04 - Stacja Komunikacji | Opis przejścia SOMA
Aktualizacja:
04 - Stacja Komunikacji
Przywrócić zasilanie

Po wbiegnięciu na górę rozejrzyj się na boki - jest tutaj kilka rzeczy do zrobienia, a twoim celem jest dostać się na wyższe piętro, jednak w pierwszej kolejności udaj się na lewo od schodów, w okolicę kilku komputerów-terminali. Są one w tym momencie zablokowane - wymagane będą dane do logowania. Zignoruj drzwi na prawo, gdyż są one zamknięte (szyld Storage). W pobliżu biurek z terminalami, na lewo od okna znajduje się mapa stacji - jest to jednakże tylko rysunek, nie spełnia ona żadnej konkretnej funkcji. Pod nogami masz do przejrzenia dwie fotografie, a na szafce przy oknie jeszcze jedną, a także notes.

Na wprost od schodów znajduje się pomieszczenie przypominające halę produkcyjną (szyld Assembly B) - znajdziesz tam leżącego na ziemi robota, z którym możesz porozmawiać, by dowiedzieć się kilku ciekawych rzeczy. Na lewo od robota, na końcu hali znajduje się dźwignia służąca do przełączania zasilania - w tym momencie do niczego ci się nie przyda, jednak zapamiętaj jej lokalizację.

Gdy już nagadasz się z robotem, wyjdź z pomieszczenia i udaj się na wprost, do kolejnej sali - nad drzwiami widnieje napis szyld "Workshop". W środku znajdziesz leżącego na ziemi robota, z którym można wejść w interakcję - transfer danych. Wysłuchaj ostatnich chwil życia nieszczęsnego robota, a następnie wyjdź z pomieszczenia - nie ma tutaj już nic do zrobienia.

Skieruj się w prawo, do ostatniego przejścia, tym razem bez banneru nad drzwiami. Otwórz je i podejdź do zwłok leżących w korytarzu - po wejściu z nimi w interakcję, będziesz w stanie odczytać kod dostępu (0722), który trzeba wykorzystać, by aktywować opisane wcześniej terminale. Zbierz kod, wróć do terminali i wklep (klikając na przycisk "change") znaleziony numer.

Do wyboru w terminalu masz kilka opcji - możesz spróbować wysłać wiadomość, wchodząc w zakładkę "Mail", ale zakończy się to niepowodzeniem. Wejdź następnie w zakładkę "Power Manager" i aktywuj zasilanie w dwóch pomieszczeniach (klikając na przyciski przy ich nazwach) - Storage i Flow Control. Udaj się teraz do jednego z odblokowanych pomieszczeń, "Storage", gdzie znajdziesz notkę do przeglądnięcia (leży na stole na wprost od wejścia).

Wróć teraz do terminala, do zakładki zasilanie. Pomieszczeniem które cię interesuje jest "Comm. Center", jednak nie dasz rady uruchomić prądu w tym, jak i w innych miejscach, gdyż generator pracuje na zbyt niskich obrotach. By uzyskać dostęp, musisz wyłączyć zasilanie w jednym z dwóch pomieszczeń - zarówno podążając jedną jak i drugą ścieżką będziesz w stanie dostać się do stacji komunikacji, jednak różnią się one od siebie zasadniczo.

Pierwszym miejscem jest odwiedzona przez ciebie hala produkcyjna. Możesz się tam udać i przerzucić dźwignię, by wyłączyć na niej prąd, co zada jednak cierpienia robotowi, z którym przed momentem rozmawiał bohater. Ma to jednak zaletę - gdy wyłączysz tutaj prąd, nie ściągniesz na siebie uwagi wroga, przez co łatwiej będzie dostać się do stacji komunikacji na wyższym poziomie

Drugie rozwiązanie znajdziesz w tunelu, w którym leżą zwłoki, z których udało ci się wyciągnąć kod dostępu. Wróć do owego tunelu, miń zwłoki i skręć w przejście po lewej stronie, aż dotrzesz do pomieszczenia zwanego "Flow Center". Na wprost od wejścia znajduje się przełącznik, a przy nim kartka ostrzegająca cię, że wyłączenie zasilania może się źle skończyć. Przerzuć dźwignie i przygotuj się, gdyż po wyłączeniu zasilania do pomieszczenia z terminalami wejdzie (tą samą drogą co ty) wróg z niższego poziomu. Manewrowanie po pomieszczeniu będzie teraz znacznie trudniejsze, gdyż w okolicy kręcił się będzie wrogo nastawiony robot - warto poczekać, aż uda się on do pomieszczenia "Workshop", gdzie był robot z transferem danych. Da ci to kilkanaście sekund na swobodne poruszanie się po sali.

Niezależnie od obranej ścieżki, po wyłączeniu zasilania udać się musisz z powrotem do terminali, a następnie włączyć zasilanie w "Comm. Center". Teraz wystarczy już tylko podejść do schodów prowadzących na górę, przeciągnąć dźwignie, wejść na górę i zamknąć za sobą przejście.

Gdy będziesz już na górze, podejdź do narośli znajdującej się przy prawej ścianie i wejdź z nią w interakcję. Na prawo od niej znajdziesz terminal - kliknij na niego, by odzyskać dane i móc przesłuchać kilka nagrań. Tak jak zostało to powiedziane już nie raz, warto to zrobić, gdyż tego typu nagrania kryją całą masę ciekawostek o grze. Teraz podejdź do tablicy korkowej, z mapą kontynentów, która znajduje się po przeciwnej stronie pomieszczenia - znajdziesz tam cztery notatki, którym można się przyjrzeć.

W następnej kolejności aktywuj terminal na środku sali. Odczekaj kilka sekund i kliknij na małym panelu, na prawo od włącznika. Masz tutaj możliwość połączenia się z wybranymi stacjami, poprzez wpisanie odpowiedniego kodu. Wpisanie "2201" nie da ci nic, gdyż bohater właśnie znajduje się na stacji Upsilon, dlatego wpisz kolejny kod - "2202". Czeka cię teraz mała łamigłówka, w której musisz ustawić kursor w odpowiednim miejscu, tak by obraz przestał śnieżyć, a na ekranie terminala widoczny był cały rysunek. Ustawienie kursora sprawdzić możesz spoglądając na powyższy obrazek. Po kilku sekundach transmisja zerwie się ponownie.

Nie dasz już rady połączyć się ze stacją Theta, dlatego wklep kolejny kod - "2203". Ponownie musisz ustawić kursor w odpowiednim miejscu - obrazek powyżej prezentuje owe ustawienie. Nawiążesz połączenie ze stacją Lambda, z której przed chwilą rozmawiała z tobą tajemnicza kobieta. Po krótkiej rozmowie wszystko zacznie się sypać, a po krótkiej chwili przeniesiesz się do nowej lokacji.
0
- SOMA - poradnik do gry
- SOMA - poradnik do gry
- Opis przejścia
- 01 - Mieszkanie | Opis przejścia SOMA
- 02 - Metro / Laboratorium Davida Munshi | Opis przejścia SOMA
- 03 - Przebudzenie | Opis przejścia SOMA
- 04 - Stacja Komunikacji | Opis przejścia SOMA
- 05 - Głębia Oceanu | Opis przejścia SOMA
- 06 - Stacja Kolejowa | Opis przejścia SOMA
- 07 - W drodze do stacji Lambda | Opis przejścia SOMA
- 08 - Stacja Lambda | Opis przejścia SOMA
- 09 - Wrak okrętu CURIE | Opis przejścia SOMA
- 10 - Stacja Delta | Opis przejścia SOMA
- 11 - W drodze do stacji Theta | Opis przejścia SOMA
- 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA
- 13 - Laboratorium Theta | Opis przejścia SOMA
- 14 - Theta | Opis przejścia SOMA
- 15 - Na zewnątrz stacji Omicron | Opis przejścia SOMA
- 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA
- 17 - Zejście w głębiny | Opis przejścia SOMA
- 18 - W drodze do stacji Tau | Opis przejścia SOMA
- 19 - Stacja Tau | Opis przejścia SOMA
- 20 - Stacja Alfa | Opis przejścia SOMA
- 21 - Stacja Phi | Opis przejścia SOMA
- Opis przejścia
- SOMA - poradnik do gry
Komentarze czytelników
mtp Legionista
Czym jest ta narośl , save point czy jakiś walktrough point że tak powiem
kwiść Generał
@mtp
Z rozdziału "O poradniku":
Wiem, że nazywane przeze mnie "narośle" mają oficjalną nazwę w grze - WAU. Nazwałem je naroślami, gdyż gracz poznaje oficjalny termin dopiero daleko w grze, a twory te przypominają właśnie narośl.
Kilka razy w tekście padło stwierdzenie, że bohater regeneruje zdrowie - chodziło mi oczywiście o to, że widoczność wraca do normy. By zregenerować kompletnie zdrowie, trzeba znaleźć WAU i się do niego "podpiąć".
Kuba aka Zbyszek Chorąży
Tak jak podane zostało wyżej - w momencie "podpięcia" się do WAU (narośli) bohater regeneruje do pełna zdrowie. Save pointy są porozrzucane po etapach, a zapisanie stanu gry sygnalizowane jest migającą ikonką mózgu, która na kilka sekund pojawia się w prawym dolnym rogu.
Można też zapisać grę samemu, wciskając ESC i wybierając "save & exit" (coś a'la Diablo 2) - na ile to jest skuteczne to nie powiem, bo jedyna moja próba zapisania gry w ten sposób zakończyła się uszkodzeniem stanu gry. :P
Zarek00 Generał
Z tego co zrozumiałem z gry WAU to nazwa systemu sztucznej inteligencji mającego nadzorować (przynajmniej w założeniu) pracę Pathos II.Narośla to jakaś forma manifestacji tego systemu w otoczeniu. Znaczenie tych narośli nie jest sprecyzowane i chyba chodzi o to by samemu je odkryć. W pewnym momencie gry protagonista sam przyznaje, że nie wie co to, ale dzięki temu czuje się lepiej. Poza oczywistą funkcją regeneracji zdrowia, po użyciu takiej narośli czasem dezaktywuje się jakiś przełącznik którego mogliśmy użyć, lub pojawia się jakieś zagrożenie. Dlatego zamiast pchać od razu łapę radzę najpierw się przyjrzeć i zastanowić.
mtp Legionista
Właśnie sam to zauważyłem i pytałem o "walktrough" . Finalizując używanie tego czegoś zmienia rozgrywkę
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
