NHL 2004: Finanse
Aktualizacja:
Finanse
Przed rozegraniem meczu proponuje jeszcze wizytę u finansistów. W końcu kasa to ważny element rządzenia zespołem. Przechodzimy do 'YOUR' OFFICE / Finances. Ukaże się nam taki oto obrazek:

Tabelka, którą widzimy ukazuje wpływy (REVENUE) oraz wydatki (EXPENSES) drużyny. Po stronie wydatków mamy:
Player Salaries - płace zawodników, zależne od wartości kontraktów jakie podpisaliśmy z naszymi zawodnikami.
Staff - koszty utrzymania personelu (będą wzrastały w miarę wzrostu umiejętności personelu w Skills and Upgrades / STAFF)
Facilities - koszty utrzymania wyposażenia (będą wzrastały w miarę wzrostu ilości wyposażenia w Skills and Upgrades / FACILITIES).
Operations - koszty związane z ogólnym prowadzeniem zespołu.
Po stronie wpływów widzimy:
Next Game Attendance - ilość kibiców na najbliższym rozegranym przez nas meczu (pod spodem dotychczasowa średnia ilość widzów na spotkaniach). Po prawej stronie ukazana jest wartość przychodów z biletów wyrażona jako iloczyn jednostkowej ceny biletu oraz ilości widzów.
TV Revenue - przychody z transmisji telewizyjnych
Concessions - wartość przychodów przeróżnych firmowanych przez drużynę gadżetów sprzedawanych na meczu (wartość proporcjonalna do ilości widzów na meczu).
W tym miejscu mamy możliwość swobodnego ustalenia ceny biletów na mecz sezonu zasadniczego oraz fazy playoff. Korzystając z pola do wpisywania oraz polecenia SET PRICES możemy kształtować wartość przychodów w skali sezonu. Relacja jest prosta (znana zasada popytu i podaży):
Niższa cena -->więcej kibiców
Wyższa cena -->mniej kibiców
Pamiętając, że więcej kibiców to więcej sprzedanych gadżetów oraz większa ilość sprzedanych biletów (ale za mniejszą cenę) należy maksymalizować łączny przychód. Popatrzmy na to, co się wydarzy z łączą wartością przychodu przy różnych cenach:
Cena biletu | Ilość widzów | Przychód za bilety | Przychód z transmisji | Gadżety | Łączny przychód |
67 | 17.249 | 47,4 | 25,0 | 10,6 | 83,0 |
68 | 17.049 | 47,5 | 25,0 | 10,5 | 83,0 |
69 | 16.848 | 47,7 | 25,0 | 10,4 | 83,1 |
70 | 16.648 | 47,8 | 25,0 | 10,2 | 83,0 |
71 | 16.447 | 47,9 | 25,0 | 10,1 | 83,0 |
72 | 16.246 | 48,0 | 25,0 | 10,0 | 83,0 |
73 | 16.046 | 48,0 | 25,0 | 9,9 | 82,9 |
Metodą prób i błędów wybieramy tę cenę, która daje nam największy łączny przychód. Można w tym celu posłużyć się także kalkulatorem finansowym, który jest do dyspozycji w dole ekranu. Jeżeli łączna wartość jest identyczna dla kilku poziomów cen, wybieramy tę, która gwarantuje większą liczbę widzów. W związku z faktem, że ilość kibiców oraz akceptowalny poziom cen i wielkość spadku oglądających na skutek podwyżki (elastyczność popytu) jest zależna od wyników drużyny proponuję często zaglądać w to miejsce i zmieniać poziom cen. Może się opłacić. To tyle z przygotowań. Teraz już naprawdę gramy.
- NHL 2004 - poradnik do gry
- NHL 2004: Poradnik do gry
- NHL 2004: Dynasty Mode - Opcje Rules
- NHL 2004: Wybór Generalnego Managera
- NHL 2004: Wybór Generalnego Managera - Personel
- NHL 2004: Wybór Generalnego Managera - Udogodnienia
- NHL 2004: Fantasy Draft
- NHL 2004: Główny ekran gry
- NHL 2004: Główny ekran gry - Options
- NHL 2004: Główny ekran gry - Biuro
- NHL 2004: Główny ekran gry - Poziom drużyny
- NHL 2004: Główny ekran gry - Upgrades
- NHL 2004: Główny ekran gry - Dobór zawodników
- NHL 2004: Główny ekran gry - Ustawianie formacji
- NHL 2004: Taktyki trenerskie
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie ofensywne
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie defensywne
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie gry w przewadze
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie gry w osłabieniu
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Quick Play Strategy
- NHL 2004: Finanse
- NHL 2004: Mecz
- NHL 2004: Zasady i triki - Gra w defensywie
- NHL 2004: Zasady i triki - Gra w ofensywna
- NHL 2004: Zasady i triki - Bójki, Między spotkaniami
- NHL 2004: Trening
- NHL 2004: Wymiany, zakupy i kontrakty
- NHL 2004: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany151307 Junior
Rothon mam pytanie . Jak można grać z kimkolwiek w NHL( najlepiej z Polski)?
zanonimizowany145390 Junior
Pytanko do rothona->powiedz mi tylko stary jaki jest konkretny adres do tych kolesi od NHL 2004-> to ja im sam napisze co musza barany poprawic aby ta gra wreszcie uzyskala miano prawie zblizonej do rzeczywistosci.
Dzieki i pozdrawiam!
rothon Legend
banderolas_pl--> Mnie powiedz. Tutaj. Jak to bedzie mialo sens to przekaze. Ale jak znam zycie, to nie bedzie mialo. Dawaj!
zanonimizowany154096 Junior
Czy ma ktoś pomysł na rozwiązanie problemu który mi się przydarzył?Mianowicie grałem już w nhl 2004 12 rok i gram jeden z ostatnich meczów w sezonie. Po skończeniu meczu, gdy wychodzę do panelu dynasty wyskakuje błąd i gra się wyłącza. Nawet gdy symuluje mecz,bądź przechodzę dzień dalej to efekt jest taki sam. Czy da się jakoś uratować ten sejf? Przypominam to już 12 rok!!!!pozdrawiam
zanonimizowany161901 Junior
czy ktos moze mi pomoc ,do jakiego katalogu musze skopiowac plik z kalendarzem ? z góry dziekuje:)
rothon Legend
Pliki z kalendarzem (dokladnie 4 jezeli wgrywasz v2) nalezy skopiowac do katalogu z gra (tam gdzie znajduje sie nhl2004.exe) a nastepnie odpalic zbior calendar.bat, a przy innej wersji kalendarza innego batcha, ktory bedzie dostepny po rozpakowaniu plikow z kalendarzem.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-04-15 07:05:55]
edwinos Centurion
rothon ----> sluchaj....mam techniczne pytanie zwiazane z save'ami w NH2004
Wiadomo, ze jak gra sie sezon, to nastepuja kolejne mecze, zapisywana jest gra po kazdym rozegranym meczu. Koncze w danym dniu gre - ma ona wpis z data aktualna ...a jak np dobrze byloby robic...aby mozna np wrocic do starszych zapisow gry ??
Ktory plik trzeba sobie gdzies na boku zapisac, aby potem mozna bylo go wgrac i miec np stan nie aktualny..ale sprzed 2-3 dni..??
rothon Legend
edwinos--> Najlepiej rob backupy calego katalogu NHL 2004 z folderu Moje dokumanty (jako np. jakies archiwum z data dzienna wg. kalendarza gry, albo kalendarza rzeczywistego, jak tam wolisz). Jego wielkosc to niewiele ponad 3 mega. Najwazniejsze i najwieksze sa bazy danych zapisywane w zbiorach [nazwa].exh dla trybu exhibition, [nazwa].dyn dla trybu dynasty, [nazwa].sea dla trybu season w folderze DB, oraz plik user.log w folderze USER. One zmieniaja sie zawsze. Inne pliki zmienic sie moga, gdy dogrywasz dodatki, poprawki, jakies zdjecia, inne stroje itd. ktorych mnostwo na sieci. Najbezpieczniej, najpewniej i chyba jednak najszybciej robic backup calego NHL 2004 i w calosci to podmieniac. Dziala bez zarzutu, nic sie nie gubi.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-04-15 10:24:41]
zanonimizowany161901 Junior
rothon dziekuje bardzo za pomoc ,jush mi dziala,<jupi> :)
pajkul Senator
Wspaniale, idealnie... Wspaniale Rothon, o to mi chodziło!!!! Poradnik na 6+!!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
