PMDG 737: Tankowanie samolotu
Na tej stronie poradnika do PMDG 737 opisaliśmy tankowanie paliwa. Tłumaczymy jak zatankować odpowiednią ilość paliwaoraz jak ustawić ilość paliwa do lotu. Block Fuel.
Aktualizacja:
Tankowanie samolotu PMDG 737 przed lotem. Jak ustawić właściwą ilość paliwa dla konkretnego lotu? Opisujemy dwa sposoby zatankowania samolotu - szybki i realistyczny.
Domyślna obsługa naziemna
W samolotach PMDG 737 nie działa domyślna obsługa naziemna symulatora Microsoft Flight Simulator. Twórcy przygotowali własne funkcje załadowania i tankowania samolotu. Można to zrobić na dwa sposoby - od razu ustawiając odpowiednie wartości lub realistycznie - przywołując odpowiednie służby i czekając, aż wykonają swoją pracę.
Domyślnie samolot będzie zatankowany do ok. połowy pojemności zbiorników, co nie zawsze będzie adekwatne dla danego lotu - zwłaszcza dla dłuższych tras, na których może wtedy zabraknąć paliwa. Wymaganą ilość można zawsze odczytać z wygenerowanego planu lotu (Flight Plan) - generuje się go na wielu stronach internetowych lub w aplikacjach firm trzecich.

Całkowita ilość paliwa zwykle będzie oznaczona jako "Block Fuel". Dobrą praktyką jest tankowanie zawsze kilkuset kilogramów (400-500) więcej, niż podawana wartość.

Jednostkę miary można sprawdzić w menu PMDG Setup > Aircraft > Displays - na stronie 9.
Jeśli chcecie uniknąć usuwania nadmiaru paliwa przy krótkich lotach, musicie najpierw ustawić jakąś minimalną ilość paliwa (np. 1500 kg), zapisać taki status samolotu i ustawić go jako domyślny (Default State). Dokładna instrukcja obsługi statusu samolotu znajduje się w rozdziale: PMDG Setup - stan gotowości samolotu.
Szybkie tankowanie
Szybkie tankowanie od razu ustawia w samolocie wpisaną ilość paliwa. Zmiana jest natychmiastowa.

W menu głównym komputera FMC wybierzcie FS Actions.

Wybierzcie pierwszą opcję: FUEL.

Używając klawiatury, wpiszcie docelową wartość w kilogramach KGS lub funtach LBS (zależnie od ustawienia w FMC i danych z planu lotu).

Kliknijcie w przycisk obok liczby TOTAL LBS lub TOTAL KGS. Paliwo zostanie automatycznie zatankowane.

Opcjonalnie można od razu ustawić pełne zbiorniki lub wartości 2/3 lub 1/3 wypełnienia.
Realistyczne tankowanie
Realistyczne tankowanie polega na przywołaniu właściwych służb obsługi naziemnej, podłączenia pojazdu tankującego do samolotu i odczekaniu wymaganego czasu do końca procedury tankowania. Całą operację można obserwować również z kamery zewnętrznej (klawisz END).

Tankowanie wymaga włączenia zasilania elektrycznego. Wywołajcie widok Overhead (LCtrl + 6) i kliknijcie na czarnej osłonie przycisku BAT, by go zamknąć i ustawić zasilanie na ON.

Wewnętrzny akumulator samolotu nie wystarczy na długo, dlatego niezbędne jest podłączenie dodatkowego zasilania z ziemi. W menu FMC (LCtrl + 3) wybierzcie FS ACTIONS.

Wybierzcie GROUND SERVICES.

Już na pierwszej stronie znajdziecie funkcję GROUND POWER. Kliknijcie na przycisku obok REQUEST. Po chwili napis zmieni się na "attaching", a następnie RELEASE ("odłącz"). To znak, że zasilanie zostało podłączone.

Należy jeszcze przestawić samolot na zasilanie z ziemi. Ponownie na Overhead (LCtrl+6), nieco poniżej przełącznika BAT jest kolejny przełącznik GRD PWR. Kiedy zostanie podświetlony na niebiesko (GRD Power Available), należy kliknąć go na pozycję ON.

Wróćcie do FMC (LCtrl + 3) i menu FS Actions > Ground Services. Przyciskiem NEXT PAGE przejdźcie na następną stronę. Tam dostęna jest opcja FUEL TRACK. Kliknijcie przycisk obok. Napis zmieni się na "Arriving", informując, że pojazd jest w drodze.

Za pomocą klawiatury wpiszcie docelową ilość paliwa z planu lotu w odpowiedniej jednostce miary i kliknijcie przycisk obok funkcji TARGET. Symbole kwadratów na FMC to miejsce wymagające uzupełnienia.

Kiedy wszystko zostanie podłączone, przy napisie FUELING pojawi się opcja START. Kliknijcie na przycisk obok, by rozpocząć tankowanie.

Postępy widać na środku ekranu. W każdym momencie można przerwać tankowanie klikając przycisk obok napisu STOP. Po zakończeniu operacji należy zwolnić pojazd klikając na RELEASE.

Status podłączenia pojazdu do samolotu można obejrzeć z kamery zewnętrznej pod klawiszem END.
0
Komentarze czytelników
DM Legend

Bo to symulacja realnego świata :)
Opcje graficzne nie mają wpływu na to czy są fale, czy ich nie ma :)
Jak chcesz mieć fale, to ustaw wiatr silniejszy niż parę węzłów - w opcjach pogody, nie grafiki.
MarcoVit Legionista
Jak ustawic w głównych opcjach ruchy wody, np., fale(chociaż minimalne , ale żeby je bylo chociaż widać?? Bo przy ustawieniach fabrycznych tafla wody jest gładka ; nigdy nie widzialem oceanu czy też morza bez jakichkolwiek fal!
user96666044f3 Junior
Czy ktoś wie gdzie znajdują się lodzie ratunkowe na wypadek wodowania w 747 max.
mariuszp258111417202326 Junior
Mam pytanie czy jest mozliwosc wyciszenia air condition w kabinie pilotow? jesli ktos wie to prosze o pomoc
Pioter Junior
Witam, w jakiś zagadkowy sposób całkowicie zniknął mi pasek TOOLBAR tak, że nie mogę go włączyć w standardowy sposób (zniknął mi biały grot u góry ekranu). Prawdopodobnie gdzieś go wyłączyłem, ale nie wiem gdzie... Miałby ktoś wiedzę, jak mogę go przywrócić? Chodzi o wersję na komputer.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.