20 - The End - Boss - Vergil (Zakończenie) | 20 -FINAŁ | DMC Devil May Cry
Aktualizacja:
Boss: Vergil
W znajdującym się poniżej tekście dotyczącym ostatniego przeciwnika w grze DMC: Devil May Cry - Bossa Vergila, przedstawiono dokładne opisy każdego ataku wykorzystywanego przez tego wroga. Wszystkie techniki walki wyjaśnione zostały przy wykorzystaniu licznych screenów obrazujących omawiane sekwencje. Dzięki tym poradom, ukończenie starcia nie będzie stanowiło najmniejszego problemu.


Pojedynek z Vergilem pod wieloma względami przypomina potyczki z Dreamrunnerami. Brat Dantego jest mianowicie w stanie blokować Twoje ciosy i oznacza to, że najlepiej jest działać w defensywie, wyczekując okazji do wyprowadzania skutecznych kontr. Na początek tradycyjnie już przyjrzyjmy się głównym atakom bossa. Vergil bardzo chętnie wysyła w stronę Dantego białe ostrza. Początkowo jest to tylko jedno ostrze, ale w dalszych częściach bitwy ich liczba wzrasta do czterech. Warto oczywiście przyczyniać się do wczesnego niszczenia tych ostrzy, czyli zanim wyruszą z dużą szybkością w stronę Dantego. Do ich likwidowania radzę używać broni palnej (screen 1) lub anielskich ostrzy Aquila (screen 2).

Wysyłanie białych pocisków to nie jedyny dystansowy atak Vergila, albowiem jest on również w stanie działać z powietrza, wyrzucając większe ostrza lub uderzając z dużą siłą w ziemię. W tym przypadku proponuję obrać defensywny styl rozgrywki i to pomimo tego, że teoretycznie mógłbyś wyczekiwać okazji do używania anielskiej wyciągarki lub demonicznej przyciągarki. O wiele lepiej w mojej ocenie jest skupić się na wykonywaniu bezbłędnych uników.

Przed podobnym dylematem stawiany jesteś w temacie szarż wykonywanych przez Vergila. Gra pozwala na podejmowanie prób wyprowadzania kontr (np. z pomocą rękawic Eryx), ale łatwiej wtedy o błąd i niepotrzebną utratę energii życiowej. Lepszym rozwiązaniem jest w rezultacie stosowanie perfekcyjnie wymierzonych uskoków.


Analogicznie do wspomnianych wcześniej Dreamrunnerów Vergila najlepiej jest atakować po każdej jego nieudanej większej akcji (szarża, uderzenie w ziemię itp.), albowiem to właśnie wtedy przez kilka chwil pozostaje w bezruchu, otwierając się niejako na reakcję z Twojej strony. Moja rekomendacja w temacie atakowania Vergila to maksymalnie rozwinięta umiejętność Stinger (Żadło) powiązana z mieczem Rebellion (screen 1). Zaletą tego ataku jest możliwość szybkiego dotarcia do Vergila i zadania mu serii ciosów, przed którymi nie jest w stanie się obronić. Jeżeli nie posiadasz te zdolności, to wyprowadzaj inne silne ataki, na przykład z użyciem rękawic Eryx (screen 2).

Za każdym razem przestawaj atakować Vergila gdy tylko zauważysz, że zaczął ponownie blokować wszystkie Twoje ciosy. Odskakuj wtedy, powracając do unikania jego ataków i ponownie wyczekując okazji do pomyślnych kontr. W miarę odbierania Vergilowi punktów zdrowia niektóre jego ataki, jak chociażby ten związany z nasyłaniem na Dantego białych ostrzy, przybiorą na sile. Oznacza to oczywiście konieczność prowadzenia jeszcze ostrożniejszej gry.


Vergil z czasem zacznie wdrażać kolejne nowe ataki. Uważaj w szczególności na wypuszczane przez niego serie trzech ostrzy, nad którymi najlepiej jest przeskakiwać (screen 1) oraz na ładowany atak Vergila doprowadzający do pojawienia się większej grupy ostrzy w jednym ustalonym miejscu (screen 2). W tym drugim przypadku radzę pozostawać w ciągłym ruchu i w ostatniej chwili wciskać przycisk wykonania uniku.

Ostatnia z "nowości" to pojawienie się na arenie sobowtóra Vergila i po raz pierwszy będziesz tego świadkiem gdy boss straci około 2/3 paska zdrowia. Dołączenie do walk przez nowego przeciwnika oznacza oczywiście spore kłopoty. Jeżeli zaczniesz atakować sobowtóra, to oprócz zadawania niewielkich obrażeń Vergilowi możesz liczyć na zdobywanie kul regenerujących pasek umiejętności Devil Trigger. Lepszym rozwiązaniem jest hedbaj skoncentrowanie się na atakowaniu Vergila, albowiem w międzyczasie będzie się on próbował regenerować. Sobowtór po kilku chwilach zniknie z pola bitwy.

Kontynuuj atakowanie Vergila do momentu gdy straci niemal cały pasek zdrowia. Powinien on wtedy uklęknąć i ponownie przyzwać sobie na pomoc sobowtóra. Postaraj się jak najszybciej załączyć atak Devil Trigger, zignoruj sobowtóra i zaatakuj bezbronnego Vergila (powyższy screen). Pojedyncze trafienie będzie wystarczające do odniesienia zwycięstwa. Uwaga - Jeżeli nie dysponujesz wystarczającą energią do załączenia umiejętności Devil Trigger, to skup się na osłabianiu sobowtóra. Wiedz jednak, że jeżeli będziesz się zbytnio ociągał Vergil ponownie zregeneruje się i w rezultacie cały pojedynek zostanie niepotrzebnie wydłużony.

Pozostało ci już tylko delektować się zakończeniem gry. Gratulacje!!
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany870738 Junior
Nie było tematu już mam xD Przepraszam za spam ;)
A.l.e.X Legend
świetna gra, naprawdę chyba najlepsza odsłona DMC, aż dziwne że to mówię, ale Ninja Theory to był strzał w 10 z wyborem wykonawcy :)
Akachi Legionista
Jedna uwaga co do walki z ostatnim przeciwnikiem w grze: Jeśli będziemy przy nim stali ja zaczyna się regenerować to sobowtór cały czas będzie parować ciosy, nawet po włączeniu Devil Trigger. Aby tego uniknąć wystarczy odejść na tyle, aby zaczął za nami się uganiać, i dopiero wtedy, z włączonym DT, zaatakować bossa.
zanonimizowany890447 Junior
wygrajgry,pl/ref/207687 zamiast , wstaw .
Ja za to że założyłeś konto dostaję jeden punkt,ty tez możesz założyć konto i rozsyłać to komu chcesz,za każde konto założone z twojego referala dostaniesz 1 punkt na grę z listy.To działa...
Lothers Senator
@Teusz88: prawy trigger trzymasz, podskakujesz i trzymasz mocny cios, wtedy Dante spada na okrąg z uderzeniem. @A.l.e.X.: też uważam, że gra jest po prostu wyśmienita. Sam miód. Teraz gram na Son of Sparda, system walki jest bardzo intuicyjne, a co najważniejsze każda broń przydatna w określonych okolicznościach, aż mi żal tych biednych demonów, bo Dante szlachtuje ich jak bydło ;)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
