Control: Nieznany słuchacz - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
W kolejnym rozdziale naszego poradnika gry Control, odnajdziesz solucję zadania Nieznany słuchacz. Dowiesz się m.in. jak odblokować moc Wystrzelenie (telekinezę) oraz jak pokonać mini-bossa - Pana Tommasi.
- Droga do Działu Komunikacji
- Oczyszczanie Obiektu Mocy i zdobycie mocy Wystrzelenie
- Dział Komunikacji i walka z bossem Tommasim
- Wizyta w Motelu Oceanview
- Dotarcie do Hotline
Droga do Działu Komunikacji

Twoim zadaniem jest teraz dotrzeć do Działu Komunikacji. Zwróć uwagę, że w świecie gry często odnajdziesz tablice, które wskazują drogę do danego pomieszczenia. Podobnie jest w tym przypadku - odnajdź wejście prowadzące do wspomnianej lokacji i wyjdź na zewnątrz.

Zaraz po lewej stronie znajdziesz kontener - wiele podobnych odnajdziesz w trakcie zwiedzania świata gry. W środku odnajdziesz modyfikacje dla twojej broni, jak również surowce, które wykorzystasz w prostym craftingu, by ulepszyć broń, czy stworzyć zupełnie nową wariację giwery. Warto polować więc na zbiorniki, bo późniejsze wymagania craftingowe są dość spore.

Idź dalej i walcz z przeciwnikami. Miń Stołówkę, a następnie udaj się do pokoju Niedoręczone Listy. W środku czeka na ciebie spore skupisko Syku - walcz z wrogami, a następnie przejmij punkt kontrolny. Odnajdź drzwi prowadzące do Działu Komunikacji i przejdź nimi dalej. Idź w lewo, a gdy zobacz jak strażnik obrywa butlą - wejdź do pokoju, a dotrzesz do Pneumatyki.
Oczyszczanie Obiektu Mocy i zdobycie mocy Wystrzelenie

Przed tobą obiekt mocy, dyskietka. Przedmiot będzie ciskał w ciebie różnymi obiektami, więc musisz uważać. Zejdź schodami na dół, biegnij przed siebie, a gdy będziesz pod dyskietką, skręć w prawo, wespnij się po beczkach. Następnie idź w prawo, przejdź schodami na górę, następnie mostem na drugą stronę i podbiegnij do obiektu mocy. Dzięki temu, odblokujesz nową umiejętność "Wystrzelenie" (Launch). Ta potężna moc, pozwoli ci łapać z pomocą telekinezy przedmioty i ciskać nimi we wrogów. Warto jak najszybciej rozwijać tę zdolność, gdyż jest bardzo silna.


Skorzystaj z telekinezy, by przebrnąć przez kolejny etap astralny. Rzucaj we wrogów głazami, a po powrocie do realnego świata kieruj się dalej do Działu Komunikacji. Przy zwłokach strażnika odnajdziesz kartę dostępu poziomu 1 i kolejny punkt kontrolny obok.

Dział Komunikacji i walka z bossem Tommasim
Dzięki karcie, otwórz drzwi z wymogiem dostępu poziomu 1, a dotrzesz do Pokoju Poczty. Czeka cię teraz walka z mini-bossem - Panem Tommasi. Ten lewitujący przeciwnik potrafi napsuć sporo krwi i jest dość silny.

Tommasi również używa telekinezy i będzie ciskał w ciebie różnymi przedmiotami. Podstawą jest więc trzymanie się blisko kolumn, czy innych obiektów, by zasłonić się przed atakiem wroga.
Najpierw postaraj się wyeliminować obstawę bossa, a potem cierpliwie chowaj się za kolumną i wychylaj, by strzelić w wroga lub rzucić w niego obiektem. Wróg po utracie wszystkich punktów życia zbiegnie - jeszcze zmierzysz się z nim w przyszłości.
Pierwszy pojedynek z bossem Pan Tommasi dokładniej opisaliśmy na jednej ze stron rozdziału Bossowie.
Wizyta w Motelu Oceanview

Po wszystkim, przeszukaj obszerny pokój, a następnie biegnij przejściem do Pokoju Linii Specjalnej. Na końcu znajdziesz zwisający kawałek sznurka - pociągnij za niego trzy razy, a przeniesiesz się do motelu.

Biegnij przed siebie, a następnie skorzystaj z dzwonka na ladzie. Z każdym kolejnym naciśnięciem otworzą się inne drzwi przed tobą. Dotrzyj do pokoju 226 i zabierz klucz z biurka. Wróć teraz na początek motelu i otwórz z pomocą klucza zamknięte drzwi. Pociągnij za sznurek trzy razy, by wrócić do rzeczywistości.
Dotarcie do Hotline

Podejdź do telefonu i odbierz go. Przeniesiesz się do świata astralnego, gdzie natkniesz się na nowość - dziwnych wrogów, którzy przypominają rozszerzającą się materię. Ten typ wrogów jest niezniszczalny i musisz przed nimi uciekać. W tym przypadku, musisz wyminąć wrogów wabiąc ich do siebie, a następnie korzystając z innego przejścia. Na końcu sekwencji odbierz telefon.
Po wstawkach, dotrzyj do dowolnego punktu kontrolnego i użyj szybkiego przemieszczania się, by wrócić do pokoju Centralne Kierownictwo. Pomów z Emily Pope, a kobieta udzieli ci informacji gdzie szukać pozostałych członków ekipy kierowniczej - Casper Darling i Helen Marshal. Rozpoczniesz kolejne zadanie - Wyłącznik awaryjny.
- Control - poradnik do gry
- Control: Opis przejścia
- Control: Zadania główne
- Control: Zadania wątku głównego - lista
- Control: Mapa Świata i punkty kontrolne
- Control: Witamy w Najstarszej Siedzibie - solucja, opis przejścia
- Control: Nieznany słuchacz - solucja, opis przejścia
- Control: Wyłącznik awaryjny - solucja, opis przejścia
- Control: Klub Oldbojów - solucja, opis przejścia
- Control: Strefa Progowa - solucja, opis przejścia
- Control: Na straży brata - solucja, opis przejścia
- Control: Twarz nieprzyjaciela - solucja, opis przejścia
- Control: Fińskie Tango - solucja, opis przejścia
- Control: Polaris - solucja, opis przejścia
- Control: Kontrola - solucja, opis przejścia
- Control: Po zakończeniu fabuły... (Koniec gry)
- Control: Zadania główne
- Control: Opis przejścia
Komentarze czytelników
Nawiązanie do ucieczki z filmu Skazani Na Shawshank MISTRZOSTWO ŚWIATA!!
Bałem się, że nie ukończę tej gry bo czytałem, że jest bardzo trudna. Zwłaszcza że Control to dzieło Remedy, czyli studia, które stworzyło Alana Wake'a, od którego odbiłem się właśnie ze względu na poziom trudności (pomijając że AW to po prostu bardzo średnia gra).
A tu proszę, takie ułatwienie. No i oczywiście Control jest grą ciekawszą i intrygującą.
Sorry, ale niestety tak chujowe i nieczytelne macie te poradniki, że szkoda gadać, Eurogamer jest o niebo, a nawet trzy nieba lepszy. Zamiast wrzucić miejsce na mapie to dajecie jakieś z dupy opisy i screeny na których gówno widać, szczególnie jak się szuka takich miejsc i nie zna się rozkładu wszystkich sektorów i szczegółów na pamięć, jebać was.
Byłem sceptyczny, co do tej gry, ale teraz stwierdzam, że twórcy odwalili kawał dobrej roboty. Trzeba się nakombinować 200 raz zginąć, żeby rozwiązać jakiś zadanie, a walka jest tu konkretna. Kulka to kulka ma zabić lub ranić, a nie jak Arnold w "Komando" 5000 narodu leci na niego wszyscy strzelają, a on jednym pociągnięciem z kałacha kopie im groby. Ja polecam tę grę dla ludzi cierpliwych lubiących zagadki i kombinowanie. Trzeba pomyśleć żeby ją przejść. 30 godzin jak ktoś pisał to chyba pierwszą i ostatnią misje zrobił.
Dlaczego po pobraniu poradnika nie ma w nim informacji o DLC, a na stronie są? Specjalnie kupiłem Premium i przyznam, że czuję się oszukany. Na górze widnieje informacja, że są poradniki do DLC, ale po kliknięciu w odnośnik przenosi tylko do głównego poradnika - do gry podstawowej, bez dodatków.
Zauważ że jak wchodzisz do labiryntu to ekran staje się czerwony i "znikasz", ale nie umierasz i nie pojawiasz się przy punkcie kontrolnym, tylko przenosi Cię na koniec labiryntu, gdzie są wyglądające tak samo most i wielkie betonowe drzwi.
Moze mi kyos pomoze nie moge wejsc do labiryntu popielniczki mam walkmena weszlam tam raz ale nie przeszlam calego bo nie doszlam do dalszej czesxi glownej akcji poprotu przeszlam kawalek jesse powiedziala ze wypas i koniec i teraz nie moge znow wejsc przenosi mnie z powrotem na poczatek labiryntu ktos moze pomoze czemu tak jeat co jeszcze musze zrobic? Mam tylko do zrobienia rentgen di ktorego tez mam zablokowane wejscie bo pulpit jest zablokowany kludka czerwona jest zamiast zielonej obok tego monitora co musze ustawic wedlug kartki. Pomocy stoje w miejscu
SHUM -> po ukończeniu każdej z gier na obu automatach (można użyć trybu wspomagania zwłaszcza na wyzwaniach bo te pod koniec są piekielnie trudne) otrzymujemy dodatkowy strój: Skafander Międzywymiarowy.
Tak naprawdę ten poradnik to syf. Szukam autora i nie mogę znaleźć. Naprawdę, to nawet nie jest tłumaczenie instrukcji obsługi, do czego gol ostatnio przyzwyczaił. Jestem zdania, ze jak coś ci się nie chce to po prostu tego nie rób.
Misja warta przy lodówce się nie uruchamia. Dialog z Langstonem się nie pojawia przez co, kiedy podchodzę pod cele z lodówką nic się nie dzieje. Czytałem na internecie że nie tylko ja tak mam. Czy ktoś wie jak temu zaradzić? Gram na PS4, więc nie mogę pokombinować z save'ami.
Pewnie sobie już poradziłeś po 4 i pół roku, ale może przyda się potomnym... Z pozoru to głupie, ale... za tę misję możesz się zabrać dopiero po odwiedzeniu pomieszczenia gdzie powinien być Dylan. Sugeruje to zresztą sam opis misji z lodówką - "wróć... po spotkaniu/sprawdzeniu/rozmowie - nie pamiętam... Dylana".
Czy ktoś się spotkał z takim problemem, bo miałem zarwać nockę a tu bug. W Twarz nieprzyjaciela nie mogę przejść przez security check, bo zwyczajnie te kraty są zamknięte. Ma ktoś pomysł?
Ok znalazłem wejście. Biegałem 15 minut i nie mogłem trafić, a potem zasugerowałem się gameplayem na YouTube, jak ktoś przechodzi przez te kraty które u mnie są jeszcze zamknięte.
Na eurogamer`ze lepszy poradnik jest, bardziej czytelny.
Ja mam taki błąd, że nie mogę zebrać próbki, dwie zebrałem, a z resztą nie wchodzi w interakcje
Wykańcza mnie ta gra. Nie dość że punkty zapisu są bardzo rzadko to nawet nie ma opcji samemu zrobić save... do tego dochodzi przegięty poziom trudności! Obecnie mam misję gdzie wyłączam kilka anten z laserem ale przy trzeciej antenie to już miałem ochotę wywalić grę z dysku!
Gra jest banalna, spróbuj sobie zagrac w Sekiro to zobaczysz co to znaczy wysoki poziom trudnosci
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
