CoH Opposing Fronts: Misja 3 Carpiquet (2)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na południu (#5) grupa nr 2 stara się przebić przez niemiecką bazę do skrzyżowania Carpiquet (1. Tetrarch (2) porusza się drogą, skupiając najpierw swój ogień na niemieckim samochodzie zwiadowczym (3) patrolującym kompleks, a potem na stanowisku ckmu (4) przy drodze. Drużyny komandosów (5) możesz umieścić w jakichś okopach przy wejściu do bazy, niech ostrzeliwują się ze szkopską piechotą, przy okazji posyłając kilka rakiet w pojazd (3). Potem postaraj się dostać swoimi ludźmi do budynków na terenie bazy, zaś Tetrarch może pomóc komandosom otwierając ogień do Fryców w magazynach (6).

# 5 - Misja 3 Carpiquet (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 5
# 6 - Misja 3 Carpiquet (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 6

Po oczyszczeniu terenu twoi żołnierze znajdą w głębi bazy przy punkcie paliwowym porzucony moździerz (1) - zbierz tą broń (przyda się na dalszym etapie gry), zabezpiecz punkt (#6). Jednocześnie grupa nr 1 (drużyna komandosów i Tetrarch) posuwająca się wzdłuż równoległej drogi zabezpiecza punkt amunicyjny (2) przy skrzyżowaniu. Uważaj na ostrzał prowadzony ze stanowiska MG-42 (3), chowaj ludzi za workami z piaskiem przy punkcie ammo. Twój czołg musi również unikać ognia 88mm Flaka, którego pozycja znajduje się dalej na północ. Szybko podjedź tym czołgiem do niemieckiego ckmu (3) i wybij do nogi jego obsadę. Razem z drugim Tetrarchem (4) zajmijcie się niemieckim samochodem zwiadowczym (5) patrolującym teren garnizonu na wschodzie. Wykończ również ewentualnych Fryców przy workach z piaskiem (6) i przede wszystkim zabezpiecz Carpiquet (mapa--->2) , przejmując jedną z drużyn grupy nr 2 punkt strategiczny (7) na pobliskim skrzyżowaniu.

To sprawi, że na planszy pojawią się posiłki (1) - dwa lekkie czołgi Stuart (2) - wjeżdżając na nią drogą od południa (#7). Skieruj je, razem z Tetrarchami (3), w stronę niemieckiego garnizonu (4) znajdującego się przy wschodnim skraju planszy, po drodze wykańczając (granatami komandosów/amunicją rozpryskową Stuartów) niemiecką piechotę kryjącą się pomiędzy zbiornikami z paliwem (5). Podciągnij bliżej także zdobyczny moździerz (6) by móc z niego ostrzeliwać teren garnizonu (4). Możesz obsadzić ludźmi jeden z porzuconych ciężkich MG-42 i umieścić go, razem z drużynami komandosów, w dużym budynku (7), by również prowadzić ogień w kierunku garnizonu. Wyeliminuj Fryców chowających się pomiędzy kolejnymi zbiornikami (8).

# 7 - Misja 3 Carpiquet (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 7
# 8 - Misja 3 Carpiquet (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 8

By zniszczyć garnizon (mapa--->1) najlepiej chyba wjechać pojazdami (1) do środka, zamiast pchać się tam piechotą (#8). Wykończ obsadę niemieckiego ckmu (2) przed budynkiem garnizonu (3), potem wyeliminuj Szkopków w małym budynku obok (4). Intensywnie używaj przeciwko niemieckiej piechocie amunicji rozpryskowej Stuartów (5). Ostrzelaj także Niemiaszków z moździerza (6). Postaraj się by Adolfy nie obsadziły stanowiska 20mm armatki plot (7), a jeśli już tak się stanie, to spróbuj wykończyć obsadę działka, nie rozwalając w drobny mak jego samego. W kolejnym scenariuszu rozgrywanym na tej samej planszy może się ono bardzo przydać. Dlatego po walce postaraj się obsadzić tego Flaka własnymi ludźmi, przejmij również budynek garnizonu (3). Pozbieraj swoimi piechurami wszelką broń typu lekkie MG-42, panzerschrecki (8).

Po opanowaniu/zniszczeniu garnizonu na planszę wjadą (w tym samym miejscu co Stuarty) następne twoje uzupełnienia - wóz dowodzenia i wsparcia, drużyna zwykłej piechoty z oficerem. Wypadałoby je gdzieś rozstawić. Można to zrobić np. w okolicy punktu paliwowego (1), w pobliżu, na skrzyżowaniu dróg, jest również amunicyjny (2) (#9). Teren otoczony jest budynkami więc to dobra pozycja obronna (chociaż Niemcy nie powinni jej atakować) i na założenie bazy. Warto też sprowadzić na ziemię drugi szybowiec z komandosami (3) bo czeka cię kolejne zadanie - przygotowania linii frontu (mapa--->2) , a komandosi świetnie się do jego wykonania nadają. Dlatego, że na terenie, który przyjdzie ci zabezpieczyć znajduje się kilka stanowisk bardzo groźnych 88mm armat plot/ppanc Flak 36 i bunkrów. Komandosi uzbrojeni w granaty (do oczyszczania stanowisk armat) i ładunki wybuchowe (do niszczenia bunkrów) są wprost stworzeni do podobnych akcji, na zwykłą piechotę bym nie stawiał. Tak samo na czołgi, chyba, że chcesz "karmić" nimi niemieckie Flaki... Z tego powodu zostaw Tetrarchy i Stuarty (4) w pobliżu założonej bazy - nadają się albo do jej strzeżenia, albo ewentualnie do zabezpieczenia terenu, który niebawem zaczną odbijać komandosi. Tych ostatnich dorekrutuj sobie ilu jeszcze możesz: powinno ci starczyć zasobów na stworzenie plutonu (3-4 drużyny) sił specjalnych (5), świetnie uzbrojonych w zdobyczną broń - lekkie MG-42 i panzerschrecki (zbieraj ile znajdziesz). Jednostka ta będzie wspierana przez podążającego za jedną z drużyn nowoprzybyłego oficera (6), jak również sekcję zdobycznego moździerza 81mm (7), również bardzo pomocnego w rozbijaniu bunkrów i stanowisk armat polowych.

# 9 - Misja 3 Carpiquet (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 9
# 10 - Misja 3 Carpiquet (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 10

W czasie gdy zakładasz bazę i zbierasz siły do ataku możesz również wykonać zadanie "medalowe". Trzeba się spieszyć bo jeśli się za nie zabierzesz może ono zostać odhaczone jako "niewykonane" i medal przepadnie. Zadanie "medalowe" polega na zniszczeniu generatorów i zbiorników z paliwem (mapa--->M) : generatory znajdują się w lewym, górnym rogu planszy, a zbiorniki z paliwem przy prawej (wschodniej) krawędzi mapy. Kolejność wykonywania dowolna, zacznijmy od np. generatorów (#10). Wezwij szybowiec komandosów (1) jak proponuje gra, miejsce lądowania wyznacz tak, by szybowiec rozbił się pod lasem (2). Po chwili pojawi się przy nim drużyna twoich "specjalsów". Bezzwłocznie ruszaj nią w kierunku celu (czyli generatorów), najpierw jednak wymieniając uprzejmości z jedną drużyną niemiecką (która szybko powinna... zwiać) i kolejną (którą można łatwo załatwić granatem). Zanim podejdziesz pod generatory zbierz broń i amunicję leżące przy jakichś skrzyniach (3). Dopiero wówczas biegnij do generatorów by podłożyć pod nie, w miejscu sugerowanym przez grę (4), ładunek wybuchowy. Po drodze pewnie zaatakuje cię kilka drużyn Fryców (5), które przybiegną z pobliskich hangarów - ja szybko poszukałem osłony i wdałem się z nimi w strzelaninę, obrzuciłem granatami, eliminując zagrożenie i dopiero potem podłożyłem ładunek wybuchowy (4). Szybowiec zostanie zaatakowany przez innych Adolfów ale tym się nie przejmuj. Zanim zdetonujesz swoją bombę (4) klikając na niej, ukryj się w pobliskim budynku (6). Eksplozja równa się z wykonaniem połowy zadania "medalowego". Ta drużyna komandosów znika z pola bitwy, ujrzysz ją dopiero rano, w kolejnej misji (będzie do zrealizowania zadanie z nią związane).

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2007-12-08
15:56

_Luke_ Legend

_Luke_

Grajac praktycznie wylacznie w sieci (od wersji beta podstawki) przechodze singlowa kampanie bez stresu na hardzie, wiec pauza nie wchodzi w rachube. Z reszta ta gra jest stworzona przede wszystkim do multi - szkoda tylko, ze relic to nie poziom blizzarda ze swoim battlenetem.
Brak podstawowych w dzisiejszych czasach opcji (obserwatorzy, druzynowy ladder itp) to sytuacja niedopuszczalna i odbijajaca sie czkawka na "zywotnosci" tej genialnej gry

Komentarz: _Luke_
2007-12-08
15:48

zanonimizowany357735 Senator

jak się pauzę robi w grze ?

Komentarz: zanonimizowany357735
2007-12-07
13:01

zanonimizowany56818 Generał

Nie dam ci jasnej odpowiedzi. Chodzi o to, że te wszystkie screeny są ustawiane (choć może na to nie wygląda), tzn. tak zaaranżowane, by np. obejmować jak najwięcej jednostek, dobrze pokazywać wroga czy jakieś kluczowe/charakterystyczne miejsce albo efektowną akcję, itp. A najlepiej - wszystko to na raz :-D. Czyli nawet jeśli wszystko ogarniałem to i tak musiałem cyknąć pauzę, żeby ustawić kamerę i zrobić dobrego screenshota.

Ale gdybym grał na całkowitym luzie to myślę, że też bym gęsto pauzował - klikanka mnie nie bawi.

Komentarz: zanonimizowany56818
2007-12-07
02:00

massca Legend

mam pytanie do autora poradnika, z czystej ciekawosci : czy grajac korzystales z pausy czy leciales wszystko na żywca? nie gralem w ten dodatek ale pamietam ze przy oryginalnej grze przychodzil moment ze nie ogarnialem wszystkiego juz tak zeby przejsc level i pomagalem sobie wydajac rozkazy na pauzie. jestem ciekawy czy to ja juz tak lamie czy to standard w pozniejszych misjach

pzdr
m

Komentarz: massca

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl