Control: Umiejętności - które rozwijać?
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Control podpowiadamy, jakie umiejętności są najlepsze w grze i które zdecydowanie trzeba rozwijać w pierwszej kolejności Podczas rozgrywki Jesse będzie zdobywała punkty umiejętności za wykonywanie zadań. Gdy udasz się do punktu kontrolnego, możesz wybrać zakładkę umiejętności i dokonać ulepszeń, lub zakupu zupełnie nowych zdolności bohaterki.
Najważniejsze umiejętności

Najlepszymi umiejętnościami w grze, które najszybciej warto odblokowywać są: Zdrowie, Energia i Wystrzelenie.
- Zdrowie. Kolejne ulepszenia zwiększają poziom zdrowia, a to zawsze bardzo się przyda. Pierwszy poziom przynosi bonus +10% zdrowia, 2, 3 i 4 +20% zdrowia, a ostatni poziom dodaje aż +30% więcej zdrowia. Warto w tle podbijać poziom życia bohaterki, szczególnie przed walkami z opcjonalnymi bossami.
- Wystrzelenie. Zdecydowanie najlepsza umiejętność w grze. Dalsze jej rozwijanie bardzo mocno podbije siłę wystrzelenia, co przełoży się na dużo łatwiejsze walki. Wystrzelenie 1 daje +25% obrażeń od wystrzelenia, 2, 3 i 4 +50% obrażeń od wystrzelenia, a Wystrzelenie 5 daje aż +75% obrażeń od wystrzelenia. Kupować i rozwijać w pierwszej kolejności.
- Energia. Zwiększa pasek energii, co przełoży się na większą ilość używanych mocy w czasie walki. Również, absolutny must-have i warto regularnie dokonywać ulepszeń. Energia 1 daje +10% energii, Energia 2, 3 i 4 +20%, a Energia 5 +30%.
Przydatne umiejętności do kupienia w dalszej części gry

Poniżej zestawiliśmy kilka bardzo dobrych naszym zdaniem zdolności, które warto odblokować w dalszej fazie rozgrywki. Nie musisz za wszelką cenę ich wszystkich kupować. Dużo zależy oczywiście od stylu gry i od tego jak bardzo przypadły ci do gustu poszczególne główne moce Jesse.
- Wystrzel wybuchające pociski. Zdolność ta pozwala na odrzucanie granatów i rakiet z powrotem w stronę przeciwników. Docenisz to przede wszystkim podczas starć z wrogami używającymi wyrzutni. Każde trafienie rakietą może pozbawić Jesse dużej ilości punktów zdrowia. Złapanie lecącej rakiety telekinezą niweluje ten problem.
- Osłona. Każde kolejne ulepszenie zwiększa siłę działania osłony. W miarę możliwości warto osiągnąć jeden z najwyższych poziomów. Silna osłona przyda ci się podczas niektórych walk z bossami oraz w każdej większej bitwie ze standardowymi przeciwnikami.
- Przechwyć ciężkich przeciwników. Oprócz rozwijania głównej mocy Przechwycenie warto zaopatrzyć się w tę umiejętność. Pozwoli ci ona używać kontroli umysłu na osłabionych "elitarnych" wrogach po to żeby zaczęli walczyć po stronie Jesse. Pomoże ci w przetrwaniu wielu większych bitew.
- Lewitacja. Kolejne ulepszenia pozwalają pozostawać dłużej w powietrzu. Pomoże ci to nie tylko w rozgrywaniu walk, ale i w eksploracji świata gry w poszukiwaniu sekretnych komnat oraz w utrzymywaniu się przy życiu w lokacjach z dużymi przepaściami.
- Control - poradnik do gry
- Control: Poradnik do gry
- Control: FAQ
- Control: Steam - kiedy była premiera?
- Control: Labirynt Zapalniczka - jak przejść?
- Control: Zablokowane przejścia i lokacje - jak do nich dotrzeć?
- Control: Modyfikacje - jakie są najlepsze?
- Control: Bronie - jak odblokować i ulepszyć?
- Control: Punkty umiejętności - jak zdobywać i wymaksować postać?
- Control: Długość gry - ile zajmuje przejście?
- Control: Syk - co to?
- Control: Panoptikon - jak dotrzeć?
- Control: Umiejętności - które rozwijać?
- Control: Materiały i źródło - jak zdobywać?
- Control: Moce Jesse - jak odblokować nowe?
- Control: Wybory i różne zakończenia - czy są?
- Control: Koniec gry - czy można kontynuować zabawę?
- Control: FAQ
- Control: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Nawiązanie do ucieczki z filmu Skazani Na Shawshank MISTRZOSTWO ŚWIATA!!
Bałem się, że nie ukończę tej gry bo czytałem, że jest bardzo trudna. Zwłaszcza że Control to dzieło Remedy, czyli studia, które stworzyło Alana Wake'a, od którego odbiłem się właśnie ze względu na poziom trudności (pomijając że AW to po prostu bardzo średnia gra).
A tu proszę, takie ułatwienie. No i oczywiście Control jest grą ciekawszą i intrygującą.
Sorry, ale niestety tak chujowe i nieczytelne macie te poradniki, że szkoda gadać, Eurogamer jest o niebo, a nawet trzy nieba lepszy. Zamiast wrzucić miejsce na mapie to dajecie jakieś z dupy opisy i screeny na których gówno widać, szczególnie jak się szuka takich miejsc i nie zna się rozkładu wszystkich sektorów i szczegółów na pamięć, jebać was.
Byłem sceptyczny, co do tej gry, ale teraz stwierdzam, że twórcy odwalili kawał dobrej roboty. Trzeba się nakombinować 200 raz zginąć, żeby rozwiązać jakiś zadanie, a walka jest tu konkretna. Kulka to kulka ma zabić lub ranić, a nie jak Arnold w "Komando" 5000 narodu leci na niego wszyscy strzelają, a on jednym pociągnięciem z kałacha kopie im groby. Ja polecam tę grę dla ludzi cierpliwych lubiących zagadki i kombinowanie. Trzeba pomyśleć żeby ją przejść. 30 godzin jak ktoś pisał to chyba pierwszą i ostatnią misje zrobił.
Dlaczego po pobraniu poradnika nie ma w nim informacji o DLC, a na stronie są? Specjalnie kupiłem Premium i przyznam, że czuję się oszukany. Na górze widnieje informacja, że są poradniki do DLC, ale po kliknięciu w odnośnik przenosi tylko do głównego poradnika - do gry podstawowej, bez dodatków.
Zauważ że jak wchodzisz do labiryntu to ekran staje się czerwony i "znikasz", ale nie umierasz i nie pojawiasz się przy punkcie kontrolnym, tylko przenosi Cię na koniec labiryntu, gdzie są wyglądające tak samo most i wielkie betonowe drzwi.
Moze mi kyos pomoze nie moge wejsc do labiryntu popielniczki mam walkmena weszlam tam raz ale nie przeszlam calego bo nie doszlam do dalszej czesxi glownej akcji poprotu przeszlam kawalek jesse powiedziala ze wypas i koniec i teraz nie moge znow wejsc przenosi mnie z powrotem na poczatek labiryntu ktos moze pomoze czemu tak jeat co jeszcze musze zrobic? Mam tylko do zrobienia rentgen di ktorego tez mam zablokowane wejscie bo pulpit jest zablokowany kludka czerwona jest zamiast zielonej obok tego monitora co musze ustawic wedlug kartki. Pomocy stoje w miejscu
SHUM -> po ukończeniu każdej z gier na obu automatach (można użyć trybu wspomagania zwłaszcza na wyzwaniach bo te pod koniec są piekielnie trudne) otrzymujemy dodatkowy strój: Skafander Międzywymiarowy.
Tak naprawdę ten poradnik to syf. Szukam autora i nie mogę znaleźć. Naprawdę, to nawet nie jest tłumaczenie instrukcji obsługi, do czego gol ostatnio przyzwyczaił. Jestem zdania, ze jak coś ci się nie chce to po prostu tego nie rób.
Misja warta przy lodówce się nie uruchamia. Dialog z Langstonem się nie pojawia przez co, kiedy podchodzę pod cele z lodówką nic się nie dzieje. Czytałem na internecie że nie tylko ja tak mam. Czy ktoś wie jak temu zaradzić? Gram na PS4, więc nie mogę pokombinować z save'ami.
Pewnie sobie już poradziłeś po 4 i pół roku, ale może przyda się potomnym... Z pozoru to głupie, ale... za tę misję możesz się zabrać dopiero po odwiedzeniu pomieszczenia gdzie powinien być Dylan. Sugeruje to zresztą sam opis misji z lodówką - "wróć... po spotkaniu/sprawdzeniu/rozmowie - nie pamiętam... Dylana".
Czy ktoś się spotkał z takim problemem, bo miałem zarwać nockę a tu bug. W Twarz nieprzyjaciela nie mogę przejść przez security check, bo zwyczajnie te kraty są zamknięte. Ma ktoś pomysł?
Ok znalazłem wejście. Biegałem 15 minut i nie mogłem trafić, a potem zasugerowałem się gameplayem na YouTube, jak ktoś przechodzi przez te kraty które u mnie są jeszcze zamknięte.
Na eurogamer`ze lepszy poradnik jest, bardziej czytelny.
Ja mam taki błąd, że nie mogę zebrać próbki, dwie zebrałem, a z resztą nie wchodzi w interakcje
Wykańcza mnie ta gra. Nie dość że punkty zapisu są bardzo rzadko to nawet nie ma opcji samemu zrobić save... do tego dochodzi przegięty poziom trudności! Obecnie mam misję gdzie wyłączam kilka anten z laserem ale przy trzeciej antenie to już miałem ochotę wywalić grę z dysku!
Gra jest banalna, spróbuj sobie zagrac w Sekiro to zobaczysz co to znaczy wysoki poziom trudnosci
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
