CoH Opposing Fronts: Misja 2 Wzgórze 112 (3)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Wracamy na zachód, do Baron-sur-Odon (#13). Wcześniej miałeś sprowadzić do miasteczka wóz dowodzenia i wystawić obóz (mapa-(3) na placu przy zachodniej krawędzi planszy (1). W tym miejscu zbierasz też siły do finałowego natarcia na wzgórze 112. Powinieneś mieć tu trzy okopane czołgi Cromwell (2), Churchilla (3), czołg dowodzenia (4), saperów w transporterze (5), piechotę w budynkach (6). Po bitwie o tę osadę powinien się również ostać przynajmniej jeden z Nebelwerferów (7) - obsadź go jedną z drużyn, uzupełnij potem jej stan osobowy przy wozie dowodzenia. Jak pamiętasz dysponujesz już też wsparciem ogniowym spoza mapy (8) - kliknięcie teraz jego ikony rozpocznie nawałę ogniową. Najpierw spadną czerwone świece dymne, potem rozpocznie się właściwe widowisko (9). Ten ostrzał to "ruchomy wał ogniowy" stopniowo przesuwający się w kierunku wzgórza 112, wzdłuż lewego (zachodniego) skraju mapy. Jak widać pociski artyleryjskie zaczynają spadać na pole tuż za placem, prawie dokładnie w miejscu w którym wredna gra sugerowała ci zebrać wojsko - mam nadzieję jednak, że nie dałeś się nabrać i ustawiłeś armię właśnie na placu. Gdy nawała artyleryjska przesuwa się na północ, w stronę wzgórza, bezzwłocznie ruszaj na nie swoimi siłami - pora zdobyć Wzgórze 112 (mapa-(4) . Ostrożnie, by nie wleźć pod spadające granaty! Pociskiem z Churchilla zlikwiduj najbliższe stanowisko ckmu MG-42 (10) po lewej, w okopie po prawej może kryć się jak szczur niem. snajper.

# 13 - Misja 2: Wzgórze 112 (3) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 13
# 14 - Misja 2: Wzgórze 112 (3) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 14

Ze wzgórza najpewniej ruszy w twoją stronę kilka drużyn niemieckich piechurów (1) - wlezą prosto pod nawałę, a jeśli nawet uda się im przetrwać ten morderczy deszcz to nie będą stanowić większego problemu dla twoich sił (#14). Ciężki czołg Churchill (2) mozolnie posuwając się w górę likwiduje bunkry (3), które może napotkać na swojej drodze. Trzymaj przy nim saperów (4) by służyli naprawami. Za Cromwellami podąża czołg dowodzenia (5) - jego obecność sprawia, że walczą one efektywniej. Którymś z oficerów opanuj pobliski punkt strategiczny (6). Podciągnij też bliżej Nebelwerfera (7) aby "złapał" zasięg na wzgórze w celu odpalenia na nie kilku rakiet (sześć w jednej salwie). Nie rób niepotrzebnych przystanków, posuwaj się do przodu sprawnie i szybko bo Niemcy potrafią zrobić użytek z moździerza, który zainstalowali w jednym z bunkrów na szczycie, w pobliżu mają też ostatniego z Nebelwerferów.

Dlatego też ten bunkier z moździerzem i Nebelwerfer stanowią priorytetowy cel dla twojego Churchilla kiedy wreszcie zbliży się on do niemieckich fortyfikacji wieńczących szczyt (#15). Granatami Churchilla (1) porozwalaj Niemcom w/w zabawki: bunkier z moździerzem (2), stanowisko Nebelwerfera (3). W pobliżu tego ostatniego (poniżej) może też znajdować się armata ppanc Pak38, którą Niemiaszki ściągnęły na miejsce uciekając z Tourmauville. Pak38 i Nebelwerfer alternatywnie mogą mieć stanowiska bardziej na szczycie, tuż przy punkcie strategicznym (4), albo przy jednym z bunkrów bardziej na wschód - w przypadku Nebelwerfera. Rozbicie ostatniego z trzech Nebelwerferów jest równoznaczne z wykonaniem zadania dodatkowego czyli zniszczeniem baterii Nebelwerferów (mapa-(1) . Dalej na wzgórzu dostrzeżesz stanowisko fortyfikacyjne Pantherturm (5) - podstawę, na której posadowiono wieżę czołgu PzKpfw V Panther. To cel dla wszystkich twoich trzech Cromwellów (6). Nie przejmując się zbytnio niemiecką piechotą okupującą wzgórze szybko zbliż się do Pantherturm od lewej, czyli z boku ("popędzając" swoje tanki rozkazem "prędkości maksymalnej"), każdym Cromwellem pod nieco innym kątem. Błyskawicznie okop wozy gdy tylko mają w zasięgu niemieckie stanowisko fortyfikacyjne i otwórz ogień. Pamiętaj również by cały czas ostrzeliwać ze zdobycznego Nebelwerfera niemiecką piechotę broniącą wzgórza. Fryce długo nie wytrzymają takiego traktowania i będą starali wyrwać się z planszy uciekając na północ (biała strzałka na mojej mapie).

# 15 - Misja 2: Wzgórze 112 (3) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 15
# 16 - Misja 2: Wzgórze 112 (3) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 16

Wcześniej jednak będziesz musiał stawić czoła dwóm Panterom, które prawie jednocześnie zjawią się na planszy wjeżdżając na nią od zachodu (ta Pantera pojawi się najpewniej jako pierwsza) i od wschodu (#16). Szybko umieść swoich piechurów za jakimiś dobrymi osłonami a jeszcze szybciej przestaw swoje Cromwelle by mogły stawić czoła nowemu zagrożeniu. Najpierw skoncentruj swoją uwagę na Panterze zbliżającej się z zachodu - wyjedź jej na powitanie jednym z Cromwellów (1), zajedź z boku a najlepiej z tyłu pozostałymi dwoma (2 i 3). Używaj "prędkości maksymalnej" by jak najszybciej zająć pozycje ogniowe, obracaj swoje tanki przednim pancerzem do wroga i natychmiast okopuj gdy zaczną go ostrzeliwać. Saperzy naprawiają z kolei tego Cromwella (1), na którym Pantera koncentruje swoją uwagę. W podobny sposób załatw drugi niemiecki czołg (4) wjeżdżający od wschodu (#16). Po jego zniszczeniu misja zakończy się sukcesem - wzgórze 112 zostanie uznane za zdobyte.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2007-12-08
15:56

_Luke_ Legend

_Luke_

Grajac praktycznie wylacznie w sieci (od wersji beta podstawki) przechodze singlowa kampanie bez stresu na hardzie, wiec pauza nie wchodzi w rachube. Z reszta ta gra jest stworzona przede wszystkim do multi - szkoda tylko, ze relic to nie poziom blizzarda ze swoim battlenetem.
Brak podstawowych w dzisiejszych czasach opcji (obserwatorzy, druzynowy ladder itp) to sytuacja niedopuszczalna i odbijajaca sie czkawka na "zywotnosci" tej genialnej gry

Komentarz: _Luke_
2007-12-08
15:48

zanonimizowany357735 Senator

jak się pauzę robi w grze ?

Komentarz: zanonimizowany357735
2007-12-07
13:01

zanonimizowany56818 Generał

Nie dam ci jasnej odpowiedzi. Chodzi o to, że te wszystkie screeny są ustawiane (choć może na to nie wygląda), tzn. tak zaaranżowane, by np. obejmować jak najwięcej jednostek, dobrze pokazywać wroga czy jakieś kluczowe/charakterystyczne miejsce albo efektowną akcję, itp. A najlepiej - wszystko to na raz :-D. Czyli nawet jeśli wszystko ogarniałem to i tak musiałem cyknąć pauzę, żeby ustawić kamerę i zrobić dobrego screenshota.

Ale gdybym grał na całkowitym luzie to myślę, że też bym gęsto pauzował - klikanka mnie nie bawi.

Komentarz: zanonimizowany56818
2007-12-07
02:00

massca Legend

mam pytanie do autora poradnika, z czystej ciekawosci : czy grajac korzystales z pausy czy leciales wszystko na żywca? nie gralem w ten dodatek ale pamietam ze przy oryginalnej grze przychodzil moment ze nie ogarnialem wszystkiego juz tak zeby przejsc level i pomagalem sobie wydajac rozkazy na pauzie. jestem ciekawy czy to ja juz tak lamie czy to standard w pozniejszych misjach

pzdr
m

Komentarz: massca

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl