CoH Opposing Fronts: Misja 3 Oosterbeek (1)
Aktualizacja:
Misja 3 "Oosterbeek"

Główne zadania:
(1) Zniszcz most za pomocą Goliata
(2) Przygotuj linię frontu
(3) Obroń drogi prowadzące do Arnhem
Dodatkowe zadania:
(1) Zniszcz artylerię
(2) Zajmij wzgórza Westerbouwing
"Medalowe" zadania:
(1, 2, 3) Zdobądź zrzucane zasoby
Zaczynasz z całkiem już nieźle rozbudowaną bazą (#1). Jeden z oddziałów grenadierów - a masz ich cztery: dwa luzem (1 i 2), dwa na transporterze (3) - może zaraz na początku gry postawić w bazie budynek Panzer-Jager Kommand (4). Umożliwia on rekrutowanie drużyn ciężkiej piechoty szturmowej i produkowanie samochodów opancerzonych. Jednocześnie warto sobie wyprodukować w garnizonie (5) małego Kettenkrada (6) (do zabezpieczania sektorów, aby piechota mogła spokojnie walczyć), bo niewiele ów lekki pojazd wielozadaniowy kosztuje. W dalszej części rozgrywki przyda się jeszcze "zwiększenie liczebności oddziałów", "zaawansowana naprawa", wóz zwiadowczy, kolejny transporter półgąsienicowy dla piechoty, itd. Mniej więcej w takiej kolejności. Sprawdź też w poszczególnych budynkach bazy jakie jednostki doświadczonych weteranów możesz rekrutować/wyprodukować. Po wzniesieniu budynku (4) zbierz obiema drużynami (1 i 2) panzerschrecki (po jednym) leżące w białych kółkach przy bazie (7 i 8). W trakcie gry warto zbierać noworekrutowanymi jednostkami grenadierów wszelkie panzerschrecki zalegające na planszy. Następnie wyślij te dwa oddziały w teren by zabezpieczyły pobliskie wysokie sektory amunicyjne - jeden na wschodzie (dla drużyny (1)), drugi na północy (dla (2)). Pozostałe siły kieruj wzdłuż torów na północ, w kierunku mostu (9) , który masz zniszczyć za pomocą goliata, miny samobieżnej (mapa(1) - to pierwsze z zadań głównych. Przodem ruszają dwa samochody pancerne (10), za nimi transporter ppanc (11), transporter z dwiema drużynami piechoty na pokładzie (3), wreszcie - transporter przewożący moździerz (12). A za nim transporter amunicyjny (13), który może produkować wspomniane miny samobieżne Goliat.
![]() # 1
| ![]() # 2
|
Po drodze (#2) natkniesz się na oddziały wroga: saperów (1) próbujących zagrodzić zasiekami przejazd i trochę piechoty (2). W polu widzenia może się również pojawić transporter czy dwa uzbrojone w Breny (3). Ogniem jednego z samochodów opancerzonych (4) unieszkodliw saperów (1), przejedź przez zasieki pojazdami przerywając je. Jeśli jest okazja spal pojawiające się w celowniku brencarriery (3) ostrzałem transportera z działem ppanc (5). Twoi grenadierzy na transporterze (6) mogą ostrzeliwać wrażą piechotę (2) nawet nie opuszczając swojego pojazdu. Większe grupki nieprzyjaciół traktuj granatami moździerzowymi (7) z transportera poruszającego się w ogonie twojej kolumny wozów. Piechota wroga (2) raczej będzie starła się uciekać w kierunku mostu (8) niż walczyć tutaj do ostatniego szwejka. W czasie walki twoje jednostki będą zdobywać doświadczenie (9): proponuję przekuwać je od razu na bonusy do obrony, defensywne, jako że atakować w tym scenariuszu będziesz tylko teraz, na początku rozgrywki, później czeka cię już tylko bronienie zdobytych pozycji.
Po dojechaniu w okolicę mostu (#3) ostrzałem moździerza przerzedź szeregi obrońców (1) przeprawy (2). Samochody pancerne (3) cały czas walą do Anglików (1) ze swoich działek i kaemów. Transporter piechoty (4) może wypluć swoją zawartość (czyt. grenadierów) przy jakichś szopach na południowy wschód od mostu (2). Znajdź dla grenadierów dobrą osłonę przy płocie (5) i w jednym z budynków (6), zacznij się ostrzeliwać z brytyjskim oficerem i transporterem uzbrojonym w Brena, który może go chronić (7). Jeśli trzeba podciągnij bliżej mostu (2) swój pojazd ppanc (8) i rozwal brencarriery, które wjadą mu w celownik. Gdy jest już w miarę czysto przełącz się na transporter amunicyjny (9) trzymający się z tyłu i wyprodukuj w nim minę samobieżną Goliat (10). Tą ostatnią zaraz potem skieruj na most (2), w miejsce w którym widzisz zieloną strzałkę (11) i niezwłocznie zdetonuj klikając na ikonę (12) w menu rozkazów Goliata (10). Przeprawa (2) wyleci w powietrze, fundując pewnie niespodziewaną kąpiel kilku drużynom Brytoli próbujących dostać się tutaj z drugiego brzegu rzeki (13). Punkt amunicyjny (14) można zabezpieczyć Kettenkradem, po uprzednim przejęciu tym pojazdem trzech sektorów strategicznych położonych nad brzegiem Renu. Ściągnij w tę okolicę również te dwa oddziały piechoty, które wcześniej opanowały wysokie sektory amunicyjne na obrzeżach twojej bazy i dwa mniejsze (paliwowy i amunicyjny) na północ od niej.
![]() # 3
| ![]() # 4
|
Teraz szybko uwiniemy się z wykonaniem obu zadań dodatkowych, tylko zrealizujemy je w odwrotnej kolejności: najpierw zajmiemy wzgórza Westerbouwing (mapa(2) , a chwilę później zniszczymy stanowisko 25-funtowej haubicy nieprzyjaciela (mapa(1) . Na wzgórzu (#4) Angole zdążyli się okopać, mają tam też dwa stanowiska ckmów. Zanim ruszysz do natarcia grenadierami (1) szybko wyślij na wzniesienie oba samochody pancerne (2), błyskawicznie wybijając do nogi (lub przepłaszając) obsady obu wrażych ckmów (3). Na żołnierzy wroga w pierwszym okopie (4) twój moździerz na transporterze może w tym czasie zrzucić jeden lub kilka granatów zapalających (5). Brytoli w jeszcze jednym okopie (6) wypłosz z niego ostrzałem np. któregoś z samochodów pancernych. Trzecia transzeja (7) powinna być pusta - można ewentualnie spróbować dotrzeć do niej swoją piechotą, ale będzie to najprawdopodobniej utrudnione ze względu na ckmy npla. Trzeba się spieszyć bo angielska haubica, której stanowisko znajduje się dalej na południowy wschód, za wzgórzem, już pewnie rozpoczęła ostrzał. Kiedy okopy są już puste, a oba ckmy unieszkodliwione, grenadierzy mogą szybko ruszyć na wzgórze, pędząc w kierunku stanowiska brytyjskiej haubicy. Na marginesie: zdobyczne ciężkie karabiny maszynowe (dwa tutaj, dwa przy zniszczonym moście) można przejąć grenadierami, ale jeśli w drużynach masz po 3 ludzi to wszyscy zmienią się w obsadę ckmu. Dlatego "zwiększenie liczebności oddziałów" nabyte w jednym z budynków bazy może się przydać - przy czterech żołnierzach w drużynie trzech pójdzie na obsadzenie kaemu, zostanie jeden, któremu jednak szybko można zapewnić "towarzystwo" kolejnych trzech przy transporterze dla piechoty. Ma on bowiem możliwość uzupełniania stanów osobowych znajdujących się w pobliżu drużyn grenadierów. Po oczyszczeniu wzgórza z nieprzyjaciół zabezpiecz Kettenkradem punkt strategiczny na nim. W tym czasie jeden z samochodów opancerzonych (2) i ze dwie drużyny grenadierów powinny odeprzeć słaby kontratak dwóch drużyn Anglików, który nadejdzie od południa (8). Następnie ruszaj tymi siłami właśnie na południe i opanuj pobliski punkt paliwowy, ten wysoki przy drodze.
- Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
- Kompania Braci Na linii frontu: Poradnik do gry
- CoH Opposing Fronts: Operacja Market Garden
- CoH Opposing Fronts: Misja 1 Wolfheze (1)
- CoH Opposing Fronts: Misja 1 Wolfheze (2)
- CoH Opposing Fronts: Misja 2 Wolfheze Wrześniowy śnieg (1)
- CoH Opposing Fronts: Misja 2 Wolfheze Wrześniowy śnieg (2)
- CoH Opposing Fronts: Misja 2 Wolfheze Wrześniowy śnieg (3)
- CoH Opposing Fronts: Misja 3 Oosterbeek (1)
- CoH Opposing Fronts: Misja 3 Oosterbeek (2)
- CoH Opposing Fronts: Misja 4 Autostrada 69 (1)
- CoH Opposing Fronts: Misja 4 Autostrada 69 (2)
- CoH Opposing Fronts: Misja 5 Best (1)
- CoH Opposing Fronts: Misja 5 Best (2)
- CoH Opposing Fronts: Misja 5 Best (3)
- CoH Opposing Fronts: Misja 6 Arnhem Ostatni most
- CoH Opposing Fronts: Misja 7 Powrót do Valkenswaard (1)
- CoH Opposing Fronts: Misja 7 Powrót do Valkenswaard (2)
- CoH Opposing Fronts: Misja 8 Oosterbeek der Hexenkessel
- CoH Opposing Fronts: Operacja Market Garden
- Kompania Braci Na linii frontu: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Grajac praktycznie wylacznie w sieci (od wersji beta podstawki) przechodze singlowa kampanie bez stresu na hardzie, wiec pauza nie wchodzi w rachube. Z reszta ta gra jest stworzona przede wszystkim do multi - szkoda tylko, ze relic to nie poziom blizzarda ze swoim battlenetem.
Brak podstawowych w dzisiejszych czasach opcji (obserwatorzy, druzynowy ladder itp) to sytuacja niedopuszczalna i odbijajaca sie czkawka na "zywotnosci" tej genialnej gry
jak się pauzę robi w grze ?
Nie dam ci jasnej odpowiedzi. Chodzi o to, że te wszystkie screeny są ustawiane (choć może na to nie wygląda), tzn. tak zaaranżowane, by np. obejmować jak najwięcej jednostek, dobrze pokazywać wroga czy jakieś kluczowe/charakterystyczne miejsce albo efektowną akcję, itp. A najlepiej - wszystko to na raz :-D. Czyli nawet jeśli wszystko ogarniałem to i tak musiałem cyknąć pauzę, żeby ustawić kamerę i zrobić dobrego screenshota.
Ale gdybym grał na całkowitym luzie to myślę, że też bym gęsto pauzował - klikanka mnie nie bawi.
mam pytanie do autora poradnika, z czystej ciekawosci : czy grajac korzystales z pausy czy leciales wszystko na żywca? nie gralem w ten dodatek ale pamietam ze przy oryginalnej grze przychodzil moment ze nie ogarnialem wszystkiego juz tak zeby przejsc level i pomagalem sobie wydajac rozkazy na pauzie. jestem ciekawy czy to ja juz tak lamie czy to standard w pozniejszych misjach
pzdr
m
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




