrozumiałem z gry WAU to nazwa systemu sztucznej inteligencji mającego nadzorować (przynajmniej w założeniu) pracę Pathos II.Narośla to jakaś forma manifestacji tego systemu w otoczeniu. Znaczenie tych narośli nie jest sprecyzowane i chyba chodzi o to by samemu je odkryć. W pewnym momencie gry protagonista sam przyznaje, że nie wie co to, ale dzięki temu czuje się lepiej. Poza oczywistą funkcją regeneracji zdrowia, po użyciu takiej narośli czasem dezaktywuje się jakiś przełącznik którego mogliśmy użyć, lub pojawia się jakieś zagrożenie. Dlatego zamiast pchać od razu łapę radzę najpierw się przyjrzeć i zastanowić.
mtp Legionista
Właśnie sam to zauważyłem i pytałem o "walktrough" . Finalizując używanie tego czegoś zmienia rozgrywkę
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
