Portal 2: Rozdział 5 - Żele mobilności (1)
Aktualizacja:
Rozdział 5 - Żele mobilności
Piętro nr 1
![]() | ![]() |
Po rozpoczęciu etapu niech pomarańczowy robot wejdzie przy pomocy portali na podwyższenie z lewej i wciśnie znajdujący się tam przycisk [1]. Na ziemie spadnie porcja niebieskiego żelu [2].
![]() | ![]() |
Druga maszyna powinna teraz stanąć na czerwonym podeście [1]. Opuści w ten sposób małą platformę, na którą dzięki niebieskiej substancji będzie mógł wejść jej towarzysz [2].
![]() | ![]() |
Po zejściu z czerwonego kwadratu winda wjedzie na górę. Tam również umieszczono guzik. Jego wciśnięcie spowoduje pojawienie się żelu po drugiej stronie pomieszczenia [1]. Obok niego jest kolejna winda. Niech chudy robot na niej stanie, a następnie wjedzie do góry. Ta platforma również powiązana jest z czerwonym podestem. U góry znajduje się wyjście z etapu [2]. Żeby dostała się tutaj druga maszyna, wystarczy postawić przed włazem jeden portal, a drugi umieścić na szachownicy na dole.
Piętro nr 2
![]() | ![]() |
Po wejściu do pomieszczenia testowego niech chudszy robot umieści czerwony portal na posadzce po prawej [1], a pomarańczowy na pochylonym panelu u góry [2]. Gdy skończy, powinien wcisnąć stojący niedaleko czerwony przycisk.
![]() | ![]() |
Zrzuci w ten sposób porcję żelu, po której może przeskoczyć za barierę [1]. Na prawo od osłony znajduje się biała ściana. Na nią powinien teraz powstać granatowy otwór [2]. Błękitny niech znajdzie się pod rurą.
![]() | ![]() |
Po dotarciu na górę chudszy robot musi stworzyć czerwoną dziurę na końcu niebieskiego strumienia [1]. Pomarańczowa niech znajdzie się na posadzce po prawej [2].
![]() | ![]() |
Gdy druga maszyna wciśnie czerwony guzik, niebieski żel wyląduje w strumieniu. Zmieniając lokalizację tunelu, trzeba wymalować dwa podesty [1] [2].
![]() | ![]() |
Jak oba staną się niebieskie, pomarańczowy robot może stanąć na czerwonym podeście. Wtedy jego towarzysz, odbijając się od substancji, doskoczy na drugą stronę lokacji [1]. Jak wyląduje, musi przenieść niebieski strumień na ścianę przed krawędzią [2]. Dzięki niemu drugi robot również dotrze do wyjścia.
Piętro nr 3
![]() | ![]() |
Po rozpoczęciu etapu niech chudy robot stworzy pomarańczowy portal na końcu mostu [1], a czerwony na przeciwko napisu "EXIT", namalowanego po drugiej stornie przepaści [2]. Powstanie w ten sposób druga kładka.
![]() | ![]() |
Na jej końcu musi znaleźć się błękitna dziura [1]. Granatowa powinna zostać umieszczona naprzeciwko czerwonego przycisku po lewej [2].
![]() | ![]() |
Niech niebieski robot go wciśnie [1]. Pojawi się wtedy mała porcja żelu. Obie maszyny mogą się od niej odbić i udać do wyjścia [2].
![]() | ![]() |
W kolejnym pomieszczeniu błękitny portal musi znaleźć się na końcu kładki [1], a granatowy na lewo od niego [2]. Powstanie w ten sposób most, po którym chudszy robot powinien dostać się na drugą stronę bariery.
![]() | ![]() |
Umieszczono tam dwie ściany z żółto-czarnymi punktami. Na jednej z nich niech powstanie czerwona dziura, a na drugiej pomarańczowa. Grubszy robot może teraz wcisnąć czerwony przycisk stojący przed barierą. Gdy to zrobi, na most wystający z pomarańczowego portalu spadnie porcja niebieskiego żelu. Teraz jego towarzysz może odbić się od substancji i wskoczyć na górę.

Stojąc nad krawędzią niech chudsza maszyna postawi czerwoną dziurę na podeście w dole. Pomarańczowa powinna znaleźć się na panelu wiszącym nad wejściem do pomieszczenia.

Po ponownym ciśnieniu czerwonego guzika powstanie druga niebieska plama. Teraz grubsza maszyna może się od niej odbić i raz z towarzyszem opuścić etap.
0
- Portal 2 - poradnik do gry
- Portal 2: Poradnik do gry
- Portal 2: Tryb współpracy
- Portal 2: Rozdział 1 - Tworzenie zespołu (1)
- Portal 2: Rozdział 1 - Tworzenie zespołu (2)
- Portal 2: Rozdział 1 - Tworzenie zespołu (3)
- Portal 2: Rozdział 2 - Masa i prędkość (1)
- Portal 2: Rozdział 2 - Masa i prędkość (2)
- Portal 2: Rozdział 2 - Masa i prędkość (3)
- Portal 2: Rozdział 3 - Świetlna bariera (1)
- Portal 2: Rozdział 3 - Świetlna bariera (2)
- Portal 2: Rozdział 3 - Świetlna bariera (3)
- Portal 2: Rozdział 3 - Świetlna bariera (4)
- Portal 2: Rozdział 4 - Świetlna bariera (1)
- Portal 2: Rozdział 4 - Świetlna bariera (2)
- Portal 2: Rozdział 4 - Świetlna bariera (3)
- Portal 2: Rozdział 5 - Żele mobilności (1)
- Portal 2: Rozdział 5 - Żele mobilności (2)
- Portal 2: Rozdział 5 - Żele mobilności (3)
- Portal 2: Rozdział 5 - Żele mobilności (4)
- Portal 2: Tryb współpracy
- Portal 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany435262 Pretorianin
Jasne, że można korzystać z tego poradnika, tylko jaki jest wtedy sens samego grania.
To tak jakby przepisać od kogoś hasła do krzyżówki.
polik50 Pretorianin
Niby tak, ale nikt Cie nie zmusza grac non stop gapiąc się na poradnik, tylko np. jeśli utkniesz w jakimś punkcie i po godzinie biegania w kolko masz dość, wtedy możesz zajrzeć i sobie pomoc .
berial6 Legend
Wow! W portalu jedynce było 20 pomieszczeń, a tu to około ... 70-80! Gra kilka razy dłuższa, ładniejsza, bardziej urozmaicona( żele), ryb współpracy i wiele innych! Nawet cena jest kilkukrotnie większa...
Harry M Legend
Fajne, ale to grzech używać poradnika do Portala 2zresztą i tak jest łatwy. Kwiść- jak chcesz to skontaktuj się ze mną na steam (nick: mateuszswiercz) to powiem ci jak zdobyć achivmenty- mam WSZYSTKIE
berial6 Legend
Kto zagra ze mną w co-opie????????? Mój nick to berial6
zanonimizowany1136649 Pretorianin
PO CHUJ PISAĆ PORADNIK DO TAKIEJ GRY?! PO CHOLERĘ! TO TAK JAKBYŚ ŚCIĄGNĄŁ OD KOGOŚ HASŁA OD KRZYŻÓWKI ALBO SUDOKU IDIOTYZM
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

![Po rozpoczęciu etapu niech pomarańczowy robot wejdzie przy pomocy portali na podwyższenie z lewej i wciśnie znajdujący się tam przycisk [1] - Rozdział 5 - Żele mobilności (1) | Tryb współpracy Portal 2 - Portal 2 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1107/-2037536703.jpg)

![Druga maszyna powinna teraz stanąć na czerwonym podeście [1] - Rozdział 5 - Żele mobilności (1) | Tryb współpracy Portal 2 - Portal 2 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1107/-2037536671.jpg)



![Po wejściu do pomieszczenia testowego niech chudszy robot umieści czerwony portal na posadzce po prawej [1], a pomarańczowy na pochylonym panelu u góry [2] - Rozdział 5 - Żele mobilności (1) | Tryb współpracy Portal 2 - Portal 2 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1107/-2037536609.jpg)

![Zrzuci w ten sposób porcję żelu, po której może przeskoczyć za barierę [1] - Rozdział 5 - Żele mobilności (1) | Tryb współpracy Portal 2 - Portal 2 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1107/-2037536578.jpg)

![Po dotarciu na górę chudszy robot musi stworzyć czerwoną dziurę na końcu niebieskiego strumienia [1] - Rozdział 5 - Żele mobilności (1) | Tryb współpracy Portal 2 - Portal 2 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1107/-2037536546.jpg)





![Po rozpoczęciu etapu niech chudy robot stworzy pomarańczowy portal na końcu mostu [1], a czerwony na przeciwko napisu EXIT, namalowanego po drugiej stornie przepaści [2] - Rozdział 5 - Żele mobilności (1) | Tryb współpracy Portal 2 - Portal 2 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1107/-2037536453.jpg)

![Na jej końcu musi znaleźć się błękitna dziura [1] - Rozdział 5 - Żele mobilności (1) | Tryb współpracy Portal 2 - Portal 2 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1107/-2037536421.jpg)

![Niech niebieski robot go wciśnie [1] - Rozdział 5 - Żele mobilności (1) | Tryb współpracy Portal 2 - Portal 2 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1107/-2037536390.jpg)

![W kolejnym pomieszczeniu błękitny portal musi znaleźć się na końcu kładki [1], a granatowy na lewo od niego [2] - Rozdział 5 - Żele mobilności (1) | Tryb współpracy Portal 2 - Portal 2 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1107/-2037536359.jpg)


