Portal 2: Rozdział 5 - Żele mobilności (4)
Aktualizacja:
|
|
Na początku chudszy robot musi stworzyć czerwoną dziurę na ścianie z prawej [1], a pomarańczową naprzeciwko poprzedniej (za dziurą w chodniku) [2].
|
|
Niech drugi robot przejdzie na drugą stronę i postawi błękitny portal pod schodami [1]. Granatowy musi znaleźć się na dole, na lewo od wejścia [2]. Wystarczy, że maszyny do niego wskoczą, a wylądują tuż przy wyjściu.

W kolejnej komnacie jeden z robotów musi tak postawić portale, aby można było przejść za barierę z prawej strony.

Gdy obie maszyny się za nią znajdą, niech czerwona dziura zostanie postawiona pod rurą z żelem, a pomarańczowa na panelu z prawej.

Po wciśnięciu guzika pomarańczowa substancja rozleje się na ziemi. Na ścianie gdzie kończy się plama, musi znaleźć się pomarańczowy portal. Czerwony powinien zostać stworzony na posadzce.
![]() | ![]() |
Gdy grubsza maszyna rozpędzi się i wbiegnie do granatowej dziury, zostanie wyrzucona w powietrze [1]. Tuż przed nią na chwile pojawią się białe ściany. Musi na nich postawić jeden portal, a następnie przejść na drugą stronę razem z towarzyszem. Po wciśnięciu stojącego na górze przycisku[1], za kratą pojawi się skrzynka.
![]() | ![]() |
Żeby ją przyciągnąć do siebie, niech chudszy robot umieści pomarańczowy portal na panelu naprzeciwko pudła i wciśnie guzik odpowiedzialny za pomarańczowy żel. Substancja rozleje się za kratą, a przedmiot ześlizgnie na drugą stronę [1]. Kawałek dalej jest przepaść [2]. Trzeba ją przejść przy pomocy portali.
![]() | ![]() |
Po drugiej stronie są dwie drogi. Jedna wskazywana przez strzałkę[1], a druga prowadząca w prawo. Prosto powinien udać się grubszy robot trzymający skrzynkę. Przejdzie przez dziurę używając portali. Z lewej strony będzie korytarz z laserami. Zanim przedmiot zostanie położony na pochylni, druga maszyna musi stanąć nad krawędzi drugiej ścieżki [2]. Gdy pudło zacznie się zsuwać i blokować wiązki lasera, zaczną pojawiać się platformy. Oba roboty muszą błyskawicznie po nich pobiec i jednocześnie pociągnąć za wajchy znajdujące się na końcu. Na początku kolejnego (przed włazem) pojawi się długi rozbieg z pomarańczowego żelu.
![]() | ![]() |
Teraz niech maszyny skierują się do lewego skrzydła lokacji [1]. Za pierwszą bariera grubszy robot powinien postawić granatowy portal pod rurą z żelem [1], a błękitny nad swoją głową.
![]() | ![]() |
W tym czasie jego towarzysz musi stworzyć pomarańczowy portal na końcu niebieskiego strumienia z prawej [1]. Czerwony niech znajdzie się nad wejściem [2].
![]() | ![]() |
Po wciśnięciu czerwonego przycisku, żel zacznie przemieszczać się w niebieskim tunelu [1]. Niech grubszy robot za nim podąża i postawi dwa kolejne portale. Jeden na końcu poziomego strumienia, a drugi w prawym rogu lokacji [2]. Gdy substancja znajdzie się nad wieżyczkami, wystarczy przesunąć dowolny portal, a przeciwnicy zginą. Po ich zniszczeniu, niech oba roboty przejdą na drugą stronę, odbijając się od ścian.

Na końcu korytarza będzie stał czerwony podest. Grubszy robot powinien na nim stanąć i stworzyć dwa portale. Jeden na panelu u góry, a drugi na końcu niebieskiego strumienia. W tym czasie jego towarzysz musi postawić czerwoną dziurę na posadzce zaraz za przepaścią (z prawej strony). Pomarańczowa niech znajdzie się na panelu nad pierwszym otworem.
![]() | ![]() |
Gdy chudszy robot wskoczy do czerwonego portalu z większej wysokości, odbije się od niebieskiej plamy i wyląduje w niebieskim tunelu. Strumień zabierze go na szczyt pomieszczenia [1]. Gdy się tam znajdzie, powinien wcisnąć stojący tam czerwony przycisk. Niebieski żel spadnie na środku lokacji [2].
![]() | ![]() |
Oba roboty mogą tera wrócić na początek etapu. Biegnąc po pomarańczowym rozbiegu, dolecą na drugą stronę przepaści [1]. Niestety właz nie będzie chciał się otworzyć. Żeby go odblokować wystarczy wykonać wspólny gest, taki jak przybicie piątki [2]. Wrota zostaną otwarte i gra dobiegnie końca. Gratulacje!
0
- Portal 2 - poradnik do gry
- Portal 2: Poradnik do gry
- Portal 2: Tryb współpracy
- Portal 2: Rozdział 1 - Tworzenie zespołu (1)
- Portal 2: Rozdział 1 - Tworzenie zespołu (2)
- Portal 2: Rozdział 1 - Tworzenie zespołu (3)
- Portal 2: Rozdział 2 - Masa i prędkość (1)
- Portal 2: Rozdział 2 - Masa i prędkość (2)
- Portal 2: Rozdział 2 - Masa i prędkość (3)
- Portal 2: Rozdział 3 - Świetlna bariera (1)
- Portal 2: Rozdział 3 - Świetlna bariera (2)
- Portal 2: Rozdział 3 - Świetlna bariera (3)
- Portal 2: Rozdział 3 - Świetlna bariera (4)
- Portal 2: Rozdział 4 - Świetlna bariera (1)
- Portal 2: Rozdział 4 - Świetlna bariera (2)
- Portal 2: Rozdział 4 - Świetlna bariera (3)
- Portal 2: Rozdział 5 - Żele mobilności (1)
- Portal 2: Rozdział 5 - Żele mobilności (2)
- Portal 2: Rozdział 5 - Żele mobilności (3)
- Portal 2: Rozdział 5 - Żele mobilności (4)
- Portal 2: Tryb współpracy
- Portal 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany435262 Pretorianin
Jasne, że można korzystać z tego poradnika, tylko jaki jest wtedy sens samego grania.
To tak jakby przepisać od kogoś hasła do krzyżówki.
polik50 Pretorianin
Niby tak, ale nikt Cie nie zmusza grac non stop gapiąc się na poradnik, tylko np. jeśli utkniesz w jakimś punkcie i po godzinie biegania w kolko masz dość, wtedy możesz zajrzeć i sobie pomoc .
berial6 Legend
Wow! W portalu jedynce było 20 pomieszczeń, a tu to około ... 70-80! Gra kilka razy dłuższa, ładniejsza, bardziej urozmaicona( żele), ryb współpracy i wiele innych! Nawet cena jest kilkukrotnie większa...
Harry M Legend
Fajne, ale to grzech używać poradnika do Portala 2zresztą i tak jest łatwy. Kwiść- jak chcesz to skontaktuj się ze mną na steam (nick: mateuszswiercz) to powiem ci jak zdobyć achivmenty- mam WSZYSTKIE
berial6 Legend
Kto zagra ze mną w co-opie????????? Mój nick to berial6
zanonimizowany1136649 Pretorianin
PO CHUJ PISAĆ PORADNIK DO TAKIEJ GRY?! PO CHOLERĘ! TO TAK JAKBYŚ ŚCIĄGNĄŁ OD KOGOŚ HASŁA OD KRZYŻÓWKI ALBO SUDOKU IDIOTYZM
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

![Na początku chudszy robot musi stworzyć czerwoną dziurę na ścianie z prawej [1], a pomarańczową naprzeciwko poprzedniej (za dziurą w chodniku) [2] - Rozdział 5 - Żele mobilności (4) | Tryb współpracy Portal 2 - Portal 2 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1107/-2037519468.jpg)

![Niech drugi robot przejdzie na drugą stronę i postawi błękitny portal pod schodami [1] - Rozdział 5 - Żele mobilności (4) | Tryb współpracy Portal 2 - Portal 2 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1107/-2037519437.jpg)

![Gdy grubsza maszyna rozpędzi się i wbiegnie do granatowej dziury, zostanie wyrzucona w powietrze [1] - Rozdział 5 - Żele mobilności (4) | Tryb współpracy Portal 2 - Portal 2 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1107/-2037519359.jpg)





![Teraz niech maszyny skierują się do lewego skrzydła lokacji [1] - Rozdział 5 - Żele mobilności (4) | Tryb współpracy Portal 2 - Portal 2 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1107/-2037519265.jpg)

![W tym czasie jego towarzysz musi stworzyć pomarańczowy portal na końcu niebieskiego strumienia z prawej [1] - Rozdział 5 - Żele mobilności (4) | Tryb współpracy Portal 2 - Portal 2 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1107/-2037519234.jpg)

![Po wciśnięciu czerwonego przycisku, żel zacznie przemieszczać się w niebieskim tunelu [1] - Rozdział 5 - Żele mobilności (4) | Tryb współpracy Portal 2 - Portal 2 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1107/-2037519203.jpg)




