Deus Ex Invisible War: Shackleton Ice Shelf #1
Aktualizacja:
Shackleton Ice Shelf (Antarctica)
![]() | Podejdź kawałek do przodu i zaczekaj aż wrota się zamkną. Niespodzianka! Spotkasz kilku Obcych. Porozmawiaj z ich przywódcą (Gray Leader). Dokładnie wsłuchuj się w tę rozmowę, bo natychmiastowe przejście do meritum sprawy nie jest najmocniejszą stroną Szaraków. Będziesz musiał wskrzesić JC Dentona a także możesz spróbować uwolnić jednego z Obcych, który został uwięziony przez Templariuszy. Zanim ruszysz dalej zbadaj okoliczną półkę. Znajdziesz Ammo Clipa, Medkita, Multitoola, flarę, lornetkę oraz Datacube z mapą okolicy. |
>>NOWY QUEST (PODSTAWOWY): Revive JC Denton (Wskrześ JC Dentona)
>>NOWY QUEST (DODATKOWY): Free Gray (Uwolnij przetrzymywanego przez Templariuszy Szaraka)
![]() | Nie zapomnij zapisać stanu gry. Po drodze załączą się dwie rozmowy: z Tongiem i Billie. Ta druga zaproponuje spotkanie w Tent 04. Znajdziesz się pod gołym niebem. Zauważ, że okolica jest patrolowana przez ogromnego Bota. Podobnie jak wcześniej, włącz maskowanie i spróbuj przejąć nad nim kontrolę. |
>>NOWY QUEST (DODATKOWY): Talk To Billie (Porozmawiaj z Billie)
![]() | Zacznij od uwolnienia Szaraka. Strzel w klatkę (screen). Spokojnie, Szarak nie zginie. Pamiętaj jednak, aby oddać w jego kierunku tylko JEDEN strzał. Pozbądź się dwóch strażników, którzy stoją przed korytarzami prowadzącymi do VersaLife Base oraz X-Site. Podejdź Botem do namiotu i zaczekaj aż wysypią się z niego Templariusze. Zabij ich na miejscu. |
<<QUEST ZALICZONY (DODATKOWY): Free Gray (Uwolnij przetrzymywanego przez Templariuszy Szaraka)
![]() | Pobiegnij do Szaraka i powiedz mu, że może już wracać do swoich... Obcych :-) Uwaga! Po całej Antarktydzie pororzucano Datacube'y z raportami i notatkami tutejszych naukowców. Najśmieszniejsze jest to, iż żyjąc w odosobnieniu nie wiedzieli nic o Collapse ani wydarzeniach, które do tego zdarzenia doprowadziły. Polecam je czytać, można się nieźle ubawić. Momentami klimaty a'la "The Thing" czy "Fallout" :-) |
Zanim wejdziesz do namiotu sprawdź teren pod nim. Znajdziesz flarę i Multitoola. Możesz już skierować się do środka. Wszczęcie alarmu nie spowoduje nic złego, możesz więc spokojnie zignorować kamerę. Ewentualnie włam się do znajdującego się obok komputera.
Znajdziesz tu trzy szafki. Oto co można w nich znaleźć: lewa - 3 Ammo Clipy, środkowa - Ammo Clip oraz Datacube, prawa - Scrambler Grenade oraz Spiderbomb. Zabierz też Datacube leżący na stole a zdobędziesz zdjęcie sanktuarium JC Dentona.
![]() | Skieruj się do ostatniego pomieszczenia i porozmawiaj z Billie (Holocomm Unit). Po zakończonej rozmowie zabierz Softkey'a. Są tu też dwie zamknięte skrzynie: skrzynia 1 - Ammo Clip, EMP Prox Mine, Noisemaker Grenade (raczej nie warto się włamywać) skrzynia 2 - biokanister, Datacube (Black Gate: Report 6), Medkit (można się włamać dla samego raportu) |
<<QUEST ZALICZONY (DODATKOWY): Talk To Billie (Porozmawiaj z Billie)
![]() | Zapisz stan gry! Ruszaj w stronę korytarza, przed którym umieszczono tabliczkę z napisem "Site X". Uważaj ponieważ wpadniesz tu na działko. Najlepiej jest zniszczyć je dwoma granatami Concussion. Ponownie zapisz stan gry. |
![]() | Posuwaj się niewielkimi krokami. Podejdź do Repairbota i zregeneruj energię potrzebną do korzystania z umiejętności. Kawałek dalej wpadniesz na pierwszego wroga z Power Armorem. To ciężki przeciwnik. Jeśli wcześniej przeglądałeś plany pancerza to powinieneś pamiętać, iż jego pięta Achillesowa jest zlokalizowana na plecach. Problem w tym, że ten konkretny strażnik prawie zawsze jest zwrócony do Ciebie bokiem. Zabij go więc tradycyjnymi strzałami, np. z Mag Raila czy SMG. Unikaj przy tym pocisków z rakietnicy! |
![]() | Kolejny raz zapisz stan gry. Podejdź do przodu. Załączy się krótka scenka z JC Dentonem (szczerze mówiąc wolałem jego wizerunek z części pierwszej :-)). Włącz maskowanie i skieruj się w lewo. Podejdź do działka rakietowego, przejmij nad nim kontrolę i wycofaj się na górę. Zacznij strzelać do patrolującego teren na dole Templariusza (w Power Armorze). Po chwili przybiegnie jego kolega. 3-4 celne strzały powinny ich powalić. |
![]() | Zejdź na dół. Jest tu ostatni z tej grupki Templariuszy. Będziesz się go musiał pozbyć tradycyjnymi metodami. Po zakończonej walce podnieś Datacube (leży przy "wejściu" do sanktuarium) i podejdź do fioletowego okręgu. Wciśnij prawy przycisk myszy a zostaniesz teleportowany do sanktuarium JC Dentona. |
0
- Deus Ex: Invisible War - poradnik do gry
- Deus Ex: Invisible War: Poradnik do gry
- Deus Ex Invisible War: Antarctica
- Deus Ex Invisible War: Shackleton Ice Shelf #1
- Deus Ex Invisible War: JC Denton's Sanctuary
- Deus Ex Invisible War: Shackleton Ice Shelf #2
- Deus Ex Invisible War: Abandoned Versalife Base Exterior #1
- Deus Ex Invisible War: Abandoned Versalife Base Interior
- Deus Ex Invisible War: Abandoned Versalife Base Exterior #2
- Deus Ex Invisible War: Antarctica
- Deus Ex: Invisible War: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
wolfen3741 Generał
SamFisher -------> A co ty byś chciał, żeby autor Ci książkę napisał? Tylko od niego samego zależy jaką formę przyjmie poradnik, a jeśli prowadzi przez całą grę za rączkę to forma jest sprawą drugorzędną.
...poradnik sprowadza tą wspaniałą grę do prostej rozwalanki. a to jest już niezły lol, chociaż o gusatach się nie dyskutuje :)
Soulcatcher Legend
SamFisher ---> poradnik musi mieć naprawdę wielką moc skoro tak potrafi wyjawić istotę gry :))))
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-03-28 19:14:23]
zanonimizowany36450 Konsul
SamFisher --> No tak, Twoja ksywka zdradza wszystko :-) Liczyles zapewnie na poradnik w stylu Splinter Cella czy Thiefa, pomyliles chyba jednak tytuly. TAK, Deus Ex 2 to w glownej mierze prosta rozwalanka, ktora IMHO od pierwszej czesci dzieli przepasc jakosciowa. Pomimo tego poradnik staralem sie pisac w taki sposob, aby nie skupial sie na samej rozwalce. To nie moja wina, ze subquestow czy nawet zwyklych gadek jest malo a wrogow o wiele prosciej eliminuje sie snajperka czy dobrymi bombkami a nie sprytem. Natomiast co do tlumaczen, jako ze gra nie bedzie sprzedawana w wersji pl a wiele osob ma problemy z j. angielskim staralem sie, aby byly one (w miare mozliwosci ofkoz) wiernie oddane. Faktycznie, czasami wychodzily niezle krzaczki, ale przynajmniej nie ma obawy, ze ktos sie zgubi, bo nie wie z kim ma porozmawiac (i musi np. poszukac odwolania w nazwie zadania) czy co aktualnie zrobic. Numerowanie questow wzorem chociazby "Arcanum" pozbawione jest chyba sensu skoro ta gra jest co najwyzej rozbudowanym FPS-em a z prawdziwymi czy nawet diablopodobnymi cRPG-ami ma niewiele wspolnego. Poczatkowo planowalem stworzyc poradnik, ktory opieralby sie na samych questach, ale doszedlem do wniosku, ze lepiej jest skakac miedzy lokacjami i stopniowo je zbierac a nastepnie zaliczac. Natomiast jesli chodzi o sama koncowke Twojego komentarza to dodam, ze piszac poradniki ZAWSZE pomijam objasnianie fabuly. IMHO o wiele lepiej jest poznawac wszystko samemu, nawet jesli ma to oznaczac wertowanie slownika co kilka minut. Staralem sie tez ograniczac powstawanie spoilerow i w wazniejszych momentach opisywalem co nalezy zrobic a nie co dzieje sie na ekranie czy dlaczego do tego doszlo.
zanonimizowany76076 Generał
Hmm... mam wrażenie, że wszyscy przyjęli tu takie założenie, jak na forum Eidosu: DX2 jest gorszy i pusty, bo nie jest lepszą częścią pierwszą.
Chciałbym zauważyć, że i w 'jedynce' bardzo łatwo można było wszystkich porozwalać i też było to łatwiejsze, niż negocjowanie, czy przekradanie.
Dobrze, ale nie polemizuję tu z recenzją..
Absolutnie nie chodzi mi o prowadzenie gracza za rączkę. Wręcz przeciwnie - brakuje mi w nim jakiegoś 'deusexowego' klimatu. Dla mnie jest powierzchowny i stoi za bardzo 'na zewnątrz' gry. Taka rzemieślnicza solucja. Pójdź tam, weź to, wróć piętro wyżej.
Skoro ktoś sięga do poradnika, można założyć, że spoilerów się nie boi. Zresztą - je też można ograniczyć. Oczywiście de gustibus..., ale ja widziałbym w tym konkretnym poradniku dużo więcej elementów typu: "teraz masz to, o co chodziło tym i tamtym, jeśli dasz to tym, dostaniesz to, jeśli tamtym - tamto". Nie trzeba przy tym wyjaśniać konsekwencji posunięć aż do końca gry, ale fragmenty 'masz do wyboru a lub b, polecam b' niepotrzebnie spłycają odbiór gry.
Zresztą - może poradnik do danej gry powinien pisać ktoś, komu się ona podoba? Tylko taka osoba ma dość motywacji, żeby pisać z sercem.
zanonimizowany36450 Konsul
Sam Fisher -->
"Hmm... mam wrażenie, że wszyscy przyjęli tu takie założenie, jak na forum Eidosu: DX2 jest gorszy i pusty, bo nie jest lepszą częścią pierwszą. Chciałbym zauważyć, że i w 'jedynce' bardzo łatwo można było wszystkich porozwalać i też było to łatwiejsze, niż negocjowanie, czy przekradanie. Dobrze, ale nie polemizuję tu z recenzją.. "
Po czesci masz racje, byc moze to wina samych graczy, ktorzy za duzo sobie po kontynuacji obiecywali. Zreszta ja sam sie do nich zaliczalem. Na pewno nie czekalem na cos takiego. Masz racje, ze w jedynce mozna bylo przechodzic wszystko na sile, w dwojce jednak momentami troche z takimi momentami przegieto. W kazdym razie tam gdzie mozna bylo negocjowac/skradac sie/szukac bezpieczniejszych wejsc staralem sie to opisac.
"Absolutnie nie chodzi mi o prowadzenie gracza za rączkę. Wręcz przeciwnie - brakuje mi w nim jakiegoś 'deusexowego' klimatu. Dla mnie jest powierzchowny i stoi za bardzo 'na zewnątrz' gry. Taka rzemieślnicza solucja. Pójdź tam, weź to, wróć piętro wyżej."
OK, to jest Twoja opinia. W moim przekonaniu napisanie "klimatycznego" poradnika bez wglebiania sie w fabule (a tego jak juz wiesz staralem sie unikac) jest niewykonalne.
"Zresztą - może poradnik do danej gry powinien pisać ktoś, komu się ona podoba? Tylko taka osoba ma dość motywacji, żeby pisać z sercem."
Po pierwsze, nie powiedzialem, ze "Deus Ex 2" mi sie nie podoba. Chodzi o to, ze czekalem na cos znacznie lepszego. Pomimo tych wszystkich narzekan gre po raz pierwszy (jeszcze przed pisaniem solucji) ukonczylem dla wlasnej przyjemnosci a nie pod przymusem napisania solucji. Po drugie, gdyby poradniki byly pisane przez osoby, ktore uwielbiaja dany tytul to obawiam sie, ze moglyby byc skierowane w strone hardcore'owych graczy (nawet niechcacy) a Ci nie potrzebuja przeciez solucji. Byc moze sie myle, ale IMHO po poradniki siegaja przede wszystkim mniej doswiadczeni gracze a im taki opis w zupelnosci wystarczy. Od wyszukiwania przeszmuglowanych "smaczkow" sa fanowskie strony i fora dyskusyjne... To ma byc solucja/walkthrough, czyli opis przejscia gry :-)
Vejt Senator
nie lubię takich poradników prowadzą gracza za rękę przez całą grę
zanonimizowany76076 Generał
Może faktycznie po prostu mi nie przypadł do gustu. Jest faktycznie dokładny i na pewno pomocny, jednak wolałbym nieco więcej głębi.
Ciągle mam przed oczami poradnik Soulcatchera do KotOR :). Może niepotrzebnie, bo jest on doskonałością w swojej klasie i niedoścignionym wzorem, ale właśnie w takiej formie widziałbym solucję do DX2.
Z góry zaznaczam, że nie mówię, że DX2 ma równie głęboką fabułę, co KotOR (bo by mnie wszyscy wyśmiali ;-)), ale Soulcatcher bardzo zręcznie "prześlizguje się" po treści gry, tworząc świetnie klimat i jednocześnie nie zdradzając zbyt wiele.
Może na początku trochę niefortunnie napisałem swoją wypowiedź i zabrzmiała zbyt krytycznie. Treść jest jak najbardziej na poziomie - nie odpowiada mi tylko forma: zarówno wizualnie, jak i w kwestii ujęcia fabuły.
zanonimizowany36450 Konsul
SamFisher --> No nie... jak ja maly wspolpracownik moge porownywac sie z WIELKIM Soulem ;-))) ? A tak na serio, dzieki za opinie. Na pewno wezme to wszystko (no, moze poza sprawami zwiazanymi z fabula :-)) pod uwage przy okazji pisania kolejnych solucji.
Lechiander Legend
Mam problem. Może ktoś pomoże...
Lokacja Hell's Kitchen... któryś tam raz z kolei. Liczę, że zajarzycie po opisie problemu, kiedy w niej jestem
Otóż mam przynieść gościowi o nazwisku Stanton Dowd trochę Ambrozji. I za cholerę jej zdobyć nigdzie nie mogę. Koleś stoi w wypalonym budynku, tym samym przez który można było się dostać we wcześniejszej lokacji do bazy terrorystów z generatorem. Zaraz po rozmowie z nim atakuje go bandzior (thug), a chwilę potem zjawia się kilku gliniarzy.
Jest to quest poboczny, drugorzędny.
W tej samej lokacji jest przemytnik, od którego mamy zdobyć materiały wybuchowe, też second goal. Niestety, mi chce on je sprzedać, więc ten wuest sobie już odpuściłem, nie mam kasiory. Piszę tylko tak, gwoli przypomnienia. Chdzo mi o tę cholerną Ambrozję!
Piotrek Generał
O ile pamiętam, to ambrozję dla niego zdobywamy dopiero po wykonaniu następnej misji (w porcie). Później powinna byc okazja, aby mu ją oddać.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.









