CoH Opposing Fronts: Misja 4 Carpiquet Lotnisko (1)
Aktualizacja:
Misja 4 "Carpiquet: Lotnisko"
![]() | Główne zadania: (1) Odeprzyj kontratak Osi (2) Zabezpiecz lotnisko Dodatkowe zadania: (1) Zneutralizuj działa (2) Zestrzel samoloty "Medalowe" zadania: (M) Uratuj komandosów |
Najpierw trzeba się przygotować na nadchodzący niemiecki kontratak. Masz, o ile dobrze pamiętam, 5 minut na zorganizowanie defensywy. Dysponujesz jednostkami, które wyszły cało z poprzedniej bitwy - ten scenariusz to jej dalszy ciąg. Linię obrony proponuję sobie zorganizować tak jak widzisz na mojej mapie (niebieskie jednostki). Zauważ, że wozy dowodzenia i wsparcia przesunąłem z pozycji startowych trochę bardziej na południe, tak aby zapewnić sobie zwiększone dostawy zasobów z sektorów amunicyjnych i jednocześnie móc szybko dosyłać ewentualne posiłki na linię obrony. Z kolei wóz dowodzenia sił pancernych stanie się dostępny po "wyprodukowaniu" w jednym z pozostałych wozów (obecnych od początku misji) kapitana. Sugeruję umieścić wóz dowodzenia w ostatnim z sektorów amunicyjnych, jak najbliżej linii obrony. Albo tak, jak widzisz na mapie - w sektorze paliwowym, by zwiększyć dostawy paliwa dla twojego wojska. W sąsiednim sektorze znajduje się nieobsadzone stanowisko 20mm działka plot - można zająć je dwójką ludzi z jednej z drużyn piechoty. Tyle odnośnie ustawienia wojska na tej mapie, którą załączam powyżej.
Na planszy, w zbliżeniu, owo ustawienie wyglądać będzie mniej więcej tak. Przy zachodniej (lewej) krawędzi mapy (#1) obsadź drużyną zwykłej piechoty 88mm armatę plot/ppanc Flak 36 (1). Zostanie ci z tej drużyny paru ludzi - zajmij nimi stanowisko 50mm armaty ppanc Pak 38 (2) i przesuń działo gdzieś bliżej okopów i porucznika (3), którego powinieneś trzymać pomiędzy swoimi ludźmi ukrytego za workami z piaskiem. Wprawdzie nie daje on, w przeciwieństwie do kapitana, bonusów defensywnych (lecz do ataku), ale nie zaszkodzi być blisko niego. Drużynami komandosów zbierz leżącą w pobliżu broń (panzerschrecka i lekki MG-42) i obsadź okopy (4 i 5) po obu stronach drogi. Można niby wsadzić jedną z tych drużyn do tego małego budyneczku (6) ale chałupka owa lubi obrócić się w ruinę gdy na twoje pozycje spadnie (przed niemieckim kontratakiem) nawała artyleryjska. Lekki czołg Stuart (7) ukryj albo za drzewami (8), albo właśnie za budynkiem (6), albo przed okopami (5) po lewej - jest tam jakaś kępa drzew za którą można go schować. Chodzi o to by Stuart otwierał ogień do Niemców, którzy niebawem nadejdą, konkretnie szwabskich samochodów pancernych (9), z boku. A i szkopskiej piechocie (10) będzie mógł wygarnąć amunicją rozpryskową, wyjeżdżając na chwilę z ukrycia. Jeśli masz jakiegoś lekkiego Tetrarcha to również umieść go na jednej z wcześniej wspomnianych pozycji przewidzianych dla Stuarta. Całość sił zgromadzonych na tym obszarze (lewa, zachodnia flanka) możesz zaznaczyć i przyporządkować sobie pod klawisz z cyfrą (11), by potem łatwo i szybko przełączać się na nią i przeskakiwać w to miejsce dwukrotnie wklepując tylko ten klawisz. Wóz wsparcia (nie widać go na tym obrazku) znajduje się blisko tej pozycji ale bardziej na południe.
![]() # 1
| ![]() # 2
|
Teraz twoje prawe (wschodnie) skrzydło (#2). Drużyną piechoty obsadź obie armaty: 88mm plot/ppanc (1) i 50mm ppanc (2). Pierwsza będzie raziła niemieckie czołgi (3) pchające się od północy drogą i polem, a czasem i postrzela sobie do szwabskiego samolotu (4), który pewnie pojawi się nad planszą. Samolocik nie jest specjalnie groźny, więc gdy widzisz, że armata akurat na nim koncentruje uwagę, gdy Niemcy pchają się z czołgami, to zmień jej cel na właściwy (czyt. czołg). Drugie działo możesz przesunąć za mały budynek (5) by raziło z boku i z ukrycia faszystowskie samochody pancerne (6) pchające się drogą. Komandosów z oficerem (7) umieść w okopie przy 88mm Flaku 36. Drużynę "specjalnych" można znowuż wsadzić niby do budynku (5) ale on również lubi się zawalić pod niemieckim ostrzałem artyleryjskim. Drugiego Stuarta (8) schowaj za drzewami aby ostrzeliwał z boku niemieckie "puszki", m.in. transportery uzbrojone w miotacze ognia (9), a czasem wyjechał i wygarnął piechocie amunicją rozpryskową. Wyjechać zza drzew możesz nim albo do przodu, albo do tyłu (Fryce pchają się bowiem, jak pisałem, drogą i polem) - gdy cofasz uważaj na drodze, możesz dostać się pod ogień niemieckiego stanowiska fortyfikacyjnego Pantherturm (10), które znajduje się trochę dalej na północ!
I wreszcie środek linii obrony (#3). W pobliżu okopu znajduje się wóz dowodzenia (1), aczkolwiek nie w sektorze strategicznym, lecz trochę bardziej na południe, by zapewniać dostawy amunicji z sektora ammo. Masz tu także stanowisko 88mm armaty Flak 36 (2), 50mm armaty ppanc Pak 38 (3), piechotę w okopie (4) dowodzoną przez kapitana (5) i drużynę/sekcję saperów (6). Twoi ludzie powinni nieźle sobie radzić odpierając kontrataki wroga, surowce powinny płynąć szerokim strumieniem. Kiedy w końcu zgromadzisz ich dostatecznie wiele postaraj się wybudować saperami (6) stanowisko 25-funtowej haubicy - gdzieś w tym miejscu (7) za okopem. Haubica przyda się trochę później, po odparciu wszystkich kontrataków nieprzyjaciela, do wsparcia własnego natarcia na lotnisko. Duży budynek po lewej (8) obsadzaj ludźmi na własną odpowiedzialność, bo jest już trochę podniszczony i również może się zawalić w wyniku ostrzału artyleryjskiego Fryców. Kapitan (5), jak i każdy inny brytyjski oficer, może wzywać wsparcie artyleryjskie haubic spoza mapy (9), jako cel wskazując niemiecką piechotę nacierającą z północy przez pole (10) i drogą (11).
![]() # 3
| ![]() # 4
|
O ile wcześniej (#4), zdobywając punkty dowodzenia (1), przeznaczyłeś je na "wsparcie królewskiej artylerii" ( "posiłki" ( "oficerów obserwacyjnych" (2). Od tej umiejętności z drzewa dowodzenia proponuję zacząć, chociaż najprawdopodobniej w czasie trwania całej misji uda ci się zarobić tyle punktów, że starczy ci na wszystkie umiejętności. Jeszcze jedno zdanie nt. niemieckich kontrataków. Nastąpią one po początkowych 5 minutach, które miałeś na zorganizowanie obrony i poprzedzone zostaną ostrzałem artyleryjskim (pierwsze pociski zaczną spadać jeszcze w ostatniej, 5-ej minucie). Potem Fryce zaatakują w trzech kolejno nadchodzących rzutach (każdy silniejszy) sporą ilością piechoty i wozów pancernych. Poczynając od transporterów (w tym z miotaczami ognia), samochodów zwiadowczych, pancernych i wreszcie czołgów Pz IV z krótkim działem (czołgi wsparcia piechoty). Będą nacierać na kierunkach oznaczonych na mojej mapie czerwonymi strzałkami, wchodząc na planszę ze wschodu i zachodu. Część Niemiaszków, gdy kontratak się załamie, ucieknie na północ, gromadząc się przy hangarach lotniska.
- Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
- Kompania Braci Na linii frontu: Poradnik do gry
- CoH Opposing Fronts: Wyzwolenie Caen
- CoH Opposing Fronts: Misja 1 Authie Synowie Brytanii (1)
- CoH Opposing Fronts: Misja 1 Authie Synowie Brytanii (2)
- CoH Opposing Fronts: Misja 1 Authie Synowie Brytanii (3)
- CoH Opposing Fronts: Misja 2 Wzgórze 112 (1)
- CoH Opposing Fronts: Misja 2 Wzgórze 112 (2)
- CoH Opposing Fronts: Misja 2 Wzgórze 112 (3)
- CoH Opposing Fronts: Misja 3 Carpiquet (1)
- CoH Opposing Fronts: Misja 3 Carpiquet (2)
- CoH Opposing Fronts: Misja 3 Carpiquet (3)
- CoH Opposing Fronts: Misja 4 Carpiquet Lotnisko (1)
- CoH Opposing Fronts: Misja 4 Carpiquet Lotnisko (2)
- CoH Opposing Fronts: Misja 5 Wzgórze 112 Na ratunek zdrowym zmysłom (1)
- CoH Opposing Fronts: Misja 5 Wzgórze 112 Na ratunek zdrowym zmysłom (2)
- CoH Opposing Fronts: Misja 6 Caen Do miasta (1)
- CoH Opposing Fronts: Misja 6 Caen Do miasta (2)
- CoH Opposing Fronts: Misja 7 Caen Próba ogniowa (1)
- CoH Opposing Fronts: Misja 7 Caen Próba ogniowa (2)
- CoH Opposing Fronts: Misja 7 Caen Próba ogniowa (3)
- CoH Opposing Fronts: Misja 8 Caen Front burzowy (1)
- CoH Opposing Fronts: Misja 8 Caen Front burzowy (2)
- CoH Opposing Fronts: Misja 9 Bourguebus Naprzód (1)
- CoH Opposing Fronts: Misja 9 Bourguebus Naprzód (2)
- CoH Opposing Fronts: Wyzwolenie Caen
- Kompania Braci Na linii frontu: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Grajac praktycznie wylacznie w sieci (od wersji beta podstawki) przechodze singlowa kampanie bez stresu na hardzie, wiec pauza nie wchodzi w rachube. Z reszta ta gra jest stworzona przede wszystkim do multi - szkoda tylko, ze relic to nie poziom blizzarda ze swoim battlenetem.
Brak podstawowych w dzisiejszych czasach opcji (obserwatorzy, druzynowy ladder itp) to sytuacja niedopuszczalna i odbijajaca sie czkawka na "zywotnosci" tej genialnej gry
jak się pauzę robi w grze ?
Nie dam ci jasnej odpowiedzi. Chodzi o to, że te wszystkie screeny są ustawiane (choć może na to nie wygląda), tzn. tak zaaranżowane, by np. obejmować jak najwięcej jednostek, dobrze pokazywać wroga czy jakieś kluczowe/charakterystyczne miejsce albo efektowną akcję, itp. A najlepiej - wszystko to na raz :-D. Czyli nawet jeśli wszystko ogarniałem to i tak musiałem cyknąć pauzę, żeby ustawić kamerę i zrobić dobrego screenshota.
Ale gdybym grał na całkowitym luzie to myślę, że też bym gęsto pauzował - klikanka mnie nie bawi.
mam pytanie do autora poradnika, z czystej ciekawosci : czy grajac korzystales z pausy czy leciales wszystko na żywca? nie gralem w ten dodatek ale pamietam ze przy oryginalnej grze przychodzil moment ze nie ogarnialem wszystkiego juz tak zeby przejsc level i pomagalem sobie wydajac rozkazy na pauzie. jestem ciekawy czy to ja juz tak lamie czy to standard w pozniejszych misjach
pzdr
m
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.





