CoH Opposing Fronts: Misja 8 Caen Front burzowy (2)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

W pewnym momencie gdzieś na planszy pojawi się Królewski Tygrys (1) (#5). Może objawić się gdzieś w okolicy kilku punktów amunicyjno-paliwowych w południowo-zachodniej części miasta, potem możesz go zobaczyć na tej wysepce na północy. Zadaniem "medalowym" w tym scenariuszu jest zniszczenie go (mapa(M) . Do tej misji warto wyasygnować czołg Firefly, uzbrojony w doskonałą 17-funtową armatę ppanc. Wcześniej jednak, by uzyskać dostęp do Fireflya, będziesz musiał wyprodukować czołg dowodzenia Cromwell - oba można wysłać na polowanie na King Tigera (czołg dowodzenia porusza się za Fireflyem). Staraj się atakować Tygrysa (1) z tyłu i boków. Metoda "hit and run", czyli "uderz i uciekaj", to najlepszy sposób na pokonanie go: wyjeżdżasz Fireflyem by strzelić, cofasz by załadować kolejny pocisk i znowu wyjeżdżasz gdy Tygrys rusza dalej. Staraj się by nie znikał ci we mgle wojny bo gra oszukuje i jakaś tajemnicza siła może Niemca naprawić kiedy na te kilka sekund zniknie z pola widzenia. Sekcja saperów (uzbrojonych w Piata), przede wszystkim do naprawiania obu twoich "puszek", też może się przydać, bo Królewski Tygrys to twardy zawodnik i będzie się pewnie dotkliwie odgryzał. Nie przejmuj się jednak jeśli nie uda ci się go dopaść w środku gry, najprawdopodobniej na zakończenie misji pojawi się jeszcze raz, wjeżdżając na planszę którąś z jej krawędzi (jak to się zdarzyło w mojej grze).

# 5 - Misja 8 Caen: Front burzowy (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 5
# 6 - Misja 8 Caen: Front burzowy (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 6

Wybuduj stanowisko armaty ppanc (1) w południowo-wschodnim rogu planszy (#6). Ustaw je tak by kryło wyloty dróg (2). Jak stwierdzić w którym miejscu coś może na planszę wjechać i tym samym w którym miejscu zakładać stanowisko 17-funtówki? Jest to proste - wystarczy znaleźć miejsce na krawędzi mapy, na tyle szerokie by zmieścił się w nie pojazd i jednocześnie niezawalone gruzem (2). Z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że w takim miejscu pojazdy wroga będą wdzierać się na planszę (w pozostałych - piechota). W niektórych rejonach mapy można znaleźć w białych kółkach (3) porzucone ckmy MG-42, moździerz czy poniemieckie 50mm armaty ppanc Pak38 - ja ich w swojej rozgrywce nie wykorzystywałem.

Kolejne stanowisko postaw w północno-wschodnim rogu planszy (#7). Jest tam dosyć ciasno między ruinami budynków więc może być trudno znaleźć miejsce dla ppanca (1) ale da się. Tutaj najprawdopodobniej będzie się pchała piechota (m.in. drużyna pionierów (2) uzbrojona w Panzerfausta), jak również czołgi (3), w tym Pantery i Jagdpanthery. Być może czasami będziesz musiał naprawić saperami (4) stanowisko 17-funtówki i sprowadzić na miejsce Stuarta (5) by wykończył piechurów wroga (2), którzy zdołali dotrzeć pod stanowisko twojej armaty (1) - ci ostatni mogą ją w końcu zniszczyć będąc poza jej polem rażenia.

# 7 - Misja 8 Caen: Front burzowy (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 7
# 8 - Misja 8 Caen: Front burzowy (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 8

Całkiem na południu również powinieneś mieć dwa stanowiska 17-funtówek bowiem Fryce mogą pchać jakieś pojazdy (poza piechotą) dwiema ulicami biegnącymi właśnie z południa (#8). Może się więc trafić jakiś niszczyciel czołgów Hetzer (1), czołg średni PzKpfw IV lub Flakpanzer IV Wirbelwind czyli samobieżne działo przeciwlotnicze (2). Pamiętaj by 17-funtówka (3) korzystała w takich momentach z amunicji ppanc (4). Na swojej mapie oznaczyłem pozycje wszystkich tych 17-funtowych armat ppanc, których stanowiska zdążyłem wznieść niebieskimi kwadratami z wpisanymi w nie liczbami 17.

Na zachodzie będziesz musiał najprawdopodobniej odpierać tylko dwie grupy niemieckiej piechoty, jedną przy wysokim punkcie amunicyjnym (#9), drugą bardziej na północ i na zachód od katedry, przy której stoi wóz dowodzenia. W każdej grupie Fryców po dwie drużyny jakichś zwykłych grenadierów (1) i sekcja pionierów z Panzerfaustem (2) - tych ostatnich wykańczaj w pierwszej kolejności! Twoi saperzy (3), wsparci najlepiej Stuartem (4) (amunicja rozpryskowa! (5)), powinni sobie znośnie radzić.

# 9 - Misja 8 Caen: Front burzowy (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 9
# 10 - Misja 8 Caen: Front burzowy (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 10

Jeśli do tej pory nie rozprawiłeś się z Królewskim Tygrysem pokazującym się od czasu do czasu tu i tam na mapie, to pewnie niebawem będziesz miał okazję. To znak, że misja zbliża się ku końcowi. King Tiger (1) wjedzie na planszę: u mnie stało się to dokładnie w miejscu, w którym pojawił się Tygrys, którego dotyczyło pierwsze z zadań głównych, czyli przy wschodniej krawędzi planszy (#10). Nadzieje się zapewne na stanowisko twojej 17-funtówki (2) - pamiętaj o pociskach ppanc! (3). Jeśli stanowisko jest już mocno uszkodzone można za nim postawić jakichś saperów by je naprawiali. W budynku (4) warto zaś mieć kolejną sekcję saperów uzbrojonych dodatkowo w Piata - może i wiele Tygrysowi nie zrobią ale jest szansa, że przynajmniej zwrócą jego uwagę i 17-funtówka (2) będzie mogła spokojnie do Adolfa (1) walić. Jeśli masz tego Fireflya to również ściągaj go na miejsce, tak... na wszelki wypadek ;-). Eliminacja Królewskiego Tygrysa, poprzez jego zniszczenie bądź zmuszenie do ucieczki, powinna zakończyć misję.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2007-12-08
15:56

_Luke_ Legend

_Luke_

Grajac praktycznie wylacznie w sieci (od wersji beta podstawki) przechodze singlowa kampanie bez stresu na hardzie, wiec pauza nie wchodzi w rachube. Z reszta ta gra jest stworzona przede wszystkim do multi - szkoda tylko, ze relic to nie poziom blizzarda ze swoim battlenetem.
Brak podstawowych w dzisiejszych czasach opcji (obserwatorzy, druzynowy ladder itp) to sytuacja niedopuszczalna i odbijajaca sie czkawka na "zywotnosci" tej genialnej gry

Komentarz: _Luke_
2007-12-08
15:48

zanonimizowany357735 Senator

jak się pauzę robi w grze ?

Komentarz: zanonimizowany357735
2007-12-07
13:01

zanonimizowany56818 Generał

Nie dam ci jasnej odpowiedzi. Chodzi o to, że te wszystkie screeny są ustawiane (choć może na to nie wygląda), tzn. tak zaaranżowane, by np. obejmować jak najwięcej jednostek, dobrze pokazywać wroga czy jakieś kluczowe/charakterystyczne miejsce albo efektowną akcję, itp. A najlepiej - wszystko to na raz :-D. Czyli nawet jeśli wszystko ogarniałem to i tak musiałem cyknąć pauzę, żeby ustawić kamerę i zrobić dobrego screenshota.

Ale gdybym grał na całkowitym luzie to myślę, że też bym gęsto pauzował - klikanka mnie nie bawi.

Komentarz: zanonimizowany56818
2007-12-07
02:00

massca Legend

mam pytanie do autora poradnika, z czystej ciekawosci : czy grajac korzystales z pausy czy leciales wszystko na żywca? nie gralem w ten dodatek ale pamietam ze przy oryginalnej grze przychodzil moment ze nie ogarnialem wszystkiego juz tak zeby przejsc level i pomagalem sobie wydajac rozkazy na pauzie. jestem ciekawy czy to ja juz tak lamie czy to standard w pozniejszych misjach

pzdr
m

Komentarz: massca

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl