NHL 2004: Finanse
Aktualizacja:
Finanse
Przed rozegraniem meczu proponuje jeszcze wizytę u finansistów. W końcu kasa to ważny element rządzenia zespołem. Przechodzimy do 'YOUR' OFFICE / Finances. Ukaże się nam taki oto obrazek:

Tabelka, którą widzimy ukazuje wpływy (REVENUE) oraz wydatki (EXPENSES) drużyny. Po stronie wydatków mamy:
Player Salaries - płace zawodników, zależne od wartości kontraktów jakie podpisaliśmy z naszymi zawodnikami.
Staff - koszty utrzymania personelu (będą wzrastały w miarę wzrostu umiejętności personelu w Skills and Upgrades / STAFF)
Facilities - koszty utrzymania wyposażenia (będą wzrastały w miarę wzrostu ilości wyposażenia w Skills and Upgrades / FACILITIES).
Operations - koszty związane z ogólnym prowadzeniem zespołu.
Po stronie wpływów widzimy:
Next Game Attendance - ilość kibiców na najbliższym rozegranym przez nas meczu (pod spodem dotychczasowa średnia ilość widzów na spotkaniach). Po prawej stronie ukazana jest wartość przychodów z biletów wyrażona jako iloczyn jednostkowej ceny biletu oraz ilości widzów.
TV Revenue - przychody z transmisji telewizyjnych
Concessions - wartość przychodów przeróżnych firmowanych przez drużynę gadżetów sprzedawanych na meczu (wartość proporcjonalna do ilości widzów na meczu).
W tym miejscu mamy możliwość swobodnego ustalenia ceny biletów na mecz sezonu zasadniczego oraz fazy playoff. Korzystając z pola do wpisywania oraz polecenia SET PRICES możemy kształtować wartość przychodów w skali sezonu. Relacja jest prosta (znana zasada popytu i podaży):
Niższa cena -->więcej kibiców
Wyższa cena -->mniej kibiców
Pamiętając, że więcej kibiców to więcej sprzedanych gadżetów oraz większa ilość sprzedanych biletów (ale za mniejszą cenę) należy maksymalizować łączny przychód. Popatrzmy na to, co się wydarzy z łączą wartością przychodu przy różnych cenach:
Cena biletu | Ilość widzów | Przychód za bilety | Przychód z transmisji | Gadżety | Łączny przychód |
67 | 17.249 | 47,4 | 25,0 | 10,6 | 83,0 |
68 | 17.049 | 47,5 | 25,0 | 10,5 | 83,0 |
69 | 16.848 | 47,7 | 25,0 | 10,4 | 83,1 |
70 | 16.648 | 47,8 | 25,0 | 10,2 | 83,0 |
71 | 16.447 | 47,9 | 25,0 | 10,1 | 83,0 |
72 | 16.246 | 48,0 | 25,0 | 10,0 | 83,0 |
73 | 16.046 | 48,0 | 25,0 | 9,9 | 82,9 |
Metodą prób i błędów wybieramy tę cenę, która daje nam największy łączny przychód. Można w tym celu posłużyć się także kalkulatorem finansowym, który jest do dyspozycji w dole ekranu. Jeżeli łączna wartość jest identyczna dla kilku poziomów cen, wybieramy tę, która gwarantuje większą liczbę widzów. W związku z faktem, że ilość kibiców oraz akceptowalny poziom cen i wielkość spadku oglądających na skutek podwyżki (elastyczność popytu) jest zależna od wyników drużyny proponuję często zaglądać w to miejsce i zmieniać poziom cen. Może się opłacić. To tyle z przygotowań. Teraz już naprawdę gramy.
0
- NHL 2004 - poradnik do gry
- NHL 2004: Poradnik do gry
- NHL 2004: Dynasty Mode - Opcje Rules
- NHL 2004: Wybór Generalnego Managera
- NHL 2004: Wybór Generalnego Managera - Personel
- NHL 2004: Wybór Generalnego Managera - Udogodnienia
- NHL 2004: Fantasy Draft
- NHL 2004: Główny ekran gry
- NHL 2004: Główny ekran gry - Options
- NHL 2004: Główny ekran gry - Biuro
- NHL 2004: Główny ekran gry - Poziom drużyny
- NHL 2004: Główny ekran gry - Upgrades
- NHL 2004: Główny ekran gry - Dobór zawodników
- NHL 2004: Główny ekran gry - Ustawianie formacji
- NHL 2004: Taktyki trenerskie
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie ofensywne
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie defensywne
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie gry w przewadze
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie gry w osłabieniu
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Quick Play Strategy
- NHL 2004: Finanse
- NHL 2004: Mecz
- NHL 2004: Zasady i triki - Gra w defensywie
- NHL 2004: Zasady i triki - Gra w ofensywna
- NHL 2004: Zasady i triki - Bójki, Między spotkaniami
- NHL 2004: Trening
- NHL 2004: Wymiany, zakupy i kontrakty
- NHL 2004: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
pajkul Senator
Wspaniale, idealnie... Wspaniale Rothon, o to mi chodziło!!!! Poradnik na 6+!!!
zanonimizowany161901 Junior
rothon dziekuje bardzo za pomoc ,jush mi dziala,<jupi> :)
rothon Legend
edwinos--> Najlepiej rob backupy calego katalogu NHL 2004 z folderu Moje dokumanty (jako np. jakies archiwum z data dzienna wg. kalendarza gry, albo kalendarza rzeczywistego, jak tam wolisz). Jego wielkosc to niewiele ponad 3 mega. Najwazniejsze i najwieksze sa bazy danych zapisywane w zbiorach [nazwa].exh dla trybu exhibition, [nazwa].dyn dla trybu dynasty, [nazwa].sea dla trybu season w folderze DB, oraz plik user.log w folderze USER. One zmieniaja sie zawsze. Inne pliki zmienic sie moga, gdy dogrywasz dodatki, poprawki, jakies zdjecia, inne stroje itd. ktorych mnostwo na sieci. Najbezpieczniej, najpewniej i chyba jednak najszybciej robic backup calego NHL 2004 i w calosci to podmieniac. Dziala bez zarzutu, nic sie nie gubi.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-04-15 10:24:41]
edwinos Centurion

rothon ----> sluchaj....mam techniczne pytanie zwiazane z save'ami w NH2004
Wiadomo, ze jak gra sie sezon, to nastepuja kolejne mecze, zapisywana jest gra po kazdym rozegranym meczu. Koncze w danym dniu gre - ma ona wpis z data aktualna ...a jak np dobrze byloby robic...aby mozna np wrocic do starszych zapisow gry ??
Ktory plik trzeba sobie gdzies na boku zapisac, aby potem mozna bylo go wgrac i miec np stan nie aktualny..ale sprzed 2-3 dni..??
rothon Legend
Pliki z kalendarzem (dokladnie 4 jezeli wgrywasz v2) nalezy skopiowac do katalogu z gra (tam gdzie znajduje sie nhl2004.exe) a nastepnie odpalic zbior calendar.bat, a przy innej wersji kalendarza innego batcha, ktory bedzie dostepny po rozpakowaniu plikow z kalendarzem.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-04-15 07:05:55]
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.