NHL 2004: Główny ekran gry - Ustawianie formacji
Aktualizacja:
USTAWIANIE FORMACJI
Formacje do gry w osłabieniu (PK) wybieramy dokładnie na tej samej zasadzie, tyle, że średnia ustalona będzie na podstawie innych atrybutów - w arkuszu kolumna SH. Tym razem będą to atrybuty niezbędne przy grze obronnej, czyli:
Overall, Speed, Agility, Endurance, Acceleration, Balance, Puck Control, Checking, Toughness - 9 atrybutów. |
Na koniec, gdy już ustawimy linie napastników i formacje obrońców wstawiamy bramkarza. Zasada - zawsze tego, który ma wyższy atrybut Overall. W przypadku golejarzy ta zasada wystarcza.
Ostatecznie formacje z naszego przykładu, czyli Detroit Red Wings wyglądają następująco (w nawiasach zawodnicy proponowani przez komputer - opcja BEST LINES):
I formacja ataku:
LW - Shanahan (bez zmian) C - Yzerman (bez zmian) RW - Hull (bez zmian)
I para obrońców:
LD - Lidstrom (bez zmian) RD - Hatcher (bez zmian)
II formacja ataku:
LW - Whitney (był Maltby) C - Datsyuk (bez zmian) RW - Maltby (był McCarty)
II para obrońców:
LD - Schneider (był Chelios) RD - Chelios (był Schneider)
III formacja ataku:
LW - Zetterberg (był Whitney) C - Draper (bez zmian) RW - McCarty (był Mowers)
III para obrońców:
LD - Fisher (bez zmian) RD - Dandenault (był Woolley)
IV formacja ataku:
LW - Holmstrom (bez zmian) C - Devereaux (był Zetterberg) RW - Mowers (za Devereaux)
I formacja Power Play:
Linia ataku: LW - Shanahan (był Maltby) C - Yzerman (bez zmian) RW - Hull (bez zmian)
Linia obrony: LD - Lidstrom (bez zmian) RD - Hatcher (bez zmian)
II formacja Power Play:
Linia ataku: LW - Whitney (bez zmian) C - Datsyuk (był Shanahan) RW - Maltby (był McCarty)
Linia obrony: LD - Schneider (był Chelios) RD - Chelios (był Schneider)
I formacja Penalty Killing:
Linia ataku: LW - Shanahan (był Maltby) RW - Yzerman (był Draper)
Linia obrony: LD - Lidstrom (był Fisher) RD - Chelios (był Lidstrom)
II formacja Penalty Killing:
Linia ataku: LW - Whitney (był Yzerman) RW - Hull (był Devereaux)
Linia obrony: LD - Hatcher (bez zmian) RD - Schneider (był Chelios)
Czy te wszystkie zabiegi cokolwiek przyniosły? Sprawdźmy. Przed rozpoczęciem spotkania znów ukazuje nam się ekran:

SCORING: było 83 jest 83
DEFENSE: było 87 jest 87
CHECKING: było 83 jest 83
POWERPLAY: było 86 jest 87
GOALTENDING: było 91 jest 91
OVERALL: było 86 jest 86
Uzyskaliśmy 1 punkt więcej w kategorii Powerplay. Niby niewiele, ale zawsze to jednak czysty zysk, nie na ogólnie w NHL 2004 panującej zasadzie "coś za coś". Poza tym Detroit Red Wings to bardzo silna i równa drużyna. Ciężko tu uzyskać duże wzrosty. W słabszych nieco drużynach można pracując nad formacjami uzyskać czasem 5 do 7 punktów. No i miejmy na uwadze, że dysponujemy pełnym składem. Gdy zaczną się kontuzje umiejętności optymalnego ustawiania formacji nie będzie można przecenić.
Na koniec jeszcze dwie uwagi. Pierwsza - morale. Zawsze starajmy się ustawić w wyższych formacjach zawodników z wyższym morale (do sprawdzenia w COACH'S ROOM / Manage Rosters - w postaci kolorowego koła po prawej stronie wizerunku gracza). Chyba, że różnica umiejętności (omawiana średnia arytmetyczna atrybutów) zamienianych miejscami zawodników jest zbyt duża.
Druga uwaga - patrzmy na tzw. hot i cold streak! (do sprawdzenia w COACH'S ROOM / Team Reports - nazwiska w części Hot and Cold). Zawodnicy z hot streak to gracze, którzy będą bardzo mocno angażować się w grę. I często są zdecydowanie skuteczniejsi niż zawodnicy bez tego dodatkowego atrybutu. Dobrze więc ustawiać w wyższych formacjach zawodników z hot streak. Chyba, że podobnie jak w przypadku morale, różnica umiejętności jest zbyt duża.
Uwaga: w obu przypadkach pamiętajmy o minimalnym czasie jaki musi przebywać zawodnik na lodzie, by jego morale nie uległo zmniejszeniu! (patrz 4 zasada budowania składu opisana przy Fantasy Draft).
Drużyna wzmocniona, składy ustawione... czas na zajęcia z taktyki.
0
- NHL 2004 - poradnik do gry
- NHL 2004: Poradnik do gry
- NHL 2004: Dynasty Mode - Opcje Rules
- NHL 2004: Wybór Generalnego Managera
- NHL 2004: Wybór Generalnego Managera - Personel
- NHL 2004: Wybór Generalnego Managera - Udogodnienia
- NHL 2004: Fantasy Draft
- NHL 2004: Główny ekran gry
- NHL 2004: Główny ekran gry - Options
- NHL 2004: Główny ekran gry - Biuro
- NHL 2004: Główny ekran gry - Poziom drużyny
- NHL 2004: Główny ekran gry - Upgrades
- NHL 2004: Główny ekran gry - Dobór zawodników
- NHL 2004: Główny ekran gry - Ustawianie formacji
- NHL 2004: Taktyki trenerskie
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie ofensywne
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie defensywne
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie gry w przewadze
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie gry w osłabieniu
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Quick Play Strategy
- NHL 2004: Finanse
- NHL 2004: Mecz
- NHL 2004: Zasady i triki - Gra w defensywie
- NHL 2004: Zasady i triki - Gra w ofensywna
- NHL 2004: Zasady i triki - Bójki, Między spotkaniami
- NHL 2004: Trening
- NHL 2004: Wymiany, zakupy i kontrakty
- NHL 2004: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
pajkul Senator
Wspaniale, idealnie... Wspaniale Rothon, o to mi chodziło!!!! Poradnik na 6+!!!
zanonimizowany161901 Junior
rothon dziekuje bardzo za pomoc ,jush mi dziala,<jupi> :)
rothon Legend
edwinos--> Najlepiej rob backupy calego katalogu NHL 2004 z folderu Moje dokumanty (jako np. jakies archiwum z data dzienna wg. kalendarza gry, albo kalendarza rzeczywistego, jak tam wolisz). Jego wielkosc to niewiele ponad 3 mega. Najwazniejsze i najwieksze sa bazy danych zapisywane w zbiorach [nazwa].exh dla trybu exhibition, [nazwa].dyn dla trybu dynasty, [nazwa].sea dla trybu season w folderze DB, oraz plik user.log w folderze USER. One zmieniaja sie zawsze. Inne pliki zmienic sie moga, gdy dogrywasz dodatki, poprawki, jakies zdjecia, inne stroje itd. ktorych mnostwo na sieci. Najbezpieczniej, najpewniej i chyba jednak najszybciej robic backup calego NHL 2004 i w calosci to podmieniac. Dziala bez zarzutu, nic sie nie gubi.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-04-15 10:24:41]
edwinos Centurion

rothon ----> sluchaj....mam techniczne pytanie zwiazane z save'ami w NH2004
Wiadomo, ze jak gra sie sezon, to nastepuja kolejne mecze, zapisywana jest gra po kazdym rozegranym meczu. Koncze w danym dniu gre - ma ona wpis z data aktualna ...a jak np dobrze byloby robic...aby mozna np wrocic do starszych zapisow gry ??
Ktory plik trzeba sobie gdzies na boku zapisac, aby potem mozna bylo go wgrac i miec np stan nie aktualny..ale sprzed 2-3 dni..??
rothon Legend
Pliki z kalendarzem (dokladnie 4 jezeli wgrywasz v2) nalezy skopiowac do katalogu z gra (tam gdzie znajduje sie nhl2004.exe) a nastepnie odpalic zbior calendar.bat, a przy innej wersji kalendarza innego batcha, ktory bedzie dostepny po rozpakowaniu plikow z kalendarzem.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-04-15 07:05:55]
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.