NHL 2004: Fantasy Draft
Aktualizacja:
Fantasy Draft
Obiecałem wrócić do zdarzenia nazywanego Fantasy Draft. Teraz nadeszła odpowiednia pora, bo ci, którzy zdecydowali się na budowanie składów samodzielnie teraz mają przed sobą to zadanie. Otóż Fantasy Draft w rzeczywistości w lidze NHL nie istnieje. Jest to mechanizm wprowadzony w grze, który ma za zadanie ustalić składy drużyn od zera. Zasada jest identyczna jak w przypadku Entry Draft, ale nie dotyczy młodych zawodników aspirujących do gry w NHL, a wszystkich graczy znajdujących się w bazie NHL 2004 przed sezonem 2003/2004. Oto ekran Fantasy Draft:

Widzimy kolejność w jakiej managerowie drużyn będą wybierać zawodników do swoich drużyn. Po naciśnięciu pola NEXT wybory managerów odbywają się automatycznie do momentu, gdy dochodzi do naszego wyboru. Wtedy ukazuje nam się taki oto ekran:

Po prawej stronie lista dostępnych zawodników, pole filtrowania według pozycji, pole sortowania według atrybutów. Wybieramy więc zawodników pamiętając o następujących żelaznych zasadach (ich złamanie, może spowodować, że drużyna będzie niekompletna i będzie nam bardzo ciężko zdobywać punkty w sezonie):
Zasada 1: Wybieramy minimum 4 formacje ataku, czyli 12 napastników (Skrzydłowych - RW, LW i Centrów - C).
Jeżeli nie spełnimy tego warunku i wybierzemy zbyt wielu obrońców w miejsce atakujących, okaże się, że stoimy przed koniecznością gry ofensywnej obrońcami. A ci mają przecież wyrobione głównie cechy defensywne, wiec nasz atak będzie mniej skuteczny.
Zasada 2: Wybieramy minimum 3 pary obrońców (D).
Z analogicznego powodu co wyżej, w przypadku gdy wybierzemy zbyt wielu napastników okaże się, że pary obrońców przyjdzie nam budować z zawodników mniej do tego celu przygotowanych. A zatem skuteczność defensywy będzie mniejsza.
Zasada 3: Wybieramy minimum 2 bramkarzy (G).
W praktyce NHL 2004 nie przytrafiają się kontuzje golejarzy. Jest jednak coś, co w Statusie (statusy, czyli aktualne dodatkowe atuty zawodnika zostaną omówione szczegółowo w dalszej części poradnika) określa się jako zmęczenie (symbol literki 'Z' w dymku obok nazwiska lub portretu bramkarza). Zdarza się to po rozegraniu kolejno wielu spotkań przez bramkarza i są to różne liczby w zależności od wytrzymałości konkretnego zawodnika. W takiej sytuacji przemęczonego golejarza należy zastąpić innym. Musimy więc jakiegoś zmiennika posiadać. Zresztą 2 bramkarzy - pierwszy i rezerwowy, mamy obowiązek wystawić w podstawowym składzie na każdy mecz, stąd konieczność posiadania minimum 2 zawodników na tej pozycji.
Zasada 4: Nie wybieramy "dream teamu".
Po pierwsze w trybie Dynasty nasi gracze są przez nas wynagradzani. Drużyna składająca się z samych gwiazd okaże się nie do sfinansowania i w trakcie gry może zagrozić nam bankructwo. Staniemy przed koniecznością pozbywania się przydatnych zawodników i budowania składów od początku. Dodam, że budżety zawodnicze klubów w NHL 2004 wynoszą na początku pierwszego rozgrywanego sezonu od 23,4 miliona rocznie (Minnesota) do 76,8 miliona rocznie (NY Rangers). Pełna lista budżetów drużyn w NHL 2004 na początku pierwszego sezonu przedstawiona jest w załączniku do poradnika.
Po wtóre w trybie Dynasty wprowadzono element określany jako Morale zawodników. To nic innego jak chęć i zapał do gry. Zawodnicy z wysokim Morale mają zdecydowanie lepsze efekty niż ich koledzy z niskim poziomem tego elementu. Na Morale wpływ mają dwa czynniki. Pierwszy to wyniki drużyny w ostatnich 10 spotkaniach, drugim z nich jest czas przebywania zawodnika na lodzie.
Aby Morale naszych zawodników utrzymywało się na wysokim poziomie i nie spadało należy pozwalać na dłuższą grę graczy odpowiednio lepszych. Obowiązuje następująca zasada dotycząca minimalnej wymaganej długości czasu przebywania na lodzie w zależności od umiejętności zawodnika:
Wartość atrybutu overall zawodnika | Wymagany czas przebywania na lodzie |
powyżej 90 | minimum 20 minut |
81 - 90 | minimum 17 minut |
71 - 80 | minimum 10 minut |
70 i mniej | minimum 7 minut |
Jak zapewnić minimalny czas gry naszym gwiazdom, gdy wystawiać je będziemy do składu w 3 lub 4 formacji? Budujmy więc roster z uwzględnieniem tego faktu, bo okazać się może, że płacimy ogromne pieniądze za zawodników nie wnoszących nic do gry i nie wypełniających stawianych przed nimi zadań.
Mniej doświadczonym graczom NHL 2004 proponuję jednak wybieranie ustawień zgodnych z rzeczywistymi składami ligi (Default). Wzbogaconymi najwyżej o zawodników stworzonych przez nas samych Sprawdza się to w początkach sezonu wystarczająco, a istnienie tzw. "Free agents", czyli zawodników bez podpisanych kontraktów z klubami, daje dodatkowo możliwość uzupełniania luk powstałych w trakcie sezonu lub zauważonych przed pierwszym meczem.
Na tym kończy się pierwszy, przedsezonowy etap budowania Dynastii. Teraz przyciskamy FINISH i przechodzimy do głównego menu gry. Rozpoczyna się zasadnicze budowanie potęgi.
0
- NHL 2004 - poradnik do gry
- NHL 2004: Poradnik do gry
- NHL 2004: Dynasty Mode - Opcje Rules
- NHL 2004: Wybór Generalnego Managera
- NHL 2004: Wybór Generalnego Managera - Personel
- NHL 2004: Wybór Generalnego Managera - Udogodnienia
- NHL 2004: Fantasy Draft
- NHL 2004: Główny ekran gry
- NHL 2004: Główny ekran gry - Options
- NHL 2004: Główny ekran gry - Biuro
- NHL 2004: Główny ekran gry - Poziom drużyny
- NHL 2004: Główny ekran gry - Upgrades
- NHL 2004: Główny ekran gry - Dobór zawodników
- NHL 2004: Główny ekran gry - Ustawianie formacji
- NHL 2004: Taktyki trenerskie
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie ofensywne
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie defensywne
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie gry w przewadze
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Strategie gry w osłabieniu
- NHL 2004: Taktyki trenerskie - Quick Play Strategy
- NHL 2004: Finanse
- NHL 2004: Mecz
- NHL 2004: Zasady i triki - Gra w defensywie
- NHL 2004: Zasady i triki - Gra w ofensywna
- NHL 2004: Zasady i triki - Bójki, Między spotkaniami
- NHL 2004: Trening
- NHL 2004: Wymiany, zakupy i kontrakty
- NHL 2004: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
pajkul Senator
Wspaniale, idealnie... Wspaniale Rothon, o to mi chodziło!!!! Poradnik na 6+!!!
zanonimizowany161901 Junior
rothon dziekuje bardzo za pomoc ,jush mi dziala,<jupi> :)
rothon Legend
edwinos--> Najlepiej rob backupy calego katalogu NHL 2004 z folderu Moje dokumanty (jako np. jakies archiwum z data dzienna wg. kalendarza gry, albo kalendarza rzeczywistego, jak tam wolisz). Jego wielkosc to niewiele ponad 3 mega. Najwazniejsze i najwieksze sa bazy danych zapisywane w zbiorach [nazwa].exh dla trybu exhibition, [nazwa].dyn dla trybu dynasty, [nazwa].sea dla trybu season w folderze DB, oraz plik user.log w folderze USER. One zmieniaja sie zawsze. Inne pliki zmienic sie moga, gdy dogrywasz dodatki, poprawki, jakies zdjecia, inne stroje itd. ktorych mnostwo na sieci. Najbezpieczniej, najpewniej i chyba jednak najszybciej robic backup calego NHL 2004 i w calosci to podmieniac. Dziala bez zarzutu, nic sie nie gubi.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-04-15 10:24:41]
edwinos Centurion

rothon ----> sluchaj....mam techniczne pytanie zwiazane z save'ami w NH2004
Wiadomo, ze jak gra sie sezon, to nastepuja kolejne mecze, zapisywana jest gra po kazdym rozegranym meczu. Koncze w danym dniu gre - ma ona wpis z data aktualna ...a jak np dobrze byloby robic...aby mozna np wrocic do starszych zapisow gry ??
Ktory plik trzeba sobie gdzies na boku zapisac, aby potem mozna bylo go wgrac i miec np stan nie aktualny..ale sprzed 2-3 dni..??
rothon Legend
Pliki z kalendarzem (dokladnie 4 jezeli wgrywasz v2) nalezy skopiowac do katalogu z gra (tam gdzie znajduje sie nhl2004.exe) a nastepnie odpalic zbior calendar.bat, a przy innej wersji kalendarza innego batcha, ktory bedzie dostepny po rozpakowaniu plikow z kalendarzem.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-04-15 07:05:55]
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.