PMDG 737: Opcje symulatora (PMDG Setup)
Ta strona poradnika zawiera Opis ustawień symulatora PMDG 737. Opisaliśmy opcje wpływające na wydajność Performance oraz ustawienia realizmu symulacji w sekcji Simulation.
Aktualizacja:
Druga główna grupa ustawień w PMDG Setup dotyczy opcji realizmu symulacji oraz niektórych elementów wpływających na wydajność działania. W tym rozdziale znajdziecie opis ustawień kategorii Simulation i Performance w menu Options.
Simulation

Kategoria Simulation to siedem stron opcji związanych z realizmem oraz udogodnieniami przy samotnym lataniu. Do przełączania się pomiędzy stronami służą przyciski PREV PAGE / NEXT PAGE.
Lista najważniejszych funkcji:
SIMULATION - realizm symulatora | ||
Funkcja | Strona | Opis |
Service Based Failures | Page 1/7 | Włącza usterki bazując na autentycznych statystykach zużycia części |
Engine Oil Use Last | Page 1/7 | Lot rozpoczyna się z poziomem oleju zapisanym po ostatnim locie. Im dłuższe użytkowanie danej maszyny, tym bardziej trzeba pilnować poziomu oleju i wymienić go / dolać we właściwym momencie. Przykładowe minimum to 12 litrów. |
Sync Capt and F/O EFIS | Page 1/7 | Synchronizacja ustawień panelu EFIS między fotelami kapitana i pierwszego oficera |
Sync Capt and Stby Baro | Page 1/7 | Synchronizacja ustawień zapasowego wysokościomierza między fotelami kapitana i pierwszego oficera |
IRS OPTIONS - opcje dostrajania nawigacji | ||
Realistic | Realistyczny czas dostrajania | |
Fast | Szybki - 30 sekund | |
Instant | Natychmiastowy - system nawigacji jest od razu gotowy do działania | |
Use Last Memory Pos | Użyj ostatniej zapamiętanej lokacji jako punktu odniesienia | |
SIMULATION - realizm symulatora | ||
Set MSFS Loc Crs | Page 2/7 | Używa ustawień kursu z symulatora MSFS - mniej realistyczna opcja |
Realistic AP engagemnet | Page 2/7 | Włącza realistyczne ograniczenia przy używaniu autopilota - samolot musi lecieć stabilnie i być wytrymowany |
Show thrust lever pos | Page 2/7 | Pokazuje pracę przepustnicy na ekranie silnika |
A/T manual override | Page 2/7 | Włączenie pozwala zawsze przejąć kontrolę nad przepustnicą w trybie auto (realistyczne ustawienie) |
High idle in flare | Page 2/7 | Włączenie pozwala na nieco większą moc przy końcowej fazie lądowania, co skutkuje bardziej gładkimi przyziemieniami, ale może opóźniać włączenie ciągu wstecznego |
Airspeed alive callout | Page 3/7 | Komunikat pierwszego oficera, gdy prędkość przekroczy 40 węzłów - większość linii nie używa tego |
Callout: 80 knots | Page 3/7 | Komunikat pierwszego oficera, gdy prędkość osiągnie 80 węzłów - preferowane ustawienie YES |
Callout: V1 | Page 3/7 | Komunikat pierwszego oficera, gdy prędkość osiągnie V1 - preferowane ustawienie NO. Zwykle jest automatyczne z komputera samolotu |
Callout: VR | Page 3/7 | Komunikat pierwszego oficera, gdy prędkość osiągnie VR, czyli moment oderwania się od ziemi (rotate) - preferowane ustawienie YES |
Callout: V2 | Page 4/7 | Komunikat pierwszego oficera, gdy prędkość osiągnie V2 - preferowane ustawienie NO. |
Callout: Positive Rate | Page 4/7 | Komunikat pierwszego oficera, gdy samolot zacznie się stabilnie wznosić i można schować podwozie - preferowane ustawienie YES |
Pause at top of descent | Page 5/7 | Automatyczna pauza, gdy samolot osiągnie fazę lotu do rozpoczęcia zniżania - przydatna w czasie długich lotów, gdy odchodzi się od komputera, ale trzeba wziąć pod uwagę, że samolot w czasie pauzy będzie ciągle zużywał paliwo |
Auto Time Compression | Page 5/7 | Ustawia limit przyspieszania czasu w trybie automatycznym |
TC/SR Button | Page 5/7 | Ustawia funkcje przycisku do przyspieszania czasu: auto |
AP Disco on CTRL input | Page 5/7 | Włączenie sprawia, że autopilot wyłączy się po poruszeniu sterami / orczykiem - realistyczne ustawienie. Można wyłączyć przy bardzo czułych, niesprawnych joystickach. |
Hide Seat | Page 6/7 | Ukrywa fotel kapitana CAPT lub pierwszego oficera F/O |
Hide Yoke | Page 6/7 | Ukrywa orczyk kapitana CAPT lub pierwszego oficera F/O |
Yoke moves when lowered | Page 6/7 | Włącza/wyłącza poruszanie obniżonym orczykiem |
Steering hardware type: Rudder / Tiller + Rudder | Page 7/7 | Skręcanie samolotem podczas kołowania zależnie od posiadanego sprzętu: Rudder - pedały mają pełen zakres skrętu do 78 stopni. Tiller - pedały skręcają tylko do 7 stopni, do ciaśniejszych skrętów niezbędny jest Tiller. |
Performance

W sekcji Performance znajdują się opcje dostosowania limitów klatek na sekundę dla wyświetlaczy i ekranów w kokpicie. Jak zawsze, do przełączania stron służą przyciski PREV PAGE / NEXT PAGE, wartości liczbowe wprowadzacie z klawiatury numerycznej FMC i koniecznie potwierdzacie przyciskiem EXEC.
Lista najważniejszych funkcji:
PERFORMANCE - wydajność | ||
Funkcja | Strona | Opis |
PFD / EFIS | Page 1/2 | Limit klatek głównego wyświetlacza PFD - zmiany nie zalecane |
ND / MAP | Page 1/2 | Limit klatek wyświetlacza nawigacji i mapy ND - zmiany nie zalecane |
Engine | Page 1/2 | Limit klatek ekranu silnika |
ISFD | Page 1/2 | Limit klatek zapasowego sztucznego horyzontu |
HGS | Page 1/2 | Limit klatek wyświetlacza HGS |
Disable Displays | Page 1/2 | Wyłącza na stałe ekrany po stronie pierwszego oficera / kapitana |
Sync Capt and Stby Baro | Page 1/2 | Synchronizacja ustawień zapasowego wysokościomierza między fotelami kapitana i pierwszego oficera |
Terr image / detail / size / color / sweep | Page 2/2 | Opcje dotyczące wyświetlania terenu na ekranie nawigacji |
0
Komentarze czytelników
Someone Junior
PMDG nic sprytnie nie obeszło. Konfiguracja wygląda dokładnie tak samo w innych symulatorach, więc przed napisaniem warto zasięgnąć wiedzy od profesionalistów wirtualnego latania ;)
DM Legend
To poproszę od pana profesjonalisty screeny, jak w B747 czy A320 neo załadować bagaże, paliwo czy ludzi, wywołać czyszczenie kabiny, przyjazd wody itp. przez FMC, a nie górną belkę.
lukaszc2 Junior
Super wpis okej a jak sie pomyle i chce wykasowac wpisalem golde a mialo byc golen np to podaje jak zmienic w tym komputerku pokladowym? dzieki za odp
user45681982d1 Junior
WITAM, MOZE JEST KTOS TO JEST MI W STANIE POMOC ROZWIAZAC PROBLEM Z POBIERANIEM GRY. MIANOWICIE JEST PROBLEM POBIERANIE takiego pliku(fs-base-cgl- 0.1.75fspackage....) z kolejnymi numerami. POBIERANIE KONCZY W PEWNYM MOMENCIE I TEN SAM PLIK POBIERA SIE NA NOWO, NADPISUJAC TO CO WCZESNIEJ POBRAL. MIMO ZE PLIK POBIERA SIE CALY DZIEN TO BRAK HISTORII POBIERANIA I TAK NA OKRAGLO. Moze ktos mial podobny problem lub wie jak sie z tym uporac.
marcinr25811141720 Junior
Witam . Syn zainstalowal drugi raz gre FS2020 wersja pudelkowa 10plyt. Wcześniej odinstalowal stara... przy wprowadzaniu kodu z pudełka.. pisze ze kod juz zrealizowano... można prosić o pomoc dlaczego tak się dzieje??
JGP851 Junior
Czy ktoś zaliczył osiągnięcie "Lądowanie z niepracującym silnikiem"? Próbowałem kilka razy, najpierw wyłączając silnik CTRL+SHIFT+E. Potem doczytałem, żeby przez odcięcie paliwa, więc tak też próbowałem po otrzymaniu zgody na lądowanie, ale Steam mi nie zalicza. Jest jakiś inny istotny szczegół?
Pioter Junior
Witam, w jakiś zagadkowy sposób całkowicie zniknął mi pasek TOOLBAR tak, że nie mogę go włączyć w standardowy sposób (zniknął mi biały grot u góry ekranu). Prawdopodobnie gdzieś go wyłączyłem, ale nie wiem gdzie... Miałby ktoś wiedzę, jak mogę go przywrócić? Chodzi o wersję na komputer.
mariuszp258111417202326 Junior
Mam pytanie czy jest mozliwosc wyciszenia air condition w kabinie pilotow? jesli ktos wie to prosze o pomoc
user96666044f3 Junior
Czy ktoś wie gdzie znajdują się lodzie ratunkowe na wypadek wodowania w 747 max.
MarcoVit Legionista
Jak ustawic w głównych opcjach ruchy wody, np., fale(chociaż minimalne , ale żeby je bylo chociaż widać?? Bo przy ustawieniach fabrycznych tafla wody jest gładka ; nigdy nie widzialem oceanu czy też morza bez jakichkolwiek fal!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
