NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie ofensywne
Aktualizacja:
STRATEGIE OFENSYWNE
Mamy do dyspozycji trzy taktyki Overload, Crash the Net i Behind the Net.
OVERLOAD
Strategia dawniej stosowana wyłącznie w grze w przewadze, teraz stosowana także w grze w składach równych. Oparta o założenie nadrzędne: tworzymy maksymalnie dużo sytuacji 2 na 1 jednocześnie stwarzając sobie możliwość podawania krążka do każdego zawodnika wybierając tego, który ma najlepszą pozycje strzelecką.

Jak widać na schemacie center (C) ma możliwość podania krążka skrzydłowym (LW, RW), oraz angażującym się w grę ofensywną obrońcom (LD). Zasada polega na tym, by wybrać zawodnika w najlepszej pozycji strzeleckiej. Należy często podawać, a zawodnicy powinni często zmieniać pozycje. Przeciwnik zwykle ma duży kłopot z zapobieżeniu oddawaniu strzałów na własną bramkę.
Podstawową wadą tej strategii jest rozgrywanie krążka tylko po jednej stronie lodowiska. Podstawowa zaleta - zwiększenie siły ataku dzięki możliwość zaangażowania w grę ofensywną obrońcy (dobrze grać na defensorów obdarzonych silnym i precyzyjnym strzałem - np. Lidstrom, Schneider).
CRASH THE NET
Bardzo agresywna strategia ofensywna polegająca na dążeniu napastników do znalezienia się na wprost bramki, gdzie będą mieli możliwość dobicia krążka i wepchnięcia go do bramki. Strategia mało finezyjna, ale w sytuacji, gdy mamy w składzie silnych napastników najskuteczniejsza.

Jeżeli nasi zawodnicy dostatecznie długo utrzymają się w środku pola przed bramką to istnieje duża szansa na zdobycie bramki. Czasem zwiększając pressing można wprowadzić do akcji ofensywnej także obrońcę.
Dodatkowa zaleta takiej strategii to także szansa na podyktowanie kary na któregoś z graczy przeciwnika. Silny pressing z naszej strony powoduje, że obrońcy muszą bardzo zdecydowanie neutralizować zagrażających własnej bramce graczy. Wtedy nietrudno o przewinienie. Oczywiście agresywny atak może się skończyć także karą dla naszego zawodnika (głównie Interference - przeszkadzanie w grze), ale praktyka wskazuje, że częściej będzie to dotyczyć któregoś z obrońców rywala.
Podstawowa wada (uwaga groźne) - utrata krążka powoduje, że natychmiast narażeni jesteśmy na kontrę, a nasi napastnicy (i także obrońca, gdy zdecydowaliśmy się wzmocnić atak) są uwięzieni przez obrońców przeciwnika. Zwykle zostają z tyłu i tylko od ich szybkości zależy, czy uda się dostatecznie szybko cofnąć do defensywy.
BEHIND THE NET
Ciekawa i bardzo efektowna w przypadku zdobycia bramki strategia ataku, polegająca na tym, że środkowy (C) będący w posiadaniu krążka ustawia się za bramką przeciwnika i stamtąd stara się odegrać go albo do któregoś z dobrze ustawionych skrzydłowych, albo, i to jest główne założenie teoretyczne, do wjeżdżającego w strefę ataku obrońcy.

Center stara się wyłożyć krążek na kij wjeżdżającego w środek pola zawodnika, a ten od razu oddaje silny strzał na bramkę. Uwaga: często stosowałem tę taktykę nawet stojąc napastnikiem tyłem do reszty zawodników. Od razu po wjeździe poza linię oddawałem krążek do tyłu, po skrzydle lub po skosie (jak na rysunku) na pamięć. Dzięki temu uzyskiwałem czas, który normalnie poświęcił bym na odwrócenie centra. Jeżeli takie podanie dojdzie, a napastnik odda precyzyjny strzał to w zasadzie jest to uderzenie nie do obrony.
Podstawowa zaleta, poza efektownością samych akcji to wspomniany właśnie błyskawiczny strzał, który jest zdecydowanie trudniejszy do obrony niż sygnalizowane uderzenie. Dodatkowo obrońcy przeciwnika zmuszeni są przy tej strategii do gry w dwu kierunkach: w kierunku za bramkę - center, oraz w kierunku pola - pozostali zawodnicy. To osłabia formacje obronne i może powodować sporą ilość błędów.
Podstawowa wada - w przypadku utraty krążka przez centra jest on wyłączony z gry i sporo czasu zajmuje mu powrót (objechanie bramki).
0
- NHL 2004 - poradnik do gry
- NHL 2004: Poradnik do gry
- NHL 2004: Dynasty Mode - Opcje Rules
- NHL 2004: Wybór Generalnego Managera
- NHL 2004: Wybór Generalnego Managera - Personel
- NHL 2004: Wybór Generalnego Managera - Udogodnienia
- NHL 2004: Fantasy Draft
- NHL 2004: Główny ekran gry
- NHL 2004: Główny ekran gry - Options
- NHL 2004: Główny ekran gry - Biuro
- NHL 2004: Główny ekran gry - Poziom drużyny
- NHL 2004: Główny ekran gry - Upgrades
- NHL 2004: Główny ekran gry - Dobór zawodników
- NHL 2004: Główny ekran gry - Ustawianie formacji
- NHL 2004: Taktyki trenerskie
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie ofensywne
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie defensywne
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie gry w przewadze
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie gry w osłabieniu
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Quick Play Strategy
- NHL 2004: Finanse
- NHL 2004: Mecz
- NHL 2004: Zasady i triki - Gra w defensywie
- NHL 2004: Zasady i triki - Gra w ofensywna
- NHL 2004: Zasady i triki - Bójki, Między spotkaniami
- NHL 2004: Trening
- NHL 2004: Wymiany, zakupy i kontrakty
- NHL 2004: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
pajkul Senator
Wspaniale, idealnie... Wspaniale Rothon, o to mi chodziło!!!! Poradnik na 6+!!!
zanonimizowany161901 Junior
rothon dziekuje bardzo za pomoc ,jush mi dziala,<jupi> :)
rothon Legend
edwinos--> Najlepiej rob backupy calego katalogu NHL 2004 z folderu Moje dokumanty (jako np. jakies archiwum z data dzienna wg. kalendarza gry, albo kalendarza rzeczywistego, jak tam wolisz). Jego wielkosc to niewiele ponad 3 mega. Najwazniejsze i najwieksze sa bazy danych zapisywane w zbiorach [nazwa].exh dla trybu exhibition, [nazwa].dyn dla trybu dynasty, [nazwa].sea dla trybu season w folderze DB, oraz plik user.log w folderze USER. One zmieniaja sie zawsze. Inne pliki zmienic sie moga, gdy dogrywasz dodatki, poprawki, jakies zdjecia, inne stroje itd. ktorych mnostwo na sieci. Najbezpieczniej, najpewniej i chyba jednak najszybciej robic backup calego NHL 2004 i w calosci to podmieniac. Dziala bez zarzutu, nic sie nie gubi.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-04-15 10:24:41]
edwinos Centurion

rothon ----> sluchaj....mam techniczne pytanie zwiazane z save'ami w NH2004
Wiadomo, ze jak gra sie sezon, to nastepuja kolejne mecze, zapisywana jest gra po kazdym rozegranym meczu. Koncze w danym dniu gre - ma ona wpis z data aktualna ...a jak np dobrze byloby robic...aby mozna np wrocic do starszych zapisow gry ??
Ktory plik trzeba sobie gdzies na boku zapisac, aby potem mozna bylo go wgrac i miec np stan nie aktualny..ale sprzed 2-3 dni..??
rothon Legend
Pliki z kalendarzem (dokladnie 4 jezeli wgrywasz v2) nalezy skopiowac do katalogu z gra (tam gdzie znajduje sie nhl2004.exe) a nastepnie odpalic zbior calendar.bat, a przy innej wersji kalendarza innego batcha, ktory bedzie dostepny po rozpakowaniu plikow z kalendarzem.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-04-15 07:05:55]
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.