SOMA: Stacja Kolejowa Opis przejścia
Aktualizacja:
06 - Stacja Kolejowa
Przywrócić zasilanie

Po otwarciu się włazu, skieruj swoje kroki do tunelu na wprost - na samym dole, po lewej stronie znajdziesz terminal z transferem danych. Po przesłuchaniu dramatycznej wiadomości, rozejrzyj się po okolicy. Na wprost od twojej aktualnej pozycji znajduje się włącznik prądu, a tuż obok niego, na lewo, pociąg - oba są w tym momencie nieaktywne, z uwagi na brak prądu na stacji. Obok włącznika prądu znajdziesz znaną ci już narośl, z którą wejść można w interakcję.

Na prawo od tunelu (a więc na lewo patrząc od miejsca, w którym jest włącznik prądu) znajduje się przejście, którym należy się udać. Na końcu tunelu skręć w wyrwę w ścianie po lewej stronie, a następnie przeciśnij się wąskim przejściem do kolejnego tunelu. Tutaj czeka cię ponownie wędrówka do końca tunelu, by móc wejść do małego pomieszczenia po lewej stronie.

Wewnątrz znajdziesz Amy, której imię z pewnością obiło ci się o uszy - jeśli nie umknęły ci żadne zapiski i nagrania audio, rzecz jasna - i z którą zamienić można kilka słów. Amy utrzymywana jest przy życiu dzięki maszynie, która dla odmiany ciągnie prąd z małej skrzynki. Jak nietrudno się domyślić, by przywrócić zasilanie na stacji, musisz odłączyć oba przewody prowadzące od skrzynki, do maszyny podtrzymującej Amy. Cały proces zakończy się dla dziewczyny źle, jednak dzięki temu będziesz w stanie kontynuować wędrówkę.

Wróć do włącznika prądu, a następnie przerzuć dźwignię, by na stacji zapanowało światło. Po przywróceniu zasilania, nie wchodź jeszcze do żółtego pociągu - po przeciwnej stronie znajduje się niebieski wagon. Otwórz jego bok, wykorzystując klawisz interakcji, by w środku znaleźć zdjęcie, a także tablet, dzięki któremu dowiesz się więcej o tym, co dzieje się w świecie gry, jak i o historii Amy.
Podróż do stacji Lambda

Wejdź teraz do żółtego wagonu, przeglądnij leżący na fotelu notatnik, a następnie skieruj się w stronę siedzenia maszynisty. Wsadź Omnitool do gniazda, a następnie odczekaj kilka sekund, by system wystartował. Musisz teraz uruchomić systemu pociągu - by to uczynić, przeciągnij w dół małe dźwignie, znajdujące się w prawym dolnym rogu panelu (patrz zdjęcie wyżej), w którym znajduje się teraz twój Omnitool, a następnie wciśnij czerwony przycisk.

Gdy to uczynisz, usiądź na fotelu, na ekranie który wkrótce się pojawi wybierz stację "Lambda", po czym czeka cię dość długa przejażdżka, która zakończy ten etap.
- SOMA - poradnik do gry
- SOMA: Poradnik do gry
- SOMA: Opis przejścia
- SOMA: Mieszkanie Opis przejścia
- SOMA: Metro, Laboratorium Davida Munshi Opis przejścia
- SOMA: Przebudzenie Opis przejścia
- SOMA: Stacja Komunikacji Opis przejścia
- SOMA: Głębia Oceanu Opis przejścia
- SOMA: Stacja Kolejowa Opis przejścia
- SOMA: W drodze do stacji Lambda Opis przejścia
- SOMA: Stacja Lambda Opis przejścia
- SOMA: Wrak okrętu CURIE Opis przejścia
- SOMA: Stacja Delta Opis przejścia
- SOMA: W drodze do stacji Theta Opis przejścia
- SOMA: Stacja Theta Opis przejścia
- SOMA: Laboratorium Theta Opis przejścia
- SOMA: Theta Opis przejścia
- SOMA: Na zewnątrz stacji Omicron Opis przejścia
- SOMA: Stacja Omicron Opis przejścia
- SOMA: Zejście w głębiny Opis przejścia
- SOMA: W drodze do stacji Tau Opis przejścia
- SOMA: Stacja Tau Opis przejścia
- SOMA: Stacja Alfa Opis przejścia
- SOMA: Stacja Phi Opis przejścia
- SOMA: Opis przejścia
- SOMA: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Właśnie sam to zauważyłem i pytałem o "walktrough" . Finalizując używanie tego czegoś zmienia rozgrywkę
Z tego co zrozumiałem z gry WAU to nazwa systemu sztucznej inteligencji mającego nadzorować (przynajmniej w założeniu) pracę Pathos II.Narośla to jakaś forma manifestacji tego systemu w otoczeniu. Znaczenie tych narośli nie jest sprecyzowane i chyba chodzi o to by samemu je odkryć. W pewnym momencie gry protagonista sam przyznaje, że nie wie co to, ale dzięki temu czuje się lepiej. Poza oczywistą funkcją regeneracji zdrowia, po użyciu takiej narośli czasem dezaktywuje się jakiś przełącznik którego mogliśmy użyć, lub pojawia się jakieś zagrożenie. Dlatego zamiast pchać od razu łapę radzę najpierw się przyjrzeć i zastanowić.
Tak jak podane zostało wyżej - w momencie "podpięcia" się do WAU (narośli) bohater regeneruje do pełna zdrowie. Save pointy są porozrzucane po etapach, a zapisanie stanu gry sygnalizowane jest migającą ikonką mózgu, która na kilka sekund pojawia się w prawym dolnym rogu.
Można też zapisać grę samemu, wciskając ESC i wybierając "save & exit" (coś a'la Diablo 2) - na ile to jest skuteczne to nie powiem, bo jedyna moja próba zapisania gry w ten sposób zakończyła się uszkodzeniem stanu gry. :P
@mtp
Z rozdziału "O poradniku":
Wiem, że nazywane przeze mnie "narośle" mają oficjalną nazwę w grze - WAU. Nazwałem je naroślami, gdyż gracz poznaje oficjalny termin dopiero daleko w grze, a twory te przypominają właśnie narośl.
Kilka razy w tekście padło stwierdzenie, że bohater regeneruje zdrowie - chodziło mi oczywiście o to, że widoczność wraca do normy. By zregenerować kompletnie zdrowie, trzeba znaleźć WAU i się do niego "podpiąć".
Czym jest ta narośl , save point czy jakiś walktrough point że tak powiem
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
