09 - Wrak okrętu CURIE | Opis przejścia SOMA

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

09 - Wrak okrętu CURIE

Na tropie okretu

Na razie jest spokojnie... - 09 - Wrak okrętu CURIE | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Na razie jest spokojnie...

Po wejściu do środka, skieruj swoje kroki na lewo. Otwórz drzwi, przeciągając je w prawo za pomocą klawisza interakcji, wejdź do pomieszczenia i wdrap się po drabinie na górze. Podążaj wąskimi tunelami wzdłuż rur, aż dojdziesz do rozstajów - tutaj skręć w prawo, gdyż przejście po lewej jest zablokowane. Wkrótce wyjdziesz na otwartą przestrzeń.

... lecz powoli zaczynają się schody. - 09 - Wrak okrętu CURIE | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
... lecz powoli zaczynają się schody.

Skręć w prawo i udaj się do góry, a po chwili ekran zacznie na nowo wariować. Zagrożenia jednak nie widać, więc idź powoli do góry, wlepiając wzrok w podłogę, albo w lewą stronę - najlepiej po prostu schować się za przeszkodą terenową po lewej stronie i piąć się w górę. Po chwili wróg zrobi "wielkie bum", a następnie zniknie. Nie pozostaje ci nic innego jak wędrówka przed siebie.

Wejście do okrętu jest dość dobrze widoczne. - 09 - Wrak okrętu CURIE | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Wejście do okrętu jest dość dobrze widoczne.

Wkrótce dojdziesz do właściwej części okrętu. Nie ma tutaj nic do znalezienia, dlatego idź przed siebie i obejdź wrak z drugiej strony. Tutaj znajdziesz wejście, w postaci niewielkiej wyrwy w kadłubie. Wejdź do środka, a następnie wdrap się po drabinie na górę. Zignoruj drzwi na prawo, gdyż jest tam tylko ślepy zaułek, a następnie wbiegnij po schodach na górę - przejście przy schodach jest dla odmiany zablokowane.

Wnętrze wraku

Zabawę czas zacząć... - 09 - Wrak okrętu CURIE | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Zabawę czas zacząć...

Gdy znajdziesz się na górze, otwórz drzwi przesuwając je za pomocą klawisza interakcji i wbiegnij po schodach na górę, aż dojdziesz do włazu prowadzącego do wewnątrz okrętu. Otwórz go, ponownie za pomocą klawisza interakcji i wskocz do środka, gdzie zostanie zapisany stan gry.

Wróg czasem wyłania się zza ściany w najgorszym momencie. - 09 - Wrak okrętu CURIE | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Wróg czasem wyłania się zza ściany w najgorszym momencie.

Nie ma tutaj nic do zebrania, dlatego udaj się w podróż w głąb statku. Otwórz drzwi, przejdź przez nie, a następnie przez kolejne, gdzie czeka cię już właściwa część rozgrywki na statku. Gdy podejdziesz jeszcze kawałek korytarzem, dojdziesz do miejsca z dwoma parami drzwi - na lewo i prawo. W pomieszczeniu po prawej stronie będziesz w stanie zauważyć starego znajomego, wroga który reaguje na kontakt wzrokowy. Tym razem jednak nie zniknie, a będzie ci towarzyszył przez większą część tego poziomu, patrolując okolicę.

Gdy oberwiesz, oddal się, by bohater zregenerował siły i odzyskał ostrość widzenia. - 09 - Wrak okrętu CURIE | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Gdy oberwiesz, oddal się, by bohater zregenerował siły i odzyskał ostrość widzenia.

Najlepszym wyjściem, jest po prostu schować się za ścianę, gdy wróg się zbliża i po prostu poczekać, aż się oddali, by móc iść dalej. Trzy najważniejsze rzeczy: nie biegaj, gdyż wróg rzuci się za tobą w pościg, nie patrz i nie świeć mu latarką w "twarz", i nie przebywaj za blisko nieprzyjaciela, gdyż zostaniesz zaatakowany, niezależnie od tego, czy cię widzi czy nie. Gdy wróg cię złapie i oberwiesz, oddal się na bezpieczną odległość i poczekaj na regenerację zdrowia.

Ostrożnie wyglądaj zza rogu, by w porę wypatrzeć wroga. - 09 - Wrak okrętu CURIE | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Ostrożnie wyglądaj zza rogu, by w porę wypatrzeć wroga.

Zignoruj pomieszczenie po lewej i przede wszystkim po prawej stronie, a następnie idź przed siebie, do końca korytarza. Zanim skręcisz w prawo wychyl się, by sprawdzić, czy nie ma tam wroga. Gdy odejdzie, skręć w prawo (zignoruj przejście w przeciwnym kierunku, gdyż nic tam nie ma), a następnie schroń się w małym pokoju, do którego wejście jest na lewej ścianie.

Narośl, którą należy aktywować. - 09 - Wrak okrętu CURIE | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Narośl, którą należy aktywować.

Odczekaj chwilę, a gdy wróg zniknie w tunelu na prawo, wyjdź z pomieszczenia i przejdź do tego zlokalizowanego na wprost (pływa w nim masę śmieci). Poczekaj, aż wróg znów się oddali, po czym wbiegnij w tunel na wprost (oznaczony F-1.3 - ten obok, F-1.4. jest ślepy), a następnie do małego pomieszczenia po lewej.

Wewnątrz znajdziesz znajomą ci narośl, z którą wejść trzeba w interakcję. Po tym poczekaj aż wróg ponownie się oddali, po czym wyjdź z pomieszczenia i udaj się w lewo - na końcu tunelu powita cię napis "F-1.2". Skręć teraz w prawo, a następnie w lewo i zwróć uwagę na ścianę po lewej stronie - znajdziesz tam zawór (jest dobrze widoczny dzięki oświetleniu). Musisz teraz go przekręcić, by ściągnąć na dół drabinę, a następnie szybko skryć się w pomieszczeniu na prawo od zaworu. Gdy wróg się oddali, wdrap się na górę.

Gdy przekręcisz zawór, natychmiast pojawi się wróg. - 09 - Wrak okrętu CURIE | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Gdy przekręcisz zawór, natychmiast pojawi się wróg.

Na wyższym piętrze gra zostanie zapisana. Ponownie, nie ma tutaj niczego do zebrania, dlatego przejdź przez jedyne dostępne drzwi, by dostać się do korytarza oznaczonego jako "F-2.3". Idź w prawo, do korytarza "F-2.2" (na lewo jest toaleta, w której nie ma nic do zrobienia), a następnie skręć w oświetlone przejście po prawej stronie. Wsadź Omnitool do gniazda, by wywołać krótką rozmowę pomiędzy Catherine i głównym bohaterem, z której dowiesz się, że musisz przeciążyć systemy statku, by móc uruchomić łódź.

Przeciążenie i ucieczka

Może choć raz coś zadziała od razu...? - 09 - Wrak okrętu CURIE | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Może choć raz coś zadziała od razu...?

Musisz teraz dostać się na wyższe piętro. Zapamiętaj trasę opisaną w tym i w poniższym akapicie, gdyż będzie to twoja droga ucieczki (trasa będzie rzecz jasna odwrócona). Wyjdź z łodzi ratunkowej i skręć w prawo, ponownie w korytarz "F-2.2". Dojdź do końca korytarza, wejdź w drzwi nad którymi pali się czerwona lampka, a następnie przejdź na drugą stronę pomieszczenia, które wygląda jak sterownia. Przejdź przez drzwi, do korytarza "F-2.1", a potem skręć w prawo i wbiegnij po schodach na górę.

Sterownia znajduje się na prawo. - 09 - Wrak okrętu CURIE | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Sterownia znajduje się na prawo.

Znajdziesz się w korytarzu "F-3.1". Zignoruj wejście na wprost, skręć w prawo, a następnie w drzwi na prawo. Trafisz do pomieszczenia przypominającego ładownie - zlokalizuj schody znajdujące się po drugiej stronie, a następnie wbiegnij na górę. Dobiegnij po kładce do samego końca, a następnie wejdź do pomieszczenia po lewej stronie.

Przygotuj się na niespodziankę... - 09 - Wrak okrętu CURIE | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Przygotuj się na niespodziankę...

Trafisz do pomieszczenia odpowiadającego za chłodzenie statku. Twoim zadaniem jest przeciążyć systemy chłodzenia, co pozwoli tobie i Catherine na wykorzystanie łodzi ratunkowej. By to zrobić, musisz wyciągnąć 3 z 4 przewodów znajdujących się po bokach sali. Zacznij od tych położonych dalej od wejścia, a gdy je wyciągniesz, wybierz którąś z tych, które są bliżej drzwi, wyciągnij ją i przygotuj się na konfrontację.

Gdy wróg cię dogoni, czeka cię kilka nieprzyjemnych scen. - 09 - Wrak okrętu CURIE | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Gdy wróg cię dogoni, czeka cię kilka nieprzyjemnych scen.

Po drugiej stronie pomieszczenia pojawi się znany ci wróg, jednak tym razem doskonale zdaje on sobie sprawę z twojej obecności i rzuci się w morderczy pościg gdy tylko bohater zgrzebie się z podłogi. Wybiegnij z pomieszczenia, skręć w lewo, a następnie zbiegnij po schodach. Skręć w lewo, a potem przebiegnij przez drzwi znajdujące się na wprost (te lewe, a nie prawe). Wbiegnij w korytarz "F-3.1", ignorując przejście po prawej stronie, a następnie zbiegnij na dół po schodach.

Nie ma czasu na podziwianie widoków! - 09 - Wrak okrętu CURIE | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Nie ma czasu na podziwianie widoków!

Gdy znajdziesz się na niższym poziomie, skręć szybko w lewo, przebiegnij przez sterownie i wbiegnij w kolejne drzwi. Biegnij teraz przed siebie, do korytarza "F-2.2", a z niego szybko odbij w lewo i wbiegnij do łodzi ratunkowej. Zamknie się ona automatycznie, a po krótkiej rozmowie akcja przeniesie się w inne miejsce.

Podobało się?

0

SOMA

22 września 2015

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2015-09-28
12:55

mtp Legionista

Czym jest ta narośl , save point czy jakiś walktrough point że tak powiem

Komentarz: mtp
2015-09-28
13:30

kwiść Generał

kwiść
😊

@mtp
Z rozdziału "O poradniku":

Wiem, że nazywane przeze mnie "narośle" mają oficjalną nazwę w grze - WAU. Nazwałem je naroślami, gdyż gracz poznaje oficjalny termin dopiero daleko w grze, a twory te przypominają właśnie narośl.

Kilka razy w tekście padło stwierdzenie, że bohater regeneruje zdrowie - chodziło mi oczywiście o to, że widoczność wraca do normy. By zregenerować kompletnie zdrowie, trzeba znaleźć WAU i się do niego "podpiąć".

Komentarz: kwiść
2015-09-28
15:04

Kuba aka Zbyszek Chorąży

Tak jak podane zostało wyżej - w momencie "podpięcia" się do WAU (narośli) bohater regeneruje do pełna zdrowie. Save pointy są porozrzucane po etapach, a zapisanie stanu gry sygnalizowane jest migającą ikonką mózgu, która na kilka sekund pojawia się w prawym dolnym rogu.

Można też zapisać grę samemu, wciskając ESC i wybierając "save & exit" (coś a'la Diablo 2) - na ile to jest skuteczne to nie powiem, bo jedyna moja próba zapisania gry w ten sposób zakończyła się uszkodzeniem stanu gry. :P

Komentarz: Kuba aka Zbyszek
2015-09-29
11:33

Zarek00 Generał

Zarek00

Z tego co zrozumiałem z gry WAU to nazwa systemu sztucznej inteligencji mającego nadzorować (przynajmniej w założeniu) pracę Pathos II.Narośla to jakaś forma manifestacji tego systemu w otoczeniu. Znaczenie tych narośli nie jest sprecyzowane i chyba chodzi o to by samemu je odkryć. W pewnym momencie gry protagonista sam przyznaje, że nie wie co to, ale dzięki temu czuje się lepiej. Poza oczywistą funkcją regeneracji zdrowia, po użyciu takiej narośli czasem dezaktywuje się jakiś przełącznik którego mogliśmy użyć, lub pojawia się jakieś zagrożenie. Dlatego zamiast pchać od razu łapę radzę najpierw się przyjrzeć i zastanowić.

Komentarz: Zarek00
2015-09-29
21:03

mtp Legionista

Właśnie sam to zauważyłem i pytałem o "walktrough" . Finalizując używanie tego czegoś zmienia rozgrywkę

Komentarz: mtp

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl