NHL 2004: Główny ekran gry - Ustawianie formacji
Aktualizacja:
USTAWIANIE FORMACJI
Formacje do gry w osłabieniu (PK) wybieramy dokładnie na tej samej zasadzie, tyle, że średnia ustalona będzie na podstawie innych atrybutów - w arkuszu kolumna SH. Tym razem będą to atrybuty niezbędne przy grze obronnej, czyli:
Overall, Speed, Agility, Endurance, Acceleration, Balance, Puck Control, Checking, Toughness - 9 atrybutów. |
Na koniec, gdy już ustawimy linie napastników i formacje obrońców wstawiamy bramkarza. Zasada - zawsze tego, który ma wyższy atrybut Overall. W przypadku golejarzy ta zasada wystarcza.
Ostatecznie formacje z naszego przykładu, czyli Detroit Red Wings wyglądają następująco (w nawiasach zawodnicy proponowani przez komputer - opcja BEST LINES):
I formacja ataku:
LW - Shanahan (bez zmian) C - Yzerman (bez zmian) RW - Hull (bez zmian)
I para obrońców:
LD - Lidstrom (bez zmian) RD - Hatcher (bez zmian)
II formacja ataku:
LW - Whitney (był Maltby) C - Datsyuk (bez zmian) RW - Maltby (był McCarty)
II para obrońców:
LD - Schneider (był Chelios) RD - Chelios (był Schneider)
III formacja ataku:
LW - Zetterberg (był Whitney) C - Draper (bez zmian) RW - McCarty (był Mowers)
III para obrońców:
LD - Fisher (bez zmian) RD - Dandenault (był Woolley)
IV formacja ataku:
LW - Holmstrom (bez zmian) C - Devereaux (był Zetterberg) RW - Mowers (za Devereaux)
I formacja Power Play:
Linia ataku: LW - Shanahan (był Maltby) C - Yzerman (bez zmian) RW - Hull (bez zmian)
Linia obrony: LD - Lidstrom (bez zmian) RD - Hatcher (bez zmian)
II formacja Power Play:
Linia ataku: LW - Whitney (bez zmian) C - Datsyuk (był Shanahan) RW - Maltby (był McCarty)
Linia obrony: LD - Schneider (był Chelios) RD - Chelios (był Schneider)
I formacja Penalty Killing:
Linia ataku: LW - Shanahan (był Maltby) RW - Yzerman (był Draper)
Linia obrony: LD - Lidstrom (był Fisher) RD - Chelios (był Lidstrom)
II formacja Penalty Killing:
Linia ataku: LW - Whitney (był Yzerman) RW - Hull (był Devereaux)
Linia obrony: LD - Hatcher (bez zmian) RD - Schneider (był Chelios)
Czy te wszystkie zabiegi cokolwiek przyniosły? Sprawdźmy. Przed rozpoczęciem spotkania znów ukazuje nam się ekran:

SCORING: było 83 jest 83
DEFENSE: było 87 jest 87
CHECKING: było 83 jest 83
POWERPLAY: było 86 jest 87
GOALTENDING: było 91 jest 91
OVERALL: było 86 jest 86
Uzyskaliśmy 1 punkt więcej w kategorii Powerplay. Niby niewiele, ale zawsze to jednak czysty zysk, nie na ogólnie w NHL 2004 panującej zasadzie "coś za coś". Poza tym Detroit Red Wings to bardzo silna i równa drużyna. Ciężko tu uzyskać duże wzrosty. W słabszych nieco drużynach można pracując nad formacjami uzyskać czasem 5 do 7 punktów. No i miejmy na uwadze, że dysponujemy pełnym składem. Gdy zaczną się kontuzje umiejętności optymalnego ustawiania formacji nie będzie można przecenić.
Na koniec jeszcze dwie uwagi. Pierwsza - morale. Zawsze starajmy się ustawić w wyższych formacjach zawodników z wyższym morale (do sprawdzenia w COACH'S ROOM / Manage Rosters - w postaci kolorowego koła po prawej stronie wizerunku gracza). Chyba, że różnica umiejętności (omawiana średnia arytmetyczna atrybutów) zamienianych miejscami zawodników jest zbyt duża.
Druga uwaga - patrzmy na tzw. hot i cold streak! (do sprawdzenia w COACH'S ROOM / Team Reports - nazwiska w części Hot and Cold). Zawodnicy z hot streak to gracze, którzy będą bardzo mocno angażować się w grę. I często są zdecydowanie skuteczniejsi niż zawodnicy bez tego dodatkowego atrybutu. Dobrze więc ustawiać w wyższych formacjach zawodników z hot streak. Chyba, że podobnie jak w przypadku morale, różnica umiejętności jest zbyt duża.
Uwaga: w obu przypadkach pamiętajmy o minimalnym czasie jaki musi przebywać zawodnik na lodzie, by jego morale nie uległo zmniejszeniu! (patrz 4 zasada budowania składu opisana przy Fantasy Draft).
Drużyna wzmocniona, składy ustawione... czas na zajęcia z taktyki.
- NHL 2004 - poradnik do gry
- NHL 2004: Poradnik do gry
- NHL 2004: Dynasty Mode - Opcje Rules
- NHL 2004: Wybór Generalnego Managera
- NHL 2004: Wybór Generalnego Managera - Personel
- NHL 2004: Wybór Generalnego Managera - Udogodnienia
- NHL 2004: Fantasy Draft
- NHL 2004: Główny ekran gry
- NHL 2004: Główny ekran gry - Options
- NHL 2004: Główny ekran gry - Biuro
- NHL 2004: Główny ekran gry - Poziom drużyny
- NHL 2004: Główny ekran gry - Upgrades
- NHL 2004: Główny ekran gry - Dobór zawodników
- NHL 2004: Główny ekran gry - Ustawianie formacji
- NHL 2004: Taktyki trenerskie
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie ofensywne
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie defensywne
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie gry w przewadze
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie gry w osłabieniu
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Quick Play Strategy
- NHL 2004: Finanse
- NHL 2004: Mecz
- NHL 2004: Zasady i triki - Gra w defensywie
- NHL 2004: Zasady i triki - Gra w ofensywna
- NHL 2004: Zasady i triki - Bójki, Między spotkaniami
- NHL 2004: Trening
- NHL 2004: Wymiany, zakupy i kontrakty
- NHL 2004: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany151307 Junior
Rothon mam pytanie . Jak można grać z kimkolwiek w NHL( najlepiej z Polski)?
zanonimizowany145390 Junior
Pytanko do rothona->powiedz mi tylko stary jaki jest konkretny adres do tych kolesi od NHL 2004-> to ja im sam napisze co musza barany poprawic aby ta gra wreszcie uzyskala miano prawie zblizonej do rzeczywistosci.
Dzieki i pozdrawiam!
rothon Legend
banderolas_pl--> Mnie powiedz. Tutaj. Jak to bedzie mialo sens to przekaze. Ale jak znam zycie, to nie bedzie mialo. Dawaj!
zanonimizowany154096 Junior
Czy ma ktoś pomysł na rozwiązanie problemu który mi się przydarzył?Mianowicie grałem już w nhl 2004 12 rok i gram jeden z ostatnich meczów w sezonie. Po skończeniu meczu, gdy wychodzę do panelu dynasty wyskakuje błąd i gra się wyłącza. Nawet gdy symuluje mecz,bądź przechodzę dzień dalej to efekt jest taki sam. Czy da się jakoś uratować ten sejf? Przypominam to już 12 rok!!!!pozdrawiam
zanonimizowany161901 Junior
czy ktos moze mi pomoc ,do jakiego katalogu musze skopiowac plik z kalendarzem ? z góry dziekuje:)
rothon Legend
Pliki z kalendarzem (dokladnie 4 jezeli wgrywasz v2) nalezy skopiowac do katalogu z gra (tam gdzie znajduje sie nhl2004.exe) a nastepnie odpalic zbior calendar.bat, a przy innej wersji kalendarza innego batcha, ktory bedzie dostepny po rozpakowaniu plikow z kalendarzem.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-04-15 07:05:55]
edwinos Centurion
rothon ----> sluchaj....mam techniczne pytanie zwiazane z save'ami w NH2004
Wiadomo, ze jak gra sie sezon, to nastepuja kolejne mecze, zapisywana jest gra po kazdym rozegranym meczu. Koncze w danym dniu gre - ma ona wpis z data aktualna ...a jak np dobrze byloby robic...aby mozna np wrocic do starszych zapisow gry ??
Ktory plik trzeba sobie gdzies na boku zapisac, aby potem mozna bylo go wgrac i miec np stan nie aktualny..ale sprzed 2-3 dni..??
rothon Legend
edwinos--> Najlepiej rob backupy calego katalogu NHL 2004 z folderu Moje dokumanty (jako np. jakies archiwum z data dzienna wg. kalendarza gry, albo kalendarza rzeczywistego, jak tam wolisz). Jego wielkosc to niewiele ponad 3 mega. Najwazniejsze i najwieksze sa bazy danych zapisywane w zbiorach [nazwa].exh dla trybu exhibition, [nazwa].dyn dla trybu dynasty, [nazwa].sea dla trybu season w folderze DB, oraz plik user.log w folderze USER. One zmieniaja sie zawsze. Inne pliki zmienic sie moga, gdy dogrywasz dodatki, poprawki, jakies zdjecia, inne stroje itd. ktorych mnostwo na sieci. Najbezpieczniej, najpewniej i chyba jednak najszybciej robic backup calego NHL 2004 i w calosci to podmieniac. Dziala bez zarzutu, nic sie nie gubi.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-04-15 10:24:41]
zanonimizowany161901 Junior
rothon dziekuje bardzo za pomoc ,jush mi dziala,<jupi> :)
pajkul Senator
Wspaniale, idealnie... Wspaniale Rothon, o to mi chodziło!!!! Poradnik na 6+!!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
