CoH Opposing Fronts: Misja 5 Wzgórze 112 Na ratunek zdrowym zmysłom (2)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

W trakcie gry będziesz dostawał posiłki w postaci czołgów Firefly VC. Będą one wjeżdżać na planszę w pewnych odstępach czasowych i pojedynczo (w sumie chyba ze trzy sztuki dostaniesz) drogą lub drogami biegnącymi z południa. Natychmiast każ dowódcom tych tanków pojawić się we włazach (by powiększyć zasięg widzenia "puszki") i bezzwłocznie pchaj je na wzgórze 112 - pod koniec gry będą tam potrzebne. Daleka droga przed nimi więc jeśli w trakcie jej przemierzania Fireflye (1) napotkają jakieś niemieckie wozy, np. czołgi Panzer IV (2) - szczególnie w sektorach południowych przed mostami (3) - niech je atakują (#5). Nie wdawaj się w wymianę ognia z piechotą (4), Firefly niespecjalnie sobie z nią radzi (zbyt dużo czasu zabiera mu wyeliminowanie pojedynczego oddziału). Po zniszczeniu czołgu npla ignoruj jego piechotę i jedź Fireflyem dalej na północ, przez most (5), zostawiając wykończenie niem. piechurów pozostałym siłom.

# 5 - Misja 5 Wzgórze 112: Na ratunek zdrowym zmysłom (2) | Wyzwolenie Caen - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 5
# 6 - Misja 5 Wzgórze 112: Na ratunek zdrowym zmysłom (2) | Wyzwolenie Caen - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 6

Niemcy próbują odciąć wzgórze 112 od obu mostów i dróg biegnących z południa także w inny sposób: zajmując (zwykle piechotą) wszystkie punkty strategiczne wokół wzniesienia, począwszy od tych najbardziej skrajnych i posuwając się do centrum planszy. Jeśli chcesz mieć ten cholerny (sorry za epitet) medal, również musisz temu przeciwdziałać. Do tego zadania masz "siły szybkiego reagowania" na wzgórzu, te kilka drużyn piechoty i porucznika (kapitan zostaje kierować obroną górki). W momencie gdy na ekranie pojawia się monit, iż któryś z punktów strategicznych (1) wokół wzgórza zajmowany jest przez wroga (2) (sektor ów zmienia na mapie kolor z niebieskiego na szary a potem czerwony ), wysyłaj w to miejsce swoich piechurów (3) ze wsparciem oficera (#6). Dobrze jest wcześniej przywalić w zajmowany przez Szkopów punkt z haubicy (bądź moździerza, jeśli sięgnie) aby przerzedzić trochę szeregi Fryców. Jeśli widzisz, że faszystów wspiera jakiś czołg lepiej jest wycofać swoich ludzi, sektor odbije się później. Można też pozwolić Szwabom, już po zajęciu przez nich sektora strategicznego, podejść pod wzgórze i kontratakować punkt strategiczny dopiero wtedy, gdy Hitlersyny zostały wybite do nogi ogniem Vickersów oraz moździerza 81mm/25-funtowej haubicy. Po odbiciu sektora strategicznego najlepiej jest chyba wycofać ludzi z powrotem na wzgórze by uzupełnić straty/podleczyć ich, potem ewentualnie można akcję odbijania punktu powtórzyć (jeśli znowu zostanie przejęty przez Szwabów).

W końcu Niemcy zaatakują wzgórze 112 większymi siłami i w kilku rzutach. Rzuty te oznaczyłem na swojej mapie czerwonymi ramkami z cyframi, które to cyfry oznaczają kolejność w jakiej nadejdzie konkretny rzut. Oczywiście nie sugeruj się tymi oznaczeniami tak do końca, w twojej grze może to trochę inaczej wyglądać. W mojej pierwsze dwa ataki Fryce wyprowadziły z zachodniego kierunku (#7). Będziesz musiał stawić czoła przede wszystkim niemieckim czołgom: oprócz PzKpfw IV (1) pojawią się również groźniejsze Pantery (2). Na wzgórzu powinieneś mieć już jednak trzy swoje Fireflye (3) uzbrojone w porządne brytyjskie 17-funtowe działa ppanc - to odpowiednia siła by odprawić Szkopów z kwitkiem. Jeśli w pozostałych rejonach mapy panuje spokój możesz też pchnąć w okolicę wzgórza czołgi Cromwell (użyj "prędkości maksymalnej" by jak najszybciej dotrzeć na miejsce), atakując niemieckie wozy od tyłu i z boków. Okop Fireflye na wzniesieniu, gdzieś pośród nich ale bardziej z tyłu postaw czołg dowodzenia, który również powinieneś już tam mieć. Saperami naprawiaj tego Fireflya do którego niemieckie czołgi (przede wszystkim Pantera) otwierają ogień, możesz też - jeśli są uzbrojeni w Piata - rozkazać im zaatakować pojazd npla. Koncentruj uwagę swoich Fireflyów na jednym kierunku/jednym rzucie Szkopów. Tych Fryców, którzy atakują z innej strony na razie powstrzymają stanowiska Vickersów i drużyny piechoty, przede wszystkim poprzez przykuwanie uwagi Niemców.

# 7 - Misja 5 Wzgórze 112: Na ratunek zdrowym zmysłom (2) | Wyzwolenie Caen - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 7
# 8 - Misja 5 Wzgórze 112: Na ratunek zdrowym zmysłom (2) | Wyzwolenie Caen - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 8

Podczas odpierania ataku ze wschodu pamiętaj także by stanowisko fortyfikacyjne Pantherturm (1) było obsadzone, bo jest w stanie zniszczyć kilka niemieckich "puszek" (2) nacierających z tego kierunku. Z tej strony, o ile mnie pamięć nie myli, nie nadjedzie żadna Pantera. Po odparciu dwóch pierwszych rzutów Niemców nadjeżdżających z zachodu (z lewej), wyślij na wschód również swoje czołgi Firefly (3). W żywopłotach są dziury (4) - w sam raz by wjeżdżać w nie swoimi czołgami, oddawać strzał i szybko wycofywać (5) na czas ładowania kolejnego pocisku. Szybkie Cromwelle (6) mogą zaś spróbować zajechać Szkopów od tyłu. Pamiętaj o okopywaniu (7) swoich tanków. Po wyeliminowaniu wszystkich niemieckich pojazdów na tym kierunku trzeba pewnie będzie znowu zmienić pozycję, by odeprzeć ostatni rzut Fryców ciągnących ponownie od zachodu.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2007-12-08
15:56

_Luke_ Legend

_Luke_

Grajac praktycznie wylacznie w sieci (od wersji beta podstawki) przechodze singlowa kampanie bez stresu na hardzie, wiec pauza nie wchodzi w rachube. Z reszta ta gra jest stworzona przede wszystkim do multi - szkoda tylko, ze relic to nie poziom blizzarda ze swoim battlenetem.
Brak podstawowych w dzisiejszych czasach opcji (obserwatorzy, druzynowy ladder itp) to sytuacja niedopuszczalna i odbijajaca sie czkawka na "zywotnosci" tej genialnej gry

Komentarz: _Luke_
2007-12-08
15:48

zanonimizowany357735 Senator

jak się pauzę robi w grze ?

Komentarz: zanonimizowany357735
2007-12-07
13:01

zanonimizowany56818 Generał

Nie dam ci jasnej odpowiedzi. Chodzi o to, że te wszystkie screeny są ustawiane (choć może na to nie wygląda), tzn. tak zaaranżowane, by np. obejmować jak najwięcej jednostek, dobrze pokazywać wroga czy jakieś kluczowe/charakterystyczne miejsce albo efektowną akcję, itp. A najlepiej - wszystko to na raz :-D. Czyli nawet jeśli wszystko ogarniałem to i tak musiałem cyknąć pauzę, żeby ustawić kamerę i zrobić dobrego screenshota.

Ale gdybym grał na całkowitym luzie to myślę, że też bym gęsto pauzował - klikanka mnie nie bawi.

Komentarz: zanonimizowany56818
2007-12-07
02:00

massca Legend

mam pytanie do autora poradnika, z czystej ciekawosci : czy grajac korzystales z pausy czy leciales wszystko na żywca? nie gralem w ten dodatek ale pamietam ze przy oryginalnej grze przychodzil moment ze nie ogarnialem wszystkiego juz tak zeby przejsc level i pomagalem sobie wydajac rozkazy na pauzie. jestem ciekawy czy to ja juz tak lamie czy to standard w pozniejszych misjach

pzdr
m

Komentarz: massca

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl