Control Foundation: Kolekcja Pope/Pope's Collection - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Ta strona poradnika do gry Control Fundament - The Foundation zawiera opis przejścia pobocznego zadania Kolekcja Pope (Pope's Collection). Z naszej solucji dowiesz się m.in. gdzie odnaleźć wszystkich 5 identyfikatorów, jak rozwiązać zagadkę i dostać się do podziemnego laboratorium oraz jak pokonać bossa Processes Designer Gibbs.
- Porozmawiaj z Pope
- Znajdź 5 identyfikatorów
- Użyj identyfikatorów do odblokowania windy
- Znajdź notatki doktora Asha
- Dostarcz Pope notatki doktora Asha
Porozmawiaj z Pope

Okazja do odblokowania tego questu pojawia się po rozpoczęciu głównej misji fabularnej Piramida. W lokacji Skrzyżowanie (Crossroads) musisz ponownie spotkać się z Emily Pope. Dla przypomnienia Pope nie pojawia się w tej lokacji dopóki nie zacznie się quest Piramida. Emily będzie miała dla ciebie dodatkowe zlecenie dotyczące odnalezienia kilku identyfikatorów i użycia ich do przedostania się do sekretnego laboratorium.
Znajdź 5 identyfikatorów
Na poszukiwania identyfikatorów musisz wyruszyć do lokacji Magazyn (Warehouse) i możesz tam dotrzeć polegając na szybkiej podróży. Jest też szansa, że Jesse ma już w inwentarzu część identyfikatorów, gdyż mogłeś je odnajdywać i podnosić także w pierwszej wizycie w lokacji Magazyn w ramach jednej z wcześniejszych misji fabularnych.

Pierwszy identyfikator znajduje się wewnątrz wieży, przy czym nie możesz do niego dotrzeć korzystając z windy. Obejdź wieżę dookoła i odszukaj miejsce z obrazka. Jesse może tu wysuwać boczne półki polegając na Kształtowaniu i dolatywać do nich.
Uważaj na latających przeciwników, którzy mogą się w tym samym czasie pojawić. Są oni niebezpieczni i warto zająć się nimi w pierwszej kolejności.

Dzięki używaniu Kształtowania możesz docelowo poszybować w stronę pokazanego na obrazku otworu w ścianie wieży.

Poszukiwany identyfikator leży na podłodze w nowo odkrytym pomieszczeniu z windą.

Drugi identyfikator jest w jednym z żółtych budynków na najniższym poziomie lokacji z wieżą. Znajdziesz go na jednym z łóżek.

Trzeci identyfikator znajduje się w pokazanym na obrazku małym obszarze za ogromną wieżą.

Czwarty identyfikator jest wewnątrz pokazanego na obrazku pojedynczego żółtego budynku. Znajduje się on w wyższej części lokacji z wieżą.

Identyfikator leży na dużym stole.

Piąty identyfikator jest na najniższym piętrze wieży (nie licząc piwnicy). Obejdź wieżę i zlokalizuj pokazane na obrazku najniższe wejście do niej. Otwórz je (jeśli nie jest to możliwe, to zaczekaj aż "oficjalnie" odblokujesz ten quest).

Identyfikator leży na ziemi.
Użyj identyfikatorów do odblokowania windy

Pozostań w obszarze, w którym znalazłeś opisany wcześniej ostatni piąty identyfikator. Do rozwiązania jest tu zagadka z umieszczaniem identyfikatorów w odpowiednich terminalach. Po wejściu w interakcję z każdym terminalem musisz wybrać "pasującą" do niego kartę dostępu. Jeśli się pomylisz, to identyfikator możesz wyjąć z terminala.
Oto prawidłowe miejsca do umieszczania kart dostępu:

Umieść kartę Security Chief (szef ochrony).

Umieść kartę Senior Cartographer (Kartograf).

Umieść kartę Chief Excavation Engineer (Inżynier wykopalisk).

Umieść kartę Lead Physicist (Fizyk).

Umieść kartę Head of Research (Szef badań).
Znajdź notatki doktora Asha

Jeśli poprawnie umieściłeś wszystkich 5 identyfikatorów, to Jesse powinna to skomentować i odblokowana zostane winda. Przywołaj nią i wybierz poziom 0 - Basement Lab (Laboratorium w piwnicy).

Po znalezieniu się w laboratorium otwórz dużą bramę i podejmij próbę przejścia do sąsiedniego obszaru - pojawi się boss Processes Designer Gibbs.


Gibbs jest silniejszą odmianą potworów napotykanych w trakcie przechodzenia gry i konfrontacja z nim może być dość wymagająca.
Skup się przede wszystkim na unikaniu ataków laserowych bossa - możesz korzystać z Osłony lub chować się za słupami. W tym drugim przypadku miej jednak świadomość tego, że słupy będą stopniowo niszczone przez bossa. Możesz też na szczęście próbować chować się za ścianami w narożnikach, czy za szybem windy.

Bossa atakuj przede wszystkim polegając na telekinezie - rzucaj w niego jak największą liczbą przedmiotów z okolicy. Dopóki Gibbs nie "zniknie" nie będzie blokował tego typu ataków i każdy z nich odbierze mu dużo punktów zdrowia.
Możesz też strzelać z serwobroni i w tym przypadku używaj jednej z odmian broni do walk na duże odległości.

W laboratorium mogą pojawiać się także zwykli przeciwnicy. Warto od razu się nimi zajmować żeby nie przeszkadzali w unikaniu ataków bossa. Możesz używać Przechwycenia na standardowych wrogach, jak również zbierać pozostawianą przez nich energię.

Boss na pewien czas znika i pojawia się. W swojej ukrytej formie nadal jest częściowo widoczny jako mgiełka i możesz to wykorzystywać do atakowania go zanim się odsłoni. Unikaj sytuacji, w której Gibbs nagle pojawi się obok Jesse, bo bohaterka może znaleźć się w dużym niebezpieczeństwie.
Kontynuuj walki do momentu pozbawienia Gibbsa całego paska zdrowia.

Tym razem możesz wejść do sąsiedniego obszaru z mniejszą wersją Gwoździa. Notatki leżą na biurku.
Dostarcz Pope notatki doktora Asha

Skorzystaj z windy żeby opuścić laboratorium i następnie z jednego z punktów kontroli żeby dzięki szybkiej podróży powrócić do lokacji Skrzyżowanie. Porozmawiaj z Emily Pope i przekaż jej notatki, by zakończyć quest.
Nagrody za ukończenie misji to 3 punkty rozwoju, modyfikacja i materiały.
0
Komentarze czytelników
best.nick.ever Generał
Tak naprawdę ten poradnik to syf. Szukam autora i nie mogę znaleźć. Naprawdę, to nawet nie jest tłumaczenie instrukcji obsługi, do czego gol ostatnio przyzwyczaił. Jestem zdania, ze jak coś ci się nie chce to po prostu tego nie rób.
ZglenQa Legionista
SHUM -> po ukończeniu każdej z gier na obu automatach (można użyć trybu wspomagania zwłaszcza na wyzwaniach bo te pod koniec są piekielnie trudne) otrzymujemy dodatkowy strój: Skafander Międzywymiarowy.
marii_w Junior
Moze mi kyos pomoze nie moge wejsc do labiryntu popielniczki mam walkmena weszlam tam raz ale nie przeszlam calego bo nie doszlam do dalszej czesxi glownej akcji poprotu przeszlam kawalek jesse powiedziala ze wypas i koniec i teraz nie moge znow wejsc przenosi mnie z powrotem na poczatek labiryntu ktos moze pomoze czemu tak jeat co jeszcze musze zrobic? Mam tylko do zrobienia rentgen di ktorego tez mam zablokowane wejscie bo pulpit jest zablokowany kludka czerwona jest zamiast zielonej obok tego monitora co musze ustawic wedlug kartki. Pomocy stoje w miejscu
młoda foka Centurion
Nikt Ci nie pomoże bo napisałeś "kludka" zamiast "kłódka" i nikt nie wie o co Ci chodzi.
zanonimizowany1355432 Legionista
Dlaczego po pobraniu poradnika nie ma w nim informacji o DLC, a na stronie są? Specjalnie kupiłem Premium i przyznam, że czuję się oszukany. Na górze widnieje informacja, że są poradniki do DLC, ale po kliknięciu w odnośnik przenosi tylko do głównego poradnika - do gry podstawowej, bez dodatków.
AGRO Junior
Byłem sceptyczny, co do tej gry, ale teraz stwierdzam, że twórcy odwalili kawał dobrej roboty. Trzeba się nakombinować 200 raz zginąć, żeby rozwiązać jakiś zadanie, a walka jest tu konkretna. Kulka to kulka ma zabić lub ranić, a nie jak Arnold w "Komando" 5000 narodu leci na niego wszyscy strzelają, a on jednym pociągnięciem z kałacha kopie im groby. Ja polecam tę grę dla ludzi cierpliwych lubiących zagadki i kombinowanie. Trzeba pomyśleć żeby ją przejść. 30 godzin jak ktoś pisał to chyba pierwszą i ostatnią misje zrobił.
nikones Junior
Sorry, ale niestety tak chujowe i nieczytelne macie te poradniki, że szkoda gadać, Eurogamer jest o niebo, a nawet trzy nieba lepszy. Zamiast wrzucić miejsce na mapie to dajecie jakieś z dupy opisy i screeny na których gówno widać, szczególnie jak się szuka takich miejsc i nie zna się rozkładu wszystkich sektorów i szczegółów na pamięć, jebać was.
Lukas1983 Centurion
Bałem się, że nie ukończę tej gry bo czytałem, że jest bardzo trudna. Zwłaszcza że Control to dzieło Remedy, czyli studia, które stworzyło Alana Wake'a, od którego odbiłem się właśnie ze względu na poziom trudności (pomijając że AW to po prostu bardzo średnia gra).
A tu proszę, takie ułatwienie. No i oczywiście Control jest grą ciekawszą i intrygującą.
Anger Junior
Nawiązanie do ucieczki z filmu Skazani Na Shawshank MISTRZOSTWO ŚWIATA!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
