NHL 2004: Główny ekran gry - Options
Aktualizacja:
OPTIONS
Zaczniemy nietypowo - od ustawienia sobie kolejnej porcji opcji gry. Mają one niebagatelny wpływ na przebieg rozgrywki i dlatego warto poświęcić kilka minut na ich optymalizacje. W górnej, niebieskiej listwie znajdują się trzy kategorie:
GAME MODES: tego nie ruszamy. Zdecydowaliśmy się na grę w trybie 'Dynasty' tu możemy zamiar zmienić i zagrać w innych trybach oferowanych przez NHL 2004 tj. PLAY NOW, SEASON, INTERNATIONAL, PLAYOFFS lub ONLINE MODE.
MY NHL: Wspomniałem, że grając w NHL 2004 mamy możliwość prowadzenia drużyny przez siebie utworzonej lub wprowadzenia stworzonego przez siebie gracza. Tutaj możemy tworzyć ekipę (MY CUSTOM TEAMS) i zawodnika (CREATE PLAYER).
OPTIONS: ustawienia gry. Te interesują nas najbardziej. Zajmiemy się AI i CONFIG CONTROLLER.
AI - W NHL 2004 mamy do dyspozycji 4 poziomy trudności (Bigginer, Easy, Medium, Difficult). Domyślne ustawienia AI dla każdego z tych poziomów są różne. Zmieniając je potem ręcznie w dużym stopniu modyfikujemy wybrany wcześniej poziom w zasadzie tworząc zupełnie nowy. Będący mieszanką przeróżnych utrudnień i ułatwień. Rozegrawszy kilkadziesiąt lub kilkaset spotkań obserwujemy jak prezentuje się rozgrywka i na bieżąco modyfikujemy odpowiednie parametry w zależności od naszych oczekiwań. Poniżej przedstawiam propozycję ustawień AI, które zdaniem moim i wielu graczy (do wynik konsultacji kilkunastu osób) najbardziej upodabnia rozgrywkę i zdarzenia na lodzie (ilość bramek, wyniki, ilość strzałów, ilość kar itd.) do rzeczywistego NHL. Przypominam: to nadal będą ustawienia, które należy traktować jako poziom Difficult.
BASIC
Game Speed (Prędkość gry) - 3 (uwaga: ja osobiście gram na 0, ale większość graczy optuje za 3, wiec proponuję prędkość gry ustawić wg własnych upodobań w przedziale 0 - 3) Puck Control (Kontrola krążka) - 2 Fatigue (Męczenie się zawodników) - 4 Injuries (Prawdopodobeiństwo i intensywnośc kontuzji) - 3 Fighting Difficulty (stopień trudności bójek) - 3 (uwaga: wielu graczy ma początkowo trudności z wygraniem bójki przy ustawieniu trudności 3, dlatego w razie kłopotu można zmniejszyć sobie ten parametr na 1, by potem stopniowo utrudniać sobie walki) Shot Accuracy (precyzja strzału) - 2 Shot Power (siła strzału) - 3 |
SKATING
Speed Burst (przyspieszenie zawodników, długość trwania) - 2 Fatigue Recovery (odzyskiwanie sił przez zawodników, prędkość odpoczynku) - 1 Player Acceleration (wartość przyspieszenia zawodników) - 3 |
CHECKING
Hitting Power (siła ataku ciałem, tzw. hitsa) - 4 Hitting Difficulty (trudność wykonania skutecznego ataku ciałem) - 3 Bruise Control (atak specjalny, za moment szerzej o tym elemencie) - 4 Aggression (poziom agresji, mający wpływ na niedozwolone ataki i bójki) - 6 Stick Check Effectiveness (skuteczność zatrzymywania kijem) - 5 |
PASS/SHOOT (częstotliwość, skuteczność i prędkość poszczególnych rodzajów podań)
Pass Assist - 3 Pass Speed - 3 Saucer Pass Speed - 4 Pass Interceptions - 4 AI Pass Frequency - 5 Dump Speed - 3 Dump Height - 5 Soft Dump Speed - 3 Soft Dump Height - 4 AI Dump Puck Frequency - 5 |
PHYSICS (parametry krążka, szyb i tafli)
Puck Elasticity - 3 Puck Friction - 3 Glass Breaking - 5 (to można zmniejszyć jeżeli kogoś denerwuje pleksa pękająca 2 razy w każdej tercji) Puck Gravity - 3 |
DEFENCE
Shot Blocking (częstotliwość, ilość blokowanych strzałów) - 3 Hook Effectiveness (skuteczność zatrzymywania hakiem) - 2 |
W sytuacji, gdy zechcemy powrócić do ustawień domyślnych dla wybranego przez nas poziomu trudności korzystamy z opcji DEFAULT u dołu ekranu i wszystko wraca do pozycji pierwotnych.
Druga grupa ustawień CONFIG CONTROLLER. Wiadomym jest, że konfiguracje klawiszy każdy robi w zależności od swoich upodobań i przyzwyczajeń. Dlatego opisu najlepiej dostosowanych do gry klawiszy nie podam, szczególnie, że bogactwo funkcji i związana z tym ilość klawiszy to pomysł dedykowany grającym padem. Osobiście definiuje prawą stronę klawiatury, wielu jednak graczy ustawia klawisze literowe z lewej strony. Nie ma to znaczenia, ważne, że orientujemy się co gdzie leży. W sytuacji, gdy nie mamy przyzwyczajeń proponuję pozostawić klawisze zdefiniowane fabrycznie, drukując je sobie, by wiedzieć co gdzie leży. Po jakimś czasie odruchy się utrwalą.
Rzecz o której chciałem w tym miejscu wspomnieć to tzw. Brusie Control. Jest to nic innego jak potężny hit, przewracający zawodnika drużyny przeciwnej i często mogący powodować kontuzje. Bruise Control uaktywnia się klawiszem Charge up Hit, domyślnie ustawionym jako H. Jak się to robi:
- Jedziemy bez krążka, najlepiej zawodnikiem mającym wysoki atrybut Check, jakimś silnym obrońcą, takim jak np. Hatcher
- Kierując się w stronę zawodnika, którego chcemy przewrócić naciskamy klawisz H i trzymamy go wciśniętego. Nie za długo, tak 2 - 3 sekundy. Pole pod naszym graczem zmieni kolor na żółty.
- W tym momencie powinniśmy znajdować się w bezpośredniej bliskości przeciwnika. Trzymając nadal wciśnięty klawisz H przyciskamy Body Check, fabrycznie klawisz [Ctrl].
- Jeżeli uda nam się skutecznie trafić, przeciwnik pofrunie sobie z metr w powietrzu i może się już nie podnieść. Powiem, że sztuka wcale nie jest taka łatwa, szczególnie grając klawiaturą. Ale raz, dwa razy na mecz udaje się.
Tym sposobem mamy za sobą wszystkie ustawienia. Możemy rozpocząć menedżerowanie.
0
- NHL 2004 - poradnik do gry
- NHL 2004: Poradnik do gry
- NHL 2004: Dynasty Mode - Opcje Rules
- NHL 2004: Wybór Generalnego Managera
- NHL 2004: Wybór Generalnego Managera - Personel
- NHL 2004: Wybór Generalnego Managera - Udogodnienia
- NHL 2004: Fantasy Draft
- NHL 2004: Główny ekran gry
- NHL 2004: Główny ekran gry - Options
- NHL 2004: Główny ekran gry - Biuro
- NHL 2004: Główny ekran gry - Poziom drużyny
- NHL 2004: Główny ekran gry - Upgrades
- NHL 2004: Główny ekran gry - Dobór zawodników
- NHL 2004: Główny ekran gry - Ustawianie formacji
- NHL 2004: Taktyki trenerskie
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie ofensywne
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie defensywne
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie gry w przewadze
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie gry w osłabieniu
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Quick Play Strategy
- NHL 2004: Finanse
- NHL 2004: Mecz
- NHL 2004: Zasady i triki - Gra w defensywie
- NHL 2004: Zasady i triki - Gra w ofensywna
- NHL 2004: Zasady i triki - Bójki, Między spotkaniami
- NHL 2004: Trening
- NHL 2004: Wymiany, zakupy i kontrakty
- NHL 2004: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
pajkul Senator
Wspaniale, idealnie... Wspaniale Rothon, o to mi chodziło!!!! Poradnik na 6+!!!
zanonimizowany161901 Junior
rothon dziekuje bardzo za pomoc ,jush mi dziala,<jupi> :)
rothon Legend
edwinos--> Najlepiej rob backupy calego katalogu NHL 2004 z folderu Moje dokumanty (jako np. jakies archiwum z data dzienna wg. kalendarza gry, albo kalendarza rzeczywistego, jak tam wolisz). Jego wielkosc to niewiele ponad 3 mega. Najwazniejsze i najwieksze sa bazy danych zapisywane w zbiorach [nazwa].exh dla trybu exhibition, [nazwa].dyn dla trybu dynasty, [nazwa].sea dla trybu season w folderze DB, oraz plik user.log w folderze USER. One zmieniaja sie zawsze. Inne pliki zmienic sie moga, gdy dogrywasz dodatki, poprawki, jakies zdjecia, inne stroje itd. ktorych mnostwo na sieci. Najbezpieczniej, najpewniej i chyba jednak najszybciej robic backup calego NHL 2004 i w calosci to podmieniac. Dziala bez zarzutu, nic sie nie gubi.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-04-15 10:24:41]
edwinos Centurion

rothon ----> sluchaj....mam techniczne pytanie zwiazane z save'ami w NH2004
Wiadomo, ze jak gra sie sezon, to nastepuja kolejne mecze, zapisywana jest gra po kazdym rozegranym meczu. Koncze w danym dniu gre - ma ona wpis z data aktualna ...a jak np dobrze byloby robic...aby mozna np wrocic do starszych zapisow gry ??
Ktory plik trzeba sobie gdzies na boku zapisac, aby potem mozna bylo go wgrac i miec np stan nie aktualny..ale sprzed 2-3 dni..??
rothon Legend
Pliki z kalendarzem (dokladnie 4 jezeli wgrywasz v2) nalezy skopiowac do katalogu z gra (tam gdzie znajduje sie nhl2004.exe) a nastepnie odpalic zbior calendar.bat, a przy innej wersji kalendarza innego batcha, ktory bedzie dostepny po rozpakowaniu plikow z kalendarzem.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-04-15 07:05:55]
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.