Portal 2: Rozdział 5 - Żele mobilności (3)
Aktualizacja:
Piętro nr 6
![]() | ![]() |
Na początku chudszy robot musi postawić pomarańczowy portal pod rurą z żelem [1], a czerwony panelu po prawej [2].

Portale jego kompana niech znajdą się na ścianie z prawej stronie wejścia oraz na szachownicy naprzeciwko czerwonej dziury.

Przechodząc przez nie, grubsza maszyna dostanie się na metalowy chodnik. Drugi robot powinien w tym czasie wcisnąć stojący niedaleko rury czerwony przycisk. W ten sposób wymaluje ścieżkę pomarańczowym żelem.

Gdy skończy, niech podejdzie do drugie czerwonego guzika. Naprzeciwko niego, po drugiej stronie przepaści znajduje się biała płaszczyzna. Powinien pojawić się na niej pomarańczowy otwór.

Kolejny krok wymaga zgrania między partnerami. Jak chudsza maszyna wciśnie guzik, jej towarzysz musi zacząć biec po pomarańczowym żelu. Podczas lotu powinien złapać wylatująca z portalu skrzynkę. Po tym jak ją złapie, niech drugi robot przeniesie najpierw pomarańczowy portal na dalszy podest pod laserem, a następnie czerwony na podest bliższy.
![]() | ![]() |
Przelatując między dziurami, maszyna trzymająca skrzynkę musi tak manipulować laserem, aby zniszczyć wszystkie stojące w okolicy wieżyczki. Po zakończeniu zadania, niech pomarańczowy portal znajdzie się na panelu z prawej strony rury (w momencie gry robot wyleci z czerwonego) [1]. W ten sposób robot przeleci przez przepaść do wyjścia [2].
![]() | ![]() |
Jego towarzysz musi przenieść się na pomarańczowy rozbieg i czekać na kolejne dziury [1]. Błękitna niech zastąpi pomarańczową, a granatowa niech znajdzie się naprzeciwko rozbiegu. Wystarczy, że robot pobiegnie przed siebie, a wyląduje obok kompana [2]. Obaj mogą wejść do windy i zakończyć etap.
Piętro nr 7
![]() | ![]() |
Po wejściu do pomieszczenia niech grubszy robot postawi granatowy portal pod rurą z żelem [1]. Błękitny powinien po kolei umieszczać na białych panelach z prawej. Najpierw na górnym, potem na dolnym, a na końcu na suficie z prawej [2]. Po każdym stworzonym portalu musi wcisnąć czerwony przycisk. W ten sposób umaże posadzkę pomarańczową substancją.
![]() | ![]() |
W tym samym czasie drugi robot powinien stworzyć dwie dziury na białych ścianach stojących naprzeciwko siebie [1]. Gdy to zrobi, niech jego towarzysz zacznie wbiegać w czerwony otwór, cały czas poruszając się po żelu [2].
![]() | ![]() |
Po drugiej stronie lokacji znajdują się dwa czerwone przyciski. Jedne z nich wypuszcza szarą kostkę[1], a drugi tworzy na kilka sekund długą platformę. Niech grubszy robot postawi platformę. Gdy to zrobi, musi bardzo szybko pobiec po żelu w stronę swego towarzysza i wystrzelić czerwony portal na panel z prawej [2]. Potem powinien szybko wcisnąć drugi przycisk, ale dopiero wtedy, gdy chudsza maszyna stanie na krawędzi platformy.
![]() | ![]() |
Obok niej będzie spadało pudło. Niech robot je chwyci i natychmiast wróci na początek etapu. Jak przedmiot zostanie położony na czerwonym podeście obok wyjścia [1], drzwi się otworzą. Kawałek dalej etap dobiegnie końca [2].
Piętro nr 8
|
|
Po tym jak wieżyczka zostanie zniszczona [1], niech chudszy robot stanie na niebieskim żelu i skoczy w prawo [2].

Będzie tam biały panel oraz podest, na który ścieka pomarańczowa substancja. Na jednym i drugim powinien znaleźć się portal. Na pierwszym pomarańczowy, a na drugim czerwony.
|
|
Jak tak się stanie, niech drugi robot postawi granatową dziurę na platformie z lewej [1] oraz błękitną na ścianie nad wejściem [2].
|
|
Po wykonaniu zadania, powinien wcisnąć czerwony guzik [1]. Pomarańczowy żel przeleci przez portale i utworzy długi rozbieg [2]. Niech oba roboty przebiegną po nim. Odbijając się od niebieskiej kałuży, wylądują po drugiej stronie przepaści. Za barierą czeka kolejna zagadka.
0
- Portal 2 - poradnik do gry
- Portal 2: Poradnik do gry
- Portal 2: Tryb współpracy
- Portal 2: Rozdział 1 - Tworzenie zespołu (1)
- Portal 2: Rozdział 1 - Tworzenie zespołu (2)
- Portal 2: Rozdział 1 - Tworzenie zespołu (3)
- Portal 2: Rozdział 2 - Masa i prędkość (1)
- Portal 2: Rozdział 2 - Masa i prędkość (2)
- Portal 2: Rozdział 2 - Masa i prędkość (3)
- Portal 2: Rozdział 3 - Świetlna bariera (1)
- Portal 2: Rozdział 3 - Świetlna bariera (2)
- Portal 2: Rozdział 3 - Świetlna bariera (3)
- Portal 2: Rozdział 3 - Świetlna bariera (4)
- Portal 2: Rozdział 4 - Świetlna bariera (1)
- Portal 2: Rozdział 4 - Świetlna bariera (2)
- Portal 2: Rozdział 4 - Świetlna bariera (3)
- Portal 2: Rozdział 5 - Żele mobilności (1)
- Portal 2: Rozdział 5 - Żele mobilności (2)
- Portal 2: Rozdział 5 - Żele mobilności (3)
- Portal 2: Rozdział 5 - Żele mobilności (4)
- Portal 2: Tryb współpracy
- Portal 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany435262 Pretorianin
Jasne, że można korzystać z tego poradnika, tylko jaki jest wtedy sens samego grania.
To tak jakby przepisać od kogoś hasła do krzyżówki.
polik50 Pretorianin
Niby tak, ale nikt Cie nie zmusza grac non stop gapiąc się na poradnik, tylko np. jeśli utkniesz w jakimś punkcie i po godzinie biegania w kolko masz dość, wtedy możesz zajrzeć i sobie pomoc .
berial6 Legend
Wow! W portalu jedynce było 20 pomieszczeń, a tu to około ... 70-80! Gra kilka razy dłuższa, ładniejsza, bardziej urozmaicona( żele), ryb współpracy i wiele innych! Nawet cena jest kilkukrotnie większa...
Harry M Legend
Fajne, ale to grzech używać poradnika do Portala 2zresztą i tak jest łatwy. Kwiść- jak chcesz to skontaktuj się ze mną na steam (nick: mateuszswiercz) to powiem ci jak zdobyć achivmenty- mam WSZYSTKIE
berial6 Legend
Kto zagra ze mną w co-opie????????? Mój nick to berial6
zanonimizowany1136649 Pretorianin
PO CHUJ PISAĆ PORADNIK DO TAKIEJ GRY?! PO CHOLERĘ! TO TAK JAKBYŚ ŚCIĄGNĄŁ OD KOGOŚ HASŁA OD KRZYŻÓWKI ALBO SUDOKU IDIOTYZM
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

![Na początku chudszy robot musi postawić pomarańczowy portal pod rurą z żelem [1], a czerwony panelu po prawej [2] - Rozdział 5 - Żele mobilności (3) | Tryb współpracy Portal 2 - Portal 2 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1107/-2037525468.jpg)



![Jego towarzysz musi przenieść się na pomarańczowy rozbieg i czekać na kolejne dziury [1] - Rozdział 5 - Żele mobilności (3) | Tryb współpracy Portal 2 - Portal 2 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1107/-2037525343.jpg)

![Po wejściu do pomieszczenia niech grubszy robot postawi granatowy portal pod rurą z żelem [1] - Rozdział 5 - Żele mobilności (3) | Tryb współpracy Portal 2 - Portal 2 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1107/-2037525312.jpg)

![W tym samym czasie drugi robot powinien stworzyć dwie dziury na białych ścianach stojących naprzeciwko siebie [1] - Rozdział 5 - Żele mobilności (3) | Tryb współpracy Portal 2 - Portal 2 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1107/-2037525281.jpg)





![Po tym jak wieżyczka zostanie zniszczona [1], niech chudszy robot stanie na niebieskim żelu i skoczy w prawo [2] - Rozdział 5 - Żele mobilności (3) | Tryb współpracy Portal 2 - Portal 2 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1107/-2037525187.jpg)

![Jak tak się stanie, niech drugi robot postawi granatową dziurę na platformie z lewej [1] oraz błękitną na ścianie nad wejściem [2] - Rozdział 5 - Żele mobilności (3) | Tryb współpracy Portal 2 - Portal 2 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1107/-2037525140.jpg)

![Po wykonaniu zadania, powinien wcisnąć czerwony guzik [1] - Rozdział 5 - Żele mobilności (3) | Tryb współpracy Portal 2 - Portal 2 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1107/-2037525109.jpg)
