Control: Rozwój postaci
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika dowiesz się, jak działa rozwój postaci w Control. Wraz z postępem rozgrywki będziesz otrzymywać doświadczenie, które będziesz mógł wykorzystać na zakup nowych umiejętności. Dzięki temu nabędziesz nowe zdolności, które ułatwią ci rozgrywkę.
W przypadku tego tytułu nie będziesz otrzymywał punktów zdolności za każdy osiągnięty poziom postaci. Różne czynności związane z rozgrywką, jak np. przejmowanie punktów kontrolnych dodają na twoje konto określoną ilość punktów zdolności, które możesz wykorzystać na panelu z umiejętnościami.

Każda zdolność na panelu kosztuje określoną ilość punktów zdolności. To, czy możesz ją zakupić zależy więc od tego, czy na koncie posiadasz ich wymaganą ilość. Oczywiście umiejętności działają na zasadzie drzewka.
Poniżej znajdziesz listę wszystkich unikalnych umiejętności w grze. W zestawieniu nie uwzględniliśmy silniejszych wersji tej samej zdolności (np. pozwalających wydłużyć pasek zdrowia o 30% zamiast 10%). Jeśli "bazowa" umiejętność jest dla ciebie przydatna, to nie zwlekaj z kupowaniem jej ulepszeń.
Zdolność | Funkcja |
Zdrowie | Wydłużenie paska zdrowia. To bardzo ważne do utrzymywania Jesse przy życiu. |
Energia | Wydłużenie paska energii. Jest ona potrzebna do korzystania z mocy. |
Walka wręcz | Zwiększenie obrażeń zadawanych w walce wręcz. Jest ona pomocna jeśli np. nagle znalazłeś się obok przeciwnika. |
Wystrzelenie (telekineza) | Zwiększanie umiejętność zadawanych przez obiekty rzucane dzięki telekinezie. To najbardziej uniwersalna moc, a więc kupowanie umiejętności jest ważne. |
Wystrzel wybuchające pociski | Możliwość używania telekinezy do "zawracania" granatów i rakiet. Uratuje to nie jeden raz Jesse przed dużymi obrażeniami lub śmiercią. |
Przechwyć lekkich przeciwników | Możliwość używania telekinezy na lekkich wrogach. Musisz ich najpierw dostatecznie osłabić. |
Wystrzeliwuj ciężkich przeciwników | Możliwość używania telekinezy na ciężkich wrogach. Musisz ich najpierw dostatecznie osłabić. Używaj tej mocy do pozbywania się niewygodnych wrogów. |
Osłona | Zwiększanie siły osłony. Bardzo silna osłona przyda ci się w starciach z elitarnymi przeciwnikami. |
Wybuch osłony | Możliwość puszczenia odłamków w stronę przeciwników w momencie wyłączenia osłony. Zadziała to tylko na blisko stojących wrogów. |
Taranowanie osłoną | Możliwość staranowania i powalenia przeciwników wykonując unik po uaktywnieniu osłony. Musisz mieć odblokowaną moc Unik. |
Regeneracja energii | Możliwość odnawiania energii podczas gdy osłona jest aktywna. |
Przechwycenie | Wydłużenie czasu trwania przechwycenia, czyli użycia "kontroli umysłu". |
Przechwyć dodatkowego przeciwnika | Możliwość użycia kontroli umysłu na dodatkowym przeciwniku po to żeby mieć więcej sojuszników po swojej stronie. |
Przechwyć ciężkich przeciwników | Możliwość używania kontroli umysłu na ciężkich wrogach. Tak samo jak w przypadku wszystkich innych przeciwników muszą zostać wcześniej poważnie osłabieni. Mogą ci bardzo pomóc. |
Lewitacja | Wydłużenie czasu trwania lewitacji. Dłuższy czas "lotu" pomoże ci w trakcie dużych bitew oraz podczas latania nad przepaściami. |
Uderzenie w ziemię | Możliwość uderzenia z dużą siłą w ziemię podczas lewitowania. Pozwala to zadać spore obrażenia, ale atak musisz doskonale wycelować. Zakupienie ulepszeń możesz zwiększyć siłę uderzenia w ziemię. |
Komentarze czytelników
Nawiązanie do ucieczki z filmu Skazani Na Shawshank MISTRZOSTWO ŚWIATA!!
Bałem się, że nie ukończę tej gry bo czytałem, że jest bardzo trudna. Zwłaszcza że Control to dzieło Remedy, czyli studia, które stworzyło Alana Wake'a, od którego odbiłem się właśnie ze względu na poziom trudności (pomijając że AW to po prostu bardzo średnia gra).
A tu proszę, takie ułatwienie. No i oczywiście Control jest grą ciekawszą i intrygującą.
Sorry, ale niestety tak chujowe i nieczytelne macie te poradniki, że szkoda gadać, Eurogamer jest o niebo, a nawet trzy nieba lepszy. Zamiast wrzucić miejsce na mapie to dajecie jakieś z dupy opisy i screeny na których gówno widać, szczególnie jak się szuka takich miejsc i nie zna się rozkładu wszystkich sektorów i szczegółów na pamięć, jebać was.
Byłem sceptyczny, co do tej gry, ale teraz stwierdzam, że twórcy odwalili kawał dobrej roboty. Trzeba się nakombinować 200 raz zginąć, żeby rozwiązać jakiś zadanie, a walka jest tu konkretna. Kulka to kulka ma zabić lub ranić, a nie jak Arnold w "Komando" 5000 narodu leci na niego wszyscy strzelają, a on jednym pociągnięciem z kałacha kopie im groby. Ja polecam tę grę dla ludzi cierpliwych lubiących zagadki i kombinowanie. Trzeba pomyśleć żeby ją przejść. 30 godzin jak ktoś pisał to chyba pierwszą i ostatnią misje zrobił.
Dlaczego po pobraniu poradnika nie ma w nim informacji o DLC, a na stronie są? Specjalnie kupiłem Premium i przyznam, że czuję się oszukany. Na górze widnieje informacja, że są poradniki do DLC, ale po kliknięciu w odnośnik przenosi tylko do głównego poradnika - do gry podstawowej, bez dodatków.
Zauważ że jak wchodzisz do labiryntu to ekran staje się czerwony i "znikasz", ale nie umierasz i nie pojawiasz się przy punkcie kontrolnym, tylko przenosi Cię na koniec labiryntu, gdzie są wyglądające tak samo most i wielkie betonowe drzwi.
Moze mi kyos pomoze nie moge wejsc do labiryntu popielniczki mam walkmena weszlam tam raz ale nie przeszlam calego bo nie doszlam do dalszej czesxi glownej akcji poprotu przeszlam kawalek jesse powiedziala ze wypas i koniec i teraz nie moge znow wejsc przenosi mnie z powrotem na poczatek labiryntu ktos moze pomoze czemu tak jeat co jeszcze musze zrobic? Mam tylko do zrobienia rentgen di ktorego tez mam zablokowane wejscie bo pulpit jest zablokowany kludka czerwona jest zamiast zielonej obok tego monitora co musze ustawic wedlug kartki. Pomocy stoje w miejscu
SHUM -> po ukończeniu każdej z gier na obu automatach (można użyć trybu wspomagania zwłaszcza na wyzwaniach bo te pod koniec są piekielnie trudne) otrzymujemy dodatkowy strój: Skafander Międzywymiarowy.
Tak naprawdę ten poradnik to syf. Szukam autora i nie mogę znaleźć. Naprawdę, to nawet nie jest tłumaczenie instrukcji obsługi, do czego gol ostatnio przyzwyczaił. Jestem zdania, ze jak coś ci się nie chce to po prostu tego nie rób.
Misja warta przy lodówce się nie uruchamia. Dialog z Langstonem się nie pojawia przez co, kiedy podchodzę pod cele z lodówką nic się nie dzieje. Czytałem na internecie że nie tylko ja tak mam. Czy ktoś wie jak temu zaradzić? Gram na PS4, więc nie mogę pokombinować z save'ami.
Pewnie sobie już poradziłeś po 4 i pół roku, ale może przyda się potomnym... Z pozoru to głupie, ale... za tę misję możesz się zabrać dopiero po odwiedzeniu pomieszczenia gdzie powinien być Dylan. Sugeruje to zresztą sam opis misji z lodówką - "wróć... po spotkaniu/sprawdzeniu/rozmowie - nie pamiętam... Dylana".
Czy ktoś się spotkał z takim problemem, bo miałem zarwać nockę a tu bug. W Twarz nieprzyjaciela nie mogę przejść przez security check, bo zwyczajnie te kraty są zamknięte. Ma ktoś pomysł?
Ok znalazłem wejście. Biegałem 15 minut i nie mogłem trafić, a potem zasugerowałem się gameplayem na YouTube, jak ktoś przechodzi przez te kraty które u mnie są jeszcze zamknięte.
Na eurogamer`ze lepszy poradnik jest, bardziej czytelny.
Ja mam taki błąd, że nie mogę zebrać próbki, dwie zebrałem, a z resztą nie wchodzi w interakcje
Wykańcza mnie ta gra. Nie dość że punkty zapisu są bardzo rzadko to nawet nie ma opcji samemu zrobić save... do tego dochodzi przegięty poziom trudności! Obecnie mam misję gdzie wyłączam kilka anten z laserem ale przy trzeciej antenie to już miałem ochotę wywalić grę z dysku!
Gra jest banalna, spróbuj sobie zagrac w Sekiro to zobaczysz co to znaczy wysoki poziom trudnosci
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
