CoH Opposing Fronts: Misja 2 Wzgórze 112 (1)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Misja 2: "Wzgórze 112"

Główne zadania - Misja 2: Wzgórze 112 (1) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry

Główne zadania:

(1) Wystaw wóz wsparcia polowego

(2) Oczyść Tourmauville lub Baron-sur-Odon

(3) Wystaw wóz dowodzenia w Baron-sur-Odon

(4) Zdobądź Wzgórze 112

Dodatkowe zadania:

(1) Zniszcz baterie Nebelwerferów (niem. artylerii rakietowej)

"Medalowe" zadania:

(M) Oczyść Tourmauville

Zaraz na początku gry rozdziel swoje siły (#1). Jeden czołg lekki Stuart (1) poślij na lewo (zachód), obie drużyny piechoty (2) wraz z podążającym za którąś z nich oficerem (3) i drugiego Stuarta (4) wyślij zaś na prawo (wschód) w pobliskie zabudowania (5). Pamiętaj by nakazać dowódcom "puszek" pojawienie się we włazach swoich maszyn (6) co powiększy zasięg widzenia tych tanków. Drugi z oficerów niech się uda na północ i zabezpieczy pobliski punkt amunicyjny (7). Kiedy to zrobi będziesz mógł wezwać wóz dowodzenia (8) - załóż obóz w miejscu sugerowanym przez grę. Kiedy już powstanie wyposaż obie swoje drużyny piechoty w karabiny wyborowe (9), czyli uczyń je oddziałami zwiadowczymi. Teraz pora przejąć sąsiednie sektory.

# 1 - Misja 2: Wzgórze 112 (1) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 1
# 2 - Misja 2: Wzgórze 112 (1) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 2

Na zachodzie (#2) Stuart, którego tam wysłałeś (1) napotka słaby opór snajpera w budynku (2). Powita go też ogień ze stanowiska MG-42 (3) przy moście (4) i drużyna piechurów (5) ukrywająca się w lesie za najdalej na zachód wysuniętym punktem paliwowym (6). Twój lekki czołg powinien sobie radzić z nieprzyjaciółmi, nie podjeżdżaj jednak zbyt blisko mostu (4) by nie dostać się w zasięg niemieckich armat ppanc mających stanowiska po drugiej stronie rzeki. Stuart może strzelać ładunkami rozpryskowymi (7) bardzo skutecznymi przeciwko piechocie w polu. Staraj się jak najczęściej strzelać tą amunicją by przetrzebić szeregi wrogów. Najpierw pozbądź się snajpera w chałupce (2), poczęstuj ołowiem obsadę MG-42 (3), przywitaj się z drużyną piechurów z lasu (5). Niemcy nie będą przejawiać zbytniej ochoty do walki i dosyć szybko zwieją (biała strzałeczka na mojej mapie) mostem na drugi brzeg rzeki, a most (4) po chwili zostanie wysadzony w powietrze. Wówczas sprowadź tutaj oficera, który wcześniej przejmował punkt ammo w sektorze startowym i rozkaż mu zabezpieczyć tutejsze sektory: amunicyjny (8) i paliwowy (6) dalej na zachód.

W tym samym czasie reszta twoich wojsk robi porządek na wschodzie (#3). Drużyny piechoty (1) wraz ze wspierającym je oficerem (2) ukryj za jakąś bramą czy płotem przydrożnym by mieli dobrą osłonę. Wydziel z nich strzelców wyborowych klikając stosowną ikonę w menu rozkazów swoich piechurów i każ zdjąć obsadę niemieckiej armaty ppanc Pak 38 (3). Nie ma potrzeby abyś potem obsadzał ludźmi to działo. Dwa Stuarty (drugiego ściągnij z sektora, który przed chwilą oczyścił) ustaw bliżej rzeki i punktu paliwowego (4) i weź na celownik jedną bądź dwie drużyny niemieckich piechurów (5). Posłuż się ładunkami rozpryskowymi by szybko tym Frycom odebrać ochotę do walki - zwieją wówczas (biała strzałeczka na mapce) przez mały mostek (6) na drugi brzeg rzeki. Z tamtego brzegu może zaś zjawić się sekcja ckmu MG-42 - Stuarty powinny ją godnie przywitać. Uważaj na nawałę, którą może w tym miejscu położyć bateria Nebelwerferów (niem. artylerii rakietowej)! Po akcji zabezpiecz punkt paliwowy (4) jedną z drużyn, potem ruszaj dalej na prawo.

# 3 - Misja 2: Wzgórze 112 (1) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 3
# 4 - Misja 2: Wzgórze 112 (1) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 4

Na tym brzegu rzeki został do zabezpieczenia jeszcze jeden punkt amunicyjny, właśnie na wschodzie (#4). Napotkasz tam kilka drużyn Fryców, przy wjeździe na duży most (1) może też znajdować się gniazdo MG-42. Podjedź do mostu jednym ze Stuartów (2), wypal z jego armatki strzelając amunicją rozpryskową. Nie pchaj się "puszką" na most! Drugi Stuart wspiera twoją piechotę, która atakuje teren z prawej. Oficerem przejmuj punkt ammo (3), piechotę chowaj np. w jakimś leju (4) i za kłodą (5). Po intensywnym ostrzale twoich lekkich czołgów i piechurów Szwabom szybko odechce się bić i znowu zwieją mostem (1) na drugi brzeg rzeki. Nie ścigaj ich jednak bo za przeprawą są m.in. dwa bunkry z kaemami i stanowisko ppanca! Mimo, iż tego mostu Hitlersyny nie wysadzą, to jednak nie skorzystamy z tej przeprawy by przedostać się na drugą stronę.

Mniej więcej w tym czasie (#5) gra każe ci sprowadzić na planszę wóz wsparcia polowego (mapa-(1). Zrób to więc klikając odpowiednią ikonę w menu rozkazów/budowy wozu dowodzenia (1) a potem wskazując miejsce, w które pojazd wsparcia ma przyjechać. Wystaw go tam, gdzie życzy sobie tego gra. Potem się go przestawi do sektora paliwowego na zachodzie, by zwiększyć ilość surowca pobieranego na tamtym terytorium. Acha, pamiętaj, by w obu wozach uaktywnić właśnie owo "podwajanie zasobów" (czy jak to się tam zwie). Zwiększenie prędkości tych pojazdów też się może przydać, ale dopiero później. Prawdopodobnie uda ci się już też zarobić kilka punktów dowodzenia (2): proponuję przeznaczyć je na "ulepszone stanowiska" (3), za chwilę bardzo się to przyda. Dostaniesz też wsparcie jednego czołgu Churchill AVRE (4) - wjedzie on na planszę od południa, w pobliżu wozu dowodzenia (1). Skieruj go na lewo (zachód), na drogę przy zniszczonym moście (nie zbliżaj się jednak do przeprawy!). W dalszej części gry będziesz musiał opanować wzgórze 112 a lepsze wejście na nie jest wzdłuż lewej krawędzi mapy. Przeprawienie się na drugi brzeg przy zachodniej krawędzi planszy, chociaż będzie wymagało odbudowania mostu, przyniesie też korzyść w postaci zdobycia dwóch Nebelwerferów w miasteczku (Baron-sur-Odon) na drugim brzegu. A artyleria rakietowa bardzo się przyda - do ostrzelania wzgórza przed szturmem.

# 5 - Misja 2: Wzgórze 112 (1) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 5
# 6 - Misja 2: Wzgórze 112 (1) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 6

Na razie jednak powinieneś zabezpieczyć się przed kontratakami niemieckiej piechoty na wschodzie (#6). Fryce będą pchali się przez oba mosty, drewniany (1) i kamienny (2). Twoi piechurzy powinni więc zbudować stanowisko ckmu Vickers (3) przed drewnianym mostkiem, jednak niezbyt blisko brzegu, by gniazdo Vickersa nie zostało zniszczone ogniem szwabskiej armaty ppanc po drugiej stronie rzeki (4). Z kolei na wprost kamiennego mostu, na drodze, saperzy, ubezpieczani przez Stuarty, mogą postawić stanowisko Boforsa (5), armaty plot, która jednak jest również bardzo skuteczna przeciwko piechocie (a Fryce właśnie piechoty - i tylko niej - użyją). Po zorganizowaniu defensywy w tym miejscu twoi ludzie i lekkie czołgi mogą ruszyć na zachód, w okolicę zniszczonej przeprawy. Oba stanowiska powinny skutecznie odpierać Adolfów pchających się mostami, choć czasem może być konieczne naprawianie saperami tychże stanowisk.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2007-12-08
15:56

_Luke_ Legend

_Luke_

Grajac praktycznie wylacznie w sieci (od wersji beta podstawki) przechodze singlowa kampanie bez stresu na hardzie, wiec pauza nie wchodzi w rachube. Z reszta ta gra jest stworzona przede wszystkim do multi - szkoda tylko, ze relic to nie poziom blizzarda ze swoim battlenetem.
Brak podstawowych w dzisiejszych czasach opcji (obserwatorzy, druzynowy ladder itp) to sytuacja niedopuszczalna i odbijajaca sie czkawka na "zywotnosci" tej genialnej gry

Komentarz: _Luke_
2007-12-08
15:48

zanonimizowany357735 Senator

jak się pauzę robi w grze ?

Komentarz: zanonimizowany357735
2007-12-07
13:01

zanonimizowany56818 Generał

Nie dam ci jasnej odpowiedzi. Chodzi o to, że te wszystkie screeny są ustawiane (choć może na to nie wygląda), tzn. tak zaaranżowane, by np. obejmować jak najwięcej jednostek, dobrze pokazywać wroga czy jakieś kluczowe/charakterystyczne miejsce albo efektowną akcję, itp. A najlepiej - wszystko to na raz :-D. Czyli nawet jeśli wszystko ogarniałem to i tak musiałem cyknąć pauzę, żeby ustawić kamerę i zrobić dobrego screenshota.

Ale gdybym grał na całkowitym luzie to myślę, że też bym gęsto pauzował - klikanka mnie nie bawi.

Komentarz: zanonimizowany56818
2007-12-07
02:00

massca Legend

mam pytanie do autora poradnika, z czystej ciekawosci : czy grajac korzystales z pausy czy leciales wszystko na żywca? nie gralem w ten dodatek ale pamietam ze przy oryginalnej grze przychodzil moment ze nie ogarnialem wszystkiego juz tak zeby przejsc level i pomagalem sobie wydajac rozkazy na pauzie. jestem ciekawy czy to ja juz tak lamie czy to standard w pozniejszych misjach

pzdr
m

Komentarz: massca

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl