NHL 2004: Wybór Generalnego Managera - Udogodnienia

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

GRUPA FACILITIES (Udogodnienia)

Equipment Room: Wyposażenie. Każdy punkt powoduje u wszystkich zawodników w drużynie przyrost od 1 do 2 umiejętności Skating (umiejętności związane z jazdą na łyżwach) i shooting (umiejętności strzeleckie) każdego zawodnika.

W tym miejscu zmuszony jestem wspomnieć o bardzo ważnej zasadzie obowiązującej w trybie Dynasty NHL 2004 (do innych trybów nie ma to zastosowania). Otóż na początku naszej kariery zespoły są słabe. Mają mało punktów Facilities i Staff (15 na 100 możliwych do osiągnięcia). W skutek tego atrybuty poszczególnych zawodników grających w drużynie są zmniejszane! To zmniejszenie jest różne, w zależności od tego jak rozkładane będą punkty skilla drużyny.

Przykładowo: Niklas Lidstrom posiada umiejętność Balance na poziomie 88. Gra w Detroit Red Wings, gdzie niski poziom udogodnień z grupy Equipment Room (1) powoduje, że cecha ta zostaje zaniżona o 7 punktów. Czyli Lidstrom grając w Red Wings będzie miał tę umiejętność na poziomie 88 - 7 czyli 81. Gdyby jednak Lidstrom występował w barwach St. Louis Blues, którzy mają (2) w tej kategorii, jego Balance zostałoby obniżone jedynie o 6 punktów (wspomniałem, że każdy punkt Equipment Room powoduje przyrost od 1 do 2 punktów atrybutów związanych z jazdą na łyżwach i umiejętności strzeleckich) czyli miałby Balance 88 - 6 = 82. Byłby lepszy.

Taka zasada obowiązuje wszystkich zawodników i każdą ich cechę. Jeżeli dodamy do tego, że modyfikatory są różne podczas gry we własnej hali (home) i na wyjeździe (away), o czym dalej, to okazuje się, jak istotne jest mądre rozkładanie posiadanych w dyspozycji punktów skilla (omówione to zostanie w dalszej części poradnika). Dodam jeszcze, że na pewnym etapie rozwoju drużyny, dodawania kolejnych punktów skilla spowoduje, że cechy zawodników modyfikowane będą in plus. Ale na to trzeba będzie poczekać kilka sezonów. Wracamy do Facilities.

Travel: Wszystkie atrybuty zawodników +1 do +2 podczas meczu na wyjeździe.

Workout: Każdy punkt powoduje u wszystkich zawodników w drużynie przyrost od 1 do 2 atrybutów związanych z siłą i wytrzymałością (Endurance, Checking, Toughness itp.).

Practice Rink: Wszystkie atrybuty zawodników +1 do +2 podczas meczu we własnej hali.

Wspominałem wyżej, że na skutek oddziaływania na zawodników skilla Travel i Practice Rink niezależne są od siebie modyfikatory uwzględniane podczas gry u siebie i na wyjeździe (oba skille osłabiają obniżenie wartości poszczególnych cech w początkach rozgrywek).

Locker Room: Morale zawodników wzrasta od +3 do +5 (morale zawodników wpływa na skuteczność ich gry, wrócimy do tego przy okazji opisu ogólnych zasad budowania formacji).

Mamy wszystkie skille i teraz zastanawiamy się co w drużynie będzie nam najpotrzebniejsze. W sumie aby dobrze wybrać trzeba mieć choćby ogólną orientację jacy zawodnicy występują w składzie każdej z ekip. Jaki jest potencjał i możliwości drużyny oraz realne ambicje i możliwości w danym sezonie. Pomoże nam to wybrać i ułatwi późniejsze osiąganie dobrych rezultatów. Np. jeżeli drużyna posiada wielu doświadczonych i kosztownych graczy (Detroit Red Wings, NY Rangers) będzie potrzebowała pieniędzy na ich utrzymanie oraz udogodnień poprawiających ich zaniżone na początku sezonu cechy. Generalnie jednak praktyka wskazuje, że na początku łatwiej gra się drużynami mającymi więcej punktów przyznanych w grupie Facilities. Zresztą, niedługo okaże się, że mamy jeszcze kilka punktów skills do rozdysponowania. Dokładnie 3. Sporo więc jeszcze można poprawić.

Moje rozeznanie w pewnych tendencjach wśród graczy podpowiada mi, że i tak większość graczy wybiera sobie drużynę w oparciu o własne sympatie (do zawodników, do całych ekip, do miast itd.) niż po analizie rozkładu tych punktów ustalonych wstępnie przez autorów.

Pozostając jeszcze przez chwilę w panelu wyboru drużyny chcę zwrócić uwagę na przycisk ADD YOUR CUSTOM TEAMS. Jest to nic innego jak możliwość dodania własnej drużyny. Jeżeli ktoś pokusił się wcześniej o utworzenie własnego teamu, teraz może dołączyć go do ligi NHL zastępując nim dowolnie wybraną drużynę autentycznego NHL. Przycisk DEFAULT TEAMS, przywraca ustawienia pierwotne, czyli autentyczne zespoły z ligi NHL.

Podobało się?

0

NHL 2004

22 września 2003

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Sportowe
2004-05-26
09:38

pajkul Senator

👍

Wspaniale, idealnie... Wspaniale Rothon, o to mi chodziło!!!! Poradnik na 6+!!!

Komentarz: pajkul
2004-04-15
11:14

zanonimizowany161901 Junior

rothon dziekuje bardzo za pomoc ,jush mi dziala,<jupi> :)

Komentarz: zanonimizowany161901
2004-04-15
10:19

rothon Legend

edwinos--> Najlepiej rob backupy calego katalogu NHL 2004 z folderu Moje dokumanty (jako np. jakies archiwum z data dzienna wg. kalendarza gry, albo kalendarza rzeczywistego, jak tam wolisz). Jego wielkosc to niewiele ponad 3 mega. Najwazniejsze i najwieksze sa bazy danych zapisywane w zbiorach [nazwa].exh dla trybu exhibition, [nazwa].dyn dla trybu dynasty, [nazwa].sea dla trybu season w folderze DB, oraz plik user.log w folderze USER. One zmieniaja sie zawsze. Inne pliki zmienic sie moga, gdy dogrywasz dodatki, poprawki, jakies zdjecia, inne stroje itd. ktorych mnostwo na sieci. Najbezpieczniej, najpewniej i chyba jednak najszybciej robic backup calego NHL 2004 i w calosci to podmieniac. Dziala bez zarzutu, nic sie nie gubi.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-04-15 10:24:41]

Komentarz: rothon
2004-04-15
10:05

edwinos Centurion

edwinos

rothon ----> sluchaj....mam techniczne pytanie zwiazane z save'ami w NH2004

Wiadomo, ze jak gra sie sezon, to nastepuja kolejne mecze, zapisywana jest gra po kazdym rozegranym meczu. Koncze w danym dniu gre - ma ona wpis z data aktualna ...a jak np dobrze byloby robic...aby mozna np wrocic do starszych zapisow gry ??
Ktory plik trzeba sobie gdzies na boku zapisac, aby potem mozna bylo go wgrac i miec np stan nie aktualny..ale sprzed 2-3 dni..??

Komentarz: edwinos
2004-04-15
05:34

rothon Legend

Pliki z kalendarzem (dokladnie 4 jezeli wgrywasz v2) nalezy skopiowac do katalogu z gra (tam gdzie znajduje sie nhl2004.exe) a nastepnie odpalic zbior calendar.bat, a przy innej wersji kalendarza innego batcha, ktory bedzie dostepny po rozpakowaniu plikow z kalendarzem.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-04-15 07:05:55]

Komentarz: rothon

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl