21 - Stacja Phi | Opis przejścia SOMA
Aktualizacja:
21 - Stacja Phi

Gdy śluza się otworzy, idź przed siebie, aż dojdziesz do nowego pomieszczenia. Wetknij Omnitool do gniazda po lewej stronie, by przywrócić zasilanie na stacji. Gdy wróci prąd, udaj się pomieszczenia z napisem "Loading Docks" nad drzwiami, a następnie zejdź po drabinie na dół.

Gdy wejdziesz do pomieszczenia, udaj się na wprost i w lewo, do małej sali w której na wprost od wejścia znajdziesz Battery Pack. Zawróć i skręć w lewo, a następnie trzymaj się cały czas lewej ściany, aż dotrzesz do pomieszczenia, w którym jest narośl (WAU), jeśli bohater zostały ranny podczas ucieczki w poprzedniej misji.

Na prawo od WAU znajduje się też panel, do którego wsadzić należy baterię. Wejdź do pomieszczenia i zbierz Arkę, a następnie udaj się do pomieszczenia znajdującego się na prawo od drabiny (patrząc na drabinę), po której się tutaj dostałeś.

Wsadź ARKę do gniazda w czymś co przypomina pocisk, a następnie odwróć się i dokonaj transferu danych na zwłokach po lewej stronie. Teraz wróć do panelu, w którym jest Battery Pack, wyciągnij go i wróć do pomieszczenia w którym jest teraz ARKa - obok trupa, na którym można wykonać transfer danych jest panel kontrolny, w który trzeba wsadzić baterię.

Odwróć się, wdrap po schodkach i aktywuj panel, by zamknąć komorę z ARKą. Wróć teraz na górę, zbierz Omnitool i wejdź do pomieszczenia oznaczonego jako "Launch Dome", które znajduje się na prawo od panelu Omnitoola. Wejdź do środka i wykorzystaj narzędzie, by zamknąć za sobą przejście, a następnie idź dalej.

Wyjdź na zewnątrz i skręć w "pierwsze prawo", a następnie wdrap się po kładce na górę. Wsadź Omnitool do gniazda i usiądź na fotelu. Czeka cię teraz mała zagadka środowiskowa - musisz przenieść ARKę do wyrzutni. Poczekaj, aż załaduje się system i bierz się do roboty.
Musisz odpowiednio manewrować dźwigiem. Nakieruj pomarańczowy "X" tak, by zawisnął nad pociskiem z ARKą - krzyżyk zmieni wtedy kolor na zielony. Naciśnij klawisz interakcji, a następnie, gdy dźwig podniesie pakunek, przetransportuj go do wyrzutni, zatwierdzając wszystko klawiszem interakcji. Pocisk zostanie załadowany. Poczekaj, aż Catherine skończy mówić i wciśnij przycisk "Launch", by odpalić rakietę.
Arka

Przeczekaj napisy końcowe (nie wyłączaj gry!), by zobaczyć jak właściwie wygląda ARKa. Gdy bohater się obudzi, wstań z fotela i wyjdź z jaskini. Idąc przed siebie natrafisz na terminal z ankietą - wykonaj ją jeśli chcesz, a następnie kontynuuj wędrówkę. Wkrótce dotrzesz do Catherine, tym razem w postaci ludzkiej, co zakończy grę.
0
- SOMA - poradnik do gry
- SOMA - poradnik do gry
- Opis przejścia
- 01 - Mieszkanie | Opis przejścia SOMA
- 02 - Metro / Laboratorium Davida Munshi | Opis przejścia SOMA
- 03 - Przebudzenie | Opis przejścia SOMA
- 04 - Stacja Komunikacji | Opis przejścia SOMA
- 05 - Głębia Oceanu | Opis przejścia SOMA
- 06 - Stacja Kolejowa | Opis przejścia SOMA
- 07 - W drodze do stacji Lambda | Opis przejścia SOMA
- 08 - Stacja Lambda | Opis przejścia SOMA
- 09 - Wrak okrętu CURIE | Opis przejścia SOMA
- 10 - Stacja Delta | Opis przejścia SOMA
- 11 - W drodze do stacji Theta | Opis przejścia SOMA
- 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA
- 13 - Laboratorium Theta | Opis przejścia SOMA
- 14 - Theta | Opis przejścia SOMA
- 15 - Na zewnątrz stacji Omicron | Opis przejścia SOMA
- 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA
- 17 - Zejście w głębiny | Opis przejścia SOMA
- 18 - W drodze do stacji Tau | Opis przejścia SOMA
- 19 - Stacja Tau | Opis przejścia SOMA
- 20 - Stacja Alfa | Opis przejścia SOMA
- 21 - Stacja Phi | Opis przejścia SOMA
- Opis przejścia
- SOMA - poradnik do gry
Komentarze czytelników
mtp Legionista
Czym jest ta narośl , save point czy jakiś walktrough point że tak powiem
kwiść Generał
@mtp
Z rozdziału "O poradniku":
Wiem, że nazywane przeze mnie "narośle" mają oficjalną nazwę w grze - WAU. Nazwałem je naroślami, gdyż gracz poznaje oficjalny termin dopiero daleko w grze, a twory te przypominają właśnie narośl.
Kilka razy w tekście padło stwierdzenie, że bohater regeneruje zdrowie - chodziło mi oczywiście o to, że widoczność wraca do normy. By zregenerować kompletnie zdrowie, trzeba znaleźć WAU i się do niego "podpiąć".
Kuba aka Zbyszek Chorąży
Tak jak podane zostało wyżej - w momencie "podpięcia" się do WAU (narośli) bohater regeneruje do pełna zdrowie. Save pointy są porozrzucane po etapach, a zapisanie stanu gry sygnalizowane jest migającą ikonką mózgu, która na kilka sekund pojawia się w prawym dolnym rogu.
Można też zapisać grę samemu, wciskając ESC i wybierając "save & exit" (coś a'la Diablo 2) - na ile to jest skuteczne to nie powiem, bo jedyna moja próba zapisania gry w ten sposób zakończyła się uszkodzeniem stanu gry. :P
Zarek00 Generał
Z tego co zrozumiałem z gry WAU to nazwa systemu sztucznej inteligencji mającego nadzorować (przynajmniej w założeniu) pracę Pathos II.Narośla to jakaś forma manifestacji tego systemu w otoczeniu. Znaczenie tych narośli nie jest sprecyzowane i chyba chodzi o to by samemu je odkryć. W pewnym momencie gry protagonista sam przyznaje, że nie wie co to, ale dzięki temu czuje się lepiej. Poza oczywistą funkcją regeneracji zdrowia, po użyciu takiej narośli czasem dezaktywuje się jakiś przełącznik którego mogliśmy użyć, lub pojawia się jakieś zagrożenie. Dlatego zamiast pchać od razu łapę radzę najpierw się przyjrzeć i zastanowić.
mtp Legionista
Właśnie sam to zauważyłem i pytałem o "walktrough" . Finalizując używanie tego czegoś zmienia rozgrywkę
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
